Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin haku Virosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ne 4D-dokumentit voi jättää omaan arvoonsa. =)

    Suolaa siellä kyllä käytetään ihan surutta, mutta eipä maksa autopesukaan juuri mitään. Tämän kollegan lisäksi pari meidän asentajaa osti auton Tartosta. Toisen Bemarissa oli paisarin kanssa hässäkkää muutama viikko oston jälkeen, mutta toisen Mercedes on pelannut eittei mitään, samoin kollegan 530d. Ei ne kaikki siellä huijareita ole, eikä väki muutenkaan suomalaista kummempaa, ei ainakaan läntisemmässä päässä maata.

    Comment


    • #32
      Erno, älä vaan osta sitä siniharmaata rs4 Virosta. Sillä on rullattu yli 400tkm, mittarilukema on jotain 220tkm.

      Aamuyöstä tuli kotiuduttua Virosta autonhakureissulta. Kaveri osti rs4:n sieltä ja olin "henkisenä tukena".

      Hakeminenhan sinänsä on varsin simppeli toimenpide.

      Perjantai iltana laivalla Hki-Tallinna väli 2h, 56e 2 henkeä, yö hotellissa 62e, autonvuokraus säätämisineen 80e, lauantain iltalaivalla takaisin auton kera 72e.

      Lisäksi toki polttoaine ja ruokailukulut, mutta edullista on!

      Eli kaksi henkilöä tekee reissun mukavasti alle 300e hintaan. Toki säästääkin olisi voinut esim. jos olisi suorittanut siirtymän Tallinnasta Tartoon bussilla vuokra-auton sijaan jne.

      Auto sinänsä oli ihan ok kuntoinen hintaansa nähden. Huoltokuitteja tms oli alusta asti runsaasti, ja kaikki oli muutenkin kunnossa.

      Myyjä oli asiallinen ja luotettavan oloinen yksityishenkilö. Audiclub Eestin jäsenyys antoi ehkäpä myös hieman luotettavamman kuvan kuin mitä "ei harrastajalta" ostettu auto. ;)

      Kauppakielenä englanti toimi hyvin, ja virastoissa asiointi sujui mallikaasti myyjän avustuksella. Vikakoodit jne sai katsella huoletta ja sopivan koeajon reilulla jalalla sai suorittaa niin kuin asiaan kuuluukin.

      Se mikä oli muuttunut sitten edellisen kaverin autonhakureissun Virosta, oli se, että nyt piti ottaa väliaikaiset kilvet Viroon, eli maastavientikilvet jne. Hieman enemmän säätämistä virastoissa, mutta sujuvaa sellaista.

      Ei ehkä kannata niin tuijottaa edullisia hintoja, koska Virossa on nyt aikamoinen lama, ja sehän näkyy suoraan myös autojen hinnoissa! Eli vaikka autot ovat huomattavasti halvempiakuin Saksassa ja Ruotsissa, se ei suoraan tarkoita sitä, että autot ovat kaikki paskoja.

      Ihan samoinhan suuri osa Ruotsissa myytävistä autoista on sinne esim. Saksasta tuotuja.

      Comment


      • #33
        Ei ollut mustamaalaukseksi tai yleistykseksi tarkoitettu tuo meikäläisen kommentti. :)

        Työn puolesta tuli käytyä pari vuotta sitten viikottain Virossa. Haapsalu-Keila-Tallinna -akselilla pyörin ja keväisin Tallinnan ympäristön autot olivat aivan kaameassa kunnossa suolauksen takia. Maalipinnat olivat aivan valkoisena suolavedestä.

        Itse sikäläisen suolauskulttuurin ja kuoppaiset tiet nähtyäni päätin että autokuumeen poistan jossain muualla ajetulla autolla kuin Virolaisella. Hinnat olivat houkuttelevia ja suomen kielelläkin pärjäisi pitkälle mutta siltikkin...

        Huijareina en itsekkään Virolaisia pidä. Mukavaa sakkia ja moraali monin paikoin suomalaisia paljon korkeammalla tasolla.

        Comment


          #34
          Itse olen kuullut niin paljon huonoa tuosta virosta etten suosittele.... Tosin henk. koht komeusta ei ole.

          Comment


            #35
            Mä en vaan mitenkään jaksa uskoa, etä ne paikalliset autoliikkeet kävis keräämässä helmet saksasta ja sitten myis ne halvemmalla eteenpäin. Sinne päätyy hirvee määrä niitä export preis pommeja Saksasta. Ongelmana on vaan se, että ostaja ei enää Virossa autoa etsiessään tiedä, mikä kärry on ollut alun alkujaan. Varmaan hyviäkin on, mutta ne maksaa vähintän saman kuin saksassa tai vähän enemmän, koska ei niitä ilmaiseksi sinne viroonkaan viedä. Näinpä on sis paljon järkevämpää suunnistaa sinne alkulähteelle (Saksa, belgia, hollanti yms maat) tutkimaan tarjontaa. Saksassa ei autoja juuri kovin ihmeellisesti jakseta fiksailla. Kolarin jäljet saattaa ihan maallikkokin huomata.

            Se on yks vutin hailee nykyjään, mistä auton haet, tuontiauto on tuontiauto, eikä siitä oikein rahaa taida saada.
            Se ei missään tapauksessa ole näin. Tästä on ihan omakohtaistakin kokemusta. Näissä tuontiautotapauksissa taustat kiinnostaa vaan aika paljon ostajia ja jos siellä on aukkoja + auto tuotu Virosta, niin taatusti saa myyjä pitää itsellään. Toisaalta Ruotista tuodut autot ovat meneet heti ja kukaan ei oo edes kysellyt kilsojen paikkansapitävyyksistä. Ei siinä ostaja ainakaan minimoi riskejä, jos säästöbudjetilla meinaa kotilon Virosta käydä hakemassa (Jos säästöstä ei oo kyse niin miks edes menis sinne? Mielummin ostan suoraan yksityiseltä ensimmäiseltä omistajaltavaikka Saksasta).
            Viimeksi muokannut JM; 26.7.2009, 23:14.

            Comment


            • #36
              Toni, ettekai te s..tana hakeneet sitä tummanharmaata risaa tartosta!? :) Sellaista minä sieltä juurikin katselin, oli rekisteröity viroon ja tuotu Sveitsistä? Ainakin myyjä sanoi että auto myytiin just Suomeen.... Pirun jätkät!! :))

              Comment


                #37
                Ei tulis kyllä mieleenkään hakea virosta. Sitten kun homma menis jotenki käteen ja sais huonon auton se kavereilta tuleva v*ttuilun määrä olis aivan karmee. Eikä vois tehdä muuta ku katsoa peiliin. Toisekseen Virosta tuodun auton myyminen Suomessa eteenpäin ei takuulla oo maailman helpoin homma. Muutamien tonnien kotiloissa se on aika sama mistä tuo, mutta mitään +10te + verot autoa en kylä ikinä hakis tuolta.
                Yleisesti ottaen, jos ostaa huonon auton niin ei kai siinä muualle voi katsoa kuin peiliin? Toisekseen itse jos ostan käytettyä autoa, ostan sitä autoa enkä sen edellistä sijaintipaikkakuntaa. Paska on paskaa saksassakin, ostajan vastuulla on erotella helmet seasta.

                Comment


                • #38
                  Josta mielestäni päästään tarjonnan määrään. Jos intressejä ajatellaan, niin virolaisen tms. jobbarin intressi saattaisi olla myydä käytetty auto parhaaseen hintaan, saksasta saattaisi ehkä löytyä yksityinen myyjä joka haluaa nopean kaupan ja tekee sen teknisellä kunnolla ja "edullisella" hinnalla, "herrasmieskauppaa" kin olen kuullut esiintyneen, jota en tarkenna tässä erikseen mahdollisille kysyjille. Molemmissa ostajan tyytyväisyys toki riittää, kunhan nyt jauhan tässä.
                  Mielestäni todennäköisyys ostajalle hyvään kauppaan on suurempi Saksassa vrt. Viro.
                  Jos välikäsiä haluaa käyttää, häkkejä varmasti löytyy perämetsistäkin tekemättä eroa Viron, Saksan ja Perämetsän jobbarin välillä.
                  Saksasta saattaisi tehdä kaupan ilman välikäsiä ja heidän palkkioitaan.
                  Mukavaa on se, että tälläkin palstalla on kerrottu tehdyn ostajaa ilostuttaneita kauppoja "koko maapallolla", jos sallitte liioitteluni.
                  Omana tunteenomaisena visiona totean, etten näillä näkymin koskaan tule ostamaan käytettyä autoa vaikkapa Suomesta ja Virosta, ja kyllä, tiedostaen marginaalisten onnistumisten olemassaolon.
                  Saksasta haen, jos mahdollista omistajalta, hyödyntäen esim. intternettiä.
                  Edellä perusajatuksenani on ollut käytetty käyttöauto perusjormalle peruskäyttöön, ihan kuten palstalla onkin kirjoitettu auton hausta ulkomailta, erottaen vaikkapa osientarvitsijat, tuunaajat ym. tai asuntovelallisten fiiatpuntot Tuusulasta.

                  Comment


                  • #39
                    Erno; sehän se tuli haettua. Oli sitten hieman hmm. sanoisinko kehno se myynti-ilmoitus jonka myyjä oli tehnyt.

                    Jos olisi kunnon ilmoituksen tehnyt ja kertonut mitä kaikkea autoon on laitettu, niin veikkaanpa että ei auto kovin kauaa olisi myynnissä ollut. Nythän se oli kuitenkin jonkin aikaa myynnissä. Ja auto oli much better mitä ilmoitus antoi ymmärtää.

                    Ainoa vika vaan, että auto ei tullut mulle. ;)

                    Edittiä; ei se auto kyllä tummanharmaa ollut, enemmänkin musta/ebony shwartz. Ja kyllä se Saksasta oli papereiden mukaan tullut...... tiedä sitten oliko sama yksilö jota olit katsellut.

                    Comment


                    • #40
                      Ja kyllä se Saksasta oli papereiden mukaan tullut...... tiedä sitten oliko sama yksilö jota olit katsellut.
                      Musta tuossa ilmoituksessa tosiaan lukeekin, voi olla että patologisella värinäköheikkoudella on pieni osuus asiaan :(

                      Tämä?

                      http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto_...130&yks_pilt=1

                      Comment


                        #41
                        Onkos kellään kokemusta liikkeestä Tallinnassa nimeltä:

                        E-Autoline
                        Mäepealse 21a 12618 Tallinn

                        Olen lähettänyt pari kyselyä jo samaisesta autosta kyseiseen liikkeeseen, mutta ei ole vastausta kuulunut.

                        Comment


                        • #42
                          E-autolinen autot ei ole kovin hyvin pidettyjä.

                          Comment


                          • #43
                            Tuli haettua ensimmäinen auto ulkomailta ilman että ymmärtää asiasta yhtikäs mitään ja hyvin meni. s6 Virosta ja erittäin hienosti sujui koko reissu. Yksityinen myyjä, Suomea puhuva lakimiesopiskelija joka suomensi konttorilla kaiken epäselvän. Paperit aika helppo hoitaa ja matka on lyhyt. Kerran käyneenä voisi jo asioida vaikka suomea ei puhuttaisikaan.

                            Siistikuntoinen Sveitsintuonti joka ollut Virossa 40tkm, mittarissa noin 200tkm.
                            Sanoisin että sinne vaan hakemaan viinaa että auto.

                            Comment


                            • #44
                              Muutama käytännönkysymys tulevaa ajatellen. Kevät tuossa kun alkaa painaa päälle ja MP-kausi tekee tulojaan, niin olen pyörää katsellut tuolta Suomenlahden toiselta puolelta.

                              Tarkoituksena vielä näin lopputalvesta / alkavana keväänä liikkua paketti-autolla ja myös sillä kuljettaa pyörä suomenmaalle. Tarvitseeko tässä tapauksessa sen kummempia paperisotia käydä? Kun liikkestä ostaa, niin täytellä tarvittavat luovutuspaperit ym asiakirjat kuntoon. Pyörä pakuun ja nokka kohti suomea?

                              Comment


                              • #45
                                Kertokaas lyhyesti et miten paperi ja siirtokilpi hommat hoidetaan?

                                Autoliikkeitä kaikki vaihtoehdot..
                                Ehkä ens viikolla pitäs lähteä muutamaa kattomaan. Virolainen kaveri lähtee tulkiksi.

                                Comment


                                  #46
                                  Onkos jollakulla ajantasaista kokemusta auton ostosta Virosta? Pitääkö kilvet palauttaa paikalliseen rekisteritoimistoon ja sieltä ostaa väliaikaiset siirtokilvet, millä pääseepi laivaan?

                                  Ilmeisesti Suomesta hankitulla siirtoluvalla ei saa ajaa Virossa?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Luultavasti annetaan juu transiittikilvet jos sä kuitenkin meet myyjän kans tonne rekisteriin ja se auto menee Eestin rekisteristä pois..

                                    Comment


                                    • #48
                                      Jos ostat auton liikkeestä Virosta niin saat ajella Viron kilvillä Suomeen.
                                      Itse toin tuossa kesäkuussa auton Virosta, ostin liikkeestä (Saksa Auto eli paikallinen VW merkkiliike). Auton osto todella helppoa. Maksoin auton käteisellä myyjäliikkeelle. Ja ajoin Viron rekisterikilvillä Suomeen. Suomessa satamassa täytät auton käyttöönotto ilmoituksen. Ei tarvitse siis välttämättä ottaa tarrasiirtokilpiä jos haluat ajaa Viron kilvillä. Tuohon käyttöönottoilmoitukseen merkitään Viron kilvet jos niin haluat (=ei siis turhaa maksua siirtokilvistä).
                                      Kun aikanaan maksat autoveron ja rekisteröit auton Suomeen niin katsastuskonttori ottaa Viron kilvet pois ja ilmoittaa Viroon paikalliselle rekisteröinti viranomaiselle (ARK) että auto rekisteröity Suomeen.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Juu se riippuu myös myyjästä että antaako se sun ajaa pois tai jotkut henkilömyyjät voi haluta että rekisteröidään heti.. Kannatais varmaan kysyy etukäteen myyjä(firma)lta se juttu että onko se ookoo jos ajat näin pois, niille kuitenkin jää rahat ja myös kopio sopimuksesta, niin että ei vastuuta enää kuitenkin minkänlaista..

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ja niinkuin Marek tuossa yllä kertoo niin jos ostaisin yksityiseltä niin rekisteröisin auton Virossa omiin nimiin ARK:lla ja ottaisin siirtokilvet. Näin varmistaa samalla että myyjällä on oikeus myydä auto jnejne...
                                          Kaveri osti ennen joulua Tallinnasta Veholta A4:sen ja Veho vaikka merkkiliike onkin niin halusi poistaa auton heidän omistuksesta ARK:lla Tallinnassa. Kaveri sai sitten Veholta autonkuljetusrekalla autolle kyydin (ilman siirtokilpiä) satamaan. Siirtokilvet taitaa maksaa kuitenkin halvimmillaan n.150eur jos muistan oikein kaverin jutuista.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Piti hakea auto virosta, mutta kun pääsi paikanpäälle katsomaan tarjonnan niin se idea jäi siihen... Heti ensimmäisenä tulee vastaan liikkeessä oleva 4v vanha auto, kaikki renkaat tyhjät, ruosteessa sieltä sun täältä, ei lähtenyt käymään ilman apuvirtaa ja kävi vielä vajailla pytyillä... Se oli räikein tapaus, mutta muutkaan ehdokkaat eivät olleet mitenkään kehuttavassa kunnossa, lukuunottamatta yhtä missä oli jotain mystistä paperiongelmaa, ei voinutkaan myydä suomeen kun ei ollutkaan myyjän auto, kaverin autoa kuulemma myi... Helppohan sieltä olisi hakea, mutta tuon kokeilin jälkeen menen jatkossakin saksanmaalle ostoksille.

                                            Tohon kilpiasiaan, tuttu osti auton niin ajoi ihan viron kilvillä suomeen, ja suomen puolelta sitten paperikilvet tullista.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Juuzmo on varmaan niitä kokemuksia sellaisia ja tuollaisia, ja ostajia kans :) Kannattaa vaan kaikki jutut varmistaa etukäteen ja voi mennä oikein hyvinkin niinku ennen kerrottu tässä..

                                              Comment


                                                #53
                                                Kävin myös tallinnassa kun Tartun tie oli lumen takia seis katsomassa yhtä B6 avantia. Paikan päällä osoittautui että myyjäliike oli nk. häkki, ja itseasiassa myyjäliike ei ollut myymässä autoa vaan yksityinen.

                                                Ei siinä mitään, mutta mainostettu S-line ei ollut muuta nähnyt ässää kuin jotkut huonot s-line kopiotarrat kyljissä. Kun auto ei ollut sama kuin myynti-ilmoituksen kuvissa ja huoltokirjan viimeinen merkintä oli vuodelta 2006 rupesi kyllä kellot soimaan. ABS:ää oli kanssa ranetettu jollain ylimääräisellä johdolla joka sukelsi akkukaukaloon, käynti oli epätasainen ja intercoolerin seutukin oli epäilyttävän puhdas.

                                                Jäi vähän huono maku tosiaan, mutta en sano etteikö tuolta ihan primaakin voisi löytää. Samanlaisia ranetettuja autoja ole nähnyt ihan suomessakin myytävän, eli ei se siitä maasta ole kiinni. Perusasiat pitää katsoa joka tapauksessa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jos noita autoja nyt mistä tahansa katsoo niin kannattaa AINA katsoa liikkeen muu tarjonta + mitä liikkeen osalta kuvissa näkyy taustalla niin selviää onko kyseessä "häkkikauppias". En vaivautuisi häkkikauppiaan luokse Suomessa, Virossa, Saksassa, etc... Isoissa (merkki)liikkeissä eivät kyllä uskalla missään maassa myydä paskaa. Ostin tuon oman GTI:n syksyllä isolta VAG diileriltä Oldenburgin kupeesta http://www.nord-automobile.de pelkkien kuvien ja papereiden + puhelinkeskusteluiden perusteella. Auto hienossa kunnossa. En käynyt edes itse autoa hakemassa vaan tilasin kuljetuksen autonkuljetusrekalla kotiovelle. Laskin että itse hakemalla olisi tullut 150eur halvemmaksi haku kuin rekalla rahtaus. Itse hakemalla olisi aikaa palanut 3-4 päivää ja jos tuolle laskee yhtään arvoa niin eipä kannata itse liikahtaa minnekään.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mä oon niin edellisen Passatin kun nykyisen Audin hakenut myös Tartusta kuvien, kuvauksen ja kysymysten perusteella... Kuitenkin ei ole ollu mitkä häkkikauppiaat vaan tietoisesti luotettavat firmat :)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Soittelin tonne Viron Maanteeamanti byrooseen(paikallinen AKE), ei tarvitse palauttaa kilpiä sinne.(Loistavaa palvelua ja vielä suomeksi). Kuten Monster tuossa yllä kertookin.

                                                      Tullista kerrottiin myös että satamassa maahan tultaessa voi tehdä ton käyttöönottoilmoituksen.

                                                      Vakuutusyhtiöltä tilasin liikenne+kaskovakuutuksen voimaan.

                                                      Huomenna suuntana Viljandi.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Hain keväällä Viljandista tuon kasin. Myyjä oli yksityinen, ja auto kutakuinkin sitä mitä luvattiinkin.
                                                        Kävimme myyjän kanssa rekisteritoimistossa(?) tekemässä paperit, ja jostain syystä myyjä halusi laittaa siihen myös jonkinlaisen siirtovakuutuksen vakuutusyhtiössä. OT: Kauppaa tehtiin etukäteen s-postilla englanniksi, mutta paikanpäällä selvisi että vastannut oli myyjän kaveri, joka osasi enkkua. Kukaan tuolla tapaamani henkilö (myyjä, rek.toimiston ja vak. yhtiön toimihenk.) ei puhunut juurikaan muuta kuin Eestiä. Mutta he kyllä korvasivat "puutteen" loistavalla ystävyydellä. He puhuivat eesti-engelskaa ja minä suomi-engelskaa, ja kaupat tuli ;)
                                                        Niin ja ajoin Viron kilvillä auton satamaan, ja Suomessa kunnes verotuspäätös tuli.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Näin se kyllä on että vanhemmat ihmiset ei osaa enimmäkseen englantia, ja siis nuoremmat kaikki ja toiset vähän etäämpänä pohjarannikkoa asunut myös ei osaa suomea ollenkaan. Pohjois-Eestin mun ikäiset yleensä osaa, kun jos me oltiin pienet niin tolloin oli tässä vaan 1 tv-kanava ja tostakin ei niinku mitää katottavaa.. Ainakin mä oon enimmäkseen suomen oppinu teeveestä lapsena, ja sit nyt harjoitellu vaan harvoin työasioissa ja foorumeissa/chatissa..

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ohoh! Ja kirjoituksesta EI voi päätellä että et olisi suomesta... Ok, pari todella pientä juttua, mutta suomalaiset pennut nykyään kirjoittaa paljon huonompaa suomea :D

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Itsekin katselin yhtä A6:sta Eestistä tuossa taannoin, mutta jotenkin innostus laski , kun seurasin alkuvikosta Tallinnassa, miten siellä uusia ja keskivertoa kalliimpiakin autoja kohdeltiin. Osasyy varmasti oli Tallinnan lumitilanne, mutta silti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X