Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaivataan kokemuksia Audi 80 2.6 avantista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kaivataan kokemuksia Audi 80 2.6 avantista

    Tarkoitus olisi vaihtaa autoa ja tällä hetkellä on kaksi vaihtoehtoa

    Audi 80 2.6 avant -93 (3000€) ja
    Audi 80 2.6 quattro avant -92 (2500€)

    Kummankin mittarissa alle 200 tkm ja Suomen ulkopuolella.
    Kaikki kommentit huonoista ja hyvistä puolista on tervetulleita.
    Saa toki ehdotella parempiakin vaihtoehtoja kunhan merkissä ja hintaluokassa pysytään.

  • #2
    No quattro ehdottomasti ellei ole huomattavasti heikommassa kunnossa.

    V6:sta lisää juttua esim hakusanoilla ABC ja AAH.

    Comment


      #3
      Omaa kokemusta on b4 avant quattrosta nyt puolen vuoden ajalta. Neliveto on aivan ehdoton, siihen kun kerran pääsee kiinni, ei paluuta ole.
      Tekniikka puolesta ei ole mitään yllätyksiä tullut, ja tuntuisi olevan auto aika pomminvarma. Pakkasillla (niillä mitä nyt e-suomessa on tänä talvena ollut) auto lähtee kiukuttelematta käyntiin ilman lohkolämppäriä, ja käy todella kauniisti. Tuota 2.6-konetta pitäisin muutenkin aika kestävänä myllynä, ja ihan sopivan tehoisena tuon kokoiseen autoon.

      Ennen kuin lyöt kaupat lukkoon, kannattaa kuitenkin tarkistaa katalysaattorien (2kpl) kunto. Noilla kilometreillä ne rupee olemaan jo kaput, ja vaihto uusiin on kallista. Varsinkin vasemmanpuoleinen katti tuntuisi lukemani ja kuulemani mukaan ihan tyyppivikaisesti sylkäisevän sisuksena pihalle ennemmin tai myöhemmin. Miten kunnon sitten paikanpäällä tarkistaa, saati sitten etänä onkin ihan toinen juttu.
      Omasta Audista menee kummatkin katiti vaihtoon ens kesänä ja tulevan remontin hinta hirvittää jo nyt.
      Niin ja jakoremmin vaihtoväli on 170 vai 180tkm
      Jos auto on yksilönä ok, vajaaveto tai Q, niin hyvät kaupat teet jokatapauksessa. Enpä keksi mitään vastaavan tason raaseria samaan hintaluokkaan.

      Comment


      • #4
        Niin ja jakoremmin vaihtoväli on 170 vai 180tkm
        Onko noin ?

        Comment


          #5
          Onko noin ?
          Joo, ellen ihan väärin muista, tulkkasin saksankielisestä ohjekirjasta. Mutta kuullostaahan se tavallaan aika hurjalta kilometrimäärältä. Itse olen noudattanut nyrkkisääntöä 90tkm/5vuotta auton merkistä huolimatta. Taitaa soveltua Suomen lämpötilavaihteluihin paremmin tuo ohje.

          Comment


          • #6
            Kyllä se vaihtoväli Suomessa 90tkm on.

            Comment


            • #7
              Kuten aina ennenkin, kilsoihin kannattaa suhtautua varauksella. 13-14v ikäiselle autolle alle 200tkm on tosi vähän. Itse en ottaisi noita lukemia ihan todesta.

              Comment


              • #8
                Toi on erittäin hiljainen ja hyvä ajaa tuollainen 2.6 avant Q. Kiireisen miehen auto se ei ole , tai riippuu tietysti mihin vertaa. Viri potentiaalia ei ole joten se miinuksena. Noilla kilsoilla siis + 200 autosta kuin autosta alkaa järestäen mennä alustan osia kuten puslia ja iskarin yläpään laakereita yms. plussana on ettei ne tuon ikäluokan autoihin ole kalliita ja ovat erittäin helppoja vaihtaa. Ota se Q ellei ihan mahdottomasti paljon huonommassa kunnossa ole. Ottaisin itse varmaan silti..=)

                Comment


                • #9
                  Pliis, ei kaikki kaipaa autoihinsa viripotentiaalia, joten sitä ei voida laskea miinukseksi.
                  Käyttövarmuus ja mukavuus voisi olla kriteerejä jotka tuo plussaa.

                  Muuten tuommosesta autosta ei ole kokemusta.

                  Comment


                  • #10
                    Mun mielestä käytetyn auton osto, tässäkin tapauksessa, on hyvin pitkälle kustannusten minimointia. Etenkin noin vanhan, mitä olet ajatellut. Näinollen ottaisin harkintaan useamman mallivaihtoehdon, kuten oletkin tehnyt, jolloin hyväkuntoisen yksilön löytäminen helpottuu ja mahdollistuu, ja hyvän tullessa kohdalle löisin lukkoon. Lisäksi tekisin itselleni selväksi, että se vaatii aikaa ja rouva fortunaa, ja toisaalta oikealla hinnalla liikkuu kaikenkuntoiset.

                    Comment


                      #11
                      Kiitos vaan vastauksista.

                      Olen käyny parikymmentä vaihtoehtoa läpi ja nuo kaksi vaikuttaa kuvissa parhaimman kuntoisilta. Ei ruostetta eikä lommoja. Etuveto kiinnostaa sen takia kun siinä on KAIKKI (paitsi koukku) lisävarusteet, guattrosta puuttuu mm. ilmastointi.
                      Itse aijon auton käydä ja luultavasti on mahdollista käyttää pakokaasutesterissä ennen ostoa.

                      Yhtenä vaihtoehtona oli Audi 100, mutta taitaa olla turhan iso ja raskas minun käyttöön.

                      Paljanko 2.6 koneessa on vääntöä ja kulutus?

                      Comment


                      • #12
                        kulutus on näin talvella 11-12l kaupungissa ja matkassa tietysti vähemmän. Kesällä kulutus pyörii 10 -11 hujakoilla kaupungissa riippuen tietysti kaasujalasta. Niin ja kulutukset mittailtu nelivetoisella kulkineella.

                        Comment


                        • #13
                          "vaikuttaa kuvissa parhaimman ..."


                          Kuviin ei saa luottaa!

                          Keskustelin tänään saksalaisen kaverin kanssa (asuu suomessa ja on entinen mersumyyjä saksassa) juuri netisissä olevista huijareista/ autojen kuvista.

                          Huijari laittaa "kauniita" kuvia nettiin ja hölmö ostaja jopa maksaa rahat etukäteen tämän tilille.

                          Hän kertoi tämän tapaisen huijauksen olevan hyvin yleistä.

                          Ainoa mistä hän uskaltaisi ostaa ( kuvien mukaan) on tuttu kaveri tai merkkiliike.

                          Auto on aina nähtävä/ tutkittava.

                          Comment


                          • #14
                            guattrosta puuttuu mm. ilmastointi. Itse aijon auton käydä ja luultavasti on mahdollista käyttää pakokaasutesterissä ennen ostoa.
                            Ilmastointi tuon ikäisissä autoissa voi olla jo hyvinkin heikossa hapessa ja sen korjaaminen voi olla yksi kalleimmista remonteista ko. autossa. Onhan se tietysti kiva toimiessaan, mutta ilmankin tulee toimeen.

                            Vetokoukkuakin näytit kaipailevan -> quattro on vetokäytössä kertaluokkaa etevämpi peli etuvetoon verrattuna. Erityisesti jos painavampia kuormia on tarkoitus vetää.

                            Comment


                            • #15
                              Jamigolle....

                              Itsellä aiemmin 80 2.8 Q... vaihdatin katin Tuusulassa. Pajalla joka kertoi vaihtaneensa näitä paljonkin... ja usein saksantuonteihin.

                              Osa siis 'omaa' tuotantoa, muto-osan maahantuojan hinnoista. Ei valittamista.

                              Comment


                                #16
                                Jamigolle....

                                Itsellä aiemmin 80 2.8 Q... vaihdatin katin Tuusulassa.
                                Et millään muistais pajan nimeä? Olen muutamista paikoista kysellyt "tarvike" kattia Audiin, mutta yleisin vastaus on että: -ei saa sopimaan, pitää pistää alkuperäinen. Alkuperäisellä katillahan hintaa rapeat 1000?

                                Comment


                                • #17
                                  Edulliset katit...


                                  http://www.elisanet.fi/auto-origo.oy/

                                  Kun tarvitset näitä palveluja, ota yhteys:
                                  Auto-Origo Oy
                                  p. 09-273 1280
                                  Jusslansuu 7, 04360 Tuusula

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllä alkaa ostopäätös kallistumaan guattron puolelle.

                                    Pystyshän siihen asennuttamaan ilmastoinnin. Auto kun on Virossa, niin siellä asennus maksaa noin puolet siitä mitä Suomessa. Tallinnassa ois muutama korjaamo, mitä on kehuttu hyväksi.

                                    Tammikuussa pitäisi lähteä katsomaan audia ja jos ei auto vaikuta hyvältä niin onhan siellä paljo muutakin tuomista, ettei ihan hukkareissu tule.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pakko se on ottaa pilkunviilaajan viitta tällä kertaa itselle. Se on siis quattro, ei guattro. Eli quulla, ei geellä. Sori, kotonakin aina pakko korjata ;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jep, jep. Itseasiassa näin oli alkuperäisessä kysyjän viestissäkin, mutta hyvää hyyvyttäni korjasin vaivihkaa g:n q:ksi. Ei näköjään ollutkaan vain kirjoitusvirhe :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Pieni aukko sivistyksessä

                                          Kaikki tais kuitenkin tajuta mistä on kyse

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuli kateltua sitten muitakin malleja. Onko totta että s2 2.2 (169 kw) q avant on kalliimpi Suomessa, kuin s4 2.2 (169 kw) q avant?

                                            Tulli arvioi s2 -94 (295tkm) hinnaksi 11300€
                                            s4 -94 (247tkm) 9300€
                                            Lisävarusteista ei tietoa.

                                            S4 -94 4.2 (218 kw)q avant ois vielä halvempi, mutta on turhan iso kulutus.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alhainen valmistusmäärä ja sitä kautta huonompi saatavuus nostaa tuon S2:sen hintaa. Eli on täysin mahdollista, että kakkoset on kalliimpia.

                                              Comment


                                              • #24
                                                katteja saa 150e kpl jos osaa hitsata nää on yleismallin katteja.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hieman lainaan tätä aihetta, kun on tullut muutama kuukausi samanlaisella autolla ajeltua. Kysyisin onko autossa mitenkään mahdollista ottaa pois käytöstä apukuskinpuoleinen airbagi, ja onko autossa bensavaloa olemassa?Kokeilin kerran että viisari oli viimeisellä viivalla, ja ei näkyny valoa. Autossa ei ole ajotietokonetta. Ja saksassahan on jakopään (keilrippenriemen-wechsel) vaihtoväli 90 tkm? Kun huoltokirjassa on merkitty vaihtokohdaksi 88tkm audi-liikkeessä ja 149tkm skoda liikkeessä (skoda-vertragshändler), näkyykö se suomessa esim. laakkosella?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    80 2.6 avant quattro -95 apukuskinpuoleinen airbagi on mahdollsita kytkeä pois, omassa kattilassa siitä on merkintä huoltokirjassa joten ainankin liikkeessä sen saa pois. Tod näköisesti helposti myös itse sen voi kytkeä kun vain tietää mitä tekee ja on oikeat välineet. Bensavaloa en ole omassa huomannut, vaikka kerran sain tankin aivan tyhjäksi ja mikään valo ei syttynyt. Ajotietokoneellisessa versiossa hälytys tulee näyttöön.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Juu ei oo näis "karvalakeis" bensavaloa. Se tulee autochek.järjestelmän yhteydessä. Onhan siinä mittari. Sekin vaan tuntuu aina näyttävän punaviivaa ;)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Huomasin, että kasikympissä (ABC, vm. 1993) on tulpattu joitain letkuja, ja hieman mietityttää, että mitä noille asennuksille kannattaisi tehdä.

                                                        Ensimmäinen, ohut pitkä letku, lähtee varmaankin vasemmasta kannesta ja on tulpattu päästä.
                                                        Mahdollisesti tämän ko. letkun kuuluisi mennä jollekin venttiilille (mötikkä kuvassa, mikä lie nimeltään?). Tältä mötikältä lähtee letku, joka haarautuu siten, että toinen haara menee evap-venttiilille ja toinen haara johtaa kaasuläppärunkoon.
                                                        Huohotusletkuja?

                                                        Osaako joku sanoa, ovatko nämä tulppaukset OK? Mitä haittaa noista voi olla? On sen verran tuore hankinta, etten tähän konetyyppiin ole ehtinyt perehtyä (josta syystä kuvauskin voi olla vähän vaikeaselkoinen tai osan nimeäminen väärä).
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ilmeisesti saksantuonti peli ja tuo eka kuva liittyy heidän vero helpotus juttuihin, kierrätetään noita bensahöyryjä jotenkin uudelleen tai näin ymmärsin kun google kääntäjällä noita kääntelin, revi vaan kaikki pois ja tulppaat sen alkuperäiseen kierrätysjärjestelmään menevän letkun. Toisesta kuvasta en oikein saa selvää liittyykö samaan asiaan.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X