Tarkoitin tosiaan tuolla itse kohtaamallani tilanteella aivan erilaisia ajonopeuksia kuin täällä nähtävästi ymmärrettiin. :) Eli vauhtia hyvin vähän ja liukas peilijää hötölumen alla yllätti jolloin ensin löysäsin kaasun, jolloin puskeminen vain jatkui, pieni polkaisu kaasua ja tilanne korjaantui. Jarrulla tuossa olisi hyvinkin kerennyt pysähtymään ennen kuin penkkaan olisi osunut. Etuvetoisesta oli vaan iskostunut takaraivoon ettei se kaasun painaminen ainakaan auta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Missä q-kelit?
Collapse
X
-
Pitääpä kattoa, että ehtiikö saamaan vielä tämän talven aikana q:n sitten alle :). Vaikka aika nuori olenkin, niin silti väitän kohtuu hyvin nämä etuveto pelit hallitsevan (5km:n suljetulla tiellä on tullu harjoteltua rallin ajamista ihan vanhan rallikuskin ohjeistamana). Mutta tosiaan takavetoa enkä nelivetoa ole pahemmin ajanut, mitä nyt isän a4:lla olen pari kertaa kesällä radalla ajanut ja talvella jossain parkkipaikalla vähän pyöritelly.
Nuo ajokoulutus jutut tulevat ilmeisesti tuonne jäsen puolelle, mihin en vielä pääse? Sais mennä äkkiä se hakemus sitten läpi 8)
Comment
-
Taitaa ne taas täällä olla. Lentokentälle kun ajelin ja odottelin punaisissa, niin taksimersu hyppäsi takaa viereiselle kaistalle, kai se meinasi ohi kirmata. Otin oikeasti vanhan kunnon mummolähdön sutimatta ja repimättä kun kiire ei ollut mihinkään. Silti tyytyi taksi tulemaan takaisin perään, ei vissiin silläkään sitten niin kiire ollut.
Comment
-
Joutu aamulla hetken harkitsemaan lumikolan käyttöä kun näytti sen verran pahalta. Tiekin oli kokonaan auraamatta mutta hyvin se quattro puski kun pakkaslunta oli.
Ilmeisesti postikuski oli yrittänyt postia jakaa kun oli 5m tultu isommalta auratulta tieltä meidän auraamattomalle ja sitten peruutettu pois :D
Comment
-
Muutamana iltana on täälläpäin ollut tosissaan q-kelit, kun on puhaltanut nuo pienemmät tiet täysin yksikaistaisiksi. Tähän toki auttaisi, jos ihmiset ei oikoisi jokaisessa mutkassa vaan ajaisivat omaa kaistaa..
Mutta mukavahan se itsellä on ajella ja kokeilla kuinka syvässä mitsu ui. Yllättävän syvästä menee. Näkisi vaan jotakin kun pöllyyttelee päin näköä kun tarpeeksi syvälle menee.. Ei tuota kutosta viitsi rääkätä, se alkaa olla jo eläkepäiviä vailla :)
Comment
-
Taas stadissa q-keliä. Alkaa harmittaa kyllä duunimatkan lyhyys (3km), kun ei pääse nauttimaan auraamattomista teistä, vaikka siinä tulee rajusti aurattua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pellepoliisi Näytä viestiTaas stadissa q-keliä. Alkaa harmittaa kyllä duunimatkan lyhyys (3km), kun ei pääse nauttimaan auraamattomista teistä, vaikka siinä tulee rajusti aurattua.
Comment
-
Sen takia juuri näitten kanssa ei ole hauska leikkiä. Jollain asconalla tai mk1 escortilla saattoi ajaa koko päivän sivuluisussa mutta ikinä ei vauhti noussut yli sen 40 km/h. Näillä tulee liukkaallakin sen verran vauhtia että kannattaa miettiä hartaasti etukäteen että mitä puita, kaiteita, lapsia jne on ulkokurvissa. Miksei myös sisäkurvissa.
Ojan rumpukin, tai joku isompi kivi ojan toisella puolella ei ole kiva. Nimimerkillä mutsin skoda 120L lähti ajamalla pois, etumoottorinen ei olisi kun keula pysähtyi kiven päälle joskus -90 luvulla.
Comment
-
Haraldin kanssa samoilla linjoilla. Omat taidot (tai usko omiin taitoihin) ei riitä isossa vauhdissa leikkimiseen, mutta parhaita on risteykset ja jotkin liikenneympyrät, jossa pienellä alkuvauhdilla pääsee heittämään "pikku kivaa" quattroluisua.
Itsellä on työmatkan varrella Holman liikenneympyrä, jossa on monena aamuna päässyt toteuttamaan itseään... :)
Comment
-
Onhan tuo neliveto ollut nyt tarpeen. Aika hienostunut vempain verrattuna neliveto pick uppeihin, joista aiemmat neliveto kokemukseni. Noilla kun ei pääse mihinkään ilman nelivedon kytkemistä ja nelivedon kanssa on vähän kuin jarrut laahais. Paukkuu ja natisee parkkihallissa, kun nelikko päällä kääntelee.
Myös tänään tosi liukasta pk-seudulla: ESP-valo saattaa jopa yrittämättä vilkahtaa. Tuli epäuskoinen fiilis, kun pääsi vapaasti lähtemään ekana liikennevaloista monikaistatiellä. Silmän nurkasta kun näin, ettei se viereinen jäänytkään, vaan pyrki jopa edelle. Päätä kääntämällä syykin selvisi: toinen quattro.
Comment
-
Onko siis esp hidaste liukkaan lähdössä? Automaatti taitaa kyllä auttaa noissa lähdöissä joka
tapauksessa. Itsellä yli 5vuotta vanhat hakka5set ja ei kyllä ihan parhaasta päästä noi paikaltaan lähdöt. Espiä ei mun autoissa ole ikinä ollut.
Tuntuu että jääkelillä kakkosella lähtö melkein stumpaten olis nopein tapa?
Comment
-
Melkein väittäisin viidettä vuotta S6:lla ajavana että sillä lisäteholla ei ole paskankaan merkitystä liukkaalla, tehoa ei kuitenkaan pysty hyödyntämään. Jos ESP:n ottaa pois ja runttaa kaasun pohjaan niin etuvedotkin menee ohi kun ässä vaan leipoo tyhjää sydämensä kyllyydestä. Kuivalla kelillä se teho jo näkyy mutta samassa suhteessa quattron merkitys vähenee.
Comment
-
Samaa mieltä Mikon kanssa. Maltilla vaan alkuvauhti ja sitten voikin "nojata" sutimisenestoon, joka itseasiassa toimii varsin esimerkillisesti. Ilman ESP:tä menee varmasti vaan luisteluksi jos oikein innostuu survomaan pedaalia ja etuvedot kesärenkaillakin vievät päänahat mennessään...
Comment
-
Jos ESP:n ottaa pois ja runttaa kaasun pohjaan niin etuvedotkin menee ohi kun ässä vaan leipoo tyhjää sydämensä kyllyydestä.
Tuosta ESPistä. Omassa autossa se sallii pienen sutimisen ja uskoisin sen avulla saavan keskimäärin parempia lähtöjä, kuin ilman ESPiä. ESP ei siis ihan täysin kuohitse moottorin voimavaroja vaan sallii pienen luistattelun. Erityisesti mutka-ajossa tuo ESP on aika peli. Sallii kohtalaisen luiston, mutta jos se menee vähänkin yli tietyn rajan, niin tekoäly viheltää pelin poikki ja palauttaa auton nätisti takaisin raiteille. Jääratahauskuuttelussa ESP on kyllä pieni ilonpilaaja, mutta onneksi sen saa kytkettyä pois päältä tarvitatessa. Hyvä laite kaiken kaikkiaan.
Comment
-
Eilen illalla ajelin pientä hiekkatietä pitkin. Vastaan tuli joku Volvo S60 ja katsoin että tie on sen verran kapea ja liukas, että voisin varalta pysähtyä tien reunaan ja päästää Volvon ohitse. Tie oli aurattu hieman ojan päälle ja kun ajoin tien reunaan, niin oikea etupyörä humpsahti ojaan. Noh, pakkia silmään ja kaasua, niin perä lähti hieman luistamaan ja sitten humpsahti takapyöräkin ojaan. Volvo ajeli hitaasti ohitse ja kun se oli mennyt kokonaan autoni ohi, niin käänsin rattia samalla kun varovasti kaasuttelin. Kaikki renkaat tuntui jauhavan, mutta niin vain se keula nousi sieltä penkasta ja sitten ykkönen päälle ja liikkeelle niin nousi se peräkin sieltä :) Mahtuipahan ainakin Volvo hyvin ohitse, kun Audista oli molemmat oikeanpuoleiset renkaat ojassa.
Kävelyvauhdistahan tuo sinne upposi, eikä kovin syvälle. Mutta aivan varma olen, että vajaavetoinen ei olisi omin voimin noussut sieltä.
Comment
-
onhan tässä tullut leikittyä lähinnä ilman espiä.. kun vaan painaa nappia tarpeeksi kauan pohjassa kerta painellus ei tuo iloa.......mut muuten on se jotain..... jota ei saa vajaavetoisella aikaseksi....niitä oli 3kpl ennen tätä...ei pahalla..tämä on totuusViimeksi muokannut jari_t; 25.12.2012, 21:32.
Comment
Comment