Karsiutuu se pahin into kun ensimmäisen kerran jäät puoliväliin pohjasta kiinni ja kaivat autoa parikin tuntia. BTDT.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Missä q-kelit?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viestiNyt kun muutettiin tänne maalle ja ekat pari kilometriä on semmosta kapeahkoa hiekkatietä, niin itse odottelen sitä ensimmäistä kunnon myräkkää, että pääsee siellä testailemaan etenemistä. Toivon vaan ettei tietä hoitava taho heti aamulla olis auraamassa... ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viestitoki pehmeässä lumessa ei niinkään tarvita, mutta ei lumikaan joka paikkaan nouse.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viestiQ-keleistä vielä sen verran, että pientäfiilistä saa myös huonon märkäpidon omaavilla olevilla kesärenkailla. Parina aamuna pitänyt työmatkan varrella olevassa liikenneympyrässä ihan pikkusen kokeilla... :)
Comment
-
Kait sulla teräksinen pohjapanssari löytyy alta? Itse viime talvena muutaman kerran pihaan pamauttelin kunnon aurauskinoksen yli ja pohjassa kolisi reilusti. Olipa panssarille käyttöä, toki pehmeässä lumessa ei niinkään tarvita, mutta ei lumikaan joka paikkaan nouse.
Karsiutuu se pahin into kun ensimmäisen kerran jäät puoliväliin pohjasta kiinni ja kaivat autoa parikin tuntia. BTDT.
Tosin ei nuo perheen autot mitään matalia olekaan, joten mahasta kiinni jäännit voi jäädä kokematta...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lampinen Näytä viestiKarsiutuu se pahin into kun ensimmäisen kerran jäät puoliväliin pohjasta kiinni ja kaivat autoa parikin tuntia. BTDT.
Ihan kuin minun tämän kevään ensimmäinen mökkireissu. Kesärenkaat oli jo alla ja mökkitiellä lunta puolisääreen. Meinasin, että nelivedolla läpi vaan. Sen jälkeen hain lapion mökiltä ja aloin kaivamaan.
Comment
-
Itsehän sain takoa toissa jouluna reilun tunnin jäätynyttä auravallia urssin alta matalammaksi. Senkin jälkeen joutui kaivamaan kaikki kikat q-miehen taskuista, että urssi liikahti. Apuna oli siis käyttöjarru tekemässä lukkoa eteen ja torsenille, ja käsijarru korvaamassa toimimatonta takalukkoa... reilu 4kg vauhtipyörä ei auttanut yhtään tuossa tilanteessa, ja kytkinkin antoi haisevan mielipiteensä ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lampinen Näytä viestiKarsiutuu se pahin into kun ensimmäisen kerran jäät puoliväliin pohjasta kiinni ja kaivat autoa parikin tuntia. BTDT.
Nykyään kaiken varalta takaluukussa http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Au...t-2-kpl-37140/ ja tunkin kanssa samassa kolossa http://biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puut...kilapio-37427/ Jälkimmäinen tuli tarpeeseen viime keväänä kun jäin "jumiin" omalle parkkipaikalle kotona. Kevään aurinko pudotti lumet roiskeläpistä takarenkaiden taakse ja seuraava yö jäädytti ne... eturenkaiden alla taasen jäätä. Hyvin suditteli paikallaan ja autot vielä molemmin puolin ettei katoksesta pääse pois sivuttainkaan. Onneksi ei ollut silminnäkijöitä.
Comment
-
Comment
-
Onkohan tahkolla kerhon rata vai järjestääkö paikallinen ratamestari meille taas tilaisuuden omassa rannassaan?
Comment
-
Hommahan menee niin kauan hyvin ku oot jossain, jossa on muitakin. Itse jätin erään kaupan takapihalle auton eräänä sunnuntai-iltana ja pois lähtiessä hulahti siitä pehmentyneen jään/sohjon läpi ja jäi aivan täysin koko pohjan matkalta kiinni. Kaivoin ensin puoli tuntia fiskarsin taittolapiolla, jonka jälkeen kävin ettimässä lähistöltä oikean lumilapion. Yli kolme tuntia siinä meni kun piti kaivaa koko auton kokonen alue puhtaaksi sohjosta jota oli yli 15cm. Helppohan se on reunoilta kaivaa mutta voi veljet kun piti puhdistaa lumet auton keskeltä kun lumilapio ei mahtunut auton alle mitenkään. Sen jälkeen oon vältelly kokeilemasta että pääseeköhän tuosta vai jääkö jumiin.
Comment
-
Ei tässä mitään pelotella, luin internetistä että neliveto menee mihin vaan. Muistat vaan sinne "mihin vaan" ajaessa pitää huolen siihen ettei ole kiire mihinkään jos ei irtoa. Ei meinaan ihan kovin paljon auta se naapuri nissanillaan ja hinausköydellä kun on A6 pohjasta jumissa. :)
Comment
-
Eikä kannata ajella tyytyväisenä vanhoissa renkaanjäljissä lumista metsätietä, jos ei ole tarkistanut miten paljon lunta on renkaanjälkien vieressä. Lumisohjoa 30cm, renkaanjäljet 20cm korkeana harjanteena sohjon sisällä. Sitten kun lipsahti renkaanjäljistä pois, niin lapiohommia harrastettiin pari tuntia ja maasturilla autettiin loput. Voisi muuten ostaa jonkun vinssin talveksi lumilapion kanssa konttiin, niin saisi edes vähäsen autettua tilannetta, jos yksin on jumissa.
Comment
-
q-kuskit ja muut talviautoilijat, minkäslaista apuvälinettä pidätte autossanne talvella mukana?
Innolla odottelin q-kelien saapumista, vähän on päässy jo makuun kun on tuo kylän hiekkatie oli lanattu.
Tosiaan on vähän peloteltu sillä, kun nelikolla johonkin ajaa jumiin ni sitte kans ollaa jumissa... Mutta onneks on raktorimiehiä kylällä... :D
Comment
-
Kokemuspohjaisena vinkkinä voin sanoa että esim se Fiskarssin pienehkö/kapea muovivartinen lumilapio on pätevä kun sillä mahtuu kaivamaan lunta auton alta. Isommalla lapiolla on vähän nihkeää kaivaa auton alta kun lapion lavan ja varren välissä on kulma eikä lapa mahdu muutenkaan kunnolla auton alle. Viisaasti valitsemaan siis.
Itellä on köysi ja lapio talvella matkassa, hyvin tuntuu se Piippon pakettiautoköysi kestävän rajumpaakin nykimistä, kuten tuli viime talvena testattua.
Comment
-
Lapio (itsellä on Kungsin pikku lapio jolla saa kohtalaisesti myös auton alta lunta pois) on ihan pakollinen, köysi on sitten jo pelkkää plussaa :)
Innolla jo odottelen, että pääsee taas lapioimaan kun on taas tullut kokeiltua mihin nelikolla pääsee :cool: :banghead:Viimeksi muokannut RistoEe; 20.9.2012, 21:57.
Comment
Comment