Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Missä q-kelit?
Collapse
X
-
No siis pitää tuo maken kommentti silleen paikkansa, että aina huonommalla keillä tien tukkona on joku CRV tai muu vastaava virveli. Toisaalta en ihmettele. Omistin outlanderin hetken aikaa ja sen epäjohdonmukaisempaa kulkinetta ei ole liukkaalle kelille. Se on ihan hyvä, jos ajaa hiljaa. Kiinni ei jää ja kyllä se tillä pysyy, mutta siinä sen hyvät puolet sitten oli. Monelle hyvä, mutta ei oo missään tapauksessa "ajajan auto". Se on tehty tylsäksi ajettavaksi pisteestä A pisteeseen B. Joskus puskee, joskus liirtää, aniharvoin perä irtoaa, mutta ei sitäkään mahdollisuutta voi poissulkea. Samaan mutkaan samalla vauhdilla käytös voi olla mitä vaan (siis jos provosoidaan vähän kaasulla). Tilannetta sai hieman rauhoitettua laittamalla talveksi nelivedon "lock" asentoon, mutta mutta. No ei sekään perusolemusta muuta.
Comment
-
Taas aamun lumipöllyliikenteessä surullisen harvassa takasumarit. Oisko joka kahdeskymmenes käyttänyt vaikka näkyvyys tosi huono. Paras oli yks torspo isolla pakulla jossa oli vain etuparkit ja motaria kuitenkin lumipöllyssä päästeli. Kävin sen edessä hätäreillä vilkuttamassa mutta ei tajunnut.
Ongelmaksihan tuo muodostuu kun ei vielä ole pahin ruuhka jolloin osa ajaa normi rajotusten mukaan ja sitten yhtäkkiä edessä voi olla tosi hiljaa ajava sumariton lediauto joka luulee ajavansa turvallista vauhtia ja on täysin erottumaton lumipöllyssä.
Comment
-
Huomasin tuon saman ongelman turuntiellä aamulla 6 aikaan.
Itse napautin takasumarin heti pihalla päälle kun huomasin kelin, motarille kun pääs niin joka kymmenenellä oli takasumarit päällä. Yhden sumarittoman perään meinasin ajaa kun sen edellä ajavalla oli päällä niin näytti ihan siltä että eihän tuossa ole kukaan ja hups olihan siinä.
On ihmisillä vielä oppimista sen sumarin kaa :D
Comment
-
Mieluummin lakimuutoksen. Alkaisi tyhmempäänkin päähän oppi menemään kun toisena vaihtoehtona on maksaa sakko. Nykyäänhän se on vähän puolilaillista ajaa päivävaloilla. Valoja pitää käyttää vasta pimeään aikaan. No mikä lasketaan pimeäksi? Aivan tarpeetonta ragea aiheuttaa tuollaiset tulkinnanvaraiset ja epäselvät säädökset jotka perustuvat henkilön subjektiiviseen käsitykseen valoisuuden asteesta.
Comment
-
Naamakirjan puolelta:
Sen verran oon oppinu, että ajan viimeset kilsat (isomman kohnotuksen jälkeen) niin, ettei vaan jää yhtään lämpöä jarruihin. Ei oo mitään pahempaa ku toi yläpuolella oleva lumi sulaa ja jäätyy tonne alaosaan.
DRL-pellet on haastavia. Takaa päin on melko sama millaista valoshowta pitää, kun ei käytetä peilejä ollenkaan. Tasan yhden kerran olen saanut takavalot pyynnöstä päälle iltahämärässä parilla nopealla pitkien vilautuksella ja ajovalojen sammutuksella. Ei vaan viittis xenoneita räpsiä... Joskus koittanut vilkutella takasumaria ohituksen jälkeen.
Vastaantulevista onnistumis-% voi olla pikkasen parempi, mutta takavalottomien tunnistaminen voi olla vaikeaa ilman laajaa merkkituntemusta. Välillä hehkulanka-DRL:kin (esim. Volkkarin pakut) vaikea erottaa lähivaloista.
Comment
-
Tänään oli helsingin niemimaalla todella liukasta. Muut ajaa käytännössä kakkosvaihteella, joka vähän ottaa päähän kun ajettava matka on 10 km.
Kaiken maailman bemarit edessä rapisee nastoillaan niin että takana haukotuttaa. Mukulakivillä todella kiva ajella jos pääsee vain paalupaikalle valoissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja panu Näytä viestiNaamakirjan puolelta:
Valitetaan että se häikäisee jne. P**kat se mitään häikäise. Täysin aliarvostettu varuste!
.
Mutta käyttö vallitsevan tilanteen mukaan. ihan kuten muidenkin valojen kanssa.
Comment
-
-
Tänään oli kyllä harvinaisen kiva ajella. Leuto pakkassää ja lunta taivaan täydeltä, eikä suolaa oltu vielä levitetty teille. Oikein mukava quattrokeli.
Vähän jäi kaivelemaan, kun eräälle BMW:lle näytettiin nelivedon ylivoimaa minun ja yhden Subarukuskin toimesta liikennevalolähdössä. Ei ehkä olisi pitänyt niiden suoritusten perusteella mitä tämän jälkeen seurasi :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiVähän jäi kaivelemaan, kun eräälle BMW:lle näytettiin nelivedon ylivoimaa minun ja yhden Subarukuskin toimesta liikennevalolähdössä. Ei ehkä olisi pitänyt niiden suoritusten perusteella mitä tämän jälkeen seurasi :)
Mut harmittaa varmaan enivei. Poliisitkin tietysti kateuksissaan sakottamassa kun oma vetovamma-Octavia etene minnekään....
Comment
-
q-keliä tulee tänään testattua huollon sijaisautolla (S3). Alkaa olemaan jo vähän liikaa tehoja näille keleille, vaikka onhan se helvetin hienoa vedättää putkiston paukkuessa. Ja hyvinhän tuo Haldexikin tuntuu tarjoavan perää sivulle, vaikka skeptinen tuollaiseen wannabe-nelivetoratkaisuun olin tähän asti ollutkin. Korjaan käsitykseni :)
Comment
-
Toivottavasti kuvat on oikeassa järjestyksessä.
Kello 4.00 aamulla kun töihin tulin (eka kuva)
Kello 4.10 (toka kuva)
Kello 5.30 vika kuva.
Toissa vuonna samalla työmaalla. ;)
Comment
-
Eikös Hopsis usein ole puolustamassa ihmisten ja firmojen valinnanvapautta? Samaa säätelyähän ja säätelyn puutetta tuo valojuttu on.
Provoilut sikseen, kyllä suomessa pitäisi aina kaikissa päissä olla valot, itsellekin koodasin välittömästi persiiseen valot uuden perheen jäsenen saapuessa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiPerkele Johan, jätkä on vieny mun siistimis hommat. :)
Toissa vuonna samalla työmaalla. ;)
Comment
-
Millä työmalla olit ja missä tehtävissä?
Comment
-
Jos selvisit (kohtuu) sakoilla, niin se on vielä pientä verrattuna siihen jos autosi päätyi korikorjaamolle tai korttisi pyykkinarulle. Puhumattakaan henkilövahingoista.
Comment
-
Tänään oli aamulla hyvät q-kelit. Kyllä taas autolaina muuttu hetkeksi saatavien puolelle :D
Muutenkin tuolla möhköllä on ollut ilo ajella näillä keleillä. Edellinen (A5) oli hieman haastava madallettuine alustoineen kun vähänkään oli enemmän lunta. Vaikka hauska silläkin oli päästellä.
Comment
-
Komppaan mremonen, paljon oli taas taapertajia (~30km/h @50) kun aamulla töihin päin ajelin kun risteykset ovat perunapellolla, toisaalta näillä sankareilla sama vauhti jatkui suorallakin tiellä.
Ainoa mitä jäin kaipaanaan juuri tämän aamun keleillä, on nastoja eteen, kun ei meinaa risteyksiin vagmöhkö taipua vaan puskee suoraksi.
Comment
Comment