No lähinnä tarkoitin sitä, että jos toinen ajaa loppuun ajetulla nastarenkailla ja toinen uusilla, niin ei ole kovin vertailukelpoisia touhua. Pitävämmillä saa paremman ajan tietennii..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Missä q-kelit?
Collapse
X
-
Etuvakaajan vois kyllä käydä "disabloimassa" talven ajaksi. Jos irrottais linkit, niin saiskohan sen jotenkin jumitettua pystyyn, ettei kolisis tukivarsiin. Ei varmaan haittaisi ollenkaan. Tehoa ei nyt ole kuin +250hv, mutta sitä alkaa tulla melkoisen alhaalta. Pito karkaa jo 2000-2500 nurkilla, että se on kyllä järjestyksessä :D
Comment
-
Itsellä ensimmäinen q alla ja tyytyväinen olen kyllä ollut. Oma kulkine kyllä tarjoaa perää ilman ESP:tä tosi helposti irti vaikka tehojakin vain <200hp. Uusilla nastoilla tämä vielä.
Esim. peilijäässä oleva suora ja seisoo punaisissa niin siitä pääsee nopeasti ja pienellä perän luisutuksella suoraan pitkänmatkaa hallitusti, kunnes nopeus onkin jo riittävä.
Mutkissakin, kun kerran polkaisee niin perä irti ja loput tosiaan kaasun kanssa säätää. Takavedon jälkeen on kyllä ihan eri mailma noissa mutkissa. Itsekin alussa tuli korjattua aina liikaa ja siitä seurasi se vastaheiton kierre...
Omalla tavallaan antaa tosipaljon anteeksi tuo q noissa mutkissa. Välillä fiilis, että nyt menee kyllä ympäri, mutta siitä se kaasun kanssa aina suoristuu.
Itse jopa vähän yllätyin kuinka kivasti perän saa irti talvella. Syksyn sateilla ensikertoja koittaessa tuli sitä puskemis efektiä ja vähän jo "petyin", että tälläinenkö tämä on.
Vauhti nelikolla kasvaa kyllä äkkiä, toisaalta motarin rampitkin voi aika pienellä vaivalla mennä nätisti luisussa johdonmukaisesti.
Samoten tykkään tuosta ESP:n toiminnasta. Se antaa hieman perän mennäkin luisussa, eikä heti ala korjailemaan. Tietyn pisteen jälkeen ottaa sitten haltuun, että "nyt riittänee". Joissakin autoissa tuo ESP alkaa mielestäni turhan aikasin jo rätisemään mukana. Tulee fiilis, että se olisi vain siinä liian aikaisin mukana.
Puolisokin tykännyt. Jotenkin se asian kiteytti "Se meni vain vähän luisussa ja sitten se oikeni".
Joku ihan kunnon jäärata juttu olisi kyllä kiva vielä joskus päästä kokeilemaan...Viimeksi muokannut DeeJiii; 10.1.2016, 09:01.
Comment
-
Audiclubin jäsenenä pääsee osallistumaan mm. talvisiin ajoharjoittelu/jäärata tapahtumiin. Talven päätapahtuma on perinteisesti ollut Nilsiässä Tahkolla ja niin pyritään pitämään tänäkin vuonna 20.2. Eli vielä ehtinee liittyä jäseneksi.
Tässä linkissä pieni teaseri viime vuodelta.
https://youtu.be/4UQajSVHKTE
Ohjeet jäseneksi liittymiseen
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=118292
Comment
-
Eilen kauppareissulla perheen kanssa. Yllättäen jokainen tilaisuus saada perää vähänkin sivulle hyödynnettiin. Vaimo kysyi ajavatko muutkin tällä tyylillä, olin tulkitsevinani että ajotapani olisi vaimon mielestä ehkä jotenkin teinimäistä. Mittariin tuli juuri 43v.... noo, pojat on poikia vaimitenseoli :)
Comment
-
Aika helposti jäi 507hv M5 äsken ramppiin luikertelemaan peilijäälle ja 150hv quattro poistui tyylillä horisonttiin. Melkoinen on ero näillä keleillä ja oikeissa kohdissa vajakin ja nelikon ero.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiOli aika mukavat kelit ja maisemat päästellä :)
Voisi itsekin käydä tekemässä piruetit parit...
Comment
-
Nyt on muuten sellanen keli että menee taas peltiä ruttuun kehällä ja keskustassa. Pakollinen kauppareissu töistä kotiin tullessa, neitseelliset hanget kaikilla pikkuteillä. Taisivat ennustaa parhaimmillaan 50cm lunta tähän parin päivän sisään...
*edit* Varsin huvittava kommentti hesarista:Viraston tiedotteen mukaan teitä ei voida suolata ennustetun pakkasen takia, mikä pakkaslumen kanssa aiheuttaa vaikean ajokelin.Viimeksi muokannut hattis; 12.1.2016, 07:52.
Comment
-
Joo, "ongelmat" alkoivat kun pääsi kehä 2:sen sisäpuolelle. Paljon irtolunta tiellä, paikoin ihan kunnon kinoksia. Ja näkyvyys meni tosi huonoksi autoista pöllyävän lumen takia. 3-4 kaistaa rinnakkain ja jokasella eri näkemys missä ne ovat. Maaseudulla oli tiet aurattu eikä lunta niin paljoa tullut että hirveästi olisi näkyvyyteenkään vaikuttanut. Pitoakin oli eilisen illan peilijäähän verrattuna ihan ok.
Comment
-
Kehä II:lla oli kyllä q-kelit kohdallaan! Itse tykkäsin, mutta aika montaa muuta tuntui jännittävän aivan ylitsepääsemättömän paljon.
Valitettavan vähän tuolla edelleen näkee takasumuvaloja. Turuntielläkin lumi pöllysi sen verran, että pahimmillaan / parhaimmillaan näkyvyys oli ehkä auton mitta eli olisi ihan mukava tietää missä se edellä ajava menee.
Comment
-
Careful out there... siellä on tosi liukasta. Pitskun liikenneympyrästä kun pääsin paalulta, niin piti kokeilla että miten se nyt oikein menee. Hyvin meni, mutta sitten kun piti kääntyä firman pihaan, niin jarrutus meni 30 metriä pitkäksi. Onneksi edessä ei ollut ketään (en kyllä olisi kiihdytellytkään) eikä takaakaan tullut ketään, joten sain peruuteltua takaisin eikä tarvinnut kiertää koko Pitäjänmäkeä...
Eli jarrutusmatkat on tosi pitkiä, kun alla on jäinen tie.
Comment
-
Saksankitkoilla lähtee näillä keleillä aikalailla joka käännöksessä perä irti kun kaupungissa ajelee, ihan yrittämättäkin siis. Loogisesti ja ennakoitavasti kuitenkin toimivat ja ESP toki nappaa nuo luisut hetkessä kiinni. Edelleen pärjää liikennevirran mukana (ja ohikin mennään maanteillä) mutta eihän noita aivan joka käyttäjälle uskalla suositella.
Comment
-
Yllätys! En malttanut ajaa duunin suorinta reittiä :D
Mielenkiintoinen havainto duunipaikan parkkipaikoilta. Meillä on ulkona ruutuja, lähempänä toimistorakennuksia ja siksi ne täyttyvät aina ensin. Vasta sen jälkeen jengi alkaa käyttää (avonaista) parkkitaloa, mikä sekään ei ole kaukana mutta ihminen on luonnostaan laiska. Nyt pihaparkkiksella ei ole kuin muutama auto, ajattelin että välttyäkseen auton harjaamiselta moni ajaisi taloon. Eipä olekaan talossa tunkua, olisiko niin että moni tietotyöläinen pitää etäpäivää kun ajokeli on mitä on?
Jos mulla olisi vajakki, vakavasti harkitsisin kotiin jäämistä itsekin ;)
Comment
-
Vajakilla ilman muuta etäpäivä.
Jo klo 6:30 kieppeillä oli aikas kiva quattrokeli. Itselläkin meinasi yksi liikennevaloihin pysähtyminen mennä aavistuksen pitkäksi. Taisi olla jäätä lumen alla. Mutta ei hätää, olen varustautunut hyvin. Autossa on quattrolapio ja sukset :) Sukset on tosin menossa huoltoon tänään töiden jälkeen.
Kotimatka ottaa jo etukäteen pattiin. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin matka kestää normaalin 30min sijaan 1,5h.
Comment
Comment