Onkos tämmösessä 4F:ssä eri ESP version kuin B7:ssa? Tämä 4F Allroad ESP on ihan natsi. Vähän lyö tyhjää niin alkaa heti rajottaa moottorin tehoa. Ajoin ihan hitaita vauhteja semmosessa alle 10 cm hangessa (ihan tietä pitkin, ei ollu vielä aurattu) ja ESP päällä ei meinannu quattro mennä eteenpäin. Kaasua ku paino niin vauhti vaan hidastu. Perstuntuman mukaan oli homma koko ajan täysin hallussa ilman mitään tehoihin puuttumista. Laitoin sitten lyhyen painalluksen ESP nappulasta (ESP Offroad) ja sitten kulku oli mielekästä.
Vähän myöhemmin kiihdytin maantielle ja aluksi meni hyvin, kunnes tiessä tuli jäisempi kohta ja vähän alkoi lyömään tyhjää -> saman tien kaasu hävis, just olin itse painamassa lisää kaasua ja laatikko vaihtamassa suurempaa silmään niin boooo eikä mentykään mihinkään. Musta tuntuu et se B7:n ESP anto lyödä enemmän tyhjää. En oikein edes muista tommosta ärsyttävää tehojen rajoitusta siinä. B7 oli mulla etuveto, joten onko siinä jotenkin ajateltu et saakin lyödä enemmän tyhjää, mutta nyt kun kaikki pyörät vetää niin pitää ahistaa pahemmin ettei vaan pyörähdä? Todellakaan ei olis tuossa kohtaa 60km/h vauhdissa suoraan eteenpäin ajaessa tarvinnu kevyen sutimisen takia menoa estää.
Sitten vielä valituksen sana muutamassa tilanteessa tuosta ESP + Tiptronic toiminnasta, että toisinaan kiihdyttäessä valo vilkkuu taulussa, rajottaa tehoa ja päästää irti välillä, sitten rajottaa taas, mutta laatikko pitää saman vaihteen ja auto yrittää nostaa kierroksia vastatakseen kiihdytykseen. Manuaalilla tuossa tilanteessa isompi silmään ja väännöllä eteenpäin niin ei löisi tyhjää niin herkästi… ei oo talvioptimoituja nää laatikoiden ohjelmat :).
Vähän myöhemmin kiihdytin maantielle ja aluksi meni hyvin, kunnes tiessä tuli jäisempi kohta ja vähän alkoi lyömään tyhjää -> saman tien kaasu hävis, just olin itse painamassa lisää kaasua ja laatikko vaihtamassa suurempaa silmään niin boooo eikä mentykään mihinkään. Musta tuntuu et se B7:n ESP anto lyödä enemmän tyhjää. En oikein edes muista tommosta ärsyttävää tehojen rajoitusta siinä. B7 oli mulla etuveto, joten onko siinä jotenkin ajateltu et saakin lyödä enemmän tyhjää, mutta nyt kun kaikki pyörät vetää niin pitää ahistaa pahemmin ettei vaan pyörähdä? Todellakaan ei olis tuossa kohtaa 60km/h vauhdissa suoraan eteenpäin ajaessa tarvinnu kevyen sutimisen takia menoa estää.
Sitten vielä valituksen sana muutamassa tilanteessa tuosta ESP + Tiptronic toiminnasta, että toisinaan kiihdyttäessä valo vilkkuu taulussa, rajottaa tehoa ja päästää irti välillä, sitten rajottaa taas, mutta laatikko pitää saman vaihteen ja auto yrittää nostaa kierroksia vastatakseen kiihdytykseen. Manuaalilla tuossa tilanteessa isompi silmään ja väännöllä eteenpäin niin ei löisi tyhjää niin herkästi… ei oo talvioptimoituja nää laatikoiden ohjelmat :).
Comment