Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Missä q-kelit?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sais tosiaan lunta vielä hieman tulla lisää. Ruoholahdesta pitäs lähteä Porvooseen vajaan tunnin päästä.

    Paras olis niin että kaikki muut olis jumissa ja itse vois tyytyä vaan painelee tööttiä :)

    Comment


    • Nyt sitä tulee Porvoossa ainakin ihan kiitettävästi! :P

      Comment


      • Keli näyttää Nokialla kyllä mitä parhaimmalta q-keliltä, mutta niin vain meidän perheen quattro vanhus seisoo katoksessa kun vaimo on saanut mahdollisuuden lähteä nuoremmalla vajaaveto Volvolla liikenteeseen. Huurteettomat ikkunat näyttävät vievän voiton auton valinnassa. No pitänee käydä ässäkin ulkoiluttamassa, vaikka enää ei quattroluisut innostakaan yhtä paljoa kuin 7 vuotta sitten. Oman kokemuksen perusteella quattrosta voi siirtyä vajaa vetoiseen ilman ongelmia eikä Audista luopuminenkaan tuottanut tuskaa :-)

        Comment


          Kauden ensimmäinen q-pwnage suoritettu menestyksekkäästi. Viime yönä V70-Lolvolla ajanut taksikuski katsoi synkästi, kun koukkasin hänen takaansa vasemmalle kaistalle juuri punaisiin valoihin pysähtyessä. Synkkä rapina kuului nastoista ja esp-valo vilkkui Lolvossa varmaan kuuhun asti, mutta varsin eleettömästi tuo sinne jäi valojen vaihtuessa. Työmatka pelastettu :)

          Comment


          • Luulen, että nyt kuukkelia pukkaa omiksi tarpeiksi ainakin täällä etelässä. Ajelkaapahan varovasti, kyllä sen nelarinkin ojaan saa... ja tiellä on aina myös muita.

            Comment


              Toki sen q:n sinne ojan puolelle saa ihan samalla tavalla.

              Heh. Muistui mieleen parin vuoden takaa kun vielä edestä vetävällä ajoin, jonkun kirjoitus tähän topikkiin. Oli hieman q-luisuja otettu ja survottu vanne solmuun johonkin kanttarelliin. Eipä kerennyt olla kirjoitus paikallaan kuin tunteroisen, kun joku mulquisti oli sen poistanut... Huvitti tämmönen perseily suuresti silloista etuvetomiestä :D

              Comment


              • Ajelkaapahan varovasti, kyllä sen nelarinkin ojaan saa... ja tiellä on aina myös muita.
                Koskaan ei ole auton lähteminen talvella lapasesta ollut niin lähellä kuin ensi lumilla ässän kanssa ja uusilla talvikumeilla. Oli suht lähellä ettei auto kiertynyt Vaasassa yhden valotolpan ympäri juuri vastaavassa kelissä mitä tällä hetkellä on. Sivuluisu oli aika pitkää. Hyvä liikkeelle lähtö ei kuitenkaan poista fysiikan lakeja. Tapaus opetti nöyryyttä heti ensimmäisillä q-keleillä. :-)

                Comment


                • Kävin eilen ottamassa ekat q-luisut aikaisemmin en oo 4-vedolla ajellu talvella. Hankalaa löytää "kultasta keskitietä" kun ensin on liian vähän vauhtia sitten tulee pito ja vauhti kasvaa ja sitten tulee fööni mukaan ja sitten oltiinkin jo kylki edellä :D Eikös se tästä kun treenaa :)

                  Comment


                    Ajelin keskiviikkona viiden jälkeen Loimalle matsiin ja mennessä 110 mittarissa motarilla oli liikaa, pakko tiputtaa vähän siinä loskapaskassa. Leveäkaistatie oli mielenkiintoinen jos ohi yritti. Paluumatka ysin nurkilla oli vielä mielenkiintoisempi. 80 ehdoton maksimi mitä pystyi lykkäämään. Pitkillä vastassa valkoinen räntäseinä ja lyhyillä ei näe kovin pitkälle. Ajoittain 60-70 tuntui ihan sopivalta.

                    Comment


                    • Kyllä tuo urssi tuntuu aikamoiselta vasaralta kitkarenkailla. Vakiokoneen vääntö on pehmeää ja öljyvispilä lieventää vielä lisää mutta kyllä luisuista aika pitkiä ja leveitä tulee. Joskus jopa tuntuu että se meikän eka quattro eli kanttikoppainen 80 -86 oli pöperökelissä räppäillessä paras kun sai "hellan nupista" vääntää keskilukon päälle. Massaa ei ollut pahasti ja 1.8 kaasarikoneesta ei tullut yllättäviä tehopurskeita :)

                      Comment


                        Nyppää käsijarrua pari napsua kiinni niin saat ainakin köyhän miehen takalukon :)

                        Olikos noissa 80-luvun alkupään quattroissa ihan junttilukot?

                        Comment


                        • typ 81 oli kytkettävät "todelliset lukot" keskellä ja takana mallin loppuun asti, ja lieni myös typ44:ssä sinne vuoden 1986 kantturoille. Mitenkäs Coupe quattro?

                          Comment


                          • Tuo oma auto kun oli tänään koukun asennuksessa+huollossa, niin kävin sillävälin Ideaparkissa ostoksilla Poloisella missä ei ollut edes luistonestoa. Voitte vain kuvitella tuossa kelissä, miltä tuntui siirtyä takaisin oman quun rattiin! :)

                            Comment


                              Ei kyllä täällä etelässä ainakaan myrsky tuonut q-kelejä :(

                              Comment


                              • Kyllä tässä Vantaan puolella jo lähemmäs 10cm tuli maahan valkoista kultaa. :)

                                Comment


                                  Espoossa ehkä vähän loskaa, mutta pääosin sulat tiet. Vaikka q-keliä ei löytynyt, niin tulipa vietyä roskalasti Ämmässuolle.

                                  Comment


                                  • Tänään löytyi syy käydä pienellä q-ajelulla kun illallispunkku oli päässyt loppumaan. Thredin innoittamana kaivoin ässän lumipeitteen alta. Liikennevaloissa nopean kiihdytyksen tuoma ajansäästö hävisikin sitten monin kertaisesti kauppareissun jälkeen ikkunoiden kuivaamiseen sisäpuolelta. Q-kelit tuovat aina mukanaan saman saakelin ikkunoiden huurtumisen. Kyllä olisi webasto pitänyt asennuttaa heti tuoreeltaan kun auton sai Suomeen.

                                    Comment


                                      Iitistä lahteen asti tuiskutti koko ajan vaakatasossa lunta. Päijät hämeen seudulla ainakin hyvät q kelit :)

                                      Comment


                                        q-kelithän ne täällä lahden kupeessa tosiaan ovat. Jopa ehkä vähän liikaakin tuota lunta.. Mutta mutta, eihän sitä meikä poika sellaista.

                                        Comment


                                        • Miten Antti sun ikkunat noin huuruun vetää? Oletko vaihtanut sisäilmansuodattimen koska viimeksi? Vai käykö kädet niin nopsaan kabiinissa, että tulee hiki? ;D

                                          Comment


                                          • No voi perhanan perhana, pitääkö huomenna keksiä jokin "hyvä" tekosyy vantaalla käymiseen jos siellä kerran on voimaa maassa. Helsingin puolella sataa tälläkin hetkellä vettä niin paljon ettei varmasti ole pisaraakaan lunta missään.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja Lampinen Näytä viesti
                                              No voi perhanan perhana, pitääkö huomenna keksiä jokin "hyvä" tekosyy vantaalla käymiseen jos siellä kerran on voimaa maassa. Helsingin puolella sataa tälläkin hetkellä vettä niin paljon ettei varmasti ole pisaraakaan lunta missään.
                                              Tervetuloa miitingiin huomenna Koivuhaan Teboilille klo 14.00 :) !!

                                              Comment


                                              • Eilenhän tuota valkosta olis ollu tääläkin tarjolla muttei kerenny leikkimään. Toivottavasti tänään olis vielä vähän edes työmaalle mennessä..

                                                Comment


                                                • Quattro-kelin seuraava aste? Lada Niva tai moottorisaha peräkontista :-)
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Olikos noissa 80-luvun alkupään quattroissa ihan junttilukot?
                                                    Kyllä, Audi lopetti "todellisten" nelivetojen valmistamisen -87 kieppeillä, kun Torsenilla toimivat "nelivedot" lanseerattiin.

                                                    Sitä ennen quattroissa oli avoimet tasauspyörästöt ja käsin kytkettävät junttilukot takana ja keskellä. Nämä oli mielestäni Audin parhaat quattromallit, ainakin etenemiskyvyn suhteen vaikeissa oloissa.

                                                    Toki alkupään Torsenquattroissa n. -96 kieppeille oli myöskin manuaalisesti kytkettävä perälukko. IMHO: Sen jälkeen menty huonompaan suuntaan näiden automaagisten sähkölukkojen kanssa.

                                                    Comment


                                                      '92 b4q:ssa ja '92 c4q:ssa oli tuo kytkettävä takalukko, irtosi automaattisesti kun nopeutta tuli yli 30km/h. Komeasti pääsi kyllä liikkeelle.

                                                      Comment


                                                      • Tais mennä quukkelit sitte Vantaaltakin. Pitää siis vieläkin odotella talven tuloa.

                                                        Comment


                                                        • Tuolla sohjossa kun on nyt joutunut pakon sanelemana ajeleen etuvedolla, tulee väkisin oma kuolevaisuus taas mieleen. On sen verran raastavaa hommaa, useiden quu talvien jälkeen. Toivo elää, notta saisi vielä tämän talven aikana taas nelikon tallista liikenteeseen. Pihassa sentään pahoja kelejä varten yksi pirkka audi torseenilla, jossa kylläkin sieluton 1.8 moottori.

                                                          Comment


                                                          • Paksussa sohjossa tullu etuveto V70:n kanssa työnnettyä jo jonkin verran eikä ole vieläkään Allroadia ikävä tullut. Taitaa olla rengastuksesta paljon kiinni. Hieman arvelutti vaihto etuvetoiseen, mutta ihan riittävästihän tuo etenee vaikka takarenkaat eivät tyhjää lyökkään kuten entisessä.
                                                            Viimeksi muokannut apuustin; 13.12.2011, 08:01.

                                                            Comment


                                                              Pic related, tuli piipahdettua Utajärvellä. :)
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X