Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Missä q-kelit?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaveri kävi eilen leikkimässä vermossa, tässä lainaus facebook statuksesta..

    Herra x Kävi Vermossa pyörittelemässä autolla. Tulos: Vaaransin liikenneturvallisuutta, ajotapani vaaraa aiheuttava, sakko 800? ja melkein kortti pois.(Poliisilaitos päättää ajokiellon keskiviikkona) Tämä tapahtui siis Vermon parkkipaikalla, joka oli yhtä pysäköityä autoa lukuunottamatta tyhjillään(auton vieressä oli 4 ihmistä tupakalla). Aika: Perjantai 23:25. Kohtuullista?

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja pilkku1 Näytä viesti
      Kaveri kävi eilen leikkimässä vermossa, tässä lainaus facebook statuksesta..
      Vähän kovalta kuulostaa. Tosin tässä on vain toisen osapuolen näkemys, mutta pientä ylireagointia polliiseilta, sanoisin. Liukasta keliä pitäisi harjoitella (joo, myönnetään että tuo on enemmän hauskanpitoa kuin harjoittelua, mutta kyllä tuossakin taidot karttuu), mutta missäs harjoittelet. Ennen oli kaikki helpompaa, jäällekin pääsi ajelemaan sen kuin meni.

      Osaa ne poliisitkin. ;) No, jos haluaa duunista pois, sen voi tehdä tyylilläkin.
      Viimeksi muokannut mremonen; 30.1.2010, 14:03. Perustelu: Lisäsin uutislinkin

      Comment


      • Liikenneturvallisuuden vaarantamisesta tuomitaan (päivä)sakkoa tai vankeutta. Tekomuodossa ei edellytetä konkreettisen vaaran aiheuttamista, joten sanktion voi saada melko pieneltä tuntuvasta rikkeestä. Sakkoliukumakin on aika laaja 5-40 ps. Veikkaan, että tuossa ollaan jossakin keskivaiheilla. Mahdollisen ajokiellon minimi lienee 3 kk.

        Comment


        • Aiemmin talvella vermossa oli poliisipartio vaan todennut että hyvinhän se pyörii ja toivotellut hyvää illanjatkoa..

          Comment


          • Joku ei ilmeisestikään tykännyt tänään ajostani. Ekoissa valoissa raapi edessäni yrittäen päästä liikkeelle. Ennen toisia valoja olin päässyt viereiselle kaistalle viereen .Rauhallisesti polttopuukuorma perässä lähdin etenemään vihreiden valojen sytyttyä kohti kolmansia valoja. No ne kuitenkin ehtivät vaihtua punaisiksi ja tämä viereisellä kaistalla ajanut teiden ritari päätti ehtiä ennen minua niistä valoista ja ajeli reilusti tummanpunaisilla valoilla risteyksen läpi.
            Mukavasti tuli polttopuukuorma perässä melkein 30cm puuterilumessa. Kärryä puukasan viereen ajaessa välillä meinasi olla hankalaa, kun puuteri vaan pölysi ja ajolinjat peruuttaessa ei irtolumessa aina ole peräkärryn kannalta sopivat. Tyhjä kärry lähtee yllättävän helposti irtolumessa viettämään sivuun. Toisinaan tuntui, että pohjasta kantaisi, mutta niin vaan tuli puut haettua ja ensi viikolla saman verran lisää. Voisipa tuota käydä katsomassa, onko merellä paljon lunta jään päällä.

            Comment


            • Onpa mainiot q-kelit tällähetkellä täällä Helsingin seudulla, piti ihan asiakseen lähteä vähän kokeilemaan jos jälleen epähuomiossa ESP:n sammuttaisi ;)

              Comment


              • Itse kun olen tuore pääkaupunkiseudulla vaikuttaja, en oikein tiedä hyviä q-keleistä nauttimispaikkoja. Pukinmäen urheilukentän parkkipaikalla kävin pyöräyttämässä ja välittömästi kentän reunalle alkoi hapannaamoja kertyä.

                Missä täällä voisi nauttia quattro-hauskasta ihan rauhassa? Kadut tuppaa olemaan ahtaita, eikä sakkoihin ilman välitöntä ajokieltoa ole varaa. Se on taas seuraavasta kuivumassa. Sitä paitsi jo nytkin joutuu keväällä tarkastelemaan taka-akselin pyöräsuuntauksia uusiksi...

                Comment


                • Olihan muuten perhanan liukas keli eilen Helsingissä. Kävin emännän hakemassa Länsisatamasta, niin ei päässyt nelikollakaan sutimatta valoista kun länsiväylälle rupesin suunnistamaan. Samaten se kurvi siitä Ruoholahdesta länkkärille oli aivan peilijäässä, hyvä että kaistalla pysyi vaikka liukkauden olin jo todennut valoissa ja tulin mutkaan todella varovasti.

                  Alla kuitenkin torsen-peli syksyllä ostetuilla Michelinin X-Ice nastoilla. Ei ollut lähellekään noin liukasta missään kehä I ulkopuolella, missä ajelin. Ei ihme että siellä on niitä kolareita tullut, ihmettelin otsikoita lehdessä kun ei tuolla Nurmijärven suunnalla ollut oikeastaan yhtään liukasta, oikeastaan aika hyvä ajokeli.

                  Comment


                  • Joensuussa sen verran lunta kaduilla, että talven ajetuilla Gislavedeillä varustettu vanhempia 3BG 4-motion Passatkin vetää neljällä tyhjää risteyksissä liikkeellelähdössä. No, parempi sekin kuin jäädä etuvedolla paikoilleen!

                    Comment


                      No nyt tulee stadissa sitä valkoista kultaa aivan sata-nolla. Lämpötilakin lähellä nollaa, joten pito on aika erilainen.

                      Comment


                      • Kyllä se täällä Oulussakin lyö q tyhjää valoissa, ja menee mutkat luisussa, kun ei tuota lunta tahdo olla tiellä, vaan mutkat on monessa paikassa peilijäälle liipattuja. Mutta eipä täällä kuitenkaan ole ojat täynnä autoja, kun suurin osa on ymmärtänyt, että talvella yleensä on liukasta. Tietenkin hieman eri siellä pääkaupunkiseudulla, jossa normaalisti on sulat tiet, niin voihan se keli yllättää.

                        Itse olen onneksi löytänyt lääkkeet siihen, ettei ajokeli pääse yllättämään. Aina kiihdytetään kunnolla, ja kaikki muusta liikenteestä vapaat mutkat mennään luisussa. Ja vielä jos välillä sopivia lukkojarrutuksia tekee, niin varmasti pysyy tuntuma, millainen keli on ja kaiken lisäksi saa q:sta kaiken ilon irti joka päivä ;)

                        Comment


                        • Kyllähän tuo hymyä repii korviin asti, ku tälläset kelit. Ei voi vaan ihan sataprosenttisesti nauttia, kun pelottaa ne siniset vilkkuvalot taustapeilissä.

                          Comment


                          • Rauhottuis vähän, pitäis perjantaina vetää peruspakulla 1100 km muuttokuorma päällä joten vois vähän toivoa taukoa.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja jugg Näytä viesti
                              Missä täällä voisi nauttia quattro-hauskasta ihan rauhassa? Kadut tuppaa olemaan ahtaita, eikä sakkoihin ilman välitöntä ajokieltoa ole varaa. Se on taas seuraavasta kuivumassa. Sitä paitsi jo nytkin joutuu keväällä tarkastelemaan taka-akselin pyöräsuuntauksia uusiksi...
                              Vuosaaressa sataman vieressä on useampi kortteli toimistopytinkejä (golfkentän vierestä mm. pääsee alueelle) siellä itse olen parina myöhäisiltana käynyt kokeilemassa hieman miten se ässä sutii... :)

                              Comment


                                Kylläpä löytyy vaan kummasti asioita, joita on käytävä hoitamassa ehdottomasti juuri tänään! Kitkat vaan ei tahdo pärjätä jäiseltä asfaltilta lähdettäessä vajaavedolle jossa on nastarenkaat. Tuli kyllä ostettua kahdet kitkat yhdellä kertaa...

                                Comment


                                  Tuli kyllä ostettua kahdet kitkat yhdellä kertaa...
                                  Sitä on ollut liikkeellä. Minullakin oli kerran kahdet kitkat yhdellä kertaa.

                                  Comment


                                  • Varmasti noitten autojen omistajilla käy mielessä että pitäisi alla olla nelikko.
                                    http://static.iltalehti.fi/uutiset/a...30202LS_uu.jpg

                                    Comment


                                      Tulipa paikalliselta myyjältä hyvä Quattro-kuun mainos sähköpostiin:


                                      https://docs.google.com/viewer?a=v&p...ik%3D7f96f6dc0

                                      :)

                                      Comment


                                        Pienenä muistutuksena Q-kuskeille, ei se quattrokaan ihmeisiin pysty :)

                                        http://www.youtube.com/watch?v=-W1H7_OqO54

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja elmjiro
                                          Vuosaaressa sataman vieressä on useampi kortteli toimistopytinkejä (golfkentän vierestä mm. pääsee alueelle) siellä itse olen parina myöhäisiltana käynyt kokeilemassa hieman miten se ässä sutii... :)
                                          Tuolla perällä (=golfkentältä tulevalta tieltä kun kääntyy oikealle) on yks mukava pitkähkö loiva mutka ja siinä pystyy hyvin vetämään "korttelin" ympäri, niin pystyy kiertämään ympyrää siinä. On vaan vähän hasardi se mutkan loppu, kun siinä tulee sellainen pieni nyppylä joka vähän haittaa menoa. Mutta sielläkin on ne kanttarit lumen alla piilossa jota joutuu varomaan.

                                          Jäähallin parkkiksella olen kanssa käynyt kun on sattunut olemaan tyhjä, samaten messukeskuksen parkkis, jos on tyhjä. Vermon parkkiksella jotkut on kanssa käynyt, itsellä se on vaan juuri toisella puolella pk-seutua niin ei ole tullut lähdettyä sinne asti.

                                          Tosin kaikki nuo yleiset paikat on vähän niin ja näin jos poliisit sattuu paikalle, niin riippuu ihan poliisista napsahtaako pikavoitto. Paras paikka tietenkin olisi suljettu alue, mutta niitä on aika harvakseltaan pk-seudulla käsittääkseni.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä
                                            Pienenä muistutuksena Q-kuskeille, ei se quattrokaan ihmeisiin pysty :)

                                            http://www.youtube.com/watch?v=-W1H7_OqO54
                                            Täytyy myöntää, että samanlaisessa hangessa tuli tänätalvena Quattroa koetettua ehkä aavistuksen vähemmän lunta, mutta oviin asti kuitenkin. Yksi auto oli todella huonosti parkissa auraamattoman tienristeyksessä (oli vallannut koko paikan). Protestiksi päätin ajaa omalla autollani tuon auton ympäri ja parkkeerata auton viereen.

                                            Noh puskurilla lunta "auraten" sitten mentiin ja vauhdin loputtua piti muutaman kerran aurata edestakaisin omilla jäljillä että sain auton siitä ympäri ajettua. Renkaina Michelinin X-Ice2 kitkat.

                                            Summasummarum luulen, että videon heebolla on kesärenkaat alla (ollaan ilmeisesti jossain jenkkilässä?), sekä ESP päällä. Eli espi pois ja kunnon talvirenkaat sekä hieman kokemusta miten (etu tai takavedon) saa pienestä hangesta pois, niin ei pitäisi olla nelikolla ongelmia vaikka joutuisi aura-autona olemaan! :) Tosin pitemmät matkat on sitten paljon raskaampia ainakin kuljettajalle.

                                            Comment


                                              Yleensä quattro jää jumiin juuri tuon youtuben kaltaisessa tilanteessa, kun ajetaan "vauhdilla" hankeen. Tällöin käy helposti niin, että auto nousee hangen päälle pohjansa varaan ns. ristiriipuntatilanteeseen ja siinähän sitten ollaan, kun tassuilla ei enää juuri mitään pitoa.

                                              Itse onnistuin tekemään juurikin noin pari päivää sitten.

                                              Oikea tapa edetä tuollaisessa tilanteessa on ajaa hitaasti ja puskea lunta pois edestä auton keulalla.

                                              Comment


                                              • Eilen olin pihassa jumissa kun ajoin luottavaisena umpihankeen (piti siirtää auto pois korjauspukilta jonka tienoota ei tule talvella kolattua). Perän lukkoa ei saanut päälle, joten siinäpähän suditeltiin pari viikkoa vanhoilla nastarenkailla kun mahanalus oli täynnä lunta. Tuo typ89:n alusta on aika "karkea", monenlaista tukivartta, mutkaa ja kanttia jotka purevat kivasti hankeen. Olisi mielenkiintoista joskus testata minkä verran kunnollisista alumiinisista pohjapanssareista olisi apua. Vetovoimasta ei sinänsä pitäisi kiikastaa, ammoisessa TM:n nelivetovertailussa 80q:ssa oli testin autoista suurin vetovoima suhteessa massaan.

                                                Comment


                                                • Vuosaaressa sataman vieressä on useampi kortteli toimistopytinkejä (golfkentän vierestä mm. pääsee alueelle) siellä itse olen parina myöhäisiltana käynyt kokeilemassa hieman miten se ässä sutii... :)
                                                  Loistavaa! Pitääpä käydä pyörähtämässä joku ilta. Kirjaimellisesti. :)

                                                  Mutta eipä täällä kuitenkaan ole ojat täynnä autoja, kun suurin osa on ymmärtänyt, että talvella yleensä on liukasta. Tietenkin hieman eri siellä pääkaupunkiseudulla, jossa normaalisti on sulat tiet, niin voihan se keli yllättää.
                                                  Täytyy muistaa myös se, että täällä pk-seudulla liikennemäärät ovat hieman eriä verrattuna Oulun seutuun. Liikenteessä sattuu ja tapahtuu. Eikä tuo iltapäivälehtien pääkaupunkikeskeinen kirjoittelu mitenkään lievennä sitä kuvaa, että täällä sitä rytisee. :)
                                                  Toisaalta mitä olen "paikallisten" kuullut puhuvan, niin moni kyllä jännittää todella näitä lumisia olosuhteita liikenteessä. Sehän on selvä kuin ei ole vähään aikaa totuttu tällaisiin keleihin.

                                                  Tämä siis näin Oululaisen näkökulmasta. Ei harmita läheskään niin paljoa asua täällä kun hyvät q-kelit. ;)

                                                  Comment


                                                    On ainakin Oulussa q-kelit. Saa vetää ihan tunteella menemään.

                                                    Eilen kävi aika mielenkiintoinen tilanne kun vetäsin suhkot pitkän q-luisun yhteen loivaan kurviin ja poliisit sattu tulemaan vastaan. Vänkärinpuoleinen kaveri vaan morjesti mulle ja jatkovat matkaansa... oli vähä epätodellinen fiilis.

                                                    Comment


                                                    • Joo ei täällä Oulussa poliisit kovinkaan herkästi puutu pieneen luisutteluun, ellei vauhti ole kovin kauhea, eikä muuta liikennettä hirvittävästi ole. Kaveri ajeli viime talvena bemarilla tuolla kylillä ja tietenkin pientä luisuttelua oli havaittavissa, johon poliisit vain tuumasivat, että suuntaa tuonne tyhjille parkkipaikoille, tai merelle, niin ei tarvitse teillä pelleillä. Toki aina löytyy niitä vähemmän mukavia kissalan poikia, mutta eipä nuo tunnu juuri välittävän pienestä, harmittomasta luisusta, tai pikku ylinopeuksista.

                                                      Ja Oulussa on kyllä tullut tänään q-keliä taivaan täydeltä. Aamusta piti heti aurata muutama parkkipaikka tyhjäksi, että vajaavetoisetkin pääsee parkkiin. On se vaan rankaa aurata neljän renkaan verran kerrallaan, mutta onhan se nopeampaa, kuin kaksi renkaallista kerralla ;)

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Hezekiel Näytä viesti
                                                        Eilen olin pihassa jumissa kun ajoin luottavaisena umpihankeen (piti siirtää auto pois korjauspukilta jonka tienoota ei tule talvella kolattua). Perän lukkoa ei saanut päälle, joten siinäpähän suditeltiin pari viikkoa vanhoilla nastarenkailla kun mahanalus oli täynnä lunta. Tuo typ89:n alusta on aika "karkea", monenlaista tukivartta, mutkaa ja kanttia jotka purevat kivasti hankeen. Olisi mielenkiintoista joskus testata minkä verran kunnollisista alumiinisista pohjapanssareista olisi apua. Vetovoimasta ei sinänsä pitäisi kiikastaa, ammoisessa TM:n nelivetovertailussa 80q:ssa oli testin autoista suurin vetovoima suhteessa massaan.
                                                        Kokemus on osoittanut että b4 jää tankista kiinni, kun tankin alta saa lumet pois niin pääsee poiskin penkasta omin voimin

                                                        Comment


                                                        • Niin talviajossa: vajaaveto, sitten quattro ja iso harppaus Allroad. Allroadilla voi vielä mahastaan kinni jäädessään nostaa ja laskea jousitusta - lähes aina irtoaa. Ilmajousitus on vielä erittäin hyvä skrubeloisilla teillä.
                                                          Tänään tosin myös 2,8 satasella, uusilla renkailla, jäi taakse mm. ML Mersu, jonka piti ajaa valoissa viereen, kun lähdettiin moottoritielle . Muutenkin tuo etuvetosatanen automaatilla on erittäin hyvä talviauto, automaatti luistattaa pyöriä juuri sopivasti eikä auto vetele yhtään.

                                                          Comment


                                                            Eihän tähän mennyt kuin neljä vuotta alkuperäisen viestin lähettämisen jälkeen. Nyt sain vastauksen kysymykseen, ne q-kelit olivatkin neljän vuoden päässä. Aihe voitaneen sulkea :)

                                                            Comment


                                                              Tasan kaksi vuotta sitten otettu kuva, tuskastelua puuttuvasta quattro kelistä:

                                                              http://farm3.static.flickr.com/2301/...0cdd688b_b.jpg

                                                              Tässä nyt iltasella sama näky:
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X