Kävin Heurekan luistinradalla. Ei tarvitse enää tänä talvena mennä, melkosta menoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Missä q-kelit?
Collapse
X
-
Vieras
-
On kyllä paljaat tiet sikaliukkaita. Meinaa välillä jäädä nelikkokin paikalleen sutimaan risteyksissä. Jotkut maasturit lähtee kyllä paikaltaan kadehdittavan kepeästi. Omassa ässässä tosin ei ole automaattia eikä elektroniikkaa joten tyydyttävä nilkka suodatukseen 2008 hakkavitosilla. Nyt tosin on prikkatorsen ja lukkoperä verrattuna aiempiin talviin joten opeteltava ainakin kaarreajo uusiksi. Eiku harjottelemaan.
Comment
-
On kyllä ollut ihan hauskaa. Pitää vain koittaa muistaa, että kaksi tonnia on kaksi tonnia jarrutuksessa. Muuten tulee äkkiä paha mieli.
On se kyllä tuo 60-40 -painotettu Torsen hauska peli suoralla ja liukkaalla: tarjoaa koko ajan kevyesti perää, mutta ei pelkoa että lähtisi käsistä. Mutta se jarruttaminen...
Comment
-
Äkkiä joo kasvaa kitkoillakin vauhdit sellaisiksi, että jarrutus vie oman aikansa. Oli näkyy Turun motarillakin 80 rajoitus, joskin mielestäni ihan turhaan. Matinkylässä sen sijaan sai olla jo aika varovainen, oli tiet mukavasti kiillottuneet aurauksen jäljiltä.
Comment
-
Tosiaan saa vähän opetella ajamaan uudestaan, kun A8:lla tullut ajeltua Ässän ollessa talven tallissa päivityksissä eli Kasilla menee tämä talvi.
Ihan hyvin kyllä taipuu, kun muistaa jarruttaa ajoissa ja mutkassa odottaa, että ensin kääntyy huikan, sitten saa kaasulla perän irti ja loppu menee kuin tanssi. Vaihteisto vaan pitää olla S-pykälässä, muuten ei tule mitään.
Ässän käsijarrua kaipaa, auttamaan (siis korjaamaan virheet) ajossa ja mutkiin tullessa.
Comment
-
Kieltämättä hyvin riitti luistoa pitkästä aikaa. Aamusella töiden jälkeen oli pakko mennä "kaupan kautta" kotiin, ihan vain koska lumi. Harmi vaan, että miekkahihat päättivät liputtaa varikolle kesken kaiken kivan, näemmä katsotaan nihtisillan ympäristössä tanssahtelua pahalla edelleen. Mutta oli hauskaa siltikin.
Comment
-
Jepa, on se vaan melkoisen tailhappy tuo C5 ässä. En tiedä onko mulla pyöränkulmissa jotain häikkää vai mikä on mutta välillä tahatontakin itsensä viihdyttämistä tulee kun rattia ei tarvi kuin asteen verran kääntää niin lähtee jo tarjoamaan perää sivulle :)
Comment
-
Olipas hauskaa tänään. Harvoin liikennevaloista lähtemisestä on mitään raportoitavaa mutta tänään kävi seuraavaa:
Mäkelänkadulla (Helsinki) Mäkelänrinteen kohdalla pohjoisen suuntaan olin keskimmäisellä kaistalla. Oikealle tuli auto. Lähdin puoliripeästi ja huomasin että oikealla oleva auto kiihdyttää varsin ripeästi. Hiukan lisää kaasua ja nosto ettei nopeus ylitä sallittua. Vierellä ollut auto paljastui Vantaan taksiksi, Volvo XC70 malliltaan.
Jatkoimme rajoituksen mukaan Käpyläntien valoihin. Ne punaisella eikä muita. Minä keskellä ja taksi oikealla. Vasemmalle tulee 5-sarjan BMW. Valojen vaihtuessa kaikki kolme irtoavat hyvin. Olin taas ripein ja selvisi että Bemarikin oli neliveto. Noh, niin arvelinkin koska harvemmin takavetobemari tulee vasemmalle kaistalle talvikelissä. :) Kovin pitkää kiihdytystä tuossakaan kohdassa ei voi tehdä nopeusrajoituksesta johtuen.
Mäkelänkatu jatkuu Tuusulantienä ja risteyksessä on liikennevalot. Nekin oli punaisella. Nyt keskimmäisellä kaistalla oli vitos-Golf ja minä otin vasemman kaistan. Taksi otti oikealta oman kaistansa. Tässä kohdassa rajoitus on heti risteyksen jälkeen 80km/h joten kiihdytystä pystyi jatkamaan aiempaa pidemmälle. Ei se XC70 tullut ohi kovasta yrityksestä huolimatta nytkään. :)
Olin liikenteessä neidin A3:lla. Alla Contin yhden talven ajetut kitkat. ESP (tietenkin) off ja vaihteita vaihtelin rattiläpöttimillä.
Hymyilyttää vieläkin. :DViimeksi muokannut TeroPee; 5.1.2016, 22:21.
Comment
-
Näin on. Suosittelen kakkosella lähtöä varovasti jos ei ole elektronisia apuja. Ei kyykähdä kun pikkusen sutii mutta ei jää myöskään väännön puutteesta matalilla kierroksilla liikaa sutimaan ja taloudellisuuttahan tässä ajatellaan. Siinä sivussa tulee maksimaalinen paikaltaan lähto sivutuotteena mikä voi kanssa-autoilijoita tietenkin harmittaa, mutta maailma ja oma päivä pelastuu.
Comment
-
Nyt on ainakin Kehä I sisäpuolella aikamoiset quukelit. Suosittelen oikeesti varovaisuutta liikenteeseen.
Comment
-
Vieras
Etuveto T6 Porter lähtee vajaavetoisista selkeänä ykkösenä valoista, on taas inssi jaksanut vääntää koodia luistonestoon. Täysvedoille nyt ei tietenkään pärjää. Jos tarve vaatii niin kaasu pohjaan ja sen kun vetää luistonestoa vasten.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiVie se takas autokauppaan ja vaihdat premiumia tilalle :)
Ja itse aiheeseen. Kolmas kerta tällä viikolla tankilla, näköjään kilsa jos toinenkin tullut ajeltua hurua :P Viimesin vartin siirtymä venähti puoleentoista tuntiin :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viestiKun vaan keksis fiksun tavan miten Skodasta sais ESP:n pois päältä.
Comment
-
Äiti tuossa viestitteli, että Merikarvialla on tällä hetkellä ihan oikeasti q:lle käyttöä. Päivän aikana tullut eri lähteiden mukaan 60-80cm lunta. Oli kuulemma auja jäänyt jumiin iha 8-tien ajoradallekin.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...239629975.html
Kyllä maallakin jouttu väki hieman etsimään aurauskalustoa, kun takavetotraktorilla ei tuolla lumimäärällä tee juuri mitään (vaikka kevyttä pakkaslunta onkin). Nelivetotraktorin omistajilla onkin sitten puhelimet soineet kuumina koko päivän.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viestiÄiti tuossa viestitteli, että Merikarvialla on tällä hetkellä ihan oikeasti q:lle käyttöä. Päivän aikana tullut eri lähteiden mukaan 60-80cm lunta. Oli kuulemma auja jäänyt jumiin iha 8-tien ajoradallekin.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...239629975.html
Kyllä maallakin jouttu väki hieman etsimään aurauskalustoa, kun takavetotraktorilla ei tuolla lumimäärällä tee juuri mitään (vaikka kevyttä pakkaslunta onkin). Nelivetotraktorin omistajilla onkin sitten puhelimet soineet kuumina koko päivän.
Olen pari kertaa yhden lähimökkiläisen kilometrin mittaisen tien avannut keskitalvella noin 40-50cm lumikerroksesta, kolme ajokertaa riittänyt kuorimalla.
Comment
-
Tässä on vähän päästy Q-keleistä nauttimaan, mutta auton käytös ei ole mulle ihan vielä auennut. Kaasulla tuota ei tunnu saavan kovin helposti linkkuun ainakaan pienestä vauhdista. Tykkää vaan puskea. Mutkassa kun odottaa, että painonsiirto on kohdallaan ja antaa sitten vähän happea, alkaa jo vähän mennä linkussa. Miten tuota oikein viedään ovi edellä? Torseenimodi on tehty, mutta edessä on todella paksu vakaaja, joka taitaa haitata menoa. Tietty semmonen epäloogisuus vielä häiritsee, kun en tiedä / osaa tuota vielä viedä. Takavedoilla oon luisutellut vaikka kuinka, mutta tää ei kyllä mee sillä kaavalla ollenkaan.
Comment
-
Harjoittelua, harjoittelua, harjoittelua, siitä se lähtee. Kannattaa huomioida, että takavedon opit ei toimi quattrossa. Se käyttäytyy ihan eri tavalla mitä takaveto. Erityisesti ratin asento kahva edellä mentäessä pitää huomioida, eikä yritä vetää sitä samalla tyylillä.
Vaikea selittää näin etänä, mutta quattron tarjotessa perää sivulle, niin tällöin etupyörät pitäisi kääntää siihen suuntaan mihin halutaan mennä ja hanaa. Takavedolla etupyörät käännettään yleensä sladin suuntaan ja jos tätä harjoittaa quattron kanssa, aiheutuu siitä vasaraliike joka johtaa edestakaisin korjauksiin ja homma menee ns. v*tuiksi.
Comment
-
Etuvakaaja taitaa olla samanpaksuinen kaikissa. Sport alustassa umpijööti ja normialustassa putkea. Sulla varmaan on sportversio. Normiversion etuvakaaja vois talvella helpottaa? En ole kokeillut. Takavakaajat on sitten eripaksuisia. Millaiset renkaat? Kyllä se rohkean kaasunkäytön ja kääntämisen oikealla ajoituksella taipuu. Mutta kuten Ilkka sanoi, harjoittelua. Johonkin isolle alueelle, missä ei ole vaaraa törmätä mihinkään, vaan kokeilemaan.
Comment
-
Vieras
Haldex-Passatilla näpäytys jarrulle aiheuttaa hyvä perän irroituksen. Ja sitten kaasulla loput. Minusta 4F tekee saman, kun automaatilla menee.
Kovikset menee vaan vastaheitolla lujaa ja isosti.
Comment
Comment