Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h ja 100-200 km/h

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja touko Näytä viesti
    Kenaxilla näytti olevan oikein vetokoukkukin asennettuna. Ei muuta kuin karvanaamarielämää viettämään. Ei olisi ainakaan teiden tukko. Harmaalla farmari-avensiksella Kenaxin perässä ajava peruspentti saisi varmaan sydänhalvauksen laittaessaan vasenta vilkkua päälle kun soliferin perä katoaisikin horisonttiin. :)
    Turvaliivimieskin tuossa videolla otti varmuuden vuoksi muutaman taka-askeleen, kun alkoi RK-62 laulamaan. :D
    Pitäähän sitä nyt voida hinata porsineet autot pois milloin mistäkin tapahtumista!

    Totuuden nimissä, mulla ei ole avainta tuohon koukun lukkoon, eikä ole tullut porattua sitä lukkoa auki. Eipä tuo itseä häiritse ja osin ihan tarkoituksella se on siinä trollaamassa..

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Mikko P Näytä viesti
      Tänään +9 astetta.
      80-120=1,56s kolmos vaihde.
      100-140=1,59s kolmos vaihde.
      100-150=2,52s nelos vaihde.
      100-200=6,03s nelosella.
      Otas Mikko ihan vertailun vuoksi 100-200kmh 3-4 vaihteilla niin nähdään minkälaisista eroisa puhutaan vrt. 4-vaihteen vetoon. Vaynen datan mukaan kun S4 lootalla luokkaa 0,5s ero 3-4-vedon eduksi.

      Comment


      • Voin ottaa kun ehdin. Mutta yksinkertaisesti asiahan on niin että mitä enemmän keskialueen vääntöä löytyy sitä edullisemmaksi muuttuu pelkkä nelosvaihteen veto. Sama koskee myös s4 lootaa eikö näin.
        Mitä nopeampi vaihto(flatshift) sitä nopeemmin veto takaisin joten auttaa 3-4 vetoa. Vertailu aika vaikeaa tai onko siitä mitään hyötyä.

        Comment


          Periaatteessa joo jos on aivan tappovääntö keskellä mutta ainakin itsellä ei ole millään kokoonpanolla ollut 3-vaihteella vähemmän tehollista kiihtyvyyttä kuin 4-vaihteella eli aina löytynyt 3-vaihteella koko alueen läpi enemmän kiihtyvyyttä kuin 4-vaihteella, välityksistä johtuen.

          Kun mulla oli kierroksilla kaiken maailman tulppia kokoonpanossa, niin silloin keskialueelle asti meni auto normaalisti mutta sen jälkeen alkoi ahdistamaan reilusti. Tällöin mulla meni 100-200 lähes tasan samaan molemmilla tavoilla ajettuna eli silloin keskialueen väännön suhde alkoi olemaan tuolla alueella.

          Comment


          • Sulla ei ookaan tarpeeksi vääntöä:) Kyllä jollain tiall 770 s4 vehkeillä on menty
            nelosella kovempaa.

            Comment


              Joo alkaa pojilla menemään maamoottoritasolle vehkeet, kun pitää vaihtaa jo 5500 kohdilla seuraavalle vaihteelle tappovääntöä hyödyntämään :)

              Tuon takia näkisin mielellään Pyrtsin lentokentällä ;)

              Comment


              • En mä niinkään tosta lentokentästä kun ajelen normaalisti kuitenkin ihan vaan tossa kulmilla. Se on mukavaa se vääntö normaaliajossa.

                Comment


                  Juu normiajon vääntöön on myös muita lääkkeitä, esim. iso perhediesel, mahtuu perhekin mukaan ja vääntää taatusti alhaalta :)

                  Comment


                    Totuuden nimissä, mulla ei ole avainta tuohon koukun lukkoon, eikä ole tullut porattua sitä lukkoa auki. Eipä tuo itseä häiritse ja osin ihan tarkoituksella se on siinä trollaamassa..
                    Koukusta löytyvien numerojen mukaan saivat ainakin mulle hommattua uuden avaimen, eikä maksanut kuin 30€. Se oli muistaakseni Westfalian koukku. Jos ikänääs marmoritiskillä asioit, kannattaa kysästä.

                    Comment


                    • Kiihtyvyys on aina tehokkainta pienimmällä mahdollisella vaihteella, johtuen kokonaisvälityksestä. Vaikka miten olisi karmea vääntöpiikki ja sen jälkeen kierroksille mentäessä vääntö kyykkää pahasti, niin useimmiten kuitenkin sillä pienellä vaihteella kannattaa ajaa liki rajottajalle ja vasta sitten vaihtaa. Se voi persdynossa tuntua sille, että alhaalta vääntävä kone vetää paremmin isommalla vaihteella, mutta kun laitetaan autoon kiihtyvyyttä mittaava laite, niin todellisuus paljastuu.

                      Mitä tulee tähän 80-120kmh kiihdytykseen, niin toki nopeampien vehkeiden kohdalla aletaan olemaan sellaisissa sekuntilukemissa, että vaihton turattu aika kesken tuon alueen näyttelee melkoisen merkittävää osaa kokonaisajasta. Kokeilemallahan tuo selviää :)

                      Koukusta löytyvien numerojen mukaan saivat ainakin mulle hommattua uuden avaimen, eikä maksanut kuin 30€. Se oli muistaakseni Westfalian koukku. Jos ikänääs marmoritiskillä asioit, kannattaa kysästä.
                      Njaa, pitääpä kysästä marmorilta.

                      Comment


                      • Plus lentokentälle tai vartille oikeasti nopeita autoja ei perhepanssarivaunuja ;)
                        Mutta takaisin asiaan. Paljonko menettää vaihdossa aikaa esim. 3-4 kun veto on taas päällä noin keskimäärin riippuen tietysti turboista?Siis normivaihdolla ei flatshiftillä?
                        Viimeksi muokannut Mikko P; 9.10.2012, 10:38.

                        Comment


                        • G-käyristä päätellen itellä on n. puoli sekuntia kokonaisaika siitä, kun veto katkeaa siihen, kun se on taas käynnissä. Itse vaihtoon turaa semmosen 0,3s ja siitä sitten se pari kymppää päälle, kun moottori reagoi. Nopeasti kun vaihtaa, niin tuommoinen vähän isompi ahdin ei edes putoa kunnolla pois paineelta, mulla säilyy terhakkaalla vetäsyllä kilon verran vaihdon yli.
                          Viimeksi muokannut okkim; 26.3.2017, 09:11. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viesti
                            Kiihtyvyys on aina tehokkainta pienimmällä mahdollisella vaihteella, johtuen kokonaisvälityksestä. Vaikka miten olisi karmea vääntöpiikki ja sen jälkeen kierroksille mentäessä vääntö kyykkää pahasti, niin useimmiten kuitenkin sillä pienellä vaihteella kannattaa ajaa liki rajottajalle ja vasta sitten vaihtaa. Se voi persdynossa tuntua sille, että alhaalta vääntävä kone vetää paremmin isommalla vaihteella, mutta kun laitetaan autoon kiihtyvyyttä mittaava laite, niin todellisuus paljastuu.
                            Katselin tuossa vanhaa ajotilapiirrosta ja oman 1.9 tdi:n optimaalinen vaihtokohta on noin 4500 rpm. Minkään valtakunnan häviöitä tms. ei ole huomioitu. Piti oikein laskenta tarkistaa, ennenkuin uskoi.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja Mikko P Näytä viesti
                              Mutta takaisin asiaan. Paljonko menettää vaihdossa aikaa esim. 3-4 kun veto on taas päällä noin keskimäärin riippuen tietysti turboista?Siis normivaihdolla ei flatshiftillä?
                              Mitä olen vbox-käppyröitä (S4/RS4) katsellut niin vedostavetoon voi laskea 0,6s. Tuohon siis laskettu aika kun ollaan taas kutakuinkin täydessä vauhdissa. Eli sun tapauksessa vaihtaen pitäisi mennä hitaammin.

                              Comment


                                Katsoin ecuxista yhtä lentokenttävetoa ja vaihtoaikoja.
                                Vaihdon alkamisesta--> ahdot takaisin pyynnissä.
                                Itse vaihto menee nopeasti, varmaan juuri ~0,3-0,5s kuten Kenax mainitsi. Loppu on sitten sitä heräämistä takaisin. Aikoja on hankala verrata keskenään, kun täytyisi määritellä mitä aikaväliä mitataan.
                                Suuntaa antavana kuitenkin omalta kohdalta ja omalla setupilla. Ei voi yleistää.

                                2->3 1,1s
                                4->5 1,1s

                                3->4 0,8s
                                5->6 0,8s

                                Menee 0,3s nopeammin kun pääsee repäsemään keppiä vain yhteen suntaan, mikä tuli hiukan yllätyksenä :) Ei ole ennen tullut katsottua logeista.

                                Comment


                                  Joo jotta nelosvaihteella menee paremmin kui vaihtaen tarkoittaa, että tappoväännön kohdalla pitää olla selkeästi enemmän tehoa, kuin kolmosella samalla nopeudella eli korkeammilla kierroksilla. Tästä taas tulee melko epämääräinen tehokäyrä koneelle, kun se tarkoittaa myös että huipputeho pitäisi olla melkein tappoväännön kohdalla, laskien reilusti kierroksilla. Vaihdonkin aikana auto liikkuu toki, eikä pysähdy seinään.

                                  Comment


                                  • Kokeilin kolmoselta neloselle tänään ja tulos oli 6,2 ja flatshiftillä 6,1.Voisi varmaan paremminkin vaihtaa joten aika ei varmaan optimaalinen kummallakaan tavalla(flatshiftillä noin 0,6s vedon loputtua vedon alkuun). Silti en usko alle kuuden pääsevän, joten aika tasoihin menee ajat pelkällä nelosella ja 3-4.Kyllä tällä setupilla on varmasti kaikki irti otettu mitä voidaan
                                    ainakin pumppu kamalla.Jospas keskittyisi tästä eteenpäin noihin rakennus hommiin taas ja yrittäis vaikka urakoida sen verran jotta saisi taas tulevaisuudessa jotain uutta osaa.En kyllä tiedä milloin...

                                    Comment


                                      Juu sulla on kaikki käytössä, ahdin työntää keskelle kaikkensa ja hiipuu loppuun. Ei muuta kuin koolinkia seinään ja isompien hyrrien hankintaan seuraavaksi, noilla et varmaan paremmin tule enää pääsemään ;)

                                      Comment


                                      • Pistäs meille kenax yksi kunnon aika 100-200 niin voidaan sitten ihmetellä kuinka vitos koneella pääsee ja biturbolla ei.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Mikko P Näytä viesti
                                          Pistäs meille kenax yksi kunnon aika 100-200 niin voidaan sitten ihmetellä kuinka vitos koneella pääsee ja biturbolla ei.
                                          5,76s on nyt tähän mennessä paras, mut koitan tuossa vielä ensi viikonloppuna 1000m ajoissa kokeilla saada mahdollisimman hyvän. Tuohon väliin sattuu kaksi vaihtoa, kun kolmonen lähtee vetämään vasta siinä 115kmh tienoolla, eikä riitä kuin 197kmh asti. Joku 5,5s alkais olemaan jo sinne päin. Vaihdoissa on vielä parannettavaa ja hieman tein pari säätökikkaa, joten ihan realistinen tavoite sen pitäis olla. Myös 1000m ois tarkoitus parantaa aiemmasta 277kmh enkasta johonkin 280kmh tai jopa yli. Katsotaan, miten käy.

                                          Comment


                                            Joo Kenax:lle joskus laskeskelin lentokenttälogeista 6.5 s luokkaa ja onhan siinä vaihtoja 2 kpl ja hitaita sellaisia vieläpä.

                                            Comment


                                            • Joo kyllä noihin aikoihin saa olla jo oikeasti tehoja :)

                                              Comment


                                              • Perus stage 2 lastuviri ja avarampi putkisto ;)
                                                Viimeksi muokannut okkim; 26.3.2017, 09:12. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                Comment


                                                  Juu Biturbot tappelee 600 nurkilla ja Kenax:n mielessä on 900 rajapyykki, kaikki on siis suhteellista :)

                                                  Comment


                                                  • Sotketaans vähän pakkaa kun on jonkinmoista dataa kertynyt.

                                                    Eli auto on Audi "S2", toistaiseksi HX40 Superilla:

                                                    100-200km/h ~5,3s



                                                    100-160km/h on huono johtuen rankasta sutimisesta.

                                                    Ens kesänä alle katuslicksit ja HX52 PRO, tavote matala 4s 100-200km/h.

                                                    Comment


                                                    • Onkos tehoista mitään tietoa?
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 15.10.2012, 16:17. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

                                                      Comment


                                                      • Teho aikalailla tasan 700hv, Softatech.
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 15.10.2012, 16:26. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

                                                        Comment


                                                        • Entäs auton massa? Ja millä vaihteilla ajettu tuo 100-200? Mahtuuko kaks vaihtoa vai yksi?
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 15.10.2012, 16:27. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

                                                          Comment


                                                          • Sori piti laittaa mut unohtu :)

                                                            1238kg varttitankki poltto-ainetta.

                                                            Toi 100-200km/h sisältää 2 vaihteen vaihtoa. 2, 3 ja 4 vaihteet.
                                                            Viimeksi muokannut okkim; 15.10.2012, 16:27. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

                                                            Comment


                                                            • Keveä kyllä on, eikä mahda vaihtaessakaan hyvin pitkästi kulua? :)

                                                              Pitäis tuo oma lossi käydä punnitsemassa jossain, mutta epäilen painon olevan jossain 1700-1750kg tienoolla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X