Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h ja 100-200 km/h

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miksi 4 vaihteella? Eikö se vaihde pitäs valita auton mukaan. Toisilla on 6 vaihdetta, toisilla vaan 5. Millä vaihteella ikinä saakaan parhaimmat väännöt.

    Comment


      Juu se voisi olla mikä vaihde vaan, jolla saa nopeimman ajan. Ohituskiihtyvyyttähän tuo kuvaa juurikin.

      Comment


      • Otsikosta vois poistaa tuon 4 vaihteen pois ja käyttää tätä threadia pelkästään 80-120km/h aikojen julkaisemiseen. Itse olen ainakin niin tyhmä, että voin olettaa ajan olevan 4 vaihteella niin kun otsikko sanoo, jos vaihdetta ei ole ajan mukana mainittu.

        Comment


        • Itse kuulin yhdeltä kaverilta, että juurikin nelosella ilmoitettu lukema, vaihteistosta riippumatta ois "vertailu" kelpoinen ;) En muista mistä tämä on lähtenyt, mutta juurikin tuo nelos vaihde on se pointti. Ainakin näin joskus vuosi takaperin. Eihän ne ahtovehkeet aina heti ahda, mutta eihän niiden kuulukkaan. Eikä sitä pidä hävetä jo ahdetusta tykkää ;)

          Comment


          • Onko kaikissa autoissa 4-vaihde ns suoravaihde.

            Comment


              On hivenen eroa tossa 4. vaihteessa, että onko lootassa 4,5,6 tai 7 pykälää.

              Comment


                Yleensä nelonen lähinnä ns. suoraa mutta ounersmanuaalistahan tuo selviää. Dynamometriajoissakin lähin suora vaihde käytetyin häviöiden takia tai jotain.

                Comment


                  RS-setupilla parhaat tulokset, suluissa vakiolla lastun kanssa:
                  3v: 3.1s(3.6s)
                  4v. 3.6s(4.2s)
                  Lämpötila+15,5c ja kahden hengen kuormalla.

                  Jotain mätää on koska en saanut toistettua aikoja, vaan 20 vedon ajat seilasivat 3.4-4.2s välillä 3 vaihteella. Välillä veti ja välillä ei. Ahtoi tasaisesti, mut jokin seilas menoa. Välillä oli nelosella kovempi aika ku kolmosella:)
                  Eli virityshän on onnistunut, koska keski ajat eivät parantuneet eikä huonontuneet.

                  Comment


                  • Audi TT

                    3.6s 80-120Km/h (Videolta tarkastettuna)

                    Comment


                      VW Caravelle Syncro T3 evo2
                      5.8s 80-120km/h racechrono +20C

                      Comment


                      • Nostetaas esille tämäkin vaikka ei kauan ole uinunutkaan. Aika monilla on mielenkiintoisia aikoja tuolla kun vertailee esim täältä saatuihin tietoihin http://www.germancarzone.com/test-da...0-120-kph.html

                        Tai no laitetaas koko lista tänne. Nämä on kai sit tasakaasulla lähdetty tallomaan kaasua pohjaan. Sieltä voitte katsoa löytyykö omaa autoa kenties listoilta.

                        The List:
                        2,4 s - Wendland-Porsche 997 Turbo [2006, 530 hp, AMuS]
                        2,7 s - 9ff-Porsche 997 Turbo T-2 [2006, 535 hp, AMuS]
                        2,7 s - SpeedArt-TTR 530 (Porsche 997 Turbo) [2006, 530 hp, AMuS]
                        2,7 s - Gemballa GT550 (Porsche 997 Turbo) [2006, 550 hp, Sport Auto]
                        2,9 s - Porsche 997 Turbo [2006, 480 hp, AMuS]
                        3,0 s - MTM-Audi RS6 Clubsport [2004, 580 hp, Sport Auto]
                        3,1 s - TechArt-Porsche 997 Turbo [2006, 580 hp, AMuS]
                        3,1 s - Ferrari F430 F1 [2006, 490 hp, Sport Auto]
                        3,1 s - Porsche 996 GT2 (Nardo High Speed test) [2001, 462 hp, AMuS]
                        3,2 s - Mosler MT900 GTR [2006, 550 hp, Sport Auto]
                        3,3 s - Porsche Carrera GT [2003, 612 hp, Sport Auto]
                        3,3 s - Pagani Zonda F [2006, 602 hp, Sport Auto]
                        3,3 s - TechArt 996 GT Street [2001, 620 hp, Sport Auto]
                        3,4 s - Lamborghini Murcielago (Nardo High Speed test) [2001, 580 hp, AMuS]
                        3,4 s - Manthey-Porsche M700 [2004, 695 hp, Sport Auto]
                        3,5 s - Porsche 996 GT2 [2005, 483 hp, Sport Auto]
                        3,5 s - Porsche 996 Turbo [2000, 420 hp, Sport Auto]
                        3,5 s - Ferrari 575M Maranello F1 [2002, 515 hp, Sport Auto]
                        3,6 s - Reiter-Lamborghini Gallardo GT3 Strada [2007, 510 hp, Sport Auto]
                        3,7 s - Ferrari 599 GTB Fiorano F1 [2006, 620 hp, AMuS]
                        3,8 s - Pagani Zonda S [2002, 555 hp, Sport Auto]
                        3,9 s - Lamborghini Gallardo E-gear [2005, 500 hp, Sport Auto]
                        3,9 s - Ferrari F430 Spider F1 [2005, 490 hp, AMuS]
                        3,9 s - Mercedes-Benz CLK-DTM AMG [2005, 582 hp, Sport Auto]
                        4,0 s - Ford GT [2006, 550 hp, Sport Auto]
                        4,0 s - Ferrari 360 Challenge Stradale [2004, 425 hp, Sport Auto]
                        4,0 s - Ferrari 550 Maranello [1998, 485 hp, Sport Auto]
                        4,1 s - BMW M6 [2005, 507 hp, Sport Auto]
                        4,1 s - Lamborghini Gallardo SE/my2006 [2005, 520 hp, Sport Auto]
                        4,1 s - Corvette Z06 [2006, 512 hp, Sport Auto]
                        4,1 s - Maserati Coupe Cambiocorsa [2004, 390 hp, Sport Auto]
                        4,1 s - Ferrari 575M Maranello (manual gearbox) [2003, 515 hp, AMuS]
                        4,1 s - Mercedes-Benz SLR McLaren [2004, 626 hp, Sport Auto]
                        4,1 s - Alpina-BMW B5 [2005, 500 hp, Sport Auto]
                        4,1 s - Mercedes-Benz SLK55 AMG [2005, 360 hp, Sport Auto]
                        4,1 s - Koenigsegg CCR [2006, 806 hp, Sport Auto]
                        4,2 s - Mitsubishi Lancer Evolution IX [2006, 280 hp, Sport Auto]
                        4,2 s - AC Schnitzer Tension [2007, 552 hp, Sport Auto]
                        4,2 s - Jaguar XJ220 [1994, 549 hp, AMuS]
                        4,3 s - Lamborghini Murcielago LP640 E-gear [2006, 640 hp, Sport Auto]
                        4,3 s - BMW M5 [2006, 507 hp, Sport Auto]
                        4,3 s - Audi S3 [2006, 265 hp, Sport Auto]
                        4,3 s - Maserati GranSport F1 [2005, 400 hp, Sport Auto]
                        4,3 s - Mazda3 MPS [2006, 260 hp, Sport Auto]
                        4,3 s - Dodge Viper SRT-10 [2005, 506 hp, Sport Auto]
                        4,4 s - AC Schnitzer-BMW M3 CSL [2004, 360 hp, Sport Auto]
                        4,4 s - Subaru Impreza WRX STi [2006, 280 hp, Sport Auto]
                        4,5 s - Audi RS4 Avant [2000, 380 hp, Sport Auto]
                        4,5 s - Jaguar XKR [2006, 416 hp, Sport Auto]
                        4,5 s - Mercedes-Benz CL65 AMG [2004, 612 hp, Sport Auto]
                        4,6 s - Porsche 996 GT3 RS [2004, 381 hp, Sport Auto]
                        4,6 s - BMW M6 Cabriolet [2006, 507 hp, Sport Auto]
                        4,6 s - Porsche 997 Carrera S Kit [2006, 381 hp, Sport Auto]
                        4,6 s - Lotus Exige 240R [2005, 247 hp, Sport Auto]
                        4,6 s - Maserati GranSport F1 Spyder [2006, 400 hp, Sport Auto]
                        4,7 s - Porsche 997 GT3 [2006, 415 hp, Sport Auto]
                        4,7 s - Mercedes-Benz SL65 AMG [2005, 612 hp, Sport Auto]
                        4,8 s - Wendland-Porsche Cayman RS [2006, 385 hp, Sport Auto]
                        4,8 s - Mercedes-Benz CLK63 AMG [2006, 481 hp, Sport Auto]
                        4,8 s - Audi TT 1.8T quattro Sport [2005, 240 hp, Sport Auto]
                        4,8 s - Porsche 997 Carrera S Performance Pack [2005, 355 hp, Sport Auto]
                        4,8 s - Audi RS4 Performance Pack [2006, 420 hp, Sport Auto]
                        4,9 s - TechArt-Porsche Cayman GT Sport [2006, 385 hp, Sport Auto]
                        4,9 s - Wendland-Porsche Cayman S [2006, 320 hp, Sport Auto]
                        4,9 s - Opel Astra OPC [2006, 240 hp, Sport Auto]
                        4,9 s - Lotus Europa S [2006, 200 hp, Sport Auto]
                        4,9 s - Audi RS4 Avant [2006, 420 hp, Sport Auto]
                        4,9 s - Audi RS6 [2002, 450 hp, Sport Auto]
                        4,9 s - Corvette C6 [2005, 404 hp, Sport Auto]
                        5,0 s - Porsche 997 Carrera [2005, 325 hp, Sport Auto]
                        5,0 s - Porsche 996 Targa [2004, 320 hp, Sport Auto]
                        5,1 s - BMW M3 CSL [2003, 360 hp, Sport Auto]
                        5,1 s - Porsche 997 GT3 RS [2007, 415 hp, Sport Auto]
                        5,1 s - BMW M3 [2005, 343 hp, Sport Auto]
                        5,1 s - Corvette C6 Cabriolet [2005, 404 hp, Sport Auto]
                        5,1 s - Audi S6 [2006, 435 hp, Sport Auto]
                        5,1 s - Audi TT 2.0 TFSI [2006, 200 hp, Sport Auto]
                        5,2 s - Porsche 997 Carrera S Cabriolet [2005, 355 hp, Sport Auto]
                        5,2 s - Mercedes-Benz SLK350 [2005, 272 hp, Sport Auto]
                        5,2 s - Porsche 997 Carrera Cabriolet [2007, 325 hp, Sport Auto]
                        5,2 s - Maserati Quattroporte F1 [2004, 400 hp, AMuS]
                        5,3 s - Renault Megane RS [2004, 224 hp, Sport Auto]
                        5,3 s - Audi TT 2.0 TFSI (Supertest) [2007, 200 hp, Sport Auto]
                        5,3 s - Porsche 993/996 GT1 [1997, 544 hp, AMuS]
                        5,4 s - Porsche Cayman S [2006, 295 hp, Sport Auto]
                        5,4 s - Lamborghini Murcielago [2002, 580 hp, Sport Auto]
                        5,4 s - Aston Martin V8 Vantage [2005, 385 hp, AMuS]
                        5,4 s - BMW 650i Coupe [2006, 367 hp, Sport Auto]
                        5,4 s - BMW 130i [2006, 265 hp, Sport Auto]
                        5,5 s - BMW 335i Coupe [2006, 306 hp, Sport Auto]
                        5,5 s - BMW 535d Steptronic [2004, 272 hp, Sport Auto]
                        5,5 s - Audi TT 3.2 V6 quattro [2006, 250 hp, Sport Auto]
                        5,5 s - Audi A3 2.0 TFSI [2006, 200 hp, Sport Auto]
                        5,5 s - Mercedes-Benz SL500 7G-Tronic Sport [2006, 388 hp, Sport Auto]
                        5,6 s - Aston Martin DB9 Touchtronic [2004, 457 hp, Sport Auto]
                        5,6 s - Mini Cooper S [2006, 175 hp, Sport Auto]
                        5,6 s - Porsche Boxster S (987) [2005, 280 hp, Sport Auto]
                        5,6 s - Mercedes-Benz E55 AMG [2005, 476 hp, Sport Auto]
                        5,6 s - Volkswagen Golf V GTi [2007, 200 hp, Sport Auto]
                        5,7 s - Seat Leon 2.0 TFSI [2006, 185 hp, Sport Auto]
                        5,7 s - Alpina-BMW Roadster S Performanc Pack [2005, 300 hp, Sport Auto]
                        5,7 s - Audi TT Roadster 3.2 V6 Quattro [2007, 250 hp, AMuS]
                        5,7 s - Audi RS4 Cabriolet [2006, 420 hp, Sport Auto]
                        5,7 s - BMW 335i Cabriolet [2007, 306 hp, Sport Auto]
                        5,7 s - Skoda Octavia RS [2006, 200 hp, Sport Auto]
                        5,8 s - Volkswagen Golf R32 [2005, 250 hp, Sport Auto]
                        5,8 s - Audi A3 Sportback 2.0 TFSI quattro [2004, 200 hp, Sport Auto]
                        5,8 s - BMW 645i Coupe [2004, 333 hp, Sport Auto]
                        5,9 s - BMW 645Ci Cabriolet SMG [2004, 333 hp, AMuS]
                        5,9 s - BMW Z4 3.0si Coupe M-Pack [2006, 265 hp, Sport Auto]
                        5,9 s - Mercedes-Benz CLS55 AMG [2005, 476 hp, Sport Auto]
                        6,0 s - Volkswagen Golf V GTi DSG [2005, 200 hp, Sport Auto]
                        6,0 s - Alfa Romeo 156 GTA [2002, 250 hp, Sport Auto]
                        6,0 s - Lotus Elise 111R [2004, 192 hp, AMuS]
                        6,1 s - Lotus Exige MK2 [2004, 192 hp, Sport Auto]
                        6,2 s - Aston Martin DB9 Volante Touchtronic [2005, 457 hp, AMuS
                        6,3 s - Opel GT [2007, 264 hp, AMuS]
                        6,3 s - Mercedes-Benz C55 AMG [2004, 367 hp, Sport Auto]
                        6,4 s - MG XPower SV-R [2005, 385 hp, Sport Auto]
                        6,7 s - Alfa Romeo GT Coupe 3.2 V6 Distinctive [2004, 240 hp, AMuS]
                        6,7 s - Volvo C30 T5 [2007, 220 hp, Sport Auto]
                        7,0 s - Honda Civic Type-R [2007, 201 hp, Sport Auto]
                        7,1 s - Volkswagen Polo GTi Cup Edition [2006, 180 hp, Sport Auto]
                        7,2 s - Volkswagen Polo GTi [2006, 150 hp, Sport Auto]
                        8,0 s - Porsche Boxster (987) [2005, 240 hp, Sport Auto]
                        8,1 s - Mercedes-Benz SLK200 Kompressor [2004, 163 hp, AMuS]
                        9,8 s - Citroen C4 2.0 L 16V Exclusive [2005, 136 hp, AMuS]
                        10,1 s - Citroen C2 1.6 16V SensoDrive [2004, 109 hp, Sport Auto]
                        10,3 s - Suzuki Ignis Sport [2004, 109 hp, Sport Auto]


                        Kaikkien uudenmallin s3 omistaja voivat olla ylpeitä autoistaan tämän perusteella:D

                        Comment


                        • Pitävätkö nuo oikeesti paikkaansa?

                          Esim.:

                          4,3 s - Audi S3 [2006, 265 hp, Sport Auto]

                          5,4 s - Lamborghini Murcielago [2002, 580 hp, Sport Auto]

                          Kuulostaa aika hurjalta, että Murcielago jäisi noin paljon s3:n vauhdista.

                          Comment


                            välitystekninen asia, jos ei alakierroksilla ole ketään kotona ja välitys on pitkä niin ei kulje :)

                            Eikös saab mainostanut sen ohituskiihtyvyyden olleen parempi kuin ferrarin ? Juurikin tämän välitysasian takia.

                            Comment


                              Tuskimpa valta osa noisa pelialueella lähellekkään nelosella tuossa vauhdissa. Vapareista varsinkaan.

                              Comment


                              • Tuo 80-120km/h on enemmänkin perheautojen verailua ;)

                                Comment


                                • Ei toi mun 80 audi ny niin huono vissiin sitte ole kun seuraavat luvut sain.

                                  3 vaihde | 80 - 120 | 8sec
                                  4 vaihde | 80 - 120 | 13sec

                                  pärjäs näköjään ainakin tuolle A8:lle ;)
                                  vaan A8 oli vissiin automaatti?

                                  Comment


                                  • Juu kyllä nuo on ihan välitysteknisiä asioita eikä niistä kannata niin tuijottaa mut ihan kiva vertailu tuossa on. Ajat on ihan vertalukelpoisia kun katsoo kuka/ketkä niitä tekee.

                                    Comment


                                    • Aikas kivaa luettavaa oman auton osalta noita tuulimyllyjä vastaan. No siihen se sitten jääkin. Ihmetyttää tuo kovaksi luokiteltu vääntövehje=535d.n vaisu esitys?
                                      No välitysjuttuja...
                                      Olisi kiva nähdä samat autot 60-150 väli, voisi luettola olla jo aika paljon erilainen.

                                      Comment


                                        Nojoo kuten sanottua, tuo 4.vaihteella repiminen ei tarkoita oikeastaan yhtään
                                        mitään. Jos kaikki autot pitäs sisällään tismalleen saman lootan ja välitykset,
                                        sit olis jotain arvoa tolla listalla.

                                        Comment


                                          Otin vapauden mitata evo-caravellen 3 vaihteella, kun pykäliä ei ole kuin 4 ja nelonen on 0.78. Nelosen tuloksen voin sanoa vaikka siis tässä ja heti: noin kuukausi.

                                          Comment


                                          • Nojoo kuten sanottua, tuo 4.vaihteella repiminen ei tarkoita oikeastaan yhtään
                                            mitään.
                                            No ainakin se kertoo sen mihin aikaan kukin auto vähintään kykenee. Mieluiten näkisin nuo kiihdytysmittaukset aina sillä alueella tehtynä. 80-120 on muutoinkin aika turha väli mitata mitään jollain isolla vaihteella. Itse ainakin vedän ripeämmät ohitukset alle satasen vauhdista aina kolmosella, nelonen liian pitkä niihin.
                                            Viimeksi muokannut Aslaasj; 20.7.2009, 17:11.

                                            Comment


                                              Ford transit -00

                                              24sek. nelosella ja vitosella. :)

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja Laurimtm Näytä viesti
                                                Kyllä tuo Mikken 1.8t kellottama 3,35 3.vaihteella on mielestäni todella hyvä verrattaen aiempana kirjoitettu RS4(B7) samalla vaihteella 3,2 80-120km/h. Tietenkin 120--> kyseiset kulkineet liikkuu varmasti hieman eri tavalla.:)
                                                Jotakuta voi vanhempi versio kiinnostaa; 4. vaihteella oma rassi on muistaakseni liikahtanut ~3.3s - 4.0s välillä tuon, riippuen ties mistä. Ei tietoa absoluuttisesta arvosta :) Ei lastuja / tuuninkeja.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja marco Näytä viesti
                                                  Jotakuta voi vanhempi versio kiinnostaa; 4. vaihteella oma rassi on muistaakseni liikahtanut ~3.3s - 4.0s välillä tuon, riippuen ties mistä. Ei tietoa absoluuttisesta arvosta :) Ei lastuja / tuuninkeja.
                                                  Ei todellakaan ole rassisi liikahtanut noihin aikoihin vakio setupilla.

                                                  Comment


                                                    Vakio on suhteellinen käsite. :D

                                                    Comment


                                                      5,1 s - Audi S6 [2006, 435 hp, Sport Auto]
                                                      5,1 s - Audi TT 2.0 TFSI [2006, 200 hp, Sport Auto]
                                                      Onneksi en ole autoani hankkinut pelkästään suoritusarvojen vuoksi, olisi ollut paljon halvempaa ostaa tuo perheettömän eifarmari.
                                                      Täytyy joskus varmaa kellottaa miten tuo tonnikeiju kiihtyy pienemmillä vaihteilla. Nelonen vetää tosi pitkään ja vitonenkin vaihtuu kutoselle vasta todellisessa 270 nopeudessa.

                                                      Comment


                                                        Pakko oli testata tuolla Golffilla tätä.
                                                        Noin 9 sekunttia 4:s vaihteella 80->120

                                                        5:lla sama oli 13-14 sekunttia.

                                                        Ihan ok meikäläisen kiireille.

                                                        Comment


                                                        • Näiden tempes, race chrono ym mittarien tarkkuudestahan oli tässä vasta juttu tekniikan maailmassa. Jutussa lukee "Yhtäkään mittaria ei voi moittia kovin epätarkaksi, mutta pieniä eroja laitteista löytyy myös tarkkuuden osalta." Tarkempia tuloksia kyllä ulkoisella antennilla saatiin.

                                                          Mitattuja heittoja 0-100km/h

                                                          Elmoscan 8 +0,12s
                                                          Performance box -0,08s
                                                          Race Chrono -0,15s
                                                          G-tech -0,18s
                                                          Ross-Tech -0,3s
                                                          Tempes GT -0,35s
                                                          Apexi -0,45s

                                                          Loppunopeusvirhe (km/h) 0-400m

                                                          Elmoscan 8 -5
                                                          Performance box +0,3
                                                          Race Chrono -1,2
                                                          G-tech +4
                                                          Ross-Tech +1
                                                          Tempes GT -1,5
                                                          Apexi +0,8

                                                          Aikavirhe 0-400m

                                                          Elmoscan 8 -0,08s
                                                          Performance box -0,12s
                                                          Race Chrono -0,7s
                                                          G-tech -0,27s
                                                          Ross-Tech -0,45s
                                                          Tempes GT -0,68s
                                                          Apexi -0,57s

                                                          Ainut huonous tuossa testissä on ettei nähtävästi yhtään koetta tehty tuollaisessa n.5s 0-100 autolla että olisi nähnyt pieneneekö vai suureneeko heitto siihen nähden...

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Mehtala Näytä viesti
                                                            Ei toi mun 80 audi ny niin huono vissiin sitte ole kun seuraavat luvut sain.

                                                            3 vaihde | 80 - 120 | 8sec
                                                            4 vaihde | 80 - 120 | 13sec

                                                            pärjäs näköjään ainakin tuolle A8:lle ;)
                                                            vaan A8 oli vissiin automaatti?
                                                            No jos minun exää tarkoitat, niin automaattihan se - ei kait A8:a manuaalilla edes ole? En ainakaan ole törmännyt. Ja tuo vielä 4-vaihteinen eli "loikkarilla" mentiin ja tasanopeudesta 80 km/h niinkuin kait tämän topicin idea oli - kaikki vaan ei näköjään ole sitä hoksannut vaan kepitetään kakkosella 70:stä. 5-vaihteinen olisi tod.näk. huomattavasti rivakampi peli nelosella.

                                                            Comment


                                                              "Vakio on suhteellinen käsite. :D "

                                                              Juu toki, mutta hyvä ollut huomata että vielä menee alle valmistajan ilmoituksen (siis oletettavasti, virhemarginaalia kun on). Ja se on se suurin pointti mikä itseäni kiinnostaa - koneen kunto.
                                                              Viimeksi muokannut marco; 4.8.2009, 13:42. Perustelu: Jäi lainaus harakoille; lisätty

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X