Kiitos tiedosta Harjula. Kierrätän palikat asianmukaisesti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h ja 100-200 km/h
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiHyrrälle on Kuopiossa jotain temppuja tehty ;)
Edit: BKN:ssä on muuten lyhyempi nelonen, kutosen välitys taisi olla sama.
Comment
-
A6Q Avant 2.7 tdi CANC tippi, ohjelmoitu vakio-osilla 'tappiin'. Mutta kuitenkin niin että DPF ei täyty mitenkään nopeasti noesta vaan kestää leikkiä aika paljonkin eikä ala polttelemaan nokea pois.
55-115 kmh menee kolmosella 5,5 sek, monta vetoa vastakkaisiin suuntiin ja VCDS n. 10Hz.
57-117 huononee jo 5,7 sekuntiin kun veto alkaa hiipua yläkierroksilla ja alkaa vaihtamaan neloselle.
60-120 nelosella tasan 7,05 sek. Selkeästi liian pitkä vaihde tähän kohtaan.
Comment
-
2018 Audi RS3 Saloon.
2x 100kg ukkoa kyydissä ja tie märkä niin ei viittinyt hirveesti kiusata.
Mittalaitteena Pbox:
0-100km/h 4,4s (suti aika rajusti, kuivalla varmaan paranee)
80-120km/h 2,6s
100-160km/h 5,2s
Vertailuna 1985 Urquattro Holsetin pikkuhyrrällä (about 40/45), Tatech32 ynnä muulla siihen kuuluvalla. 2x 100kg ukot ja mittalaite sama Pbox:
80-120km/h 2,5s
100-160km/h 5,5s
Comment
-
Mietin, että onko järkevä aika omalle ohjelmoidulla AVJ etuveto 1.8T:lle mittaamani 80-120 4.7s, mutta huomioiden että vakio 225hp menee karvan alle tuon, niin ehkäpä vajaat 200-hevosvoimaiselle tuo mittaamani on aivan realistinen.
Comment
-
Mitä tuo sun A4 painaa? TT on tunnetusti helevetin raskas, taitaa kuivapaino nelivetocoupella olla jotain 1500-1600kg kantturoissa. Paino kuiteskin jonkin verran vaikuttaa kiihtyvyyteen, toki ei suhteessa enää niin paljoa noissa nopeuksissa.
Comment
-
Muistaakseni 1517 kg sanoo rekisteriote B6 vajakkisedanille eli mielestäni aika painava vajaavetoiseksi perusmalliksi. Verrattuna vaikka isompaa Ocu III 1.4 TSI farkkuun, joka painaa manuaalivaihteisena jotain 1300 kg. Kulkupuoleen toki olisi lääkkeitä olemassa, mutta ehkäpä ajan tämän oikeasti loppuun ja hyppään seuraavaksi suoraan merkin kuusimukisten TFSI-koneiden aikakauteen.
Comment
-
Tälläkertaa vähän harvinaisempaa testinkiä eli RS6 V10 C6, ABT:n softalla ja putkistolla ~700hp.
Pakasta vedetyillä kitkoilla niin ei raaskinu paikaltaan vedellä.
Mittalaitteena Pbox ulkoisella antennilla. Lopussa lievä alamäki:
80-120km/h 2,3s
100-150km/h 3,3
100-160km/h 4,1s
100-200km/h 8,2s
Comment
-
Enemmän melkein tällä hetkellä kiinnostaisi paljonko 0-100 aika paranee kun saa kesärenkaat alle ja toivottavasti vähän pitoakin. Vaan eiköhän tuo 100-200 pidä myös jossakin välissä selvittää. Voi tosiaan olla, että sillä välillä tai ainakin tuosta eteenpäin polttomoottori vie voiton.
Comment
-
Jos puhe on tosta P85D:stä niin tutulla oli aikoinaan tommonen. Sen omin sanoin: ekat 20 metriä lähtee hyvin. Kyydissä olleen voin todistaa saman.
Sähkömoottoreiden välitön vääntö lähdössä laittaa pään pyörälle mutta 100km/h:n jälkeen ei mee mihinkään ja 150:n jälkeen tuntu että pitää mennä työntää lisää vauhtia.
Vboxilla mittas 0-100km/h tasan 4s (4henkilöä kyydissä)
100-200km/h ei muistanut enää mutta tossa on teknavin (https://teknavi.fi/autot/vertailu-be...a-model-s-p85d) 100-200km/h mittaus 14s (mittalaitteesta ei tosin tietoa)
Eli sama minkä vaihdelaatikolla varustettu polttomoottorinen menee karkeesti puolella teslan tehosta.
Comment
-
Eipä tuolla 100 - 200 välillä ole mitään merkitystä käyttöautossa, jos suomesta puhutaan. Ratalelut erikseen, siellä sitä tehoa pääsee edes vähän avaamaan.
Tuo 60-120 tai 80-120 väli se, mitä käytännössä ohitellessa tarvii. Se näyttäisi vielä sähkön välityksilläkin sujuvan ihan mallikkaasti.
Comment
-
Juu sehän tässä olikin pointti, millä on merkitystä mihinkin, no ei ollut :)
Puhtaasta mielenkiinnosta 100-200 kiinnostaa, oli laitonta, ilkeää, liian hurjaa tms. mut silti mielenkiintoinen arvo, joita ei juuri sähköautoista ole saatavilla. Siksi kiinnostaa.
14s on kyllä yllättävän huono, odotin parempaa.
Comment
-
-
Vaikka vartin ajalla kamalan vähän onkaan merkitystä muun muassa yhtään mihinkään muuhun kuin varttimailiin niin kyllähän uudet bensamuskelit kipittää jo samaan tai nopeampaan aikaan vartilla. Jossain kilometrin tai mailin vedolla ero olisi vielä helpommin selvillä. Arkielämän käytössä sähkö voittaa joka kerta. Joka kiihdytyksessä.
Comment
Comment