Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h ja 100-200 km/h

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    https://youtu.be/suLDH0wKLyw
    Muutama vejätys 80-160kmh sekalaisesti ala-, ylämäkeen ja tasaisella. Jossain tunnelissa ja kuivalla kylmällä asfaltilla 225/40-18 nastarenkailla joissa paistovuosi 2008.

    Comment


      Hyvinhän se Vilillä vetää. Sutiiko vai ulajaako nastat muuten vaan kun nopeus nousee tasaiseen.
      Viimeksi muokannut Mikse; 8.11.2016, 17:48.

      Comment


        No ei se kauheesti sudi, ujeltaa putkenpään takia mitä ilmeisemmin. Haarautuu lopussa jyrkästi y-haaraksi niin ollaan tultu kanssa harrastajien kanssa siihen tulokseen että ääni johtuu tästä. Renkaat ei ota kiinnikkään.

        Comment


        • Maukas meno kyllä, hyvin syttyy ja liikuttaa.

          Comment


          • Allroadiin tuli Wagnerin välkkärit XS-Powerien tilalle. Varttimailia ei viitti testata painavilla nastarenkailla mutta jotain dataa piti hakea.
            Ajat mitattu Pbox+ulkoinen antenni, lievä alamäki:

            80-120km/h 2,37s

            100-160km/h 5,12s

            100-200km/h 10,83

            Ambient 0c, lähtö imulämmöt 9c. 3-4 ja hieman 5 vaihdetta imulämmöt 35c.

            Ahdot karvan vajaa 1,5bar. Ilmamassoja meni parhaimmillaan 355g/s.

            Hajosi sitten toinen Hitachi maffi parin kuukauden sisään. Kellään ongelmia maffien kestävyyden kanssa viritetyissä vehkeissä?

            Comment


              Oliko sulla jossain vastaavien vetojen aikoja XS-powereilla?

              Hitachin maffia on väitetty kestävämmäksi kuin Boschia.

              Comment


              • Miten sulla hajoaa se maffi? Itse vaihdoin turhaan aikoinaan Hitachin maffin uuteen vaikka vanha oli täysin ehjä, syy olikin lähes poikki oleva johto liittimen juuressa.
                Ilmeisesti isompi maffiputki ja skaalattu softassa? Orkkiksenahan Hitachilla 5V = 336,9g/s. Diagnostiikkarajat myös nostettu?

                Comment


                  Itselläni oli RS4:n boschilainen maffi joka kesti noin 1tkm, liekö joku maanantaikappale.. Filtterinä toimi tosiaan vaparifilsu.

                  Comment


                  • Ei ole kyllä täysin vertailukelpoisia aikoja Wagner vs XS. Tosin viittaisi että kesällä Wagneritkin on rajoillaan siksi niihin tulikin vesiruiskut.

                    Maffi ilmeni kun meni suojaohjelmalle, antoi koodit:

                    17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean (myös Bank 2).
                    Maffi tyhjäkynnillä lähemmäs 10g/s. Rikasti molempia bankkeja yli 25%.
                    Ei havaittavia imuvuotoja, bensanpaine ok, johdot ehjät.
                    Uusi maffi kiinni, tyhjäkäynti maf arvot n.4g/s. Taas pelasi.

                    85mm maffinputki (skaalattu), juuri ennenkuin tämä toinen maf hajosi tuli kartiofiltteri.

                    Tänään meni taas suojaohjelmalle antoi samat bank 1/2 lean koodit + 16514/16534 eli lambda bank 1 ja 2 malfunction in circuit.
                    Maf arvot ok. Koodien tyhjennys ja taas pelasi. Jotain muutakin mielenkiintoista on vikana...

                    Comment


                    • Jotain ei kyllä täsmää, jos olisi hajonnut niin että lambda joutuu rikastamaan liian alhaisen signaalin takia täydet niin maf-arvo tyhjäkäynnillä olisi ollut liian pieni, esim. 2-3g/s kun pitäisi olla 4g/s. Jos virhenäyttämä olisi yli tuplasti liian iso (10g/s) sijasta niin ei pysyisi edes käynnissä.
                      Ettei olisi jotain muuta vikaa kuin varsinainen anturi ja sattumaa vain että korjautui samalla.

                      Comment


                      • Jännää kun itsellä Hitachi kestää, vaikka paremmat ilmat tulee XS-Powerilla. No mitäpä näistä.

                        Comment


                        • Ihan varmaan on muutakin vikaa kun lyö suojaohjelmalle ja antaa edellemainittuja koodeja. Tutkitaan.

                          Edellinen maffi hajosi ihan XS-Powerien kanssa ja nyt menee ilmaakin enemmän Wagnerien kanssa. Mitäpä näistä.
                          Viimeksi muokannut hono; 26.11.2016, 20:52.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja hono Näytä viesti

                            Hajosi sitten toinen Hitachi maffi parin kuukauden sisään. Kellään ongelmia maffien kestävyyden kanssa viritetyissä vehkeissä?
                            Jännää on tuo teksti.

                            Comment


                              No eikö se asia selvinnyt jo myöhemmissä postauksissa, vikaa lienee muuallakin.

                              Comment


                              • Niin, se on jännää kun osat hajoaa.

                                Löytyi savulla yksi vuoto huohottimen liittimestä. Katsotaan loppuiko loput koodit siihen.

                                Comment


                                • Pakkohan siinä on vikaa olla, kun ilmoja pitäisi olla reilummin. Pistä uusia lukemia, kun ehdit.

                                  Comment


                                  • Jos on maffin putki vaihdettu, niin grammat voi olla mitä vain.

                                    Ison maf-rungon voi skaalailla joko ilma- tai bensapuolelta. En tiedä kuka softaa peukaloi tässä, mutta jos noista ei ole varmuutta, niin grammoja ei kannata tuijottaa. Jos on vielä vaihdettu suuttimet, niin sitä suuremmalla syyllä.

                                    Mutta siinä Carlson on oikeassa, pienempi g/s luku pitäisi johtaa isompaan trimmiin ja päinvastoin, eli jotakin muutakin on pielessä.

                                    Comment


                                      Mitähän honolla arviolta powerii allroadissa? Menee aika samoissa aika-yksiköissä kuin oma 1.7tn perheauto.
                                      Jonkun pätkänkin löysin tuubista nelosvaihteen testi. Vähänhän tuossa on vielä kovin suppea vetoalue, kun ei ihan pääse tuplaa nopeutta täyden powerin alueella.

                                      Comment


                                        80-120kmh 2,0s
                                        100-140kmh 1,7s

                                        Huonommin alueella alle 100kmh ;/
                                        Viimeksi muokannut Mikse; 8.5.2017, 20:06. Perustelu: typo, korjaus

                                        Comment


                                        • VCDS logissa näkyisi olevan 1,9s sekä 80-120 että 1,9s 100-150 väli (sama veto). Kaasu polkaistu pohjaan n. 70km/h kohdalla.

                                          Comment


                                          • Powerii massojen mukaan vajaa 450. Piti mennä dynoon mut muutan vielä viinalle kuhan uus bensapumppu suvaitsee saapua. 040 alkaa olemaan jo varmaan kintaalla. Sitten aattelin dynottaa.

                                            Kävin vetäsemässä painavilla 20" renkailla uudet vedot ja ihme ja kumma oli huomattavasti nopeampi 100-200km/h kuin kevyillä 18":lla.

                                            100-160km/h 4,9s
                                            100-200km/h 10,1s

                                            Samat olosuhteet kuin viimeksi, vesiruisku välkkäreille käytössä tällä kertaa. Imulämmöt 7c alhaisemmat kuin viimeksi joka ei selitä melkein sekunnin parannusta. Ehkä osu vaihdot paremmin.



                                            Comment


                                              Tai renkaan halkaisija?

                                              Comment


                                              • Rankaan halkaisija ei Pboxiin vaikuta, mittarinopeuteen kyllä.

                                                Jos meinasit että veto-alue olisi muuttunut paremmaksi (100-200km/h) renkaiden halkaisijan johdosta niin sekin on poissuljettu, rengasprofiili muuttui niin paljon että halkaisija lähes sama.

                                                Todennäköisesti oon vaan veättänyt paremmin :)
                                                Mutta silti paljon painavemmalla combolla (22kg/kpl vs 26kg/kpl) parempi tulos.

                                                Comment


                                                  Kevyemmän rengaspaketin etu katoaa aika äkkiä nopeuden noustessa ja hetkellisen kiihtyvyyden pienentyessä, ei tuossa tuloksessa mitään ihmeellistä ole. Satasen jälkeen voima hukkuu pääasiassa ilmanvastuksen voittamiseen, sitä enemmän mitä kovempaa mennään.

                                                  Comment


                                                  • Kun jaksaa, pitää käydä koittaa 0-100km/h onko paljon hitaampi noilla tiiliskivillä. Pääsee sitten taas vaihtamaan kytkintä..

                                                    80-120km/h oli sama n.2,4s kuin 18 tuumasilla.

                                                    Onko diffas noi ajat otettu mistä tossa videolla?
                                                    Tuli mieleen vaan tuttu joka oli videolta mitannut softatun BMW 335d:n 100-200km/h ajaksi n.9s. Särähti korvaan joten lainasin Pboxia ja tulos oli 14,2s :)

                                                    Comment


                                                      Ne on otettu koneenkierrokset + lasketut välitykset. Sekkari videoon juoksemaan ja siitähän se tulee. Esim. 2830rpm on 100kmh ja 5500 195kmh (+kaikki muutkin nopeudet) tässä tapauksessa. Ei välttis ihan niin absoluuttinen, kuin pbox, mut hyvin tarkka kyllä. Oonki joskus sanonut jos ei välityksiä tiedä niin joku perus 105-210 mittarinopeus on kohtuullisen lähelle myöskin. Ei ole nyt kokeillut videolle asti, mut tuntuis et vetäis paremmin ja pidemmälle. Harmi ettei racechronoa saa enään uusiin puhelimiin toimimaan, se oli kyllä aika hyvä ja tarkka ton gepsin kanssa. Viimeksi vissii lappeen Rannassa 2014 ajanut moinen käytössä 13.7sekkaa, että hyvinkin muutaman kymmenen yksikön voiman lisääminen on sekunnin pari pois napsinut. Kymppihän olisi varovainen tavoite :D

                                                      Comment


                                                        Onko Honolla vakio alusta allroadissa ? Mietin vaan että niialeeko miten kiihdytyksissä :)

                                                        Comment


                                                        • Vakio, 402 modilla. Eli edestä laskettu 30mm ja takaalta 20mm. Aikamoinen kivireki 1 asennossa. Ei hirveästi niiaile siinä.

                                                          Comment


                                                          • Autobahnilla 250km/h vauhdissa tuntui oma ex-allroad C5 aika löysältä vaikka sama modi oli. :) Oli kyllä hauska roikkua sillä helposti uudehkon Porschen kontissa, melko sleeper möhkö.
                                                            Viimeksi muokannut jcarlson; 10.5.2017, 10:38.

                                                            Comment


                                                            • Joo kyllähän toi aikamoinen lulla on kovemmissa vauhdeissa mutta ei paljon niiaile kun ei ole enää juurikaan joustovaraa :)

                                                              Pitää näköjään tätä panssarivaunua harrastella kun Coupen laatikko on vielä vaiheessa joten kävin testaa tota 0-100km/h ja varttia painavemmilla renkailla/vanteilla (Pbox+ulkoinen antenni).
                                                              "Testiratahan" on toi sama mikä ennenkin, lopussa vähän alamäkeä:

                                                              Ambient: +14c

                                                              Alku imulämmöt: 29c
                                                              Loppu imulämmöt: 51c

                                                              Kierroksia tartti lähtöön reilusti yli 5000 että ei kyykännyt viivalle (eikä edes pääse kytkinrempalle). Todennäköisesti uusilla Nankangeilla oli parempi pito kuin vanhoilla mutta silti taas painavammalla combolla nopeampi aika.
                                                              EDIT: Cuulerithan on eri mitä vanhassa vedossa, vaikea sanoa mitä vaikuttaa 0-100km/h aikaan?.

                                                              Ilmaa meni parhaimmillaan 364g/s ja painetta 1,54bar.

                                                              0-100km/h 4,2s

                                                              Vartti: 12,5@184km/h



                                                              Viimeksi muokannut hono; 13.5.2017, 16:28.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X