Jostakin syystä tuossa Teknavin mittauksessa 80-120 väli näyttää huomattavasti hitaammalle kuin mitä itse mittasin. Olisiko sitten minun mittauksen epätarkkuutta? Joka tapauksessa tuo hiipuminen 80 km/h jälkeen on aika suhteellista, väittäisin ihan ilman mittareitakin 80-120 menevän huomattavasti nopeammin kuin A8:lla. 150 jälkeen tilanne on varmaan toinen, mutta täällä päin maailmaa tuollaisen 100-200 testaaminen on aika hankalaa niin laillisesti kuin laittomastikin...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h ja 100-200 km/h
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Veskuh Näytä viestiJostakin syystä tuossa Teknavin mittauksessa 80-120 väli näyttää huomattavasti hitaammalle kuin mitä itse mittasin. Olisiko sitten minun mittauksen epätarkkuutta? Joka tapauksessa tuo hiipuminen 80 km/h jälkeen on aika suhteellista, väittäisin ihan ilman mittareitakin 80-120 menevän huomattavasti nopeammin kuin A8:lla. 150 jälkeen tilanne on varmaan toinen, mutta täällä päin maailmaa tuollaisen 100-200 testaaminen on aika hankalaa niin laillisesti kuin laittomastikin...
Kasi kyllä liikkuu 100 jälkeen jo melko tasapaksusti, ei toki mitenkään hyydy mutta eipä niillä tehoilla kuuhun mennä :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti11s on aika kova aika varttimaililla pakasta vedetylle autolle. Ei tuohon nyt kovin moni tuotantoauto pääse.
Vähän ihmetyttää nuo jutut siitä miten Tesla hyytyy yli satkun nopeuksissa. Putoaako sen vääntö rajusti kierrosten noustessa vai missä syy?
https://electrek.co/wp-content/uploa...7/11/e98er.png
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti11s on aika kova aika varttimaililla pakasta vedetylle autolle. Ei tuohon nyt kovin moni tuotantoauto pääse.
Vähän ihmetyttää nuo jutut siitä miten Tesla hyytyy yli satkun nopeuksissa. Putoaako sen vääntö rajusti kierrosten noustessa vai missä syy?
Comment
-
Tuo on kyllä aivan totta että niin pitkään kun asiaa lukee vain numeroina paperilla tai näyttöruudulla niin tulee tietty "vauhtisokeus". Viime vuonna kun ite olin kyydissä autossa jolle tehdas ilmoittaa 2.8s 0-100 ja varttiajaksi 10.3s niin onhan se tottumattomalle jotain ihan muuta.
C5 ässä oli manuaalina just jotain 14s ja roiskeet joka tuntuu kyllä toooosi pitkältä ajalta siinä leveällä ja tasaisella varttimailin kiihdytyssuoralla. 0-100 siinäkin autossa tosin on 5.6s joka taas Suomen pomppuisilla ja karheilla tienpinnoilla muun liikenteen seassa oli tooooosi vähän. Ei sillä varttiajalla ole tosimaailman arkiajoissa merkitystä, kuka tahansa pystyy ajamaan tyhjällä suoralla radalla ja automaattivaihteisella autolla kaasu pohjassa 10 tai 14 sekuntia kun ei tarvi miettiä ehtiikö tuohon väliin kiihdyttämään sivutieltä eteen tai mahtuuko ohittamaan yhdistelmärekan.
Comment
-
14s 100-200km/h ei mun mittakaavalla ole millään tasoa nopea varsinkaan ilmoitettuun tehoon nähden. Tosin korollalla ajavalle se voi tuntua kyllä siltä.
Uudempi Model S P100D n. 8,5s 100-200km/h alkaa olemaan jo ripeä mutta ei sekään tehoihinsa nähden (johtuen sähköauton painosta ja tässä tapauksessa vaihteettomuudesta).
Paikaltaan pomppaa sitten eri tavalla kuin normi polttomoottorivehkeet.
Comment
-
Teslakin varmasti kipittäisi 100-200 kmh välin huomattavasti nopeammin, jos siinä olisi useampi kuin yksi välitys, kun hopsiksen linkkaamaa kaaviota tuijottaa. Valmistaja on kuitenkin päättänyt, että suorituskyky on sinälläänkin riittävä.
Sähköautoihin on kyllä laatikoitakin kaavailtu, jotta voidaan laittaa pienempitehoisia moottoreita. Mm. sähköautoihinkin voimansiirron komponentteja valmistava GKN on tällaista kehittänyt.
Comment
-
En usko että meidän elinaikana katoaa polttomoottorivehkeet harrastepuolelta yhtään mihinkään. 70 vuotta vanhoja bensajenkkejä on joka kylällä kesäisin ajossa eikä nekään mihinkään oo häviämässä. Olkoonkin että tämän päivän uusista autoista ei monikaan oo enää ajossa 70 vuoden päästä.
Comment
-
Teslan tekniikka seuraa Volvon visiota, vai toisinpäin...
Volvo alkaa rajoittaa autojensa huippunopeutta
Comment
-
Löyty yksi tuolla ylempänä olleen Teslan Vbox logi joten tässä vähän tarkempaa infoo:
Eli malli siis Model S P85D Insane modella. Testissä täyteen ladatulla akulla, 3 henkilöä kyydissä:
0-100km/h 3,7s (Teknavi 3,7s)
80-120km/h 2,7s (Teknavi 2,7s)
100-140km/h 3,4s (Teknavi 3,7s)
100-150km/h 4,6s
Ens kuussa testataan toi P100D Ludicrous. Katotaan pääseekö oikeesti alle 2,5s 0-100km/h mitä ne on maailmalla vetäny.
Loppukevennyksenä vielä yllä olevan RS6 C6 MTM vartti Vboxilla:
11,5@198km/h
Comment
-
Tuolla ylempänä märällä testattu 2018 Audi RS3 Saloon, nyt kuivalla ja moottorissa hieman jo kilometrejä takana.
Samat 2x100kg ukkoa kyydissä, kuiva tie, +7c.
Mittalaitteena Pbox ulkoisella antennilla:
0-100km/h 3,86s (4,4s viimeksi)
80-120km/h 2,35s (2,6s viimeksi)
Toisesta logista katottuna missä oli parempi lähtö mutta meni muuten vituix niin 0-100km/h olisi mahdollista 3,7 sekunttiin. Hyvin menee tehoihin nähden.
Seuraavaksi testataan APR:n softalla kun tähän semmonen on tulossa...
Comment
-
No niin konerempan jälkeen päästiin uuden softan tekemisessä samoille ahdoille ja yllätys yllätys tulos oli ihan sama kuin alla, tarkkaa työtä siis :)
Nyt keskelle kaikki mitä saa, kun ei tarvi lohkoa jännittää. Ylös ei saa enää mitään.
100-140=1.6 s
100-150=2.1 s
100-200=5.9 s
Fats = 2s
Edit.
Päivitetty lopulliset tulokset eli kaikki ahdot nyt noissa mitä autosta irtoaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viestiNyt suurin piirtein E85 ohjelma ns valmis. Tämmöiset jäi nyt tauluun, toki keli on hippasen lämpimämpi kuin viimeksi bensalla.
80-120= 1.8 s
100-150=2.2 s
FATS=2 s
Ei mitään suurempaa, softan hierontaa vaan lähinnä viinalle. 4000-6000 väliin saisi vielä about 0.2 bar enemmän ahtoa mutta on siinä ja siinä uskaltaako ässän lohkoa kiusata enää :)
Autona siis B5 S4 +1700 kg ajossa ja normi 19" pallot. Maxxecu ohjaamassa ja Fin-turbon rs6 pohjaiset hyrrät. Vesiruutta on päällä myös viinalla, tosin aivan tappoahdoilla vasta.
Comment
-
Joo vanhassa oli se vika, että se oli S4 lohko ja liikaa voimaa siihen :)
Olen nyt 2 lohkoa hajottanut, se paskavalu kevennyksineen ei vaan kestä ja noitahan hajoaa maailmalla jatkuvasti näillä tehoilla.
Nyt AZR lohko, se nyt kestää +1200 hv ainakin, joten ei tule rajat vastaan mulla :)
Comment
-
Tunnustan mie se olin.
Kaks garrettia ja porkkiksen softa. Eikös noilla jo alkuun pääse.
Nooh mistäs alotetaan.
agb lohko
Je männät
Rpm:n veivit
2.4 kannet supertechin +1 venoilla ja oheiskilkkeillä
Gtx2863r *2 ite tehdyillä pakosarjoilla
Isonnettu plenumi imusarjassa
2.5" imu ja ahtoputket
rs6 egt
Erikoismoottori softa.
Siinäpänyt ehkä oleellisimma, kysymällä lisää. Instasta löytyy kattavasti kuvia kiinnostuneille nimimerkillä ittnah. https://www.instagram.com/ittnah/?hl=fi
Comment
Comment