Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton tuonti italiasta

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Auton tuonti italiasta

moi

onko kukaan tuonut autoa itse italiasta ?

Kiinnostaa tietää mitä byrokratiaa siellä on vastassa.....

näyttää kyllä että noi niitten audit on kyllä epäilyttävän vähän ajettuja...
    mutta voishan sitä talvellä käydä vaikka katsomassa minkalaisessa kunnossa ne oikeesti on kun noi lennot ei hirveen kalliita näytä olevan.

Sanokaapa jotakin sivustoja mistä vois kattella italiasta noita autoja.

Comment

No ainakin kaverin tuoma celica oli täys p***a. Tietoisesti tosin toikin, että saa halvat verot yms. mutta silti. Ei ainuttakaan peltiä suorana ja muutenkin siellä taitaa autojen huolto olla lapsenkengissä, että parhaassa tapauksessa ajetaan samoilla tehtaan laittamilla öljyillä auton vaihtoon asti. Myös kolarointi on jonkin verran yleisempää(liikenne melko holtitonta) yleisempää kuin esim. saksassa. Mutta toki, jos on vähänkin riskin ottajan verta, niin voihan sieltä hakea, kunhan muistaa tutkia auton historian tarkkaan, ettei ole kolariauto ja että huollot on oikeasti tehty, eikä vain luigin mukaan.
      Itse mieluummin käyn saksasta ja maksan sen hintaeron, mikä ainakin oman auton kohdalla oli 500-1500..Tosin omani sain halvalla, eikä ainakaan vielä ole löytynyt mtn erikoista selitystä miksi oli niin halpa.

Comment

Kansainvälisiä

Autoscout24
        Mobile

Hakuehdoissa vaan maaksi haluamasi.

Italiasta:
        http://www.autodoc.it
        http://www.autoshopping.it

Comment

Laitetaanpas hieman eriävä mielipide. Italia mm. kuuluu talousalueeseen, jossa kilpailu on veristä jne. Autoon tulee 3v / 100 tkm huollot kaupaan mukana. Ainakin Audin veroisessa ylemmän keskiluokan pelissä.
          Pohjois-Italiassa on ne varakkaat, joille auto on tietyllä tavalla status. Verotushan edelleen menee moottorin litratilavuuden mukaan. Etelä-Italiassa on sitten suht pieniä moottoritilavuuksia...kun siirrytään "köyhemmille" leveyspiireille.

Saksasta ei tunnu tulevan Suomeen, kuin vähänajettuja, paikallisilla kyläteillä kurvailtuja ja huollettuja (jopa useimmin, kuin olisi edes syytä ) kulkupelejä :) Muistakaa, että etäisyydet ovat aika suuria, jopa kebab kioskien välillä.

Italiassa ei autobaana nopeuksia ajella, tai jos ajellaan, niin häkinovi heilahtaa.

Yleisesti ovat Italian pelit teknisesti paremmassa kunnossa.

Saksalainen savuttaa ja Italiaano voi olla pienillä lommoilla, mutta ruosteeton.

Comment

mites se paperihommat siellä onko mitään erikoista?

tarviiko jonotella virastoissa jonkun leiman perässä yms.?

Comment

Export -todistus paikalliselta poliisilta/viranomaiselta. Todistus, että auto on viety rajojen ulkopuolelle:)

Siinä on hieno hologrammi, kuten ? seteleissä. Kopio ei kelpaa Suomessa.

Ja normaali kauppakirja, josta selviää myyjä, ostaja, kaupan kohde ja hinta.

Comment

allekirjoittaneen auto on tuotu italiasta suomeen ja oli juuri se export todistus ja kopio rek.otteesta missä oli leimat sekä kauppakirjat. tosin en autoa suomessa rekannut mutta kyseisillä papereilla se onnistuin saamaan siirtokilvet suomessa ja pääsi tullin läpi ongelmitta. ostaessa oli pikkuisen lontteja tosessa kyljessä ja toinen kylki maalattu mutta teknisesti toiminut moitteetta vaikka alkaa olla karvan yli 180 tkm ajettu. 10tkm öljynvaihtovälillä näytti puoli litraa syövän sitä. ja olihan se hintakin kohallaan.

Comment

meikäläisen audi on tullut alunperin italiasta ja nyt suomessa sitten rekatessa tarvi aikalailla
                  tilata maahantuojalta todistuksia erinäisistä asioista, mitkä ei italiassa eikä ruotsissa otteella paljoa makaile.

Comment

onko kukaan tuonut autoa henk.koht eli hoitanut rekisteröinin itse?

olen nyt kuullut huhuja että homma voi olla tosi P-mäinen.....

rupesin epäröimään että onnistuukohan toi auton haku pelkällä englannin kiellä...

Vinkkejä kiitos

matka on varattu ...

Comment

Toin itse gti golffin Italista muistaakseni loppiaisena 2003. Ajeltiin rouvan kanssa Bolognasta Rostokkiin josta Super Fast Ferrieksen kyydillä Hankoon. Kunhan talo on valmis niin varmasti lähden hakemaan (meille) uuden auton juuri italiasta. Niin mahtavat näkymät oli alpeilla että sinne on päästävä uudestaan ajelemaan, kuin autopelistä. Ja autokaan ei ollut susi.
                      Mutta se haku. Jos ostaa yksityiseltä (niinkuin minä), niin kaupat on tehtävä toimistossa joka on siellä auto-asioita varten. Liikkeestä osto kait helpompaa. Siirto vakuutuksia ja kilpiä liikkeillä varmaan valmiina. Itse lähetin kilvet takaisin kun pääsin suomeen. Rekisteriotteesta kopio johon liuta leimoja toimistossa. Tuli postissa myöhemmin alkuperäinenkin ote, on muuten hieno=). Muuta ei tarvinut suomessa leimalle kuin vaatimustenmukaisuus todistus (150e) ja ajovalojen korkeussäätimet.
                      Golffi oli teknisesti kuin uusi, katsastusmies sanoi että kilometritkin voisivat pitää paikkaansa (alle 60tkm, auto 1997).
                      Italiassakin autot on katsastettava kun tulevat tietyn ikäisiksi. En muista ikää mutta 5-10v vanha pitää leimata.
                      Lommoja tulee kaupungeissa lähes pakosti. Sieltä saa edullisesti isoja autoja audi 100, a6 (oli se sitten ässä tai ei) volvo v70 (volvo ei ole oikein arvossaan italiassa jos hintalappua katsoo) ym. Pienet saman ikäiset fiudet ja muut pikku-autot kalliimpia! Sen ymmärtää kun käy kaupunkien keskustoissa.
                      Meidän golffi oli seissyt jonkin aikaa tallissa, vuodessa ei sellaista pölykerrosta auton päälle tule. Tilalle oli ostettu smart 2.5vuotta aiemmin.
                      Plussana pidän italian autoilla että tuunaus ei ollut ainankaan tuolloin muodissa. Löytää erikois-autoja (gt, gti, s, rs ym.) alkuperäis kunnossa, ei tuunattuna.

Comment

Italian lainsäädäntö on sen verran ikävä rakentelijoille, että siksi autot siellä melko koskemattomia jos ei ns fiilisparkkeerauksen jälkiä lasketa. Esim vanteita ei saa vaihtaa isommiksi.

Comment

No nyt on reissusta toivuttu sen verran että voin antaa hieman palutetta....

Ryanista jäi erittäin positiivinen kuva ja heidän kauttaan kannattaa ottaa hotellit ja vuokraauto.
                          hotellit olivat n.40? /yö ja meillä oli lancian pikkudielsel 5 päivää vapailla kilometreillä hintaan 100,50?.

Italialaisesta ruuasta minulle jäi todella huono kuva.pasta kastikkeet olivat vetisiä ja pizzat ei olleet minkään makuisia,tuntuvat harrastavan vain sämpylä/cappucino päiväsaikaan ja ravintolat aukeavat tossa 20.00 jälkeen.

Ensinnäkin Italiassa auton osto yksityiseltä on todella vaikeaa jos ei osaa paikallista murretta,koska yksityisillä ei ole mitään käsitystä mitenkä autoon saadaan vientikilvet.Autoliikkeet kyllä tietävät kuviot suhteellisen hyvin ja englannilla + käsin pärjää suht hyvin.Autojen löytäminen ei ole helppoa jos etsii halvempia autoja alle 5000? koska liikkeet eivät viitsi ilmoitella halpoja lehdissä.Netti on Italiassa vähän lapsenkengissä,nettikahviloita on suhteellisen vähän ja ne menevät aikaisin kiinni,jotenka sen hyödyntaminen on vaikeaa paikanpäällä jos ei ole omaa konetta ja yhteyttä.kännykän kautta tuntui olen aikas kallista.

Pyyntihinnoista saa tingattua noin 10-15% suhteellisen helposti, ja liikkeet tekevät paperihommat samaanhintaan.Isot vanhemmat autot ovat edullisia mutta pikku autot ovat järkyttävän hintaisia eism smart,fiat punto ym.
                          smartteja ja porschen takuuppareita oli todella paljon katukuvassa.

Matkamittarin ruuvaus tuntuu olevan kansallis-harrastus.minunkin autossa on 84000km mittarissa mutta siihen on vaihdettu merkkiliikkeessä moottori takuuseen niin huoltokirjassa on merkintä että mittari on nollattu silloin.Paljon oli autoa 10-15 vuotta vanhoja ja mittarissa aina vähän yli 100.000km.Mutta sisustus oli ajettu 250.000km

Me ostettiin kaverin kanssa samanta myyjän välityksellä molemmille autot milanon yläpuolelta.Autot olivat minun mielestäni parempi kuntoisia kun ennakkoon ajattelin ja olin kuullut paljon juttuja lommoisista ja epäsiisteista autoista.

kilpien kanssa menee 3 päivää että saa "hienon" Italian vienti lapun,kilpi on YKSI pikkuisen A4:sta isompi pahvilappu jossa on rekisterinumero ja muutama leima...pikkuisen rupesi huvittamaan kun näki mitä on odotettu monta päivää.

Kilpi on voimassa 5 päivää ja ajoreitti pitää tietää kilpeä tilatessa,laitetaan vientilappuun ylös.
                          meillä reitti oli seuraava: italia-Itävalta-Saksa-Puola-Liettua-Latvia-Viro ja laivalla hesaan.
                          Ajatuksena oli että katsellaan vähän naitä muitakin EU maita.
                          Näin jälkeenpäin voin sanoa että Puolaan ja latviaan en koskaan enää menemään koska teiden kunto ja ajokulttuuri ovat aivan syvältä.
                          Puolassa on todella huonosti tiemerkintoja ja teiden kunto on tosi huono- keskinopeus oli 52 km/h Puolanläpi...ei pystynyt ajamaan kun ratti hakkasi käsille kokoajan.

Ainoat ongelmat olivat Latvian tullissa missä tulli virkailia rupesi tivaamaan toista rekisterikilpeä,sanoi että matka loppuu tähän ellei toista kilpeä löydy. 45min neuvottelujen jälkeen sanoi että voitte jatkaa matkaa jos teilä on antaa minulle "lahja",kyselin sitten että mitä pitäisi olla niin vodka pulloa oli vailla...koska oli viileä ilta.
                          sanoin että ollaan raittiita eikä käytetä alkoholia ,niin siihen se sanoi että menkää mutta älkää koskaan tulko takasin....

Elikkäs reissu oli ihan mukava "seikkailu" ja autoonkin olen tyytyväinen, voi olla että pitää käydä toistekin mutta tulen laivalla saksasta yli.

Comment

Nostellaanpas vanhaa aihetta hieman kun alkaa olla ajankohtaista.

Onko tuo rekisteröinti edelleen oikeasti noin työläs prosessi, että tarvitsee kolme päivää? Toimiiko homma samalla lailla kuin esim. Saksassa? Eli saako vakuutuksen tehtyä samassa paikassa mistä kilvet noudetaan?

Löytyykö foorumilta ketään Italian kielen taitoista / siellä asuvaa?

Comment

Autoja on mahdollista saada liikkeestä myös suoraan mukaan. Näin esim. kaupassa, josta viimoisimman hain itselleni (sigun BMW). Samoin kaupat myyvät 5 päivän vakuutuksia, jotka maksavat suhteettoman paljon (5pv tais olla jotain 100e luokkaa). Mutta tällä tavalla saat auton liikkestä saman päivän aikana. Tämä tosin silloin kun sinulla on paikallinen hetu (eli codicia fiscale) ja paikallinen osoite. Vientirekisteröintiä ja vakuuttamista en ole itse harjoitellut. Yksityiseltä tuota en lähtis tekemään, vaan suoraan liikkeestä, josta löytyy todennäköisesti tarvittavat tiedot ja tarpeelliset suhteet paikalliseen rekisteriviranomaiseen...

Yleensä autoihin kuuluu vuoden takuu, mutta viedessäsi sen maasta pois, takuuta ei myönnetä. Tällöin voit myös tingata auton hintaa nätisti alaspäin. Joskus autoscoutissa on ilmoitettu erikseen export -hinta.

... Ja sitten näis tavois voi olla pieniä eroja riippuen ostopaikasta. Eli hommat toimii vähän miten sattuu. Kuhan muistaa seuraavan vertauksen: "Suomessa kaikki toimii, mutta mikään ei ole mahdollista. Italiassa mikään ei toimi, mutta kaikki on mahdollista." ja omaa piiiitkän pinnan niin kyllä hommat hoituu.

Ite asun, mutta kieli taipuu vielä toistaseks vähän kankeasti. Tosin oon mä jo 2 autoo ostanu itelle olemattomalla italiallani.

Comment

Ostin kolmisen vuotta sitten Alfan Frankfurtista joka oli välitetty Italiasta. Olin nuori ja hölmö ja mua kusetettiin väärällä rekisteripaperilla, jota ei siis oikeasti ollut. Noh en ole varsinaisesti katunut auton ostoa, ja löysin oven sisältä mukavan tuliaisen Italian tyyliin. Verisen näköiseen liinaan kääritty 9mm Tangoveglian lipas joka täynnä teräviä ja tylppiä patruunoita :)

Comment

Joo-o. Italiasta autoa ostettaessa tarkistetaan että mukana on:

- Tagliando (huoltokirja)
                                  - Revisione on tehty, katsastus siis (tehdään 2v välein uudemmille autoille, ja ensimmäinen oli muistaakseni 4 vuoden päästä rekisteröinnistä).
                                  - Libretto (rekisteriote). Autokaupat rekisteröi autot omiin nimiinsä, ja libretto seuraa auton mukana. Omistusoikeuden muutos on tarralla kiinnitettävä lappu, joka liimataan librettoon. Jos on paljon tarroja... hmm... Uudenkarhea libretto on myös hmm... koska täällä et voi noin vain tarkistaa omistushistoriaa rekisteriviranomaisilta.
                                  - Tarkistetaan että Bollo (ajoneuvovero) on maksettu. Tää ei o kauhean kriittinen jos auton vie maasta.

... Ja sit avataan ovipahvit ja katotaan ettei olla viemässä maasta sotilastarvikkeita. Tollaset tuliaiset pitäs viedä vissiin KRP:lle joka sitten toimittaa ne eteenpäin. Aika huikeeta...

Comment

Working...
                                  X