Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Haaveena A6 Avant 1.8TQ 2000>jotain mitä on hyvä tietää?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Haaveena A6 Avant 1.8TQ 2000>jotain mitä on hyvä tietää?

    Joo tollasta rupesin haaveilemaan.Olis tilaa yms ja nelikkona siis.
    Mutta miten tuo kulkee tuolla padalla?Profiilin peli kulkee ainakin vakiona ihan sopivasti
    mutta kutonen onkin jo isompi.
    Mitään isompaa myllyä en haluaisi näillä bensan hinnoilla.Suhteellisen taloudellinen kuitenkin.
    Eikä kiisseliä kun ei huvita siitäkin veroja maksaa.
    Onko kuitenkin turhan laiska kone tuolle kopalle?
    Lastulla varmasti sais jo liikettä.Muutenkin kone on varmaan pitkälti sama kuin nykyisessä.
    Eli kohdettahan ei ole vielä mutta nykyistä uudempaa katsellaan.
    Pääpiirteittäin ovat kai samaa "kauraa".
    Entäs heikkoja kohtia?Varmaan manuaalilaatikolla tulisi, kun vierastan tomaatteja.
    Luulisihan noita soppakattilavaihteistolla löytyvän.
    Sitten pitäs löytyä hantin Bägin poisto hanskalokerosta ja takapenkeillä 3-pistevyöt keskelläkin.
    Onko noissa?
    Entäs mites näissä menee pre-facelift/facelift eli 2000 vuodesta eteenpäin johonkin `04 vuoteen?
    tuleeko merkittäviä parannuksia joissakin mailleissa?
    Taas taitaa olla sarjassamme niitä turhia topikkeja mutta en löytänyt haulla mitään vastaavaa.
    En ainakaan ekan 10-15 sivun aikana.
    Mietteitä??
    Huomaa että on duunissa surffannut koko päivän netissä kun ei ole töitä.....

    #2
    No, A6 Avant tuolla koneella on auttamattoman laiska, myös lastutettuna. Kulkee toki silloin paremmin, mutta kierroksia saa käyttää huolella. Osalle tuo kone sopii oikein hyvin, mutta käytännön suorituskyvystä ei juurikaan voi enää puhua. Oman ex pirssin (2.7T quattro, lastutettu) jälkeen tuota 1.8 konetta on hiukan vaikea kommentoida puolueettomasti eli tämä on vain yksi mielipide muiden joukossa =) Muutoin auto on mitä parhain perheautoluokassa...

    Comment


    • #3
      "Sitten pitäs löytyä hantin Bägin poisto hanskalokerosta ja takapenkeillä 3-pistevyöt keskelläkin.
      Onko noissa?
      Entäs mites näissä menee pre-facelift/facelift eli 2000 vuodesta eteenpäin johonkin `04 vuoteen?
      tuleeko merkittäviä parannuksia joissakin mailleissa?"

      3-pisteturvavyöt takana taitaa olla kaikissa. Apukuskin airbägin poisto taitaa olla lisävaruste. Facelift-malleja ovat vuoden 2002-2004 mallit, avantissa 2005 vuoteen asti. Mukavuudeltaan facelift on ainakin minun mielestä huomattavasti miellyttävämpi kuin ei-facelift. Tuolta löytyy tietoja faceliftin muutoksista, joita on loppujen lopuksi melko monta:
      http://www.audiworld.com/news/01/a6r.../content.shtml

      Comment


      • #4
        Joo käyttökustannukset tulisivat olemaan melko ratkaiseva tekijä tekniikan suhteen.
        Tuo nykyinen on varmaan tekniikaltaan melko vastaava ja onneksi ei ole hajonnut muuta kuin MAF 70tkm ajalla.Vähällä on päästy.Tämän takiakin vastaava kone tuntuisi turvalliselta vaihtoehdolta.
        Sitten kun mun perhe nyt kasvaa niin lisä tila olis mukavaa.Siksi esim A4 B6 avantti on vaihtoehto numero 2.Tuntuu että ei juuri ole B5 koppaa isompi.Ja isompi koppa on myös munakkaampi.

        Comment


          #5
          1.8T quattroa ei tietääkseni ole koskaan valmistettu automaattilaatikolla, ei A3, A4 eikä myöskään A6 korisena eli automaattia ei tarvitse pelätä 1.8Tq:n yhteydessä.

          Comment


            #6
            Onhan noita 1.8TQ A6:sia tehty tiptronic -automaattilaatikolla.

            Comment


            • #7
              On myös A4:sia, jos ilmoitus pitää paikkansa.

              http://www.nettiauto.com/959003

              Comment


              • #8
                Tuollaisen kutosen joutuu varmaan pistämään hankintaan jossain vaiheessa.
                Kun olis rahamies niin paukauttaisi samantien alle.Persaukisuus vaivaa.
                Tuollaisia saa onneksi vielä tulevaisuudessakin.
                Mutta ilmeisesti tuollaisissa ei nyt mitään suoraan "sutta"ole tyypillisesti.
                Ajatellen vain jotain 2,5 TDI konetta joka yleisesti oli suhteelisen heikko.Näinhän oli jonkun koneen kanssa eikö?

                Comment


                • #9
                  Bongasin 98 mallin, 130tkm veivattu.Ei suomesta.Mahtaako tuollaisissa piillä mitään ihmeellistä?
                  Taitaa olla vaijerikaasulla mutta tokkopa on merkitystä käytännössä.
                  Hihnan vaihto ainakin olis pitänyt jo suorittaa vähän aikaa sitten.Liike lupaa vuoden takuun mutta kyseessä Länsinaapuri joten mahtaako tulla mukana suomeen,tuskin?Ei tainnut olla "merkkiliike".
                  Tuo olis jo kohtuu hintainen eikä väliin varmaan hirveitä tarviisi jos ollenkaan.
                  Kaikki taas riippuis siitä kuinka hyvään hintaan tuon nykyisen sais menemään ja kuinka nopeesti.
                  Kyllä nyt polttaa!!Iso farkku,nelikko ja tuttu tekniikka.....

                  Comment


                  • #10
                    Oli se tuo 1.8T itselläkin vaihtoehtojen joukossa ja aluksi keulilla. Pari ropleemaa tuli:

                    - on se oikeasti aika laiska ainakin lastuttamattomana

                    - näitä ei ole myyty Saksassa uskoakseni ollenkaan uutena, ainakin tarjonta käytettynä 1.8T+neliveto on Saksassa käytännössä "ei ole". Kun omalla kohdalla kyseeseen tuli vain tuontiauto, rajoittui tarjonta italiamalleihin. Niissä Suomeen tuotujen ja tsekkaamieni perusteella oli ongelmana varsin vaihteleva kunto sekä täydellinen "talvivarustuksen" puute. 1.8T nelivedolla, perslämmittimillä ja xenoneilla näytti aika mahdottomalta yhdistelmältä.

                    Itse päädyin 2.5TDI V6:een ja toistaiseksi ainakin olen ollut erittäin tyytyväinen. Pannu on hieno, sopii upeasti A6:n painoiseen autoon ja on siedettävän taloudellinen. Kilometrejä meillä tulee noin 25tkm vuodessa eli taitaa olla siinä-siinä kannattavan rajoilla. Tulee silti aina hyvä mieli tankatessa kun jokainen litra on "kotiinpäin" ;) Eikä tuota diisselikonetta kannata yksinomaan taloudellisuussyillä perustellakaan. 132kw kone lastutettuna on oikeasti (melkein) yhtä hauska ajaa kuin 2.7t. Tämä on multa paljon myönnetty sillä pari vuotta sitten olin niin henkeen ja vereen bensaturboilija kuin olla voi...

                    Comment


                      #11
                      =) Itsekin juuri katselen A6 2.5TDI quattroa, dieselvero harmittaa ja varsinkaan kun kilsoja vuodessa ei tule kuin 10tkm, mutta eipä tuo juurikaan haittaa. Ajoin juuri uuden 3.0TDI:n ja jos suinkin olisi varaa ostaisin heti tuollaisen. Olihan tuo 2.7T hieno, mutta jotenkin ikää karttuessa alkaa painottamaan eri asioita autoissakin.

                      Tuo nettiautossa oleva A4 1.8T quattro Tiptronic on muuten mielenkiintoinen tapaus. USA/Kanada markkinoilla noita on, mutta miksei euroopassa, onko tietoa tuosta? Luulisin, että noita olisi mennyt täälläkin ihan hyvin kaupaksi.

                      Comment


                      • #12
                        kyttääppä http://www.blocket.se/

                        Comment


                        • #13
                          Tyhmä kun olen en tajua miten toi blocket toimii,vinkkejä?

                          Asiaan! Eli onko A6:sissa sama kori 98-02 josta sitten facelift 03 alkaen? Kuitenkin haarukka on tuossa 00 paikkeilla luultavasti alkupään C5:sia katellaan. Nyt kun on tuo yksi kiikarissa niin on 98 mutta on jotenkin uuden korisen näkoinen. Ehkä siksi just jos kori on sama 98-02? Uudempaa ei kuitenkaan perse niin sanotusti kestäisi.

                          Tuo Mahdollinen kohde on Italiasta tuotu ruotsiin.Kuulostaako pahalta? Mun mielestä vähän ajatellen talvivarusteita ja ajokulttuuria. Ehkä aiheetta mutta asiasta on kyselyä meneillään.

                          Onko nyt sitten jotain mitä tässä tapauksessa pitäisi ottaa huomioon koska tuo on äskettäin tuotu Saapasmaasta jossa lämpötilat ovat himpun verran korkeammat kuin täällä. Termari,nesteet ja jotain mikä ei ehkä kestä kovia pakkasia? Yksi omistaja on ainakin vain ollut ja veikkaisin että liike on sen hakenut.

                          Saattaahan tuo olla ihan löytökin, toivottavasti saan pari kuvaa kohta.
                          Ilmoituksessa lukee että Nedlackad.Mitä tuo tarkoittaa?

                          Comment


                          • #14
                            http://www.blocket.se/li?q=a6&ca=11_...s=&me=&gb=&fu=

                            Comment


                            • #15
                              Facelift on siis vuosimalli 2002->. Ei-facelift on vuosimalleja 1998-2001. Näyttää tulli arvioivan melko kalliiksi 1.8 TQ avantit harvinaisuutensa takia, eli verot suunnilleen 6500-7000 euroa tuollaisesta, kun 32% näyttää olevan tullin taulukossa yksilöllinen veroprosenttikin -98 malleissa. Nedlackad tarkoittaa sitä, että puskurit ja helmat on korinväriset. Italian autoissa taitaa melko usein olla pelleissä hieman normaalia enemmän kolhuja?

                              Comment


                              • #16
                                Njoo, se mikä itseä hätkähdytti kun katselin italiantuonti-A6:sia oli se, että ainakin yksi niitä vuosi-pari sitten sarjatuotantona tuonut Tuusulalaisliike näytti systemaattisesti maalauttavan kaikkien tuotujen autojen helmat ja puskurit uudelleen.Paha sanoa missä kunnossa nuo puskurit olivat ennen fiksausta mutta tuore maali ja pakkelilla tasaiseksi saadut nurkat oli kaikissa ;) Aika kovaa vaivannäköä, jopa sävyt olivat osuneet aika kohdilleen. Kun autojen nurkat oli saatu siisteiksi ei niitä oikein tunnistanut italotuonneiksi muusta kuin siitä, että sisällä oli partavedentuoksu joka ei lähtenyt tuulettamalla ja tosiaan penkkigrillit puuttuivat. Eivät nuo välttämättä systemaattisen huonoja ostoksia ole: edelleen kaikki nämä Saksa- Italia- ja Suomiautot on alun perin Ingolstadtin samalta hihnalta tulleita...

                                Comment


                                • #17
                                  Kattelen tässä muitakin vaihtoehtoja. Ruotsissa tuntuisi olevan muutama muukin ja jopa uudempi mutta samaa koppaa. Pari vähemmän ajettua mutta myös sitten vähän kalliimpia. Taisi olla jopa "ruotsiautoja".Niissä parissa oli moottorin lämmittimet josta ei tiedä onko "lohko" vai eberi.

                                  Nykyisessäkin on eberi kiinni enkä taida viitsiä alkaa purkamaan pois.Kuitenkin nyt neljäs talvi samalle laitteelle.Taitaa joutua hommaamaan kyseisen laitteen mahdollisesti tulevaan vehkeeseen jos nyt alan tosissaan hieromaan kauppoja.

                                  Polttaa, polttaa...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kysymys vakiovarusteista:
                                    Onko vuosimalleissa `98-02 jotain eroja vakiovarusteissa ja onko esim ESP vakiovaruste? Muutenkin onko noissa jotain muutoksia noiden vuosien välillä? Taitaa kuitenkin olla audeissa yleisesti listalta ruksattuja noi varusteet?

                                    Olipa vaikeasti selitetty:) Onko jotain sivustoa jossa näkyisi noihin kaikki olennainen tekninen tieto yms?

                                    Comment


                                      #19
                                      Onko vuosimalleissa `98-02 jotain eroja vakiovarusteissa ja onko esim ESP vakiovaruste.
                                      Perheessä oli A6 -99. Siinä ei ainakaan ollut vielä ESP:tä. Luistonestoakaan muistaakseni siitä ei löytynyt. Ensimmäisissä 98-99 -malleissa ei ainakaan Suomessa mielestäni ollut edes ilmastointi vakiona.
                                      Taitaa kuitenkin olla audeissa yleisesti listalta ruksattuja noi varusteet?
                                      Löytyy niitä karvalakkejakin markkinoilta (ainakin Suomesta). Itse olen muutamaan törmännyt, joista kylmäkonekin on tosiaan puuttunut.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Facelift muutokset mm.
                                        -Vakiona ESP, luistonesto, auto-check (automaattinen ilmastointi lienee tullut vakioksi jo joskus 2000?)
                                        -Oikea peili suurempi kuin ei-facelift versiossa
                                        -Parempi äänieristys, mm. ovissa ja laseissa
                                        -Ilmansaasteen anturi automaattisessa ilmastoinnissa
                                        -Erilainen tehokkaampi jarrutehostus, jarruassistentti
                                        -Etuakseliston painoa vähennyttä->ohjaustuntuma erilainen
                                        -Vahvistetut tukivarret
                                        -Erilaiset iskunvaimennin- ja jousiasetukset, tuntee kyllä ajossa
                                        -Parannettu tuulilasinpyyhinsysteemi(aero twin)
                                        -Etu- ja takavalot erilaiset, tehokkaammat ajovalot erilaisilla umpioilla
                                        -Etuvalojen pesurien luukut upotettuna puskuriin
                                        -Konepelti erilainen, taitaa olla alumiininen faceliftissä, alumiiniset pyöräntuennat
                                        -Mittaristo erilainen, alumiinisilla rinkuloilla
                                        -Erilainen ratti
                                        -Pakoputken päät näkyvillä
                                        -Pääsivuturvatyynyt Saksassa vakiona, muualla lisävarusteena
                                        -Värivaihtoehtoja enemmän
                                        Ja varmaan vielä paljon muutakin...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eli nuo siis 02 eteenpäin?
                                          reilulta muutokselta vaikuttaa kuten A4: kohdalla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllä 2002 ja siitä eteenpäin, mutta voi olla 2001 vuoden puolella käyttöönotettu. Vaihtoautojen hinnatkin pompsahtaa hieman reilummin ylöspäin 2002 vuosimallin kohdalla.

                                            Comment


                                              #23
                                              -Konepelti erilainen, taitaa olla alumiininen faceliftissä
                                              Samaa läkkipeltiä se on.

                                              Comment


                                              • #24
                                                http://www.yleisavain.com/

                                                Yritin tuolta laskea yhden auton veroa ja myyntihinta ruotsissa olisi noin 16k?(~159.00SEK). Tuntui että laskuriin se ei vaikuttanut vaan vertailtiin vastaavan hintaa suomessa joka on reilu 30k?.
                                                Veroja tulisi joka tapauksessa n. 11,5k??

                                                Osaisiko joku tarkistaa mitä suunnilleen olisi ostohinnan päälle kaikki kulut? Eli `01 käyttöön otettu A6 1.8TQ Avant,facelift päätellen peleistä ja putkien päistä. Kilsoja 112 000. Myyntihinta tuo 16k?.

                                                Jos tulee ostopäätös vastaavasta niin RCFImportsille laitan viestiä. Itse en hae. Kaljaankin menisi jo satanen laivalla:)

                                                //Kappalejakoja ja välimerkkejä lisälty

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Verothan maksetaan nimenomaan Suomen markkina-arvon mukaan (+-varusteet/kunto jne).

                                                  Ei hankintahinnan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt rupee taas polttelemaan :) Joka kerta kun lunta tulee tupaan. Vaihtoehdot lueteltu yllä mutta kysyn nyt vielä tuosta 2.4 koneesta eli onko tuo aivan "hylätty" kone? Mitkä lukemat siinä mahtaa olla? Kulutus yms?

                                                    Entäs pomppaako vakuutukset ja käyttökustannukset verrattuna 1.8T koneeseen? Valinnanvaraa olis ruottissa kohtuullisen hyvin molemmilla vaihtoehdoilla. Suomesta en löytänyt kuin yhden 1.8T nelikon ja sekin sedan.

                                                    En löytänyt muuten verotus arvoja esim 02-03 malleille ollenkaan tuolta yleisavain sivustolta mutta 01 mallin 1.8TQA verot olikin sitten 11-12 k?. Onko uudemmista kellään tietoa?Missä liikutaan 02-03 mallien kohdalla? Nyt kattelen varmaan jotain prefaceliftiä joiden verot on varmaan 8k? kohdilla eli paljon vähemmän.

                                                    //Kappalejakoja ja välimerkkejä lisälty

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuossa -98 vuoden 2.4:ssa arvot on 121kW/163hv, vääntö 230Nm. Kulutus näyttää A4-kopassa tältä:
                                                      http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=4347

                                                      Uudemmissa versioissa on tullut muutama kW lisää, olisko hevoset nykyään jossain 170 paikkeilla. A6:ssa en ole tuota konetta kokeillut, mutta A4 kulkee ihan riittävästi, jos ei ole tarkoitus verrata ässämallien suorituskykyyn.

                                                      Öljytilavuus on 5 litraa, joten ei öljynvaihto merkittävästi kalliimpi ole. Jakohihna+laajempi vuosihuolto tuli teetettyä viime keväänä LMS:llä hintaan 800e. Vakuutusmaksut on neljännesvuosittain maksettuna täysillä bonuksilla Pohjolassa kevytkaskolla (150e omavastuu, bonusoikeudellinen, max korvaus 16 000e) n. 105e. Putosi esim. verrattuna vanhaan 1.8 vajaaveto Coupeen yli 130e/vuosi ;)

                                                      Oma auto menee myyntiin keväämmällä ulkomaille muuton vuoksi, ja siellä pitää katsella uusi kärry alle. Tähänastisten kokemusten perusteella voisin ostaa samanmoisella koneella olevan tilalle, joskin omalla kohdalla ässän hankinta kiinnostaa kovasti;)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        On se vaan kumma kun pompsahtaa autokuume parin kuukauden välein:)
                                                        Nyt kysyn oikeesti tyhmiä kun tullin sivuilla ei ole vertailukohdetta.
                                                        Eikä näistä ole tarjontaa suomessa, jotta voisi arvioida "suomihintaa"
                                                        Eli paljonkohan mahtaa olla verot `03-`04 A6 1.8TQ Avanttiin jos kilsoja on siinä satkun paikkeilla?
                                                        Luulen että tuo on ainoa tekniikka joka mulle kelpaa, ihan taloudellisuuden
                                                        takia ja onhan siinä vähän viripotentiaaliakin jos on tarvis.
                                                        Ja Ruotsistahan tuo olisi haettava siis ihan "Ruotsiauto" koska niissä tuppaa olemaan tarvittavat talvivarusteet vakiona.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Niin ja tarkistan nyt vielä sen että kai noista nyt maksetaan Ruotsin verollinen hinta ja Suomen verot vielä päälle?
                                                          Ei muuten mutta moni kauppias ilmoittaa myös verottoman hinnan siellä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Katteleppa vaihtoplussan sivuja. Sinne pitäis tulla pian myyntiin mun ex A6 1.8 tq avant suomiauto..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X