Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.9 TDI Q kulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ite sain parhaimmillaan 1,8baria ruutuun ja hämmästelin sitä. Muutenkin ahdot seilaa reilummassa vedossa oudosti pyynnin molemmin puolin.
    Sisältääkö se ilmanpaineen? Eli oliko lukema 1,8 vai 2,8bar? Jos 2,8, se on aikas paljon.
    0,8 YLIpainetta on kai vähän alakanttiin., 1,2-1,3bar YLIpainetta kaiketi vakio (jakajapumpullinen) ahtaa, mulla piikittää 1,5bar YLIpainetta.

    Tuossa on toimivan 150 heppaiseksi vireistetyn jakajapumpulluisen käppyrä, ehkä vähän yliahtaa tasakaasulla mutta ei jaksa säätötankoon koskea kun hyvin pelittää. Ei ne pyyntö ja annettu mitään lineaarisia ole, kyllä ne elää tuon verran. Tietysti en tiedä paljonko sulla heitteli?

    Comment


    • #62
      joo siis vagcomi sano 2800mbar nii eikös siinä oo ilmanpaine mukana, eli ahtoja sillo 1,8. Nyt ku tallilla kaasua poljin ja loggailin ahtoja niin vaikuttas niin olevan että korkeilla kierroksilla ahdot seuraa pyyntiä aika hyvin mut matalammassa reservissä lähtee nouseen pyynnin yli ja onkin aikalailla 0.15-0.2baria enemmä ku pyynti. Onkos toi N75 venttiili joku säätyvä vai iha on offi? Aattelin jos se vaikka olis vähä väsyny eikä pysty reagoimaan riittävän nopeasti. Toisaalta eikai se tiedä moottorin kierroksista mitään, joten luulis renaavan myös korkeilla kierroksilla

      Comment


      • #63
        aika harvinaista, että ahtaa liikaa. yleensä ongelma on ihan päinvastainen =)
        juu, vac com näyttää yhteispaineen mikä siellä vallitsee.

        paha sanoa, jumittavat siivetkään tuskin ihan noin reagoivat. saako vikatilaan kun vedättää nelosella rampista motarille?

        Comment


        • #64
          En tiedä mikä on vikatila, eli ilmeisesti ei mee. Tuli tossa avattua ilmanputsarikoppa, jossa näytti kaikki olevan ok. Letkuja tarkistelin ja egr:n kellosta otin letkun irti ja tulppasin sen, niin kulutus ajotietokoneen mukaan putos reilusti. Tosin ecu tajus egr:n tulppaamisen mut en tiä vaan millä ilveellä ku egr:ssä ollu mitää millä se hiffais tulppauksen.

          Comment


          • #65
            Mulla oli samaa vikaa lastutuksessa MoTestilla, että ahdot karkasi alkuvaiheessa n.2000rpm kohdilla. Eli kyllä se liikaakin(asetetun rajan yli) pystyy ahtamaan.
            Vosiko syynä olla vanhahkoksi käyvä turbo???
            Imusarjakin taitaa tosin olla jo tukossa(285tkm takana).
            Lastutuksessa korotettiin ahdon ylärajaa, muutettiin ruiskutuskaaviota ja ohjelmoitiin samalla EGR kokonaan pois pelistä.

            Comment


            • #66
              Imusarjan putsasin viime keväänä ja ilmeisesti joku oli sen hiljattain suorittanu, kun ei siä mitään hirmu kaaosta ollu 200tkm hujakoilla. Turbo kuulemma päästä vähä öljyä läpi, mut ei ne sitä huollossa iha vaihtokuntoseks tuominneet. Turbolla ajettu nyt 165tkm kaiketi.

              Comment


              • #67
                Pitäisi ehkä itsekkin harkita jotakin diesel autoa toiseksi. Menee yöaikaan puolitankkia pelkkiin työmatkoihin päivässä ;)

                Comment

                Working...