Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 harkinnassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3 harkinnassa

    Olen harkinnut 2 auton vaihtoa hieman tuoreempaan, ja vahvoilla on perus A3 1.6-1.8 vm. 1998-2001. Kertokaa mitä pitäis huomioida ko. kulkineissa, onko jotain erikoisen heikkoja lenkkejä. Onko koriltaan isompien (A6)/ vanhempien (100) veroinen.

  • #2
    Aikanaan kun päivität jälleen vehkeitäsi, saattaa olla että varustellusta ja hieman karvalakkia tehokkaammasta pannusta voisi olla etua, kun väännetään euroista. Sitoumuksetta.

    Comment


      #3
      Onhan se selvä että suurempi/ tehokkaampi kattila ja varusteet maksaa myös ostovaiheessa

      Comment


      • #4
        a3

        kyllä varusteiden hinta tippuu eniten. minun mutu on että kyseisissä audeissa ei ole pahoja tyyppivikoja.

        Comment


        • #5
          Ei ole noista koneista kokemusta, mut oon lukenut, että turha on maksaa 1.8:sta enemmin, kun 1.6:lla melkein samat tehot ja kulutus pienempi.

          Tyyppivikana voi ainakin pitää ovien alareunan ruostumista, joka johtuu huonosta ovilistojen suunnittelusta. Siitä löytyy keskusteluja täältäkin foorumilta.

          Comment


          • #6
            Tässäpä nopealla searchilla apua: http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...hlight=#137914

            Hyvä autohan tuo kolmonen on!

            Comment


            • #7
              Kuten edellisen viestin linkkiä selaamalla saattaa löytää, "ykskutosessa" ollut kuulemma ihan perustavaa laatua olevaa laatikkovikaa. 1.8t on ihan kiva, ei mitään pahaa sanottavaa. Koita jotenkin venyttää kakkosauton budjetti siihen.

              Ja nyt kun oikein venyttämään lähettiin, niin kyllähän vielä quatron saa budjettiin... ;)
              Sitä vain olen jäänyt tuossa kaipaamaan (tehon lisäksi.....)

              Loputon kierre, sanon minä.

              Comment


                #8
                Onko jollakin vielä jotakin lisättävää, on edelleen vaiheessa. Myydään Volvo 460 jos jotain kiinnostaa, varaosiksi

                Comment


                • #9
                  Omasta kokemuksesta voin sanoa että, autosta ei ole mitään pahaa sanottavaa ainakaan omalle kohdalle sattunut. Normaalien huoltojen lisäksi ei juuri muita huoltoja ole tarvinnut tehdä, ja muutenkin todella varman tuntuinen. Nelikkona ainakin aivan loistava ajaa varsinkin talvella (jos olisi lunta) koska auto menee vähän kokemattomammankin kuskin käsissä sinne minne kuski haluaa, myös leikkiessä...

                  Joo ja tuosta ovien alareunojen ruostumisesta, niin se taitaa asettua tuonne ajalle ennen faceliftiä eli vuosimalleihin ennen -01.

                  Comment


                    #10
                    Tuo 1.8 on legendaarisen hieno ja kestävä kone varsinkin jos siihen saa lisäliitteen T, joten panostaisin kyllä siihen.

                    Meil on toisena autona A3 1.8T -97, jolla on toki ajettu vasta 110 000 km. Sille ei öljynvaihtojen ja nokkahihnan vaihdon lisäksi ole tarvinnut tehdä muuta kuin takaiskareiden uusiminen ja vesipumpun vaihto joka sekin sanoi sopimuksen irti (muovinen siipipyörä alkoi luistamaan, kone lämpeni jos ajoi yli 60 km/h) sopivasti 7 ikävuoden / 97 000 km kohdalla, jolloin nokkahihnankin vaihto oli ajankohtainen.

                    Toisessakin autossamme (A6 1.8T -98) on samainen kone. Tosin siinä pieniä eroja koska se on asennettu pitkittäin. Tämä kone on osoittautunut tosi hyväksi, kilometrejä on jo takana 470 000. Koneelle ei ole tehty öljyjen ja nokkahihnan vaihtojen lisäksi muuta kun vesipumpun vaihto, turbo ja katalysaattorikin tuntuvat olevan vieläkin hyvässä kunnossa. Öljyä on alkanut viimeisen satasen aikana hieman kulumaan, mutta vieläkin sen kulutus on erittäin kohtuullinen 1 l/8000 ? 10000 km.

                    Kolmosen korikaan ei ole vaatinut maalipintojen korjausta, kutosen ovien alareunat ovat kylläkin tarvinneet uudelleenmaalauksen.

                    Comment


                    • #11
                      Mä olen nyt veivannu 3/2005 hakemallani -99 perusturbolla 58 tkm, autolla takana nyt yhteensä 190 tkm.
                      Hyvä ja hieno peli. kulkee riittävästi liikenteessä, ja tarvittaessa kuluttaa vähän. Laadun tuntu läsnä. Mikään ei ole pettänyt tähän mennessä, eikä merkkejä ole.
                      Matkan varrelta havaittua: alusta pitää ajoittaista kolinaa ja nitinää, ilmeisesti etupäästä. lienee puslat tms. väljät nivelissä, jota tosin katsastus ei havainnut. Moottorinlämpömittari veivaa omiaan välillä 60-88 astetta, kulutuksen perusteella termari yms. toimii. Herjaa jäähdytysjärjestelmän nestepinnan tasosta aiheetta kosteella ja kylmällä satunnaisesti. Vaihteisto tarkka kytkimestä, ikäänkuin synkronointi voisi olla parempi eli rutisee. Ulkolämpömittari näyttää mitä sattuu. Pelkääjän ikkuna suljettaessa jää joskus puolitiehen ja menee takas alas.
                      Nämä ko. viat luen joko kuluviksi osiksi, tai pikkuvioksi ja sellaisena ne otan. Mitään perustavaalaatua olevaavikaa tai ominaisuutta ei ole ilmennyt. Mielestäni olen pitänyt autosta huolta käytöllä ja huolloilla, jota jokainen auto vaatii toimiakseen.
                      Ajoin tossa marraskuussa pyöreet 3500 km. baltian ja keski-euroopan vaihtelevilla teillä, ja totesin tyytyväisenä auton olevan iskussa kaikin puolin vaikka vanha onkin.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla on ollut A3 1.6 vm -99 ja A3 1.8tq vm -01 ennen tätä nykyistä A3:sta. Kokemuksia on siis kertynyt kolmosista jos jonkin näköisiä. Pääbointtina voi kai todeta, että 1.8:a ilman turboa ei kannata ostaa. Niihin laatikkovikoihin kannattaa tutustua jos meinaat ostaa sen 1.6:n.

                        Hyvä valinta olisi 1.8t vuosimallia -01 ja ambition varustuksella!

                        Comment


                          #13
                          Hyvä valinta olisi 1.8t vuosimallia -01 ja ambition varustuksella!
                          Epäilemättä, mutta hieman liian kallis ns. kakkosautoksi

                          Comment


                            #14
                            Jos 1.6 malliin päätyy ja haluaa varmistua että ei ole pelkoa loota leipomisesta nii etsii 16V mallin. Tosin ongelmaton tuo 16v mallikaan ei ole.

                            Comment


                              #15
                              Profiilissa uusi merkintä Q

                              Comment


                              • #16
                                Q on kyllä oikea valinta!!

                                Siirtyminen kaksivetoisesta nelivetoiseen ei tunnu niin kauhealta kuin siirtyminen nelivetoisesta kaksivetoiseen..

                                Comment


                                • #17
                                  Mulla on ollut 1.8 A3 jo reilun vuoden ja kuluvien osien vaihdon (vesipumppu nokkaremmin yhteydessä, lambda ja joku moottorin lämpötila-anturi) lisäksi ei ole ollut autossa mitään vikaa eikä tunnu siltä, että edes tulisi. tuo 1.8 (vapari) tuntuu olevan minimimoottori tuonkokoiseen kauppakassiin ja ei siksi varmaankaan kannata 1.6-pataa harkita jos ei ole budjetilla pakotettu pienempään myllyyn..

                                  hengetön tuo vapaastihengittävä isolohkokin on (pois lukien 3.2) ja turbovehje olisi normaalikäytön kannalta mukavampi, joskin kalliimpi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mitenkäs muuten on tuon 3.2:n osalta? Onko siinä ollut jotain isompia murheita tekniikassa tms?

                                    Kävin nimittäin tänään koeajamassa sellaista Audi Centerissä ja kyseessä siis oli vm. 2004 3.2V6 DSG Quattro, eli ei "single frame" -malli.
                                    Itse olin melko otettu noista suoritusarvoista ja koeajo kyllä todisti ihan samaa ;-)

                                    Nyt iski sitten mieletön polte vaihtaa tuo pappamallinen A4 ja ottaa tilalle hiukan sporttisempi peli.
                                    Ainoa mikä tuossa mietityttää oli navigaattorin puute ja tietenkin tuo V6.
                                    Eli onko nuo ihan ensimmäiset mallit jollain tavalla susia ja minkälaista käyttöä ne todellisuudessa kestää. Itselläni oli nimittäin ihan pakottava tarve antaa kenkää autolle aina kun oli kyse kiihdytyksestä...typerää, mutta minkäs teet kun koneessa on reserviä :-)

                                    Comment

                                    Working...
                                    X