Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Loistava vaihtotarjous Tikkurilasta

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Loistava vaihtotarjous Tikkurilasta

Tossa käväsin ajankuluksi Tikkurilan suunnalla hämmästelemässä vaihtoautotarjontaa. No eräässä hallissa seisoi ylväs s3. Erittäin hieno, -99, Saksasta, 1. omistajalta, veivattu alta 80tkm dokumentein.
    Hintalapussa 29800.-
    No siinä hetken mielihäiriössä jota tommonen peli aiheuttaa kohdallani, kysyin josko saisin vaihtotarjouksen omaan kulkineeseen.
    No kympin arvoiseksi totesi mun kopterin, eli välirahaksi jäisi vaivaiset 19800.-
    Satun tietämään ko. s3 nettohinnan ko. myyjälle. Se on vajaa 14 ke.
    Jos arvotetaan mun kärryä vaikkapa TM:n vaihtoautohinnaston mukaan, pyöritään suuruusluokassa 13-15 ke siis toteutunut kauppahinta.
    Elikkästen myyjä nettoaisi s3:sta palttiarallaa vajaa 16ke. Sitten se kauppaisi multa vaihdossa antamaani kulkinetta kenties totetuneena hintana 13,5 ke joka on mielestäni aika lähellä profiilin kulkineesta.
    Näinollen min vinst myyjälle olisi tästä kaupasta tommoset rapiat 19.5 ke.
    Mojovaa sanon minä, ja jatkan etsimistä.

Verot tais unohtua laskuista, tuskin kuitenkaan verojen kanssa S3:sta saa 14k??

Comment

ei unohtunu. Oli munkin vaikea uskoa.

Comment

Miten hitossa saa s3:en 14k? veroineen?

Comment

Noilla ostohinnoilla ei monesti ole tekemistä myyntihintojen kanssa, autot ostetaan siihen hintaan kun ne saadaan ja myyntiin menee markkinahintaan...

Comment

Eikö se ole ihan sama mikä on tuon kyseessä olevan nettohinta. Hintalapussahan se myyntihinta(tai ainakin pyynti) seisoo.

Comment

Minäkin haluan tietää että mistä sellainen 14000 euron S3 löytyy. Verot maksettuna siis.

Comment

Kyllä tuo kieltämättä uskomattomalta tuntuu. Ehkä autoliike saanut sen ilmaiseksi/nimellistä korvausta vastaan ja pulittanut pelkkiä veroja? ;))

Saksan S3 tarjontaa, eli sillä perusteella on vaikea uskoa.

Comment

Jos myyjä on saanut auton hankittua tosi halvalla, niin aika hölmö kauppamies pitäisi olla, että sen myös möisi halvalla. Kauppa se on joka kannattaa. Muutenkin näissä autonvaihdossa kannattaa miettiä välirahaa, kaikki muu on vain numeroita paperilla. Jos ei ole tyytyväinen välirahaan, niin sitten vaan toiseen liikkeeseen pyytämään uusi tarjous.

Outoja summia voi muuten tulla numeroidenpyörittelyn seurauksena. Esim. ostin jokunen vuosi sitten erään laitteen ja vanhan meni vaihdossa. Virallinen myyntihinta oli 12,5ke, mutta myyjä laittoi (minun suostumuksella) papereihin tuotteen myyntihinnaksi 9ke, jotta vaihdossa menneen laitteen varastoarvo (hyvityshinta 7ke, muuttuikin 3,5ke) näyttäisi paremmalta.

Minä siis maksoin välirahan 12,5ke-7ke=5,5ke, kuten pitikin, mutta paperilla vaihdokin ja uuden laitteen hinnat oli ihan jotain muuta, mitä niiden oikea markkina-arvo. Luulen, että myyjän puolelta tässä oli kyse jostain ööö... "verosuunnittelusta". Kuitenkin loppupeleissä papereihin jäi merkintä, että myyjä oli ostanut minulta tuon 7ke arvoisen vaihdokin 3,5ke:llä ja minä olin saanut mukavan 3,5ke:n alennuksen ostamastani uudesta laitteesta. Asiaa tuntematon voisi olla ihmeissään noita lukuja katsellessa.

Comment

no yksityinen ei saa tohon hintaan mistään. Mutta jos ajatellaan liikettä, joka kertomansa mukaan myy käytettyjä vuositasolla yli 700 kpl, siis 2 kärryä päivässä, niin se saattaa jo saada jonkinmoista rabattia, koska ostaa volyymillä. Simppeliä markkinataloutta siis, mutta en mäkään olisi uskonut että tohon rahaan.
                    Edit: Ilkka puhuu asiaa mielestäni.

Comment

Kiinnostais toki tietää millä Essolla tuo "oikea" nettohinta on kuultu? Eikä niitä hurjia volyymialennuksia juurikaan tipu, ei ainakaan jos kyseessä on kurantti kauppatavara mistä ei ole mikään hinku päästä eroon.

EDIT:Tuskinpa meistä kukaan myis tuollaista jollain 15t eurolla jos olis tuollainen tilanne? 100% varmasti jokainen yrittäis saada siitä markkinahinnan, jeesustelijat sanokoon mitä tahansa.

Comment

http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...2&highlight=s3
                        :)

Eikun vaan nyt se aakolkki kiireesti myyntiin ja sakulandiasta riihikuivalla vastaavaa peliä hakemaan niin saat hinnat kohilleen. ;)

Comment

totta turiset Antti :)

Comment

Kyllä autokauppa on varmasti viihdyttävä paikka työskennellä. Ainakin myyjät minua viihdyttivät. Kävin Espoossa erimerkin kaupassa kurkistamassa 68,9ke hintaista Audia jonka olisin saanut 29ke välirahalla. Samana päivänä sitten naapurikylässä marmoripalatsissa katsomassa 75ke:n esittelyvolsua johon olisi tarvittu 51ke välirahaa. Mukava kuulla että oman auton vaihtoarvo on siis 39,9-24ke riippuen kaupasta. Sanomattakin lienee selvää että minusta ei tämän seurauksena tullut kyseisen Volsun omistajaa. Käskin myyjän hommata itselleen uuden laskimen ja lähdin kotiin.

Comment

Käskin myyjän hommata itselleen uuden laskimen ja lähdin kotiin.
                              Älä toki myyjän käske sitä hankkia vaan pyydä päästä vaihtoautopäällikön puheille. Kas kun hän on suurimmassa osassa liikkeitä se henkilö joka hinnoittelee vaihtoauton.

Comment

Siellä pitivät ko. myyjän kanssa palaveria toinen myyjä ja PÄÄLLIKKÖ. Eli raati hinnoitteli

Comment

Yhtä kaikki, lopullinen sana on päälliköllä. Kokemuksesta tiedän. Ja voihan olla että he kokivat vaihdokkisi heille "hankalana" jolloin monella liikkeellä on tapana ettei asiakkaalle sanota tätä suoraan vaan hinnoitellaan auto sitten niin ettei se tule vaihdossa ja jos tulee niin on ainakin niin halpa että kelpaa jobbarille tai jollekin muulle suoraan. Uskokaa pois että automyyjänä monessa tapauksessa et voi voittaa, sanot tai teet miten päin vaan. Kuitenkin lopputulos on se, että olet täys kusipää asiakkaan mielestä.

Comment

^Onkos Mauri autokauppias? ;-)

Comment

Entinen sellainen, eli kokemuspohjaa löytyy. Ja tältäkin forumilta löytyy asiakkaita jotka voi todistaa että on olemassa myös toisenlaisia myyjiä kuin se perinteinen stereotyyppi.

Comment

Ei kai rehellistä myyjää löydä mistään muualta kuin Mc Donaldsin tiskiltä :D

Comment

Tänään tuli tarjous vaihdosta evo 9:siin, jonka eilen kävin koeajamassa.
                                          Myyjä aloitti hyvin; älä nyt säikähdä Audisi hyvityshintaa..
                                          20 k? olisivat hyvittäneet, taidanpa kuitenkin pitää Audin vielä.
                                          Myyjä oli kuitenkin pitskun Vemixillä miellyttävä ja asiallinen, hän ei hinnoittele vaihtoautoa.

Comment

Pikapikaa tuli pyörähdettyä tuolla tikkurilassa myös vilkaisemassa yhtä vähän ajettua asiallisen oloista A6:sta, ja kyselemässä kanssa vaihtotarjousta, olin kyllä kanssa päähän lyöty alkuun.. eli vuosi sitten maksoin omastani 29.900 ja nyt ois tarjottu 22t? tuosta profiilin pelistä.

Ihan noin paljoa en kuvitellut sen hinnan pudonneen ja mainitsinkin siitä niin suostui tiukalla hinnalla tarjoamaan 24t?. Sentään vuoden sisällä ostettu uudet renkaat niin kesä kuin talvi ja tehty nokkahihnanvaihdot ja huollot, eberikin löytyy. Nyt kilometrejä 110tkm ostaessa oli 78tkm, aikamoista. Taidan jatkaa matkaa tällä edelleen.

Comment

Tuohan on hyvä tarjous. Mulle luvattiin 20t? profiilin kulkineesta(ajettu 80tkm) vaihdossa uuteen V50 Volvoon.

Comment

Et tainnut vaihtaa :)

Comment

No en vaihtanut, pitää miettiä :)

Comment

Mulle luvattiin 20t? profiilin kulkineesta(ajettu 80tkm) vaihdossa uuteen V50 Volvoon.
                                                    Riippuu siitä, jos tuo sisältää jo uudesta myönnettävän alennuksen? Silloinhan vaihdokin todellinen arvo on vielä muutaman tonnin pienempi. Itse ainakin joka kerta tarjousta pyytäessäni kysyn sen erikseen vaihtoautolla ja ilman. Yllättävän pieneksi tahtoo tuo vaihdokin todellinen arvo kutistua. Siinä vaan pystyy paremmin miettimään, mitä kannattaa tuosta itse myyden pyytää.

Comment

Working...
                                                    X