B-merkkisen sähköauton moottorin hyötysuhde alkaa laskemaan kun kierrokset nousee noin puoleen moottorin maksimikierroksista. Polttomoottreilla hyötysuhde tosiaan paranee kun kierrokset nousee ja ollaan ns. peliauleella. C5 bitillä kun vauhti nousee 80 km/h sinne vähän päälle100 km/h, niin kulutuksen nousu on isompi kuin jos nostaa vauhdin 160-180 km/h. Ja taajama-/kaupunkiajossa kulutus on onkin jo isompi kuin että ajelee 160-180 km/h.
Noin yleisesti ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä ja ainakin i3:sta nopeuden kasvattaminen rankaisee kovalla kädellä. Joidenkin lähteiden mukaan Rexillä varustettuna Cx olisi luokkaa 0.30 joka ei mitenkään erityisen hyvä ole. Mutta taajama-ajossa sillä ei ole merkitystä.
Noin yleisesti ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä ja ainakin i3:sta nopeuden kasvattaminen rankaisee kovalla kädellä. Joidenkin lähteiden mukaan Rexillä varustettuna Cx olisi luokkaa 0.30 joka ei mitenkään erityisen hyvä ole. Mutta taajama-ajossa sillä ei ole merkitystä.
Comment