Toi T&E on lobbaaja organisaatio, jonka suurimpia tukijoita on European Climate Foundation, päästöjen vähentämiseksi liikenteessä. Jokainen saa onneksi päättää minkä lobbaajan rapportointeihin haluaa uskoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sähköautot ja tekniikka, merkistä riippumaton jutustelu.
Collapse
X
-
Seat mii electrician tarjous on nyt sen verran kova että on kyllä varmaan pakko mennä kyselemään tyhmiä paikalliseen. Akku on nähtävästi edelleen ilman nestejäähdytystä, jo suht matalasta dc latauksestakin päätellen. Lämpöpumppuakaan ei taida olla. Huoltoväli kiinnostaisi, varmaan taas rahastusmielessä vuosi, vaikka kaksi olisi ehkä hyödyllisempi.
Comment
-
Minä vastarannan kiiski joka asiassa jo katseli tuota ihan puolitosissaan. Tuo range ei ihan piisaa omaan työmatkaan. Enään ei voi sanoa ettei ole varaa sähköautoon. Jos on varaa ajaa vanhalla romulla työmatkoja, on varaa tollaseen vaikka sillä 199e liisingillä.
En ole laskenut, mutta ottaen huomioon työmatkavähennykset verotuksessa tollasen saa käytännössä valtion täysin maksamana kun vain on pitkät työmatkat..
Comment
-
Hiukan on nuukasti juu minunkin käyttöön kun tulee pelkkiä työmatkoja joku 16tkm ja muut hurut päälle. Ihan mielenkiintoinen pelinavaus. Muuten ei tuollainen tötterö kiinnostaisi ollenkaan mutta kyllähän routa tunnetusti porsaan kotiin ajaa ja jos tuolla kustannuksella pääsee uuteen sähköautoon kiinni niin luulen että menee kaupaksi kaikki mitä tehdas saa ulos painettua. Siinä on muidenkin merkkien pakko reagoida. Ehkä aika on kypsä että ne nyt on ihan tosissaan tuomassa tavallisen palkansaajan ulottuviinkin patteriautoja.
Comment
-
Pirun vaikea vaan löytää edes bensakoneella joku noista kolmosista että pääsisi pitkästä aikaa kokeilemaan ajettavuutta. Skodaa liikkeessä jo kateltiin että pitäisi mahtua kaksi ipanaa taakse ihan kohtuudella. Konttia me ei juuri muuhun tarvita kuin ostoskassien kuljetukseen, moottori ja raivaussaha näyttäisi penkit kaatamalla mahtuvan. Speksattiin jo väriä ja varusteita valmiiksi. Pitää vielä kysellä paljonko volkkarin omat type2 laturit maksaa, miten huollot tms, vaikka oikeastaan arvaa jo että ihme on jos myyjä tuosta jotain tietää.
Comment
-
Onhan toi säväyttävä veto Seatilta. Ihmettelen kyllä, mitä siinä tarvitsee huoltaa 30 tkm välein. Jarrunesteen vaihto, jotain ovisaranan rasvausta ja 400€ kiitos?
ID.3 tehdas avattu, Volkkarilta ihan konserninakin tosi vahvaa panostusta sähköön. Eivätkä kyllä näytä uskovan fool cell -teknologiaan. "Diess reaffirmed the company’s exclusive focus on battery-electric cars. He rejected the fuel cell in passenger cars and synthetic fuels because of its energy-intensive production – this would be too expensive for the mass market in the foreseeable future. “It is no longer a question of whether the electric car will prevail, but where in the world and how quickly,” Diess said."
Comment
-
En pistäny mitään vaihdossa. Passatti saa kyllä lähtöpassit ensimmäisenä aikasemmista. Sitten jää täyssähkö, hybridi ja flexifuel. Seatti tulee plussana, tornado rot mustalla katolla, mukavuus ja käytettävyyspaketilla sekä drl ledeillä. Eli melkein full loaded. Myyjillä ei ole vielä virallista hinnastoa koneilla niin laskenta oli pikkasen luovaa tarjoukseen.
Comment
-
Sitä ei voi koeajaa kuin vasta tammikuun lopulla, kun esittelymallit tulee. Tuo 4ke tarjous on tämän vuoden loppuun, eli on aikalailla näkemättä hankittava. Tiedä sitten milloin upit tulee ajettavaksi. Nyt myydään jo ensi kesän autoja, joten loppuvuodesta jono on varmaan päälle vuosi jo. Päättelin että jos vanhaa e-up! on kehuttu rangea lukuunottamatta, niin ei tämä ainakaan huonompi ole. Bensauppiakin olen ajanut viimeksi joskus 6v sitten.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiRiippuu latausvirrasta. Tuolla kaapelilla saat maksimissaan 3x16A latausvirran. Olisko pykälää vahvempi putki kuitenkin parempi, JM25 tai jopa JM32 putkella olis tilaa vaihtaa vahvempi kaapeli jos tulevaisuudessa tarvii? Jos nyt ite tekisin niin tekisin 5x6mm kaapelilla, ihan vaan varmuuden vuoksi. Tuon mittaisessa vedossa hinta ei vielä hirveästi muutu teki mitä hyvänsä.
Comment
-
Tässä odotellessa katselen talvivanteita hiljakseen valmiiksi sekä toista latausasemaa, minkä kanssa on sijoituspaikan lisäksi ongelma: Omien kontaktien kautta piti laittaa kyselyä että mikä on Miin 7,2kW lataus lajiaan. Oletin sen olevan se typerä 1x32A vaan nyt on eri paikoista kuulunut puhetta että se olisikin 2x16A. Pitäisi vain saada tälle varmistus, että pääsisi tuossa suunnitelmassa eteenpäin kohti toteutusta. Sikäli tuo kyllä vastaisi e-golfin ominaisuuksia.Viimeksi muokannut LauriJT; 11.11.2019, 18:57.
Comment
-
Voi juma kun tuo Mii pyörii nyt ajatuksissa itelläkin. Pakko vaan hakea ulkoa jäitä hattuun ja seurata mitä tuleman pitää kun ei nyt oikein arvaa omalla kohtaa laittaa uutta autoa tilaukseen. Laskin silti että 100-150€ säästäis pelkissä työmatkoissa riippuen siitä lataako kotona vai työmaalla (hys hys ei kerrota verottajalle ni ei maksa mitään). Muut ajot päälle ni alkaa olemaan jo valintojen maailma ostaako naftaa vai maksaako saman summan santanderille. Toisessa vaihtoehdossa jää vielä jotain jäännösarvoa käytetylle rahalle, toisessa vaihtoehdossa se palaa noxeina ilmaan.
Comment
-
Hyvin, tai ainakin kohtalaisesti, nuo mummot ja paapat tuntuu Yariksilla, Aygoilla ja muilla Pokemon-palloilla tuolla muun liikenteen seassa pärjäävän, joten miksei Mii ole vähintään samalla viivalla. Varmasti siis pärjää Suomen olosuhteissa Seatilla, jos ei tartte kolmea turvaistuinta, kahta Bernhardin koiraa ja sitä venetraileria saada joka reissulle mukaan.
Comment
Comment