Alkuperäinen kirjoittaja andre_
Näytä viesti
Keskimmäiselle tuorein versio on IEC 62196-1:2022
Current 16A (continuous load) verified on conditions: 16A a.c. / 24h / 50°C DIN VDE 0620-1:2010; DIN EN 60669-1; VDE 0632-1:2009
https://sahkonumerot.fi/2529012
Tuon mukainen kun on, niin voi luottaa. Mutta tämä standardi ei liity mitenkään suoraan superschukoon, vaan siihen että liitin testattu siten että kestää jatkuvaa 16A latausta.
Pointti kun on, että mikä tahansa tuote voi olla yhtälailla noudattamatta noita, sillä superschuko nimi ei velvoita tuon standardin täyttämistä. "Sillä ei ole omaa tuotestandardia, vaan se noudattaa mitoitukseltaan tavallista sukopistorasiaa, mutta valmistajat ovat luvanneet sen kestävän ilman ylikuumenemista jatkuvan 16 A virran. "
välkky , en tiedä miksi mutta näin tahtoo mennä.
8h työpäivä ei riitä tuolla 8A latauksella lataamaan autoa täyteen, yleensä n.95%, viimeinen 10% täyttyy todella hitaasti.
Tämä aina, kun ajelee kotoa töihin niin akkua riittää nyt talvella 5-6km ja loput 18km motaria pitää bensalla ajaa(eli ensin ajanut toiseen suuntaan pelkällä sähköllä). 16A laturilla aika tarkkaan 4,5h menee täyteen latauksessa.
Edit: oletko kokeillut, että ajat akun sähköllä täysin tyhjäksi ja sen jälkeen posottelet vielä 20km bensalla? Koska sen olen huomannut, että jos jäljellä sen verran että vaikka näyttää 0km sähköllä, mutta antaa EV-moden kytkeä, niin latautuu huomattavasti nopeammin.
Toinen onko kulutus nyt sähköllä näyttänyt talvella mitä? Itsellä pyörii 26-32kwh/100km välillä.(ajosta 90% motaria)
Comment