Hopsiksen kanssa hyvin pitkälti samoja havaintoja tehneenä yhdyn kyllä siihen, että bensa on ottanut dieselin pitkälti kiinni niissä ominaisuuksissa, joita dieselissä arvostetaan. Uudehkot TFSI/TSI moottorit tarjoilevat vääntöä monesti yhtä paljon ja parhaassa tapauksessa jopa alemmilta kierroksilta, kuin vastaavan tehoiset CR TDI:t, ja käyttöominaisuudet ja mukavuus varsinkin tyhjäkäynnin tuntumassa on bensamoottorissa paljon parempi. Matkakulutuksessa on edelleen ero dieselin hyväksi, mutta sen merkitys "normaaleja" suoritteita ajavilla alkaa olla merkityksetön. Toki jos diesel vie 3L/100 km ja bensa 4L, niin onhan jälkimmäinen silloin suhteellisesti kolmanneksen suurempi.
Isommissa moottoreissa saatavuus bensapuolella on harmillisen huono, 3.0 TDI löytyy kovin monesta vehkeestä verrattuna (turboahdettuun) 3.0 TFSI-moottoriin.
Isommissa moottoreissa saatavuus bensapuolella on harmillisen huono, 3.0 TDI löytyy kovin monesta vehkeestä verrattuna (turboahdettuun) 3.0 TFSI-moottoriin.
Comment