Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

uuden a4 sukupolven myyntiin tulo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    uuden a4 sukupolven myyntiin tulo

    Moi
    Onko kenelläkään tarkempaa tietoa milloin kokonaan uusi a4 tulee myyntiin?
    Ja kasvaako auton koko?
    Nythän jo saa nykyistä mallia aika hyvin alennuksin.(a4 2.0 ambientepaketti--32.240

  • #2
    Mistäs tuommoisia alennuksia saa? Ovh A4 2.0 sedanille ambiente paketilla olisi 36570 ?.

    A4 B8:n tulevista sisämitoista en löytänyt tarkempaa mainintaa, mutta tekniikkapuolesta kylläkin. Lainaus yhdeltä foorumilta alhaalla -lisäksi muistan lukeneeni, että Magnetic Ride alusta olisi saatavana tuohon lisävarusteena.

    Mitoista löytyi jostain juttua, että ulkomitat lyhenisivät, mutta sisämitat kasvaisivat.

    Esittelyajankohdaksi useammissa lehdissä ja foorumeilla on veikkailtu ensi vuotta, myyntiin tulisi 2008.

    Tuolla kanssa lyhyt juttu: http://www.answers.com/topic/audi-a4

    " Rearward Shift

    Audi readies the next A4.

    Launched in the United States for the 1996 model year, the Audi A4, with its lively character and polished look, started the brand's metamorphosis into an icon of performance and design.

    The third-generation A4 should be similarly transformative when it debuts in early 2008. Revised powertrain packaging will allow the A4's longitudinally mounted engines to move four inches rearward, thanks to a more compact clutch differential. The engine lineup will remain the same (with a bit more power): a 210-hp, 2.0-liter turbo four; a 265-hp, 3.2-liter V-6; and, in the S4, a 4.2-liter V-8 making 350 hp. Each will come with a choice of a six-speed manual or a seven-speed version of Audi's DSG transmission. The next A4 also gets a new four-link front suspension, a revised rear setup, and a 60 percent rear-biased torque split for the all-wheel-drive system. These changes, together with more equally balanced weight distribution, should make for markedly sportier handling.

    Another benefit is that the designers can trim the front overhang, vastly improving the proportions. Inside, the A4 will take many cues from the Roadjet concept seen at the Detroit show. Look for all manner of technogimmickry, including MMI, seats that self-adjust based on the occupant's height and weight, and an MP3 player incorporated into the ignition key. The car will be built on a new platform that will also be used for the A5 coupe/convertible and the next A6 and A8. "

    Comment


      #3
      Mistäs tuommoisia alennuksia saa?
      Tämän viikonlopun (9.-10.9.) tarjous Audicenterissä...

      Comment


      • #4
        Liekkö tuohon oikeasti tulossa takapainotteinen neliveto, ootteko bongannut tuoreempia uutisia asiasta, ja jos tulee niin onkohan se kaikissa quattroissa -nykyään vaa RS4 versiossa?

        Comment


        • #5
          Yhden Itävaltalaisen autolehden mukaan A4 tulee myyntiin marraskuussa. Alkaen hinta Itävallassa noin 27 t?.
          Dieseleiden tehotarjonta alkaen 115 hv:sta jopa 300:aan. Ja vastaavasti bensapuolella 115 hv:sta sinne 460 asti...
          S4 ja RS4 julkaistaneen lehden mukaan 2008 alkupuolella.

          Tässä varmaan uusimmat proto-kuvat:

          Comment


            #6
            Nuo läpiote kahvathan on jo Q7:ssa ja TT:ssä, joten pääsemme ilmeisesti nauttimaan niiden ihanuudesta myös muissa malleissa uudistusten yhteydessä. Eikös ensi esittelyn pitänyt olla lokakuun näyttelyssä (Frankfurt?)... No, toivottavasti pääsee näkemään tulevat vaihtoehdot ja hinnat, ennen kuin vanhan mallisto kokonaan lopetetaan, mutta farkkuhan esitelläänkin myöhemmin. Toivottavasti tuohon erittäin kapeaan diesel + automaatti tarjontaan tulee lisää variaatioita, nythän näitä on jopa kaksi vaihtoehtoa.

            Comment


              #7
              Läpiotekahvat näkyivät olevan myös A5:ssa, minkä kävin koeajamassa. Sukkela peli 3.0 TDI:llä, ja uusi alusta oli suorastaan ihana. Alustaa ym käytettäneen myös uudessa A4:ssa.

              Onkos A4 B8:sta tuoretta tietoa? Milloin saa?
              Viimeksi muokannut kiloWatti; 27.7.2007, 23:56.

              Comment


              • #8
                B8 A4 esitellään syyskuun puolivälissä Frankfurtin autonäyttelyssä. Avant esiteltäneen Genevessä maaliskuussa 2008. Tekniikka on tosiaan osin yhteneväistä A5:n kanssa, esim. samoja sisustan osia (ja toivottavasti tosiaan alustaa) käytetään molemmissa.

                B8 S4 puolestaan on tulossa ensi vuonna, kun taas RS4:ää sopii odotella 2010/2011. Mielenkiintoista näissä malleissa on kone, joka tulee olemaan jälleen kerran turboahdettu: luvassa on 3.0 TFSI eli suorasuihkuturbo. Näillä näkymin vihjailevat 333hv ässään ja 430hv risaan. Varsinkaan risasta on kuitenkin turha puhua näin aikasessa vaiheessa, eivät Audillakaan varmasti vielä tarkkoja speksejä tiedä.

                RS5 olisi ilmeisesti luvassa, kuulemma 2009 alkaen. Tässä ei kuitenkaan tuota uutta konetta sovelleta, vaan vauhdittamassa olisi 4.2 V8 ahdettuna, teho 450hv.

                Comment


                  #9
                  Joitain kuvia ja tietoja B8:sta.

                  http://www.audiworld.com/news/07/audi-b8-a4-sneak-peek

                  Comment


                  • #10
                    Audi myyjän tiedossa oli jo B8:n valmiit muodot, olivat ilmeisesti nähneet saksasssa jo valmiin auton. Piirteet ovat siis hyvinkin samat kuin a5:sessa, etuylitys on lyhyt johtuen uudesta rakenteesta, etuosa käsittääkseni muutenkin saman tyylinen kuin coupessa, takaosasta en tiedä. Ledivalot joko ovat vain sporttiversioissa tai eivät ollenkaan (oma arvaus). Sisusta ainakin on sama kuin a5:sessa, MMI näyttö ja ohjaamon muoto on sama.

                    Ajettavuus on a5:ssa ihan mielettömän hyvä, myös meluttomuus oli hieno piirre. Joten taitaa sieltä oikeasti tulla aika onistunut auto, edellytykset siihen ovat ainakin olemassa. Vielä kun puhuvat että vihdoin a4:seen saa dsg laatikon, niin seuraava auto on kyllä selvillä.

                    Ainoa mutta on, että 2.0 t quattro dsg varmasti maksaa maltaita varustettuna, mutta sitten kärsitään...

                    edit: ja nyt kun katson edellisen viestin kuvia, voi kiesus kun on hieno auto! jos siitä tulee tuollainen (myyntipäällikön puheet kyllä matchaavat), kuka enää ostaa bemarin tai mersun kun tuollainen on tarjolla! Todella hieno, siinähän s:ssä olisi ledit, korjataan veikkausta että s4:ssa ja s-linessa saa ledit.

                    Pakko saada.
                    Viimeksi muokannut tvanhatalo; 29.7.2007, 09:41.

                    Comment


                      #11
                      Aika kivan näköinen peli. Siihen A5:n 3.0 TDI:hin tuli sellainen näläkä, että täytyy ruveta haaveilemaan yhdistelmästä A4 B8 Avant 3.0 TDI Quattro S-tronic/DGS jos mahtollista. Sitten uskaltaa ehkä jo hitaamman ajoneuvon 80km/h vauhdissa ohittaakin (jos on kaistaa tarpeeksi). :-)

                      Comment


                      • #12
                        Kuvat ovat tosiaan mielenkiintoisia näkemyksiä. Harmaa sedani istuu omaan silmääni todella hyvin, saa nähdä kuinka lähelle on kuvien tekijä osunut.

                        Seuraavan S4:n koneesta on edelleen eri lähteissä eri tietoa. Monessa paikassa liputetaan 4.2 V8:n puolesta, mutta 3.0 TFSI saa edelleen ääniä. Lisäksi, jälkimmäistä konetta on merkinnästä huolimatta epäilty jopa kompressoriahdetuksi. Oli miten oli, paljon mieluummin näkisin tuon ahdetun kuutosen ässän keulalla.

                        PS. Tuota uutta ahdettua kuutosta on suunniteltu myös A6:n keulalle, wink wink.

                        Comment


                          #13
                          Läpikahvat kuulostaa pahalta... Volkkareihin ja Seateihinhan ei talvella pääse edes sisälle, tai jos auto on ollut tallissa ja sinne on päässyt lämpimänä sisälle, niin viimeistään työpaikalla ovi on jätettävä kokonaan auki ja kotimatka ajettava toisella kädellä ovea kiinnipitäen. Sellaiset ne konsernin läpikahvat ovat muutaman volsun ja seatin kokemuksella.

                          Comment


                            #14
                            http://www.audiworld.com/news/07/b8-a4-first-look/

                            Comment


                            • #15
                              muistuttaa jo liikaa a5. on meinaan semmoinen tunne tän audin kehityksen kanssa että kaikki mallit alkavat näyttämään samalta. Tämän on BMW jo tehnyt.. toivottavasti ne nyt sit luo kauneutta eikä markkinointihosuautoja.

                              Comment


                              • #16
                                Nättihän tuo on, ja uus 3.0TDI ei kuulosta hassummalta, 240hp, 500Nm ja 6.1s 100km/h.

                                Lastuahan se vielä kaipaa... :)

                                Comment


                                • #17
                                  ööö...eikös sen oo tarkotus näyttää vähän niinku a5:ltä? Tai vois sanoo et a5:n pitäs näyttää a4, ku onhan tuo a5 vähän niinku coupe a4.

                                  Comment


                                    #18
                                    Eikös Audin kuulu näyttääkin Audilta eikä esim Nissanilta ;) Tämän päivän Audit vaan näyttävät erilaisilta kuin viime vuosituhannen muinaisjäänteet. Makuasia on sitten pitääkö muotoilusta vai ei. Siitähän toki voi kiistelläkin...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Muuten näyttää ihan hyvältä, mutta Bemari-look ei kaikilta osin nappaa. Varsinkin perä tuo liiaksi mieleen Bemun 3-sarjan, samoin kylkipokkaukset, ja erityisesti tuo alaspäin notkahtava kylkiprofiili.

                                      Itse toki pidän klassisen kauniista, konservatiivisesta yleisilmeestä, jossa Audin tunnistaa Audiksi edelleen. Mutta ratin single-frame-keskiö ei oikein omaan silmään ole koskaan istunut, samoin vaihdekepin ympärillä olevat nippelit eivät ole eduksi premium-lookille.

                                      Comment


                                      • #20
                                        jotenkin toi a4 sivuprofiili on tosiaan 3-sarjan näkönen! a5 ei ole mitään vikaa. jos joskus olis mahdollisuus niin samantien hommaisin itselleni sellaisen. mut tää a4 ei kyllä yhtään iske silmään. mutta ikinä ei voi olla kyllä varma mistään. Olihan a6 mun mielestä noin 3 vuotta sitten vielä ruma mutta sitten mieli muuttui :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Mielen muuttumisesta, heh, itse ajattelin vielä muutama vuosi sitten, että hitto mitä sämpylöitä noi Audit (vaikka olenkin merkkiä aina Hannu Mikkolan ajoista arvostanut), mutta niin vain sittemmin olen tyytyväisenä kahdella A4:lla ajellut ja heidän ulkonäköään miellyttävänä pitänyt. Itsessänikin uuden A4:sen ulkoasu herättää ristiriitaisia tunteita, joten täytyy antaa aikaa ajatukselle. Kyllä sen sitten tietää kun livenä näkee, ompiko vai eipikö. Itse asiassa uusi C-sarjan Mersu näytti työpaikan parkkiksella varsin fiksulta, mut en tiä poltteleeko, kun MB:n nelivedot ovat hyvissä hinnoissa, enkä tiedä 4maticin kyvykkyydestä kvatroon verrattuna. Xdrivehän on kait julistettu parhaaksi tälläkin palstalla. Parhaaksi, mutta tylsän turvalliseksi ;-).
                                          Nuo Audien uudet ajovalot ovat varsin huomiota herättävät, pari kertaa on kyseisillä led-päiväajovaloilla tullut A6 ja A5 vastaan, ja kyllä autot ovat sieltä moottoritien nisumassasta kieltämättä erottautuneet.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllä nuo tuota limusiinia jo saksanmaalla näköjään kauppaavat.

                                            http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwa...e_Audi_A4.html

                                            ...ja Suomessa www.audi.fi ;-).
                                            Viimeksi muokannut kiloWatti; 3.9.2007, 22:16.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X