Sakotusmenetelmä on ylipäätään huvittavaa, jos sitä alkaa pitemmälle pohtimaan.
En löydä enää artikkelia liikenteen vaaratilanteiden tutkimuksesta (joku voi auttaa etsimisessä jos muistaa).
Siinä oli kuitenkin tutkittu kuljettajan tekemisiä 2 kilometrin vai oliko se minuutin ajomatkalla. Ja tähän sisältyi muistaakseni kymmeniä päätöksiä satoja havaintoja, ja yksi virhe! Siis jos jokainen kuljettaja tekee keskimäärin yhden virheen joka toisella kilometrillä. Pitääkö minun mennä suorittamaan 100000 ajamaltani kilometriltä virheistäni rikesakko?
Kai se uskottava on, jos tutkimus näin sanoo eli olen valtiolle 3,5 miljoonaa velkaa sakkotuloina. Täytyy sanoa, että hyvä tuuri minulla on ollut kun vain 2 rikesakkoa olen saanut. Eli sakotetaanko vahingoista huonon tuurin mukaan?
Ei kyllä minä oikeasti ymmärrän, että siinä on pelotteesta kysymys, mutta pistää tuo asia kyllä mietityttämään.
En löydä enää artikkelia liikenteen vaaratilanteiden tutkimuksesta (joku voi auttaa etsimisessä jos muistaa).
Siinä oli kuitenkin tutkittu kuljettajan tekemisiä 2 kilometrin vai oliko se minuutin ajomatkalla. Ja tähän sisältyi muistaakseni kymmeniä päätöksiä satoja havaintoja, ja yksi virhe! Siis jos jokainen kuljettaja tekee keskimäärin yhden virheen joka toisella kilometrillä. Pitääkö minun mennä suorittamaan 100000 ajamaltani kilometriltä virheistäni rikesakko?
Kai se uskottava on, jos tutkimus näin sanoo eli olen valtiolle 3,5 miljoonaa velkaa sakkotuloina. Täytyy sanoa, että hyvä tuuri minulla on ollut kun vain 2 rikesakkoa olen saanut. Eli sakotetaanko vahingoista huonon tuurin mukaan?
Ei kyllä minä oikeasti ymmärrän, että siinä on pelotteesta kysymys, mutta pistää tuo asia kyllä mietityttämään.
Comment