Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Onko tietoa mites nämä ihan viimeset 2008 yksilöt (2.0T), onko näihin jo saatu päivitettyjä osia tehtaalla vai joutuuko kyseiset auton kiikuttamaan suoraan pajalle kaikkien näiden vaihtoon ettei motti pamahda? Ketjun kuulee varmasti äänestä mutta nuo kaksi muuta oireileeko jotenkin/pystyykö havaitsemaan jotenkin ennakkoon?
1.öljypumppuun/tasapainoakselin vapaaratas
2.imu/pakonokan välinen ketju/kiristin
3.polttoainepumpun paininkuppi
Nämä 3 sulaketta näissä kai on mitkä näissä vaati huomiota, onko muuta mitä ehdottomasti pitää tsekata?
ja osaako joku ssnoa minkähintaisia nämä on laittaa suunilleen?
1. Ei oo ikinä pettäny itsellä, mutta tuskin se paljon sanoo etukäteen jos siellä jotain tapahtuu. Öljynpaineesta varmasti sen sitten huomaa.
2.Ketjun kyllä kuulee kun on vaihdon tarpeessa
3.Ite vaihtasin 15000-20000km välein vaikka olis kuinka hyvässä kunnossa vanha, sen verran edullinen osa vaihtaa kummiskin.
Itse vaihtanu kaikki kerran ja osat ei hirveesti maksanu. Olisko päässy jopa alle 600€
Jos asennat/asennutat vapaarattaan niin kannattaa samalla puhdistaa/vaihtaa öljysihti. Menee tukkoon näissä koneissa ainaki jos joku on vetäny LongLife huolto-ohjelmalla.
Viimeksi muokannut Meikäläinen; 23.11.2023, 13:15.
Jos meinaa vapaaratasta vaihtaa suosittelen vaihtamaan samalla myös mäntien öljyruiskut 3kpl (06F103154), nämä tuppaavat kuoleentumaan joka näkyy tyhjäkäynnin öljynpaineessa.
Olisko kellään antaa selkeetä ohjetta tuon polttoainepumpun paininkupin vaihtoon, tuo ei kai iso homma ole?
ja onko väliä tässä ottaako tarvikeosan vai kannattaako ottaa alkuperäinen?
Comment