Imusarjaan ja muualle kertyy moskaa. Mulla kävi laihalla ja ilmeisesti venttiilit kantoivat kaiken karstan takia. Korjauksena kansi irti, venttiilityöt ja tiivisteet yms. Tossa vaiheessa kilometrejä oli vähän päälle 220 tkm.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Tatinan kertymiseen vaikuttaa varmaan paljon sekin, onko lyhyttä ajoa. Oma kone oli korjaajan mukaan siistissä kunnossa 280tkm ajettuna kun vaihdatin nokkaketjun varmuudeksi. Pääosin pitkää ajoa ollut, vaikkakin longlifella menty siihen asti. Öljysihti oli vaihdettu 60tkm:ssa kampanjana, enkä siitä siksi ole niin huolissani kuin B6 1.8t bexissä, missä se noilla kilsoilla olikin aika tukossa kun se vaihdettiin.
Comment
-
Mulla BUL myös siistissä kunnossa 195 tkm kohdalla imupuolen osalta.
Jonkin verran hihnakoneissa on ollut kansivaurioita voiteluhäiriön johdosta, mutta niiden syntymekanismeista en osaa sanoa. Kunnolisten öljyjen käyttö tiheämmällä vaihtovälillä on suositeltavaa.
Mukava pata tuo on ollut.
Comment
-
A4 B7 1.8T/2.0T ostamassa.
Elikkä elikkä, haaveissa olis A4 B7 turbokoneella. Budjetti olis siinä 7 kiloeuron paikkeilla mikä meinaa sitä, että kilometrejä olisi kertynyt sen 200-250tkm.
Mihin huomio kannattaa kiinnittää noin "paljon" ajetussa autossa? Ja kuinka kauan ylipäätään näillä autoilla ajaa?
2.0T olis kovasti mieleen quattrona, mutta onko ylläpitokulut kovinkin suuret? Öljyä tuo vissiinkin vie mitä olen lueskellut, mutta onko nelivedon kanssa useinkin ongelmia? Entäs laatikot, onko tiptronic
/multitronic luotettava vai mennäänkö suosiolla manuaalilootalla?
1.8T:n saisi vähemmän ajettuna samalla summalla, mutta siitä niitä tehoja sitten uupuukin, en ole ohjelmointia ajatellut, ainakaan heti.
Eli siis lyhyesti:
1.8T vaiko 2.0T?
Automaatti vai manuaali?
Vajaavetonen vai quattro?
Luotettavuus?
Ylläpitokulut?
Comment
-
-
1.8t quattro aika pomminvarma. Tipitkään ei ole ihan paskoja, manuaalit lähtökohtaisesti lähes ikuisia.
2.0T:ssä on ollut jonkin verran öljynkiertohäiriöistä johtuvia kansi/konerikkoja, muuten suhteellisen huoleton mosa. Korkeapainepumpun paininkuppeja on vaihdeltu sekä nokkaketjun kiristäjiä. Ei mitään sikakalliita nekään. Kiristäjä muistaakseni satasen luokkaa (osa), kun omaan vaihdatin.
Comment
-
Varsinkin 1.8t:ssä iso plussa, jos ollut puolitetulla öljynvaihtovälillä tyyliin 10-15 tkm. Ikää noissakin alkaa sen verran olemaan, että PCV-venttiili, alipaineletkut ja huohotusletkut kannattaa uusia, jos ei ole jo tehty. Aika halpa homma, jos itse vaihtelee. Juttua löytyy kyllä foorumilta. Nokkaketju ja kiristin koskee molempia moottorityyppejä. Venyneestä ketjusta merkkinä pärähdys startissa ja dieselmäinen käyntiääni lämpimällä koneella. 1.8t:ssä tietysti aikaisemmin mainittu öljyn imusihtien tukkeutuminen, korjaamossa ehkä kolmen tunnin homma vaihtaa, kun öljypohja sijaitsee ikävästi apurungon alla. Nelikko varsinkin talvella luonnollisesti parempi ajaa, mutta kyllä ohjelmoitu etuveto 1.8 turbokin jo märällä asfaltilla etupään pitovaikeuksista ad 80 km/h kärsii :)
Summa summarum, jos luotettavaa ja halpaa ylläpidettävää etsii, niin yli 10 v Audi ei ole ehkä listan kärkipäässä, toki ei tää mitään neurokirurgiaa ole. Joku harrastajalla ollut yksilö voisi olla aika nappiostos, jos kaikki edellä mainitut olisi jo ennakoivana huoltona tehty. Alustan ollessa kunnossa varsin kivoja ajaa, aika harvan tehdasuuden auton ohjaus pärjää ohjaustuntumassaan noille...
Comment
-
Perheessä ollut jokusen vuoden noin 120tkm -> 200tkm 2.0tfsi manuaali quattro. Ainoa oikea vika on tainnut olla vuotava kansipahvi, joka oli kertaalleen vaihdettu Ruotsissa kannen vaihdon yhteydessä. Sit jotain laturin hiili-/säädin-pakettia tarvinnut vaihtaa. Ollut enimmäkseen 15tkm öljynvaihtovälillä, mutta silti fortehuuhtelusta oli ketjun ääntämisiin merkittävä hyöty. Ei vie öljyä. Mieluummin ajan tolla matkaa kuin B8.5:lla varsinkin ohjauksen takia, ja vanhemmassa ei tunnu sisusta nitisevän eikä natisevan kuten uudemmassa.
Toki pcv:n,imusarjan läppämoottorin ja pari huohutusletkua olen vaihtanut, nyt kun alkaa muistelemaan. Korkeapainepumpun kuppi kannattanee vaihtaa säännöllisesti, osa maksaa kymppejä, ja noin puolen tunnin homma vaihtaa.Viimeksi muokannut b7567; 21.4.2018, 09:45.
Comment
-
Mulla on nyt ollu reilu 2v bgb koneinen 2.0 TFSI manuaali quattro ja vähä yli 30tkm ajanu ite nyt ja mittarissa 166tkm. PCV:n vaihdoin pari kuukautta sitten mutta muuten ei mitään vikaa ole ollut. Nyt alkaa kuulostaa siltä että saa nokkaketjun kiristimen investointiin alkaa varautua kun alkanut nyt sillon tällön pärähtää ja samalla syssyllä vaihtaa paininkupinkin. 15tkm öljynvaihtovälillä ajellut. Ajettavuuteen en ota kantaa kun pilalle madallettuna ajellut nämä vuodet mutta muuten ollut kyllä mieleinen kapistus. Avant kun vain olisi niin ei tarvitsisi suunnitella edes luopumista.
Comment
-
Kyseessä nyt oli tämä. https://m.nettiauto.com/audi/a4/9716939
Mahtaako täällä olla vanhaa omistajaa? En ole autoa käyny katsomassa paikanpäällä.
Comment
-
Semmonen 70tkm ollut alla 2.0TDI BPW-moottorikoodilla oleva vehje. 175tkm oli ostettaessa ja pari tuhatta ehti ajaa, kun ohjelmoinnin yhteydessä ohjeistettiin uuden turbon ostoon. Vähän turbon vaihtamisen jälkeen DPF:n poltoissa alkoi olla häikkää ja päätettiin tyhjätä se ja EGR poistaa. Nyt ei meinaa sitten nostaa moottorin lämpöä ollenkaan 90 asteeseen. Pysähtyy johonkin 80 asteeseen, liekkö termostaatti viallinen. Talvella kovemmilla kierroksilla kyllä jaksoi webaston avittamana oikeaan lämpöön lämmittää. Välillä tupsauttaa pienen savupilven käynnistäessä. Öljyä ei ole paljoa syönyt, pari kertaa joutunut lisäämään vaihtovälillä. Öljykorkin ympärys oli vähän öljyinen, joten laitoin sen vaihtoon. Ei se sieltä taida voida kuitenkaan huohottaa kovinkaan paljoa. Pikkuvikoja voisi todeta. Nyt on mittarissa siis semmoset 240tkm.
Erittäin mukava tuollaisella on ajaa, hyvä ala vääntö joten jaksaa isommallakin vaihteella kiihtyä ohitukseen. Powerflashin ohjelmalle lupasi 180hv ja 400Nm. Vielä ei ainakaan kytkin luista eikä kaksoismassakaan täristä. Kulutus pyörii 6 litran tuntumissa maantiellä ja pikkusen enemmän kaupungissa. Vastuuvapauslausekkeena voin todeta, että ei ole kokemusta bensakoneista ja aiemmat diisselit on ollu 1.9tdi golffin keulilla ja BKD-koodilla 2.0tdi octaviassa. Mutta itse pidän tuota moottoria hyvänä ja suosittelen.
Comment
-
Meijän b7:lla oli ajettu 343tkm kun se ostettiin. 2.0tdi BPW. Ennen meitä oli tehty nokkaremontti, ei muuta isompaa. Emäntä rullaillu reilun 13tkm vajaaseen vuoteen ja ainut mitä ite tehny niin n75 vaihoin. Tuo savunpölläytys on meillä myös ominaisuutena mutta kokeillaa ekana suuttimien puhistusta ja seuraavaks sitte jakopäärempassa iq:t kohilleen kunnolla jos se sillä loppus.
Comment
-
-
BUL moottorin tyyppiviat?
Onkos tossa motissa mitään ihmeellisyyksiä mm. sitä öljynkulutusonkelmaa?
Hakua yritin käytellä mutta en löytänny selkeää vastausta. (En vaan osaa?)
Comment
-
Mulla 195tkm ajettu BUL, joista 125tkm itseajettua. Imuvenan jousi katkes kolmeen osaan, josta seuras kansiremppa. Imukanavat raekuulapuhallettiin samalla ja nokkien välinen ketju vaihettiin. Muutoin ei ongelmia, eikä syö öljyä. Karalan softa sisässä, olen tykännyt. Öljyt vaihellut 10tkm välein.
Comment
-
Tästä ehdokkaasta mitä kattelin niin imupuolen puhdistus tehty ja egr poistettu.. myös öljysihti on tsekattu! Ei vissiin kuitenkaan tuossa mosassa sama onkelma kun Tsi Tfsi yleensä eli männissä.? Sama mosa kun S3?
Comment
-
Ei ole sama kone kun S3. Ässän lohko on jo vahvempaa mallia. Mulla oli käsitys, että BUL olisi ollut saatavilla myös 4F:n, mutta en pane päätäni pantiksi.
Yleisesti ei ole se öljysyöppö. Jotkut EA113 (hihna-tfsi)-koneet saattaa syödä enemmän kuin on perinteisesti ollut normaaliksi luettua, mutta omalla kokemuksella BUL ei ole niitä. Omassa oli ollut jossain vaiheessa häikkää joko öljyn kierron tai paineiden kanssa ja kannesta oli loppunut voitelu. Seurauksena nokat leikanneet laakeripinnoista siivut ja sulju öljykiertoon. Vaihdoin koko koneen 195 tkm kohdalla.
Tunnettuja vikoja hihnakoneissa on öljytykkien rajapaineventtiilien rentoutuminen, jonka johdosta tyhjäkäynnillä saattaa öljynpaineet karata niistä ruutista ja kannelle se ei tiedä hyvää. Kolmen vaihto onnistuu tyyliin öljypohjan irrotuksella, se viimeinen irrotuttaa jo enemmän tavaraa. Foorumilla tarkemmin juttua jossain moottoriosiossa.
Mukava pata kyllä. Viriää helposti ja vetää melko alhaaltakin kohtuu raikkaasti. DTM Editionilla kädetönkin kuski kiersi alle 9 min Nordschleifen (btg). Ei ihan huonosti perhesedanille.
Comment
-
No joo mennään Su tsekkaamaan mikä se on. Jos ei paikanpäällä ilmene mitään ihmeellistä niin uskaltaa ostaa. Toki 10v vanha niin voihan niissä olla vaikka mitä..
Comment
-
Morjens! Nyt kamppailen hieman kahden välillä A5 2.7 TDi Multitronicilla tai A4 B7 3.0 TDi Quattro Tiptronicilla.
A4 olisi huomattavati itselle sopivampi budjetin puolesta, tosin ajettu enemmän... Varusteita on aika kattavasti. Mitä tuollaisessa kannattaa katsoa läpi koeajolla ja onko mitään pahoja typpivikoja, jotain olen imusarjan läpistä kuullut ?
Onkohan tuo jo ihan looppuunajettua tavaraa, vai miten mahtaa koneet kestää, jos täydellinen huoltohistoria Audin huolto-ohjelman mukaisesti ?
https://www.nettiauto.com/audi/a4/10231940
Comment
-
Osta B7 ja erotuksesta A5 hintaan nähden jää hyvin rahaa remppauttaa
jakopää (+lisälinkki, remontointi +-4000e Etelä-Helsingin merkkiliikkeissä).
Samalla, kun kone on irti, kannattaa tippiloota (+lisälinkki) irrottaa ja laittaa recrolle kunnostukseen (n.2000-2500e+rahdit).
Loput jäljelle jääneet rahat kannattaakin varata suutinhuoltoon
(+lisälinkki, n.1000-1500e/6 suutinta Kuopion auto-dieselillä).
Tässä vähän neuvoa-antavaa, en yritä pelotella mutta kaikki on pahimmassa tapauksessa mahdollista noilla kilsoilla ja jo jopa 100tkm aiemmin. Hyvässä lykyssä ennakoiva huolto viivästyttää linkittämiäni "ominaisuuksia", nuo kaikki on kuitenkin kuluvia mekaanisia osia eivätkä ne loputtomiin kestä.
Suosittelisin viettämään muutamia iltoja foorumia, varsinkin diesel- ja tekniikka&voimansiirto-osioita selaillen niin tiedät mitä ongelmia ja ominaisuuksia näistä löytyy.
Noista kahdesta B7q on kuitenkin se järkevämpi vaihtoehto, koska quattro. Tähän perään ne samat perustelut, jotka sait jo 'A5-hankintaa'-ketjussa.
Tuo MPS-motorsin B7 on kohtuu järkevän oloinen kunnoltaan ja hinnaltaan, hinta tosin ihmetyttää koska kyseinen liike on pyytänyt järjestään karkeaa ylihintaa kaikista. Kannattaahan tuota kuitenkin käydä katsomassa ja kokemassa paikanpäällä ja haalia muutama muu vaihtoehto (manuaali, farkku, tai vaikkapa 4F/C6 aakutonen) vertailuun.
Edit. KoeAjolle:
Räsähdykset, räminät ja rallatukset koneen takapäästä (=jakopäästä) on pahasta, kylmänä käynnistäessä saa kuulua 1-2s ketjun rallatusta, mutta pitempään kuuluva ääni juoruaa väsähtäneistä ketjunkiristimistä tai venyneestä ketjusta. Vuotaviin suuttimiin tai suutinten tiivisteisiin sekä tipin häiriöihin liittyviä oireita löydät nopeasti tuolta diesel- ja tekniikka&voimansiirto- palstoilta (+noista linkittämistäni keskusteluista).Viimeksi muokannut vV8m5; 4.2.2019, 19:21.
Comment
-
Kiitoksia tästä kattavasta viestistä! Onko noissa B7 koreissa paljon ruostetta ja mitkä paikat noissa yleensä alkaa ruostumaan ?
Taidan tuolla A4:sella mennä, on sen 4000€ edullisesti ja ”vain” 70tkm enemmän ajettu,kuin tuo A5.
Täytyy tuota käydä katsomassa, jos päästään myyjän kanssa välirahasta sopuun. Onkohan tuossa autossa muuten S-Line alusta vai onko vain ulkopuolista koristelua, mistä mahtaa tuon nähdä? Sisältä ei ilmeisesti ole S-line, kun ei ratissa ole merkkiä ?
Onko ihmisillä täällä kokemuksia tuosta Bosen äänijärjestelmästä, että onko kuinka hyvä verrattuna perus hifeihin ?
Comment
-
B6/B7-korimalli on sen verta iäkäs ja kaikki yksilöt alkaa olemaan kuitenkin reippaammin ajettuja niin kyllähän näistä ruostetta löytää, joskus vähän liikaakin.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=131763
Tuo MPS-motorsin yksilö vaikuttaa päällepäin siistiltä eikä kaarissakaan pahemmin kiveniskuja, etulokaritkin näyttää hyviltä. Pyöränkoteloista sitä ruostetta kuitenkin löytää vaikka olisi päällepäin kuinka siisti tahansa, ja varsinkin farkuissa takaluukusta. Joissain yksilöissä saattaa katto alkaa ruostumaan vesikouruissa olevien listojen alta.
S-line sisäpakettia ei tossa ole, koska valkoinen sisäkatto. Sporttipenkit+sportruori kuitenkin löytyy ja s-line ulkopaketti ja varmaan myös alustan osalta s-line.
Bosen äänentoisto on melko kelvoton esitys kaikinpuolin, ei varmasti ole ollut aikanaan lisähintansa arvoinen noihin perus-äänentoistojärjestelmiin verrattuna. Jo pienellä panostuksella ne bosetkin saa tosin soimaan paremmin (jakosuotimet oviin) eikä paremmat erillissarjatkaan kovin kalliita ole.
Comment
-
A4 b7 bul ostamassa
Eli tosiaan b7 ostamassa ja on bul mottori koodilla...
Jakopää tuosta rempattu äskettäin, mitä noihin nyt kannatta ennakoivasti rempata, nokkaketju+kiristin, paininkuppi ja öljysihti(oil pickup?) Miten usein nuo pitää vaihtaa ja mitä muuta kannattas? Ite tekisin nuo hommat
Comment
Comment