Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ei kai tuossa mitään sen kummempaa tarvi huomioida kuin muutenkaan autoa ostaessa. Ko. laatikon ollessa kyseessä tarkistaisin että öljyt on vaihdettu ajallaan. Laatikon öljynvaihtoväli on 60 tkm, joten noilla kilometreillä pitäisi löytyä kaksi merkintää tehdystä öljynvaihdosta.
Mieli tekisi takaisin quun rattiin ja olen miettinyt taas B7 ja B8 korista. Ja samalla jos vaihtaisi bensaan. Kertokaas onko tuo 1.8t yhtään taloudellisempi kuin 2.0t? :) Vaikka automaatista tykkään, niin manuaalin ajattelin kumminkin ottaa. Kilometrejä tulee vuodessa 30-35tkm, mutta työmatka(43km/suunta) on vallan isoa tietä eikä sisällä kaupunki pyöritystä, joten voisi bensa olla vaihtoehto!? Takatiloja vähän myös mietin, kun on 4 henkeä+koira taloudessa, mutta voisihan sitä boksin laittaa katolle reissuun lähtiessä. Kummankin korin diesel meidän pihassa on käynytkin, mutta jotenkin on alkanut harkitseen toista käyttövoimaa välillä.
En ihan saa koppia että miksi bensakone noilla kilometreillä...ja jos tarvii perhettä ja koiraakin kuskailla niin kyllä se diesel vaan mukavammin kuljettaa.
B8 3.0tdi? Tai se 170 hepoinen 2.0tdi Q, sitä saa manuaaliquatrona esim Ruotsista jollain 120000 kruunulla. Softa ecuun ja johan liikahtaa sekin.
B6 ja B7 on kahden tai kolmen ihmisen talouteen sopivia, ei mitään perheautoja minkä varmaan tiesitkin :) B8 olis vähän isompi jo.
Tottahan tuo on, että meidän ajolla diesel voisi olla taloudellisempi. Kai tässä vain haluaisi vaihtelua välillä. ;)
Noita tiloja tässä olenkin miettinyt, kun talvi aikaan kuskataan kiekkokamoja ja kesällä golfbägejä ja siihen tuo nykyinen Passatti on hyvä.
Jos 4 äffän saisi 2.0tdi quuna, niin ei tarvisi miettiä mikä pihassa olisi.
Kuume on kova, mutta kai se järkevää olisi odotella, että pelimerkit riittävät b8 faceliftiin.
Noilla kilometreillä en minäkään näe syytä bensakoneen valintaan. Kyllähän tuo 3.0TDi on kulutukseltaan edullisempi mitä 1,8/2,0TFSi ja kulkupuolikin on mukavampi. Kulutusero dieselin hyväksy korostuu mentäsessä isompikoriseen autoon (4F).
miksi b8 facelift? eihän siihen tullut faceliftin jälkeen tekniikan puolella muuta lisää kuin pikkudiesel automaatti neliveto ja ymmärtääkseni et automaattia tarvinnut?
B7:aan ei mee ainakaan ittellä kuin just ja just yksi bägi peräkonttiin, kun laittaa viistosti kulmasta kulmaan. Eikä taida mennä pitkittäin/poikittain vaikka tipauttais draiverin pois bägistä. Eli jos kahta bägiä meinaa kuskata niin joutuu penkit kippaamaan nurin.
Kyllä sinne mahtuu penkkejä kaatamatta 2 normibägiä ja yks touri. Pitkät mailat ja sateenvarjon ku ottaa pois, on kokemusta. :) Mutta sen jälkeen sinne ei mitään mahdukkaan ja saa pelätä takaikkunan puolesta kun läväyttää luukun kiinni.
Kontio, faceliftiä ei ole vielä meillä ollut. ;) Automaatti kelpaa siis kyllä jatkossakin, mutta olen saanut käsityksen, että nuo uudemmat "dsg" askit olisi vikaherkempiä? Menee jo vähän ot:ksi tässä topicissa. Kai se vain täytyy siirtyä tuonne "b8 ostamassa" topikkiin. :)
Meidän B7 aikaan ei pääasiassa kulkenut bägejä kuin vain minun, mutta nykyään kulkee 2 aikuisen ja 2 junnun ja parit kärryt. Myös B8 meinasi käydä ahtaaksi, mutta passattiin sopii kaikki hyvin.
Löytyiskö keltään kokemuksia kyseisestä audista? eli siis ilmeisesti BKE moottorista. Onko yhtä luja kuin edelliset 1.9 koneet? Hyviä ja huonoja puolia?
[quote]Löytyiskö keltään kokemuksia kyseisestä audista? (A4 B7 1.9TDI) eli siis ilmeisesti BKE moottorista. Onko yhtä luja kuin edelliset 1.9 koneet? Hyviä ja huonoja puolia? [quote]
Meillä on ollut Golfissa tuo vastaava moottori ja nyt on muutamaan vuoteen tullut melkein 100tkm mittariin. Tähän asti on toiminut moitteitta.
Viimeksi muokannut Killeri; 8.2.2016, 22:02.
Perustelu: Lisätty lainaus kun viesti siirretty tänne
Se olis itelläkin käynnissä auton vaihto hommat. Kilometrien vähennyttyä takasin bensaan siirtyminen koittaa. 3.0tdi b7 lähti pari päivää sitten nettihautomoon ja seuraavan auton kartotus alko samalla. 2.0tfsi tuntus ihan hyvälle vaihtoehdolle koneena, mutta b8:ssa ei moiseen taida uskaltaa sotkeutua. Ilmeisesti b7 on säästynyt näiltä öljynkulutus ongelmilta?
Ongelma koskee sekä 1.8t että 2.0t koneita. Johtuu long life öljynvaihto välistä. Itse hilut ei mahdottomia maksa ja kohtuu helppo homma vaihtaa. Öljynkulutus ongelma koskee b8:a.
Itselle vaihdatin just ketjun ja kiristimen sekä öljysihdin. Koneena 2.0tfsi. Kiristimen laahain oli murusina öljypohjassa ja isommat kappaleet ketjukopassa. Sihti oli ok, mutta vaihdatin mielenrauhan vuoksi. Itselle tuli uudenmallinen sihti jossa on ns. varoventtiili. Ajettu 188000 km. 1.8t koneissa sihti menee tukkoon öljypaskan/karstan takia. 2.0t koneissa saattaa jäätyä pätkäajon aiheuttama kosteus sihtiin.
Pyyhkijöiden toimivuus, kolinat alustassa, ovien ja luukun johtosarjoja on joskus mennyt eli tarkastaa että lukitukset toimii niissä. Dieseliin perehtyneet varmastikin osaa sanoa juuri tuohon moottori malliin päteviä vihjeitä
Riippuu ihan mallista. Dieseleistä B7 2.0 tdi:t ja 2,5 tdi V6:t mallista riippumatta on aika heikkoja esityksiä.toisaalta jos niistä on korjattu kaikki tyyppiongelmat pois voi olla erittäinkin hyviä autoja. yleisesti kaikki muut välillä 1995-2016 on ihan ostamisen arvoisia. Nyrkkisääntöinä että vanhemmat pikkukoneet kuulostaa traktoreilta ja vanhemmat isot myllyt kuluttaa enemmän kuin uudet.
Se ns päästöhuijaus 2.0 tdi on muuten oikeasti aika hyvä ja sivistynyt moottori. ps mulla vois olla B6 farkku kohta myynnissä ?
Viimeksi muokannut kontio; 27.3.2016, 18:54.
Perustelu: pari tarkennusta
Kiikarissa olisi tuollainen 162kw 2.0tfsi a4, vajaat 200tkm ajettuna. Mitä tyyppivikoja BUL koneessa? Ilmeisesti vähän huolettomampi kuin normaali 147kw moottori, tai näin olen ymmärtänyt.
Eli osaisko joku sanoo onko käytännössä mitään eroo tolla B7 kromi/punasen T:n välillä. Oon koittanu googlettaa mutta ei oikeen selvää vastausta taho saaha. Ennen ainakin meinannu vissiin riskimpää ohjelmaa. Sen verran tuntu ero ku koeajoin b7 2.0tfsi farkku manuaalia joka oli kromi T:llä että oli jotenki laiskempi ku oma sedan automaatti joka on tolla punasella T:llä. Tehot oli papereiden mukaan kuitenkin samat 200hp. Vai kuvittelenko? Toki koeajo auto oli etuveto ja oma on quattro.
Comment