Tipparin öljynvaihto ei kuulu huoltoon, koska on elinikäinen täyttö. Se elinikä vaan on huomattavasti pitempi jos ne vaihtaa silloin tällöin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Mä oon vaihdellu 60tkm välein tippiin öljyt. Edellisessä b6 jolla ajelin 5v ja mittarissa oli 223tkm toimi moitteetta ja nyt tuossa b7 mittarissa 162tkm ja reilun vuoden huristtelleena sopeutuksen teetätin viime kesänä marmorilla ja sen jälkeen toiminut hienosti. 3-4 vaihtoi nykien mutta se vaiva hävis. Tykkään kovasti.
Comment
-
Ensi tiistaina BG-ohjelmalla tippilootaan öljynvaihto Auto-Fit Tampere, kustantaa 399,-, auto siis A4 B7 -07 2.0Tfsi Avant q. Se, minkä myyjä tiskin takaa kertoi BG:stä, vaikutti hyvältä, lähtee kemiallisella pesuaineella ja huuhtelulla paskat irti perusteellisesti, siis laatikosta, ei minulta. Ajossa kokeilin eilen ja tänään sen minkä ehdin, hyvin toimii loota.
Eikö tuo 60tkm ole multin vaihtoväli, huoltokirjan mukaan?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viestiEn muista, voi ollakin. Itellä vaan parempi mieli kun vaihtaa 60tkm välein. Turhaa ehkä mutta olkoon.
Edit. Vaihdan mä moottoriöljytkin noin 10tkm välein vaikka ohje taitaa olla 30tkm :)
Ja moottoriöljyn vaihtoväli on joko kiinteä 15tkm/1v tai joustava 15-30tkm/2v. Missään ei ole määrätty 30tkm väliä VAG autoissa.
Comment
-
Forumin toisesta ketjusta sain tietää tästä 6v-tipin BG-ohjelmasta, aattelin nyt heti "varmistella" B7:n hankituani vaihdattamalla laatikonöljyt saman tien, kun kerran puhdasta lupaavat.
B7.ssä eka 100tkm.n aikana Laakkosella LL-huollot olleet n. 25tkm välein, sen jälkeen vaihtunut huoltojen yhteydessä n. 15tkm välein ei merkkarilla, kuitenkin ruksineet LL-huollon tehdyksi? Viimeisimmän huollon väli ollut 20tkm, tehty Leppäsuon Huoltokorjaamo Oy:ssä 1/15, öljynä Mobil ESP Formula 5W-30. Sen jälkeen ajettu 1200km. Läpimennyt katsastus ollut 2/15. (Aikaisemmin omistamassani B8:ssa mäntäremontin jälkeen marmori ehdotti vuosivaihtoväliä, öljyksi castrol Magnatec 5W-40). Kummassakin siis 2.0tfsi.
Ilmossa: B7.ssa sport-alusta; kuiteista näkyi, että 190tkm:ssä oli vaihdettu ei-merkkarilla s-line takajouset(+nelipyöräsuuntaus). Onko sport-alustan korkeudella eroa s-linen vastaavaan? Auto näyttää perusalustaa matalammalta, edestä ja takaa. Auto omasta mielestä jopa parempi ajaa alustan puolesta kuin aik. e-veto B8 s-line,(19" china-tinat + 245/35 Nokian zlinet). Nyt B7:ssä 17" OEM sline-vanteet Nokian Hakka 225/45 renkailla eikä jää mielestäni pahaa kork.suunt. kaaren ja renkaan väliä.Viimeksi muokannut calacucco; 10.5.2015, 02:15.
Comment
-
Sen longlifenkin max ajomääräksi voi asettaa 15tkm/1v jos haluaa, itselläni on myös noin, jos Ilkka sitä nyt tarkoittaa? Käytännössähän se on kiinteä väli. Se 6v tippi taas on melko nirso öljyn suhteen ja minusta siinä ei sitä BG:n atf öljyä voisi käyttää. Sen huuhtelun voi sillä laitteella kyllä hyvin tehdä, mutta täyttäisin laatikon ennemmin ihan siihen varmasti käyvällä öljyllä, kuten esimerkiksi zf lifeguardfluidilla tai vastaavalla hyväksynnän omaavalla. Käytännössä siis ei ihan halpaa todellakaan, mutta jos vaihtaa esim 80-100tkm välein, niin ei se silloin hirveästi kustanna kuin hetkellisesti.Viimeksi muokannut LauriJT; 10.5.2015, 08:38.
Comment
-
Vieras
Minulle Finntestin mies sanoi, että BG:n öljy on sopivaa tippiin, oli orkkisväri mikä tahansa. Kuulostaa oudolle, mutta jos laitteen olisin hankkinut, niin maksaja olisi löytynyt, jos info olisi ollut väärää.
Comment
-
Tuon saman olen minäkin kuullut kun oli heidän kanssa tuosta puhetta ja myös kuulosti aika oudolle omaan korvaan. Onhan se varmasti useimpiin tippeihin sopivaa mutta äsken kun katsoin BG sivuilta niin öljynkin kohdalla oli maininta että:
BG Universal Synthetic ATF is NOT intended for use in continuously variable transmissions (CVTs) or in transmissions requiring Type F fluid
Tietenkin voin aivan hyvin olla väärässä tuon suhteen, mutta hieman silti epäilyttää.
Otitko Jere mitään vastaavaa laitetta vai jätitkö homman hautumaan? Finnkoneella näkyy olevan myös tuollaisia laitteita.Viimeksi muokannut LauriJT; 10.5.2015, 09:18.
Comment
-
Vieras
Homma jäi hautumaan, on sen verran iso investointi kaikkineen. Laitteita on tosiaan monella valmistajalla ja niissä voi käyttää mitä aineita tahtoo. Mutuilen että pelkkä huuhteluvaihto ilman pesuaineita on riittävä suurimpaan osaan autoja. Ja samalla uusi suodatin.
Comment
-
Kun kävin ajan Autofit:lle varaamassa, puhui tiskin kaveri Atf-öljystä. Onko tullut tietoon tapauksia, että BG-ohjelman mukaisen pesun(huuhtelun) ja täytön jälkeen olisi ilmennyt kellään ongelmia näissä 6v-tipeissä kyseisen toimenpiteen johdosta? Eikö huollon tekijä olisi silloin selkeästi mahdollisessa maksajan roolissa? Aion itse seurata homman läpi.
Comment
-
Joo, Lauri, kiinteästä huoltovälistä puhuin, jossa ö-vaihto 1v/15tkm, mutta ei merkkarilla enää puhuttu silloin LL-huollosta eli 30tkm/2v, kun vaihdos sovittiin mun ex B8:an. Silti tarkoitus nytkin kiinteällä vaihtovälillä käyttää LL-öljyjä, vaik marbletiski ehdotti Castrolin Magnatecia 5W-40.
Täytyypi vielä huomenna B7 laatikkoöljynvaihtoon vietäessä kysyä tiskin takaa tuon atf-laatikkoöljyn sopivuus. Varatessani ajan tiskin kaveri katsoi rekkarin perusteella tän atf:n käyväksi öljyksi.
Comment
-
Tösös pitkästä aikaa!
Nythän kävi silleen, että varasin -06 mallisen 3,0 (BKN) TDIQ A4 Avantin manuaali laatikolla. Auto on käyttönotettu 12/05 saksassa, josta -07 lopulla ostettu Suomeen vuoden ikäisenä, n. 20tkm ajettuna. Mittarissa on nyt n. 280tkm.
Hiukan alkoi huolettamaan, kun olen lueskellut juttuja jakoketjuista, hiukkassuodattimista, egrstä, imusarjan läpistä, moottorin "hytinöistä" ym..
Onko noista jakoketjuja katkeillut?
Voiko VIN koodilla katsoa jostain, onko autoon asennettu uutena DPF? Koslaa en ole vielä päässyt edes livenä näkemään.
Danke schön, joka viitsii vastata...
Edit: Tämän voi poistaa, sisältää tekniikkaan liittyvää mutustelua. Laitan tekniikkaosastolle.
Comment
-
Kaikenlaista mutustelua 3,0TDI (BKN) hankintaan liittyen
Tösös pitkästä aikaa!
Nythän kävi silleen, että varasin -06 mallisen 3,0 (BKN) TDIQ A4 Avantin manuaali laatikolla. Auto on käyttönotettu 12/05 saksassa, josta -07 lopulla ostettu Suomeen vuoden ikäisenä, n. 20tkm ajettuna. Mittarissa on nyt n. 280tkm.
Hiukan alkoi huolettamaan, kun olen lueskellut juttuja jakoketjuista, hiukkassuodattimista, egrstä, imusarjan läpistä, moottorin "hytinöistä" ym..
Onko noista jakoketjuja katkeillut?
Voiko VIN koodilla katsoa jostain, onko autoon asennettu uutena DPF? Koslaa en ole vielä päässyt edes livenä näkemään.
Danke schön, joka viitsii vastata...
Comment
-
Hiukan alkoi huolettamaan, kun olen lueskellut juttuja jakoketjuista, hiukkassuodattimista, egrstä, imusarjan läpistä, moottorin "hytinöistä" ym..
Onko noista jakoketjuja katkeillut?
Eli summasummarum. Jos ottaa mahdolliset jakoketjuhommat huomioon ostaessa, niin eipä ole syytä miksi ei ostaisi. Toki käyttökulut on kolmilitraisella muutenkin isommat, joten vimeisillä penneillään ei kannata hankkia.
Comment
-
Comment
-
Lonkalta heitän vastaväitteen että ei ole aikarajaa vaan pelkkä kilometriraja. Väite perustuu siihen että sama on 1.8T:ssä ja siihenkin netissä opastetaan 5v vaihtoväliä vaikka merkkihuollosta kysyessä virallinen vastaus on ettei ole aikarajaa. Jokainen tietysti vaihtaa hihnan kun itselle sopii.
Comment
-
Vieras
Audi ei ilmoita aikaa, tarvikehihnoissa 5 tai 6v. Jokainen voi itse arpoa onko 500€ säästö tässä kohtaa järkevää. Joku ne orkkishihnatkin tekee ja yhtälailla kumista.
Comment
-
Itse kun kysyin merkkiliikkeestä tuota nykyistä ostaessa, sanoivat tuon 180tkm/5v. Tämä siis Seinäjoen Käyttöautolta.
Comment
Comment