Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tipparin öljynvaihto ei kuulu huoltoon, koska on elinikäinen täyttö. Se elinikä vaan on huomattavasti pitempi jos ne vaihtaa silloin tällöin.

    Comment


    • Ko. yksilöllä on 227 tkm takana, muutoin hyvä varustelu kiinnostaa, nahkaistuimet, bose, S-line, jotain muuta, suomi-audi.

      Comment


      • teorian toinen puoli on se, että jos tippilootan öljyt vaihtaa liian myöhään se aiheuttaa mahdollisesti vahinkoa.Mutuna jos 120-150 tonnin välein vaihtaa niin laatikon vois olettaa kestävän auton eliniän. voi se toki muutenkin kestää.

        Comment


        • Illaksi kotiin, sillä B7:lla, hyvin pelittää loota. Täytyypi kysellä mikä firma vaihtelis lootan öljyt Pirkanmaan suunnalla, ed. liikkeen tekemä huolto 225tkm:ssä, ei näy ainakaan huoltokirjassa missään kohtaa lootan öljynvaihtoa. Nyt siis ajettu 227tkm.

          Comment


            Mä oon vaihdellu 60tkm välein tippiin öljyt. Edellisessä b6 jolla ajelin 5v ja mittarissa oli 223tkm toimi moitteetta ja nyt tuossa b7 mittarissa 162tkm ja reilun vuoden huristtelleena sopeutuksen teetätin viime kesänä marmorilla ja sen jälkeen toiminut hienosti. 3-4 vaihtoi nykien mutta se vaiva hävis. Tykkään kovasti.

            Comment


            • Ensi tiistaina BG-ohjelmalla tippilootaan öljynvaihto Auto-Fit Tampere, kustantaa 399,-, auto siis A4 B7 -07 2.0Tfsi Avant q. Se, minkä myyjä tiskin takaa kertoi BG:stä, vaikutti hyvältä, lähtee kemiallisella pesuaineella ja huuhtelulla paskat irti perusteellisesti, siis laatikosta, ei minulta. Ajossa kokeilin eilen ja tänään sen minkä ehdin, hyvin toimii loota.
              Eikö tuo 60tkm ole multin vaihtoväli, huoltokirjan mukaan?

              Comment


                En muista, voi ollakin. Itellä vaan parempi mieli kun vaihtaa 60tkm välein. Turhaa ehkä mutta olkoon.

                Edit. Vaihdan mä moottoriöljytkin noin 10tkm välein vaikka ohje taitaa olla 30tkm :)

                Comment


                • Noita on sitten muitakin samalla lailla toimivia laitteita kuin BG. Ei nyt mitenkään kauhean yleisiä mikään noista mutta kuitenkin. BG:llä vain on itselleen brändätyt pesuaineet ja öljyt.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viesti
                    En muista, voi ollakin. Itellä vaan parempi mieli kun vaihtaa 60tkm välein. Turhaa ehkä mutta olkoon.

                    Edit. Vaihdan mä moottoriöljytkin noin 10tkm välein vaikka ohje taitaa olla 30tkm :)
                    Tipille ei ole määrätty vaihtoväliä lainkaan.
                    Ja moottoriöljyn vaihtoväli on joko kiinteä 15tkm/1v tai joustava 15-30tkm/2v. Missään ei ole määrätty 30tkm väliä VAG autoissa.

                    Comment


                    • Forumin toisesta ketjusta sain tietää tästä 6v-tipin BG-ohjelmasta, aattelin nyt heti "varmistella" B7:n hankituani vaihdattamalla laatikonöljyt saman tien, kun kerran puhdasta lupaavat.

                      B7.ssä eka 100tkm.n aikana Laakkosella LL-huollot olleet n. 25tkm välein, sen jälkeen vaihtunut huoltojen yhteydessä n. 15tkm välein ei merkkarilla, kuitenkin ruksineet LL-huollon tehdyksi? Viimeisimmän huollon väli ollut 20tkm, tehty Leppäsuon Huoltokorjaamo Oy:ssä 1/15, öljynä Mobil ESP Formula 5W-30. Sen jälkeen ajettu 1200km. Läpimennyt katsastus ollut 2/15. (Aikaisemmin omistamassani B8:ssa mäntäremontin jälkeen marmori ehdotti vuosivaihtoväliä, öljyksi castrol Magnatec 5W-40). Kummassakin siis 2.0tfsi.

                      Ilmossa: B7.ssa sport-alusta; kuiteista näkyi, että 190tkm:ssä oli vaihdettu ei-merkkarilla s-line takajouset(+nelipyöräsuuntaus). Onko sport-alustan korkeudella eroa s-linen vastaavaan? Auto näyttää perusalustaa matalammalta, edestä ja takaa. Auto omasta mielestä jopa parempi ajaa alustan puolesta kuin aik. e-veto B8 s-line,(19" china-tinat + 245/35 Nokian zlinet). Nyt B7:ssä 17" OEM sline-vanteet Nokian Hakka 225/45 renkailla eikä jää mielestäni pahaa kork.suunt. kaaren ja renkaan väliä.
                      Viimeksi muokannut calacucco; 10.5.2015, 02:15.

                      Comment


                      • Sen longlifenkin max ajomääräksi voi asettaa 15tkm/1v jos haluaa, itselläni on myös noin, jos Ilkka sitä nyt tarkoittaa? Käytännössähän se on kiinteä väli. Se 6v tippi taas on melko nirso öljyn suhteen ja minusta siinä ei sitä BG:n atf öljyä voisi käyttää. Sen huuhtelun voi sillä laitteella kyllä hyvin tehdä, mutta täyttäisin laatikon ennemmin ihan siihen varmasti käyvällä öljyllä, kuten esimerkiksi zf lifeguardfluidilla tai vastaavalla hyväksynnän omaavalla. Käytännössä siis ei ihan halpaa todellakaan, mutta jos vaihtaa esim 80-100tkm välein, niin ei se silloin hirveästi kustanna kuin hetkellisesti.
                        Viimeksi muokannut LauriJT; 10.5.2015, 08:38.

                        Comment


                          Minulle Finntestin mies sanoi, että BG:n öljy on sopivaa tippiin, oli orkkisväri mikä tahansa. Kuulostaa oudolle, mutta jos laitteen olisin hankkinut, niin maksaja olisi löytynyt, jos info olisi ollut väärää.

                          Comment


                          • Tuon saman olen minäkin kuullut kun oli heidän kanssa tuosta puhetta ja myös kuulosti aika oudolle omaan korvaan. Onhan se varmasti useimpiin tippeihin sopivaa mutta äsken kun katsoin BG sivuilta niin öljynkin kohdalla oli maininta että:
                            BG Universal Synthetic ATF is NOT intended for use in continuously variable transmissions (CVTs) or in transmissions requiring Type F fluid
                            Mitä tuo type f nyt onkaan. En ihan pysty 100% luottaa finntestin tietoon jo tuon takia. Totta kyllä silloin tuon maksajan suhteen :D
                            Tietenkin voin aivan hyvin olla väärässä tuon suhteen, mutta hieman silti epäilyttää.

                            Otitko Jere mitään vastaavaa laitetta vai jätitkö homman hautumaan? Finnkoneella näkyy olevan myös tuollaisia laitteita.
                            Viimeksi muokannut LauriJT; 10.5.2015, 09:18.

                            Comment


                              Homma jäi hautumaan, on sen verran iso investointi kaikkineen. Laitteita on tosiaan monella valmistajalla ja niissä voi käyttää mitä aineita tahtoo. Mutuilen että pelkkä huuhteluvaihto ilman pesuaineita on riittävä suurimpaan osaan autoja. Ja samalla uusi suodatin.

                              Comment


                              • Tämän mukaan tuo BG kävisi 6hp19a laatikkoon. Voiko tuolla olla oikeasti noin paljon hyväksyntöjä?

                                Ja en minäkään usko että varsinaista pesua tarvitaan ellei yritetä korjata ongelmia. Aikanaan suodattimen kanssa vaan tosiaan.

                                Comment


                                • Kun kävin ajan Autofit:lle varaamassa, puhui tiskin kaveri Atf-öljystä. Onko tullut tietoon tapauksia, että BG-ohjelman mukaisen pesun(huuhtelun) ja täytön jälkeen olisi ilmennyt kellään ongelmia näissä 6v-tipeissä kyseisen toimenpiteen johdosta? Eikö huollon tekijä olisi silloin selkeästi mahdollisessa maksajan roolissa? Aion itse seurata homman läpi.

                                  Comment


                                  • En ainakaan ole kuullut. Toki se on aika uusi juttu, mutta kaipa niitä olisi jo hajonnut jos hajotakseen olisi.

                                    Comment


                                    • Joo, Lauri, kiinteästä huoltovälistä puhuin, jossa ö-vaihto 1v/15tkm, mutta ei merkkarilla enää puhuttu silloin LL-huollosta eli 30tkm/2v, kun vaihdos sovittiin mun ex B8:an. Silti tarkoitus nytkin kiinteällä vaihtovälillä käyttää LL-öljyjä, vaik marbletiski ehdotti Castrolin Magnatecia 5W-40.

                                      Täytyypi vielä huomenna B7 laatikkoöljynvaihtoon vietäessä kysyä tiskin takaa tuon atf-laatikkoöljyn sopivuus. Varatessani ajan tiskin kaveri katsoi rekkarin perusteella tän atf:n käyväksi öljyksi.

                                      Comment


                                      • Tösös pitkästä aikaa!
                                        Nythän kävi silleen, että varasin -06 mallisen 3,0 (BKN) TDIQ A4 Avantin manuaali laatikolla. Auto on käyttönotettu 12/05 saksassa, josta -07 lopulla ostettu Suomeen vuoden ikäisenä, n. 20tkm ajettuna. Mittarissa on nyt n. 280tkm.
                                        Hiukan alkoi huolettamaan, kun olen lueskellut juttuja jakoketjuista, hiukkassuodattimista, egrstä, imusarjan läpistä, moottorin "hytinöistä" ym..
                                        Onko noista jakoketjuja katkeillut?
                                        Voiko VIN koodilla katsoa jostain, onko autoon asennettu uutena DPF? Koslaa en ole vielä päässyt edes livenä näkemään.
                                        Danke schön, joka viitsii vastata...

                                        Edit: Tämän voi poistaa, sisältää tekniikkaan liittyvää mutustelua. Laitan tekniikkaosastolle.
                                        Viimeksi muokannut Teemu.R; 24.5.2015, 12:46. Perustelu: Väärä osio...

                                        Comment


                                        • Kaikenlaista mutustelua 3,0TDI (BKN) hankintaan liittyen

                                          Tösös pitkästä aikaa!
                                          Nythän kävi silleen, että varasin -06 mallisen 3,0 (BKN) TDIQ A4 Avantin manuaali laatikolla. Auto on käyttönotettu 12/05 saksassa, josta -07 lopulla ostettu Suomeen vuoden ikäisenä, n. 20tkm ajettuna. Mittarissa on nyt n. 280tkm.
                                          Hiukan alkoi huolettamaan, kun olen lueskellut juttuja jakoketjuista, hiukkassuodattimista, egrstä, imusarjan läpistä, moottorin "hytinöistä" ym..
                                          Onko noista jakoketjuja katkeillut?
                                          Voiko VIN koodilla katsoa jostain, onko autoon asennettu uutena DPF? Koslaa en ole vielä päässyt edes livenä näkemään.
                                          Danke schön, joka viitsii vastata...

                                          Comment


                                            Hiukan alkoi huolettamaan, kun olen lueskellut juttuja jakoketjuista, hiukkassuodattimista, egrstä, imusarjan läpistä, moottorin "hytinöistä" ym..
                                            Onko noista jakoketjuja katkeillut?
                                            Nokkaketjut saattavat hieman korahtaa käynnistäessä. Yleensä kiristimet vaihtamalla hiljenee. Itselläni kävi kehno tuuri. Jako hyppäsi, vaikka kiristin oli juuri vaihdettu. Tulikin sitten vähän kalliimpi remontti. Kiristimien vaihto marmorilla taitaa olla yhteensä jotain 1500-2000 väliin. Jos molemman vaihtaa. Suosittelen suoraan viemään tallinnan audille jakopäänremonttiin, maksaa reipas pari tonnia, niin ei tarvitse huolehtia sen jälkeen. Hiukkassuodatin, egr yms. ovat perus "ongelma" joka diiselissä. Omasta tyhjäsin egr:n heti ostaessa, niin ei siitä vaivaa tulekkaan. EGR:n vaihdoin uuteen, kun alkoi vikakoodia antaa. Imusarjoja saa halvalla, ja on itse vaihdettavissa. Joten ei noisa nyt kannata murehtia.

                                            Eli summasummarum. Jos ottaa mahdolliset jakoketjuhommat huomioon ostaessa, niin eipä ole syytä miksi ei ostaisi. Toki käyttökulut on kolmilitraisella muutenkin isommat, joten vimeisillä penneillään ei kannata hankkia.

                                            Comment


                                              Jos dpf asennettu uutena se lukee varuste tarrassa. Kontin pohjalla ja huoltokirjan ekalla sivulla. Kaikkeen muuhun löytyy paljon keskustelua hakua käyttämällä :) samaa moottoria on käytetty monessa mallissa audin ja volkkarin nokalla.

                                              Comment


                                              • 2.0 TFSI moottorin jakohihnan vaihtoväli on 180tkm, mutta onko tuolle mitään aikaväliä milloin kannattaisi vaihtaa jos n. 150tkm ajettu -06 A4 B7 on kyseessä? Ja hinta-arviota jakopäärempalle?

                                                Comment


                                                • Muistaakseni 180tkm/5v kumpi täyttyy ensin. Jos ei kertaakaan ole vaihdettu niin... Hopi hopi.

                                                  Comment


                                                    Lonkalta heitän vastaväitteen että ei ole aikarajaa vaan pelkkä kilometriraja. Väite perustuu siihen että sama on 1.8T:ssä ja siihenkin netissä opastetaan 5v vaihtoväliä vaikka merkkihuollosta kysyessä virallinen vastaus on ettei ole aikarajaa. Jokainen tietysti vaihtaa hihnan kun itselle sopii.

                                                    Comment


                                                      Tarvike hihnoissa on valmistaja ilmoittanut aikarajan kuulemma.

                                                      Comment


                                                        Audi ei ilmoita aikaa, tarvikehihnoissa 5 tai 6v. Jokainen voi itse arpoa onko 500€ säästö tässä kohtaa järkevää. Joku ne orkkishihnatkin tekee ja yhtälailla kumista.

                                                        Comment


                                                        • Itse kun kysyin merkkiliikkeestä tuota nykyistä ostaessa, sanoivat tuon 180tkm/5v. Tämä siis Seinäjoen Käyttöautolta.

                                                          Comment


                                                          • A4 B7 ostamassa

                                                            No jakopäähän hilppeet kaikkineen marmoritiskiltä joku 220€... Voiko tuosta enään kukaan perustella itselleen että tarve säästää?
                                                            Viimeksi muokannut Dwarner; 5.7.2015, 11:51. Perustelu: Autocorrect ajatteli että puhun jalkopäästä enkä jakopäästä

                                                            Comment


                                                              Mitä kaikkea kuuluu "Sport edition" varusteisiin?

                                                              S-line ulkopaketti
                                                              Sporttipenkit
                                                              Sport-alusta (ei siis s-line)
                                                              Muuta?

                                                              Jossain taisi olla, että vaihteisto on aina manuaali?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X