Minkälainen tuo torsen on nimenomaan maantie-ajossa? Eroaako äänen tai jonkin muun ominaisuuden puolesta kielteisesti etuvedosta ts. huomaako sitä muuten kuin erikoistilanteissa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Torsen on maantieajossa talvella täysin ylivertainen vajaavetoon verrattuna. Kulkee vakaammin, kiihtyy liukkaalla kelillä, ylittää polanteet kivuttomasti ja on kokolailla mahdoton vekotin saada pyörähtämään. Ääntä ei pidä sen enempää, kuin etuveto. Ainoana miinuksena näen aavistuksen suuremman polttoaineenkulutuksen.
Käy kokeilemassa niin sillä se selviää.
Comment
-
Toikin aavistuksen suurempi polttoaineenkulutus miinuksena on suhkot näennäinen.
Varsinkin kun mietitään noita hyötyjä, joita Ilkka tuossa luetteli.
Viime lauantai oli kuulema hirveä ajokeli. Etuvetoinen superb puski, ei kääntynyt ja melkee perä edellä 40 tiellä. Itse samaa tietä ajanee en huomannut mitään. Paljon lunta joo, mutta kaasua kaasua.
Muista koneista en osaa sanoa, mutta 3.0 bensa on kyllä ihana, vaikka ei ole mikään raketti.
3.0 bensa ja torsen-quattro = voin sanoa im lovin it. :)
Comment
-
Kiitos vastauksista, hyvältähän se kuulostaa. Kriteereinä on itselläni 1,9 tdi ja jos mahdollista, sedan. Näitähän ei käytännössä ole ollenkaan tarjolla, eikä farkkujakaan vähillä kilometreillä, joten löytämisen kanssa on vähän ongelmaa. Kolmen litran bensakoneen kanssa nelivedon hauskuuskerroin on varmaan kohdallaan. :-)
Comment
-
Ei voi muuta kuin toivottaa onnea matkaan, 1.9TDIq sedanit on muutenkin harvemmassa kuin farmarit, puhumattakaan että pitäisi kohtuukilometreillä löytyä, uusimmatkin B6:set on jo kymmenisen vuotta vanhoja. Vähän ajettua sai kuitenkin jo kolme vuotta sitten etsiä ihan jonkun aikaa, BTDT. Muutenhan nämä on varmaankin vähiten huonoja vaihtoehtoja autoksi, se ja "harvinaisuus" tosin näkyy myös hintapyynneissä.
Comment
-
Torsenia et ajamalla rikki saa. Laatikon ja perän öljyt kun vaihtaa niin ovat huolettomia vehkeitä voimansiirron osalta. Kytkin ja vetonivelet ovat kuluvia osia voimansiirron puolella.
Comment
-
Mulla just meni kytkin tänään vaihtoon 302tkm kohdalla ja on sitä ihan reilusti käytetty. Alkuperäinen vauhtipyörä vaihtuu myös pois. Mielestäni ihan kohtuullinen kytkimen vaihtoväli. Myös etupään tukivarret ovat alkuperäiset eikä niissä ole esiintynyt väljää. Sekä myös vetonivelet ovat alkuperäisiä.
Comment
-
Ostoapuja!
Elikkä pitäs ostaa uudet rinkulat mutta ei huvittas heti pistää tonneja marmoritiskeille!
2 litrasista en oo kuullut ku huonoa mutta mites tää 3 litranen?
B7 ois hakusessa ja tiptronikkina onko mitään järkeä? näkyy olevan myynnissä +200 ajettuja ja aika moni on lastutettu.
Ketjunkiristimistä oon kyllä kuullu mutta onko niitä mitenkä paljon sitten oikeasti menny?
T: Autoton :\
Comment
-
Täällä laskennallisesti 315hp ja 700nm. Laatikko ei ole vielä räjähtänyt. Autolla takana 375tkm. Ainoa mikä tuossa ottaa päähän on viitosella tuleva laatikon sisäinen väännönrajaus jonka poistamiseen ei ole vielä keksitty reseptiä. Tai no huijaamalla sen saisi kyllä kierrettyä, mutta sen jälkeen loota sekoilisi muuten nykyistäkin enemmän.
Comment
-
Vieras
-
Softalla ja pöntön tyhjäyksellä. Ahdin vaihtuu isompaan kunhan kerkeän asiaan paneutumaan. 50mm+ otollinen kompura ja 56mm jätöllinen turbiini. On jo Finturbolla odottamassa muokkausta. Eikä ole enää vakion kuoriin tehty ;)
Sitten kun ilmaa alkaa piisaamaan pitää polttoainepuoleen paneutua. Näissä alkupään romuissa on ihan mukavan kokoiset suuttimet jo vakiona. 1800bar vermeissä on noin 5% isommat ja 2000bar ja 1700bar suuttimet on sitten selvästi pienemmät. Isommat nämä taitaa olla kun 535d BMW:ssä. Ja selvästi isommat kun Audin tuplaturbossa.
Comment
-
Ahdin mitoitetaan siten että sillä bensalla saisi 500-550hp. Dieselillä toki vähemmän. Mutta riittää varmasti vakion polttoainepuolen ulosmittaamiseen. Sitten kun on tuohon vaiheeseen päästy, niin aletaan teetättämään isompia suuttimia ja muokkaamaan railipumppua.
En näe mitään syytä miksei tämä perusmoottori kestäisi vaikiotehojen tuplaamista. 1.9 ja 2.0 moottoreilla ei ainakaan ole vielä juurikaan ongelmia moisen tempun jälkeen kunhan alavääntöä ei oteta ihan järjettömästi.
Comment
-
Vieras
Onko mitään käytännöntietoa mihin asti pumppu riittää, niin korkeapaine kuin tankki?
Mitkä suuttimet vakioiden tilalle sopii, vakiothan on ne "spesifioidut" sarjanumeroineen jne?
Comment
-
Vieras
Comment
-
Tunnistaako joku exäkseen? GHK-170. (A4 B7 2.0 TFSI 147kW Avant Q, -07)
Mihin kannattaisi koeajossa huomio kiinnittää? Mitä päätellä käyntiäänestä, miten todeta mahdollinen veto- ja kardaaniakselin väljyys? Eli yleensäkin, mihin kannattaa huomio kiinnittää ko. mallin osalta?Viimeksi muokannut calacucco; 6.5.2015, 20:17.
Comment
-
Paljonko on kilometrejä takana kyseisessä Audissa? Harvemmin quattroissa on ongelmana voimansiirron nivelten kuluminen alle 300tkm ajoilla, mutta poikkeuksia varmastikin on. Itse en ole kokenut tätä koskaan ongelmaksi vaikka melko paljon rullatuilla quattroilla olen tavannut ajella.
Comment
Comment