Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Minkälainen tuo torsen on nimenomaan maantie-ajossa? Eroaako äänen tai jonkin muun ominaisuuden puolesta kielteisesti etuvedosta ts. huomaako sitä muuten kuin erikoistilanteissa?

    Comment


      Torsen on maantieajossa talvella täysin ylivertainen vajaavetoon verrattuna. Kulkee vakaammin, kiihtyy liukkaalla kelillä, ylittää polanteet kivuttomasti ja on kokolailla mahdoton vekotin saada pyörähtämään. Ääntä ei pidä sen enempää, kuin etuveto. Ainoana miinuksena näen aavistuksen suuremman polttoaineenkulutuksen.

      Käy kokeilemassa niin sillä se selviää.

      Comment


      • Toikin aavistuksen suurempi polttoaineenkulutus miinuksena on suhkot näennäinen.
        Varsinkin kun mietitään noita hyötyjä, joita Ilkka tuossa luetteli.

        Viime lauantai oli kuulema hirveä ajokeli. Etuvetoinen superb puski, ei kääntynyt ja melkee perä edellä 40 tiellä. Itse samaa tietä ajanee en huomannut mitään. Paljon lunta joo, mutta kaasua kaasua.

        Muista koneista en osaa sanoa, mutta 3.0 bensa on kyllä ihana, vaikka ei ole mikään raketti.
        3.0 bensa ja torsen-quattro = voin sanoa im lovin it. :)

        Comment


        • Kiitos vastauksista, hyvältähän se kuulostaa. Kriteereinä on itselläni 1,9 tdi ja jos mahdollista, sedan. Näitähän ei käytännössä ole ollenkaan tarjolla, eikä farkkujakaan vähillä kilometreillä, joten löytämisen kanssa on vähän ongelmaa. Kolmen litran bensakoneen kanssa nelivedon hauskuuskerroin on varmaan kohdallaan. :-)

          Comment


            Ei voi muuta kuin toivottaa onnea matkaan, 1.9TDIq sedanit on muutenkin harvemmassa kuin farmarit, puhumattakaan että pitäisi kohtuukilometreillä löytyä, uusimmatkin B6:set on jo kymmenisen vuotta vanhoja. Vähän ajettua sai kuitenkin jo kolme vuotta sitten etsiä ihan jonkun aikaa, BTDT. Muutenhan nämä on varmaankin vähiten huonoja vaihtoehtoja autoksi, se ja "harvinaisuus" tosin näkyy myös hintapyynneissä.

            Comment


            • Joo sitä onnea tarvitaan, eikä silti taida onnistua. Olen tässä vähän tuuminut farkkumallia, joita on sentään muutama. Onko nelivedon tekniikassa joku kilometrimäärä, missä alkaa paukkua? Tällä hetkellähän nettiautossa vähiten ajetutkin ovat tyyliin yli 230 tkm ajettuja.

              Comment


              • Torsenia et ajamalla rikki saa. Laatikon ja perän öljyt kun vaihtaa niin ovat huolettomia vehkeitä voimansiirron osalta. Kytkin ja vetonivelet ovat kuluvia osia voimansiirron puolella.

                Comment


                  Mulla just meni kytkin tänään vaihtoon 302tkm kohdalla ja on sitä ihan reilusti käytetty. Alkuperäinen vauhtipyörä vaihtuu myös pois. Mielestäni ihan kohtuullinen kytkimen vaihtoväli. Myös etupään tukivarret ovat alkuperäiset eikä niissä ole esiintynyt väljää. Sekä myös vetonivelet ovat alkuperäisiä.

                  Comment


                  • Itse ostin kesällä A4 1.9tdi avant quattron-03 enkä ole huomannut muuta moitittavaa kuin ardicin lisälämmittimen joka on ollut mykkänä het talven alettu.Enää ei ole paluuta vajaavetoisiin kun nelikkoa on saanut ajaa talven pääkallokeleillä.

                    Comment


                      Itse en jaksanut alkaa jännittää noiden kanssa, vaan päädyin 3.0 TDI:hin. Muutaman ajokokemuksen perusteella miellyttävämpi käytöksinenkin.

                      Comment


                      • Ostoapuja!

                        Elikkä pitäs ostaa uudet rinkulat mutta ei huvittas heti pistää tonneja marmoritiskeille!

                        2 litrasista en oo kuullut ku huonoa mutta mites tää 3 litranen?
                        B7 ois hakusessa ja tiptronikkina onko mitään järkeä? näkyy olevan myynnissä +200 ajettuja ja aika moni on lastutettu.
                        Ketjunkiristimistä oon kyllä kuullu mutta onko niitä mitenkä paljon sitten oikeasti menny?

                        T: Autoton :\

                        Comment


                        • Pienellä salapoliisin työllä saattaisi viisastua.
                          esim.tuosta ja tuosta.

                          Comment


                          • Up. Mahdollisia uusia kokemuksia B7 3.0tdi tiptronicin kestosta jos autoa piristää lastulla sinne 270hp 450nm hujakoille?
                            Viimeksi muokannut jeremiah; 19.6.2014, 02:17.

                            Comment


                            • Moro
                              Mulla pelannut ok...Vääntö oli jossain 580Nm hujakoilla...D-asennossa vähän parkasee välillä kun alhaalta lähtee...S ja M-asento ihan ookoo...Vilkuttaa korkeintaan EPS-valoa ja meno vähän rauhoittuu....

                              Comment


                              • 270hp ja 450Nm voi olla aika haastava yhdistelmä :) eli vääntöjä taitaa tulla enemmän väkisinkin

                                Comment


                                • Täällä laskennallisesti 315hp ja 700nm. Laatikko ei ole vielä räjähtänyt. Autolla takana 375tkm. Ainoa mikä tuossa ottaa päähän on viitosella tuleva laatikon sisäinen väännönrajaus jonka poistamiseen ei ole vielä keksitty reseptiä. Tai no huijaamalla sen saisi kyllä kierrettyä, mutta sen jälkeen loota sekoilisi muuten nykyistäkin enemmän.

                                  Comment


                                    Millä reseptillä nuo lukemat on?

                                    Comment


                                    • Softalla ja pöntön tyhjäyksellä. Ahdin vaihtuu isompaan kunhan kerkeän asiaan paneutumaan. 50mm+ otollinen kompura ja 56mm jätöllinen turbiini. On jo Finturbolla odottamassa muokkausta. Eikä ole enää vakion kuoriin tehty ;)

                                      Sitten kun ilmaa alkaa piisaamaan pitää polttoainepuoleen paneutua. Näissä alkupään romuissa on ihan mukavan kokoiset suuttimet jo vakiona. 1800bar vermeissä on noin 5% isommat ja 2000bar ja 1700bar suuttimet on sitten selvästi pienemmät. Isommat nämä taitaa olla kun 535d BMW:ssä. Ja selvästi isommat kun Audin tuplaturbossa.

                                      Comment


                                      • Missä tuollaisia paineita on ja mihinkä ne liittyy??

                                        Comment


                                          Toki puhutaan raili-paineesta ja etäisesti liittyy polttoaineen ruiskuttamiseen. :)

                                          Comment


                                          • Yleisesti ottaen tähän aiheeseen liittyen, kuinkas paljon tämä kyseinen moottori kestää kasvanutta tehoa? Jos ei vaihdelaatikkoa oteta huomioon.

                                            Mikäs Hatemii:lla on tehollinen tavoite?

                                            Comment


                                              Kone kestää kyllä, vauhtipyörä kehnosti.

                                              Comment


                                              • Ahdin mitoitetaan siten että sillä bensalla saisi 500-550hp. Dieselillä toki vähemmän. Mutta riittää varmasti vakion polttoainepuolen ulosmittaamiseen. Sitten kun on tuohon vaiheeseen päästy, niin aletaan teetättämään isompia suuttimia ja muokkaamaan railipumppua.

                                                En näe mitään syytä miksei tämä perusmoottori kestäisi vaikiotehojen tuplaamista. 1.9 ja 2.0 moottoreilla ei ainakaan ole vielä juurikaan ongelmia moisen tempun jälkeen kunhan alavääntöä ei oteta ihan järjettömästi.

                                                Comment


                                                  Onko mitään käytännöntietoa mihin asti pumppu riittää, niin korkeapaine kuin tankki?
                                                  Mitkä suuttimet vakioiden tilalle sopii, vakiothan on ne "spesifioidut" sarjanumeroineen jne?

                                                  Comment


                                                  • Mites menee B8:ssa sylintereiden järjestys? VCDS Ilmoittaa, että 6 sylinteristä hehku kabut, niin tietää minkä vaihtaa. Toki voi olla järkevää vaihtaa kaikki kerralla, mutta jos joku tietää järjestyksen, niin eihän tuosta haittaa olisi.

                                                    Comment


                                                      Kuten kaikissa VAGeissa. Oikealla edessä on 1, vasemmalla edessä 4 joten vasen taka on 6.

                                                      Comment


                                                      • Tunnistaako joku exäkseen? GHK-170. (A4 B7 2.0 TFSI 147kW Avant Q, -07)
                                                        Mihin kannattaisi koeajossa huomio kiinnittää? Mitä päätellä käyntiäänestä, miten todeta mahdollinen veto- ja kardaaniakselin väljyys? Eli yleensäkin, mihin kannattaa huomio kiinnittää ko. mallin osalta?
                                                        Viimeksi muokannut calacucco; 6.5.2015, 20:17.

                                                        Comment


                                                        • Miks ne vetarit ja kardaani väljiä olisi?
                                                          Öljyähän nuo on vissiin syöneet, edellinen omistaja ehkä osaa auttaa. Ei kai siinä muuta mullistavaa.

                                                          Comment


                                                          • Ok. Kävi ajatuksis että vetävät pyörät edes ja takana ja siinä sitten nivelten kuluminen; öljynkulutus tulikin 1. Audissani kovasti esille... (A4 B8). Onko näihin B7 tippilaatikoihin tarvetta vaihdella öljyjä?

                                                            Comment


                                                              Paljonko on kilometrejä takana kyseisessä Audissa? Harvemmin quattroissa on ongelmana voimansiirron nivelten kuluminen alle 300tkm ajoilla, mutta poikkeuksia varmastikin on. Itse en ole kokenut tätä koskaan ongelmaksi vaikka melko paljon rullatuilla quattroilla olen tavannut ajella.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X