Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Aika paljon taitaa hiukkaspöntön tyhjennys vaikuttaa jos Petri pääsee noin vähällä. Itsellä sama motti ja harvoin olen päässyt edes alle tuon em. 7 l/100km matka-ajossa. Tai sit mulla on vaan raskas jalka.

    Comment


    • Pöntön tyhjäys taisi auttaa n. 0,3-0,5...ihan tarkkaan ei pysty sanomaan kun jotain pieniä muitakin muutoksia tuli tehtyä (muitakin muutoksia softaan, renkaat tms).

      Renkaathan mulla on aika maltilliset 224/45-17" Ozin kevyillä vanteilla kesällä ja talvella sit jotkut perustavis alumiinit (Enzo tms) 205/55-16

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
        Mulla tuota kylällä pyörimistä tulee niin vähän, ettei kaupunkikulutuksella ole merkitystä. Moottoritiekulutus on isossa roolissa.

        Isolohkodiesel on jonkin verran kalliimpi vakuuttaa, mutta ero on parin sadan luokkaa vuositasolla. Siihen vielä kulutukseen jonkin sortin ero, ja aletaan olla pikkuhiljaa merkitsevissä summissa. Toki kaks'litraisen luotettavuus on suomalaisen naisen tasolla, pettää varmasti..

        Mitenköhän paljon mahtaa TFSI:lle soppa maistua moottoritienopeuksissa (~120 kmh), kokemuksia?
        Omaa kokemusta tosta b7 sedanista, mutta kone on poiketen (BFB) niin kulutus pyörii kesällä 245/35r18 rengaistuksella siinä 7-8 välillä ja talvella 205/55r16 renkailla vähän vähemmän arvauskoneen mukaan.. Työmatkaa tulee sen 50km suuntaan ja kaupunki pörräämistä tulee harrastettua vähäsen.

        Comment


          Jumal'moottorisia B7 quattroja on melko nahkeesti tarjolla. Tuossa työkaverilta löytyi vajaavetoinen ja sillä kulutus kuulemma jossain 7 .. 8 välimaastossa. Ei posketon siis.

          Comment


            Ostat Arto B6 AVF quattron säästöpossuksi. Se on tosin nykypäivänä rahamiehen valinta, ainakin hintapyynneistä päätellen.

            Comment


            • Mulla tulee tuo oma B7 myyntiin todennäköisesti keväällä...silloin on mittarissa ehkä 245-250tkm (nyt 232tkm)....hinta on varmaan ihan sopiva Quattro Audia arvostaville alan miehille (n.180-190hv/400Nm = Finturbo + Findiesel tehnyt kaikki muutokset/säädöt...ei mitään nyrkkipajatuunauksia;))

              Comment


                Säästövaihtoehtona ois Golf V. Käyttökulut olisi pienellä kuutioinnilla toista tonnia pienemmät, kuin B7:lla. Isoin kysymysmerkki on se metakan määrä. Kun autossa viettää 2h \ päivä, siellä soisi viihtyvänsä..

                Comment


                • Jumal'moottorisia B7 quattroja on melko nahkeesti tarjolla. Tuossa työkaverilta löytyi vajaavetoinen ja sillä kulutus kuulemma jossain 7 .. 8 välimaastossa. Ei posketon siis.
                  Ruotsista löytyy!

                  Ostat Arto B6 AVF quattron säästöpossuksi. Se on tosin nykypäivänä rahamiehen valinta, ainakin hintapyynneistä päätellen.
                  Se taas johtuu ihan siitä että niitä on tehty pirun vähän ja kaikki tietää hyväksi peliksi niin arvo pysyy :) Saksassa voi olla 3 kerrallaan myynnisä

                  edit_ tuossa olis perustyylikäs yksilö. ei säväytä, mutta ihan ok. suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-a4-avant-1-9-tdi-quattro-2-hd-osterode-am-harz/186088995.html
                  Viimeksi muokannut kontio; 31.10.2013, 14:38.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                    Juu saksasta ei varmaan ole edes saanut B7:aa ilman hiukkasloukkua
                    Omasta saksantuonnistakaan ei DPF:ää onneksi löydy. Tai jos olisi ostaessa ollut niin ei olisi enää.

                    Talvinopeuksilla ja 225/45/17 nastarenkailla pääsee sinne 6,3-7.0/100km kulutuksiin, Kesänopeudet ja 235/35/19 Kumhot painavilla replicoilla 7.0-7.6/100km. Tämä siis Findieselin softalla.

                    3.0tdiq bkn -05

                    Comment


                      Mitäs raati sanoisi hinnaksi -06 2.0TFSI quattro DTM editionille? Kilsoja olis vähän päälle 80tkm ja veroineen/hakukuluineen hintaa jäisi 21ke. Saako tommosia ikinä myytyä kakkosela alkavilla hinnoilla? Oman perstuntuman mukaan tommosen hinta, jolla se menisi ehkä kaupaksi olis jotein 17-18ke paikkeilla. Oonko ihan hakoteillä? Kunto olis 10+ ikäisekseen ja siksi tuo vähän kiinnostaisi. Nettiauton tämän hetken tarjonta vastaavista on lähinnä naurettavaa hintapolitiikaltaan. Ei kai noin vanhoja romuja kukaan nyt oikeasti osta +20ke hinnoilla. Vähän tekis mieli koittaa nelikkoa talven ajan...

                      Kerran menin jo miinaan nettiauton kanssa GTi golfia ostaessa. Se oli silloin nettiauton halvin vähän ajettu ja kovan tinkaamisen jälkeen otin sen vaihdossa. Silti se oli h*lvetisti ylihintainen. Siitä tuli huonoin autokauppa, mikä on kohdalle osunut. Golffi ei kelvannut kenellekään, vaikka se oli ihan priimakuntoinen ja vähän ajettu. Kaikki olis tinganneet heti kättelyssä melkein puolet pois.
                      Viimeksi muokannut JM; 11.11.2013, 19:09.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                        Mitäs raati sanoisi hinnaksi -06 2.0TFSI quattro DTM editionille? Kilsoja olis vähän päälle 80tkm ja veroineen/hakukuluineen hintaa jäisi 21ke. Saako tommosia ikinä myytyä kakkosela alkavilla hinnoilla? Oman perstuntuman mukaan tommosen hinta, jolla se menisi ehkä kaupaksi olis jotein 17-18ke paikkeilla. Oonko ihan hakoteillä? Kunto olis 10+ ikäisekseen ja siksi tuo vähän kiinnostaisi. Nettiauton tämän hetken tarjonta vastaavista on lähinnä naurettavaa hintapolitiikaltaan. Ei kai noin vanhoja romuja kukaan nyt oikeasti osta +20ke hinnoilla. Vähän tekis mieli koittaa nelikkoa talven ajan...
                        Itse en nyt niin kauhiasti suunnittele sen juuri ostamaani auton myymistä ja siten spekulaatio sen auton todellisesta arvosta nyt tai tulevaisuudessa ei nyt niin ihmeemmin kiinnosta, ihan numerotiedoin kunto 10+/ 80 tkm./ DTM Ed./-06 ja 21 te. ei kuulosta ihan pahalta diililtä jos moista olet itsellesi katsellut, itse ainakin annan arvoa vähille kilometreille ja kunnolle, omat fiilarit ovat enempi kadoksissa silloin kun auto on ns. 'huonokuntoinen' - semmoista en ostaisi halvallakaan.

                        Tietty arvo jatkossa tai nyt voi askarruttaa jos autoa on tarkoitus pitää vain hetki, itselläni autot olleet yleensä lähemmäs kymmenen vuotta ja silloin se alkuhinta ei ole niin relevantti vs. auton kunto ja varusteitten itselle sopivuus.

                        Comment


                        • Kaveri osti äsken tietääkseni ilman DTM:ää jonkun ~satatuhatta ajetun liikkeestä 19,5 tuhanteen.
                          Tiedä sitten oliko vähän vai paljon mutta Ruotsista veroineen tekee jonkun 11-12000€+6000€, Saksasta ehkä muutaman euron halvemmalla.

                          Comment


                            Itseasiassa verot oli pienemmät ja hinta korkeempi, mutta tuossa haarukassa. Mulla on ollut noita autoja varmaan yli 30 ja vieläkään ei oo löytynyt semmosta tän mä pidän fiilistä :D Tai toki se on aina hetken oston jälkeen, mutta vuosi/auto on jo aika vakiintunutta settiä. Kunpa tähän sairauteen olis joku lääke... C-Mersuun (w204)melkein jo innostuin pidemmäksikin aikaa, mutta heikko laatu ja vehon ryöstöhinnoiteltu huolto alkoi nyppiä.

                            Toi audi osui vähän vahingossa silmiin ja siitä innostuin pikkasen. Toisaalta samalla rahalla saa jo -08 kutosbemareita vastaavilla varusteilla. On tää vaikeeta... Taidan mennä kauppaan ostamaan cyclocrossariin nastarenkaat ja upotan sen jälkeen pään jäillä ja vedellä täytettyyn ämpäriin hetkeksi. Mun tuurilla kotimatkalla tosta katkeis jo öljypumpun käyttöakseli ja sihtikin menis tukkoon :D

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                              Kaveri osti äsken tietääkseni ilman DTM:ää jonkun ~satatuhatta ajetun liikkeestä 19,5 tuhanteen.
                              Ei noista 'perus' -06 kannata kakkosella alkavia maksaa, oma suomi S-Line maksoi tasan 3 ja 1/2 v. ja 52 tkm. sitten 27,8 te (liikkeestä), nyt mittarissa 94 tkm. ja todellinen arvo jossain 'n.' 17,8 te:n tietämillä, vuosittainen arvonlasku varsin maltillinen n. 3 te.

                              Se 21 donaa siitä mainitsemastasi DTM:stä ei ole paha.

                              Mutta vaihtoehtoja löytyy ........ jossain vaiheessa täytyy vaan osata laittaa se peli poikki B-) .

                              Comment


                              • Millä moottorilla oleva audi A4 B6 on luotettavin?

                                Olen katsollut kyseisiä audeja, mutta olen huomannus että paljon puhutaan näiden moottoreiden rikkoutumisista. Joten kysymys kuuluu, mikä niistä on luotettavin. Onko näitä vikoja, kuten öljysihdin tukkeutuminen vain 1.8T tyyppivika, vai päteekö sama myös muissa moottoreissa?

                                Comment


                                  Eipä noissa taida pommeja olla joukossa. Huoletta voit ostaa esim. mainitsemasi 1.8t:n.

                                  Comment


                                  • Vähimmällä luultavasti pääsee kun katselee 1.8t-koneisista sellaisen jolla on ajettu mahdollisimman vähän LL-väleillä tai sihti on jo kertaalleen puhdistettu.

                                    Comment


                                    • Semmonen tuntu olis, että perus 2.0 on melko varma moottori.

                                      Comment


                                      • Onko 2.0 moottorissa sama sihti öljypohjassa kuin 1.8T? Luultavammin ?

                                        Comment


                                          Mahdollisesti, mutta tuo sihtiongelma tuntuu 1.8:ssakin painottuvan turbollisiin. Vapareissa en ole juuri kuullut (nyt oma tietysti tilttaa ensi viikolla).

                                          Comment


                                            Ei se auton ja varsinkaan 1.8t:n osto voi olla öljysihdistä kiinni. Oikein hyvä moottori ja se noin 150 hevosvoimaa kuljettaa tuota koppaa jo riittävästi. Muilla se on vähän kituuttamista.

                                            Tottakai turbokoneessa on jo paljon muutakin ongelmapaikkaa, eli alipaine ja paineletkut yms. sekä tietysti turbo ja katalysaattori, jotka nopeammin ehkä tulevat tiensä päähän. Yleensäkin tuon ikäisen ja jos paljon rullattu, niin isoa "huoltoa" on edessä ja heti tehtävä (kuten se öljysihti etukäteen hoidettava), kun auton hankkii.

                                            Comment


                                            • B6 on ihan kelpo laite ja ei sitä 1,8t turhaan jumalmotiksi kutsuta. Tarvii vaan muistaa et neki on jo 10 vuotta tai enemmän vanhoja paskoja..

                                              Comment


                                                1.9TDI PD on minun mielestäni kanssa erittäin luotettava motti, kokemukset 96KW versiosta.

                                                Comment


                                                  Samaa mieltä että tuo 1.9 TDI on varmaan konsernin onnistuneimpia tuotoksia varhais-aikuisiän lähestyessä. Mahdollisimman vähän tekniikkaa joka voi mennä rikki.

                                                  Comment


                                                  • Täältä ääni myös 1.9tdi:lle jos nimen omaan luotettavuus on kriteerinä. Omassa B6:ssa ei 60 000km aikana tarvinut vaihtaa kuin 2 hehkutulppaa ja akku normaaleiden huoltojen lisäksi. Äärimmäisen hyvä vehje kaikin puolin, joskin nykymittapuulla auttamatta alitehoinen ilman ohjelmaa. Viritys tuo sitten omat lisänsä vaihtotarpeisiin.

                                                    Comment


                                                    • Audi A4 2.0 TDI 125 Sport Edition 4d

                                                      Mitäs tästä on kokemuksia? tarkoitus olisi vaihtaa oma -02 farkku tähän -08 100tkm ajettuun sedaniin.

                                                      Löysin nopealla googlailulla myös tämän :
                                                      http://www.talouselama.fi/uutiset/va...pommi/a2096011

                                                      Kyseissä autossahan on juuri tämä moottori.

                                                      Ja onko mitään muita vinkkejä mihin kyseissä autossa kannattaa kiinnittää huomiota?

                                                      Kiitos etukäteen
                                                      Viimeksi muokannut jta; 4.2.2014, 17:21. Perustelu: tervehdykset ja allekirjoitukset turhia foorumilla

                                                      Comment


                                                        Tuolla artikkelilla on painoarvoa tasan 0%. Eli sillä voi pyyhkiä pyllyä. Audilla on suutin kampanija, eli jos suutin hajoaa, ne vaihdetaan käsitääkseni kaikki uusiin, ei yksitellen.

                                                        Comment


                                                          No mutta onhan tuo lähes kiveen kirjoitettu totuus, kun Talouselämän asiantuntijareportteri kirjoittaa viiltävän analyysin ja VAGarena komppaa taustalla :)

                                                          Comment


                                                          • Jatkanpa samaan ketjuun pohdintaa B6 1,9 tdi 96kW quattron ostamisesta. Minkälainen tämä quattro-tekniikka on, välittyykö voima koko ajan jollakin prosentilla myös taakse, vai vain tarvittaessa?

                                                            Ajan lähes yksinomaan maantieajoa, 80 kilometrin siivuja, joten pidättekö täysin mahdottomana päästä suunnilleen valmistajan lupaamaan maantiekulutukseen 5,1 l/100 km vai meneekö väkisin yli. Konsernin dieseleissä kulutuslukemat ovat omalla kohdallani pitäneet aikaisemmin hyvin kutinsa, mutta en tiedä mitä tämä neliveto sitten tekee? 5,5 litraa vielä menettelee, mutta kuusi on liikaa kun tulee paljon kilometrejä. Minkälaisia kokemuksia aiheesta?

                                                            Comment


                                                              B6:ssa on aina torsen-neliveto, eli normaalitilanteessa voimanjako on 50/50. Kulutuksesta sen verran, että 5-5,5 kulutuksiin itse olen päässyt kevyessä matka-ajossa. Noin 30tkm vuosittaisella matka-ajopainotteisella ajosuoritteella kulutus on ollut vuositasolla koko lailla 5,8-5,9. Nämä lukemat siis laskettuja kulutuksia. Autossa kesällä 18" ja talvella 17" vanteet, jotka ei ole kummatkaan erityisen kevyet. Vakiolla 15" tai 16" rengastuksella päässee vähemmälläkin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X