Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt on vajaa 2 vuotta menty Zf 6hp19a laatikolla A6 3.0TDI:ssä 620 Nm:n rajoituksella ilman ongelmia. Öljyt laatikkoon vaihdetaan 60tkm välein ja pysyvät kirkkaan punaisina.

    Moottori ohjelmoitu ja siinä on tietysti käytetty järkeä, ettei max vääntöä revitä heti kun se on saatavana, vaan ajateltu kokonaisvaltaisesti voimansiirron kestävyyttä silmälläpitäen.

    Jos nämä laatikot "kestäisivät" vaan sen 400Nm, niin eiköhän niitä olisi enemmän hajonnut/ vähemmän lastutettu....

    Comment


    • Onko näissä kaikissa 3.0TDI (A6 4f) koneissa jatkeena toi sama loota? Kyse siis liukulaatikollisesta versiosta.

      Mites Arttu on ottanut voimaa noista automaagi vehkeistä? Sais olla vetävät punarajalle asti niinkun teit tohon B6:seen
      Viimeksi muokannut Tony.N; 27.11.2012, 23:07.

      Comment


      • Vaatisi vaihteiston ohjelmaan muutosta jotta saisi vaihtamaan vasta esim. 4800 rpm kohdalla. En tiedä jos tässä talven aikana innostuisi opettelemaan, tarviis jonkun sopivan testiauton tästä läheltä.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja germancar Näytä viesti

          Korimallihan on vähän vanhahtava, koska eikö tuo b7 ole lähinnä b6 facelifti vaikka korimalli onkin uusi? Toisaalta mitäs se haittaa, modernin näköinen se on edelleen ja vielä edes jollain mittapuulla perinteistä tekniikkaa.
          Jos multa kysytään niin tämä vanhahtavuus on enemmänkin etu, tuote on suunniteltu/tehty ajalla (90-l lopulla) jolloin vielä semmoinen perusluotettavuus oli yksi tuotteen tavoitteellisista ominaisuuksista, mulla on ainakin allani auto joka on parasta mitä n. 20 donalla voi ajoon saada. Kyllä tällä 2.0 TFSI:lläkin pääsee mutta olisin kait vielä tyytyväisempi (käyttöominaisuuksiin) jos myllynäni olisi tuo 3.0 TDI ottamatta sen enempää kantaan itse moottoritekniikan kestävyyteen.

          Comment


          • A4 B7 3.0TDIQ ostamassa - tärkeitä tietoja otetaan vastaan

            Oon tässä nyt miettinyt tuollasein B7 2005 mallin 3.0TDIQ ostamista ja sillä on nyt ajettu 280tkm. merkkiliikkeen huoltokirja tähän asti. Muutapa en tiedäkkään nyt autosta.
            Onko tuo BKN koneella ja millainen kone tuo on yleensä ottaen?
            Onko niitä nk. tyyppivikoja (kalliita sellaisia?)
            Mitä tuosta kannattee katsoa tarkkaan ostoa tehdessä?
            Miten esim. tuon auton vaihdelaatikko kun näytti olevan tippilootalla, onko susi laatikko olemassa vai kestääkö tuo miten?
            Mitä tuommonen sedani quattrona ja tippilootalla kuluttaa esim. kaupunki pyörityksessä ja mitä matka-ajossa?
            Kaikkia tietoja otetaan vastaan?

            Comment


            • Moro, Vuosi sitten hankin tuollaisen. 194tkm oli ajettu. BKN moottori. Tippilootalla on ja se toiminut moitteettomasti. DPF on suolistettu. Moottoria on vähän piristetty Powerflashilla. Kulutus kesällä maantie 6.5-7.5/100km. Kaupungissa 9-12/100km. Talvella vähän enemmän. Tiedustelin pörhöltä autoa ostaessa heikkoja kohtia. Huoltoneuvoja kertoi, että suuttimia on joskus jouduttu vaihtamaan. Ainoa ongelma on ollut turbon servomoottori, joka antaa vikakoodia. Ahtaa normaalisti ja vikavalo sammuu aina itsestään. Eli asialle en ole vielä tehnyt mitään. Uusi servomoottori 600e asennettuna. Uusi turbo 1000e irtonaisena. Mulla ei huonoa sanottavaa autosta.

              Comment


              • Jakopään ketjunkiristimen kolinat käynnistyksessä kannattaa kuunnella, niitä tuppaa menemään.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja an13 Näytä viesti
                  Jakopään ketjunkiristimen kolinat käynnistyksessä kannattaa kuunnella, niitä tuppaa menemään.
                  joo niistä tuosa jo ehdin lueskelemaankin että kiristin ongelmia on ollut.Onko tuo kolina ainoastaan kylmän koneen starttauksessa vai kolahtaako myös lämpimällä koneella kun starttaa?
                  Oli tuosta ks. autosta vielä puheissa niin sanoi että kuskinpenkin lämmitin lämpeää ihan törkeän paljon eli siinä on jotain ongelmaa. Ja myös on sytytellyt moottorin vikavaloa jossain vaiheessa ja ed. omistaja sanonut että jokin tanko sieltä olis väljä... en tiedä mitä sitten tarkoittaa tuolla? Onko jotkut läpät tms.. ja sieltä lähtee jokin tanko ja se on väljä ja siitä syystä on sytyttänyt vikavaloa. Nyt se ei palannut mutta liekkö vasta nollattu valo.. Mistähän tangosta vois olla kyse? Osaisko kukaan näillä hatarilla tuntomerkeillä sanoa mistä olisi kyse?

                  Comment


                    Lienee tästä kysymys. Tuossahan nämä kaikki topicit on Diesel-osion alla tarjolla kuin lautasella. :)

                    Comment


                    • Imusarjan läppämoottori? edit_ Juho olikin jo keksinyt vastauksen mitä kysytään :)

                      Ketjunkiristimestä en osaa sanoa kylmästä tai lämpimästä, haku auttanee mutta vaihto tais olla luokkaa 300-400€.
                      Niitä on toki vaihdeltu aika paljon jossain määrin jopa takuuseen, voi olla että on fiksattu jo. Marmoritiskillähän ne sen näkis koneelta jos on siellä tehty.

                      edit2_ DPF elinikä on sen 140-200tkm, vähän riippuen dieselin laadusta jne. Varmaankin vaihdettu kerran jo noilla kilsoilla. VCDS:llä näkis täyttöasteen.

                      Comment


                        Ei ole DPF;ää välttämätää uusittu noilla kilsoilla. Olen nähnyt lukemattomia 300tkm ajettuja, joissa DPF edelleen alkuperäinen ja täyttöaste vielä normaalissa. VAG,t ei tunnu noita täyttävän kuten ranskalaiset kuulemma täyttää, että alle 200tkm joutuu järjestäen uusimaan.

                        Comment


                        • Mulla oli aika tarkka 200tkm tuossa 2.0TDI:ssä....vaikka paljon matka-ajoa, quattrossa vähän tiheämmät välit että kierroksiakin on käytetty....ja moottoria on "optimoitu" :) Voi toki olla 3.0TDI ssä isompi pönttö mene ja tiedä...

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                            Imusarjan läppämoottori? edit_ Juho olikin jo keksinyt vastauksen mitä kysytään :)

                            Ketjunkiristimestä en osaa sanoa kylmästä tai lämpimästä, haku auttanee mutta vaihto tais olla luokkaa 300-400€.
                            Niitä on toki vaihdeltu aika paljon jossain määrin jopa takuuseen, voi olla että on fiksattu jo. Marmoritiskillähän ne sen näkis koneelta jos on siellä tehty.

                            edit2_ DPF elinikä on sen 140-200tkm, vähän riippuen dieselin laadusta jne. Varmaankin vaihdettu kerran jo noilla kilsoilla. VCDS:llä näkis täyttöasteen.
                            mistä logis numerosta tuo täyteaste löytyy tuolla vag-com:lla katsottaessa? Mulla on vag-com itellä ja ainakin se on nuihin vanhempiin audeihin ja tuohon nykyiseen kakkosautoonki joka on -02 1.9TDI AVF toiminut. En sit tiedä toimiiko samalla ohjelmalla vielä esim. tuossa mitä olen tässä nyt harkitsemassa ostaa.
                            Mitä nuiden täyttöasteiden tulisi näyttää tai mitä EI saisi näyttää??
                            Miltä nuo kilsat kuulostaa tuommoseen 3.0 TDI koneelle 280tkm? Hinta pyörii 14 kantturoissa, miltä kuulostaa?

                            Comment


                            • Se lokikanava tuntuu olevan niin monisäikeinen juttu löytää ettei ole tosikaan...
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=100998

                              AVF:ssä toimii mainiosti vanha vag-com 311.2, B7 taitaa olla täysin väyläohjattu eli vaatii uudemman kaapelin.

                              Hinnasta en osaa sanoa muuta kuin että saksasta saa kympillä auton ja ~5 tonnia veroja 150tkm ajetusta.Suhteuta siihen...

                              Comment


                              • Onko näissä vehkeissä muilla ollut penkinlämmitimissä sellaisia vikoja että ns. ylilämpeää ja on pakko sammuttaa koko lämmitin? Mikä sielä vois olla vikana ja onko näihin saatavana jotain varaosia?

                                Comment


                                • mikä tuommosessa 3.0 TDIQ BKN koneisessa tippilootalla olevassa sedanissa on kiihtyvyys 0-100km/h? että kun lähtee koeajolle niin edes jotain mihin verrata että onko sinnepäinkään kunnossa?

                                  Comment


                                    Istuinosan lämmityselementti paskana. Satasen uus. Foorumilta löytyy juttua aiheesta, sama lämmitin B6 ja B7.

                                    Comment


                                      mikä tuommosessa 3.0 TDIQ BKN koneisessa tippilootalla olevassa sedanissa on kiihtyvyys 0-100km/h? että kun lähtee koeajolle niin edes jotain mihin verrata että onko sinnepäinkään kunnossa?
                                      man 7,2 autom. 7,7
                                      Viimeksi muokannut RHead; 18.10.2013, 08:50.

                                      Comment


                                      • Olin yhteydessä tänään pörhölle ja kyselin vähän tuon auton historiasta että mitä on missäkin huollossa tehty kun kaikki huollot oli tehty samaisessa pörhön liikkeessä.
                                        Samalla kysyin että onko tässä minun autossa sitä DPF:ää niin se kattoi koneelta että ei anna varaosanumeroa sille osalle tällä rek. tunnuksella niin sanoi että sitä ei sielä sitten ole tässä autossa. Ja auto on vm2005 A4 B7 3.0 TDIQ.
                                        Näissä ei ilmeisesti sitten joka vehkeessä ole edes tuota hiukkassuodatinta.
                                        No hyvä vain ettei tuota ollut tässä autossa ollenkaan, eipä tartte sen kans sairastaa että millon menee tukkoon yms...
                                        Niin ja jos sillä on tähän asiaan merkitystä niin kyseessä on ihan suomi auto.

                                        Comment


                                        • Niin ja jos sillä on tähän asiaan merkitystä niin kyseessä on ihan suomi auto.
                                          Juu saksasta ei varmaan ole edes saanut B7:aa ilman hiukkasloukkua

                                          Comment


                                            Tuuppasin tälle puolelle ja nippuun edellisen kanssa.

                                            Comment


                                              Pukkaa vaihteeksi kuumetta kaluston tuoreistusosastolla. Mietinnässä B7 ja moottorivaihtoehdot lähinnä dieseleitä ajomäärän (~40 tkm / a) takia. Quattrosta ei tingitä.

                                              Minkä verran nuo dieselit horivat soppaa moottoritiellä? Toisaalta kiinnostaisi myös 2.0 tfsi:n kulutus motarilla. Työmatka kun on tuota 7-tietä, vaihteeksi länteen.

                                              Comment


                                              • Mun ex. b7 A4 2.0 TDI q vei kaupungissa 8 litraa / 100 km, maantiellä päässee 6 litraan.

                                                Comment


                                                  Ex-omalla 125kw:n versiolla en päässyt ikinä alle seiskan lukemiin.

                                                  Comment


                                                    Kyllä mullakin n. 7 l/100km ottaa. Olisi muuten myynnissä :)

                                                    Comment


                                                    • katos vaan kun aika kuultaa muistoja. Tuon 8 litraa kaupungissa katsoin omasta viesti historiasta eli on fakta.

                                                      Comment


                                                        Mulla tuota kylällä pyörimistä tulee niin vähän, ettei kaupunkikulutuksella ole merkitystä. Moottoritiekulutus on isossa roolissa.

                                                        Isolohkodiesel on jonkin verran kalliimpi vakuuttaa, mutta ero on parin sadan luokkaa vuositasolla. Siihen vielä kulutukseen jonkin sortin ero, ja aletaan olla pikkuhiljaa merkitsevissä summissa. Toki kaks'litraisen luotettavuus on suomalaisen naisen tasolla, pettää varmasti..

                                                        Mitenköhän paljon mahtaa TFSI:lle soppa maistua moottoritienopeuksissa (~120 kmh), kokemuksia?

                                                        Comment


                                                        • 2.0 TFSI q Tippi lootalla vie itsellä maantiellä 7-8l. Kaupungissa kesällä noin 10-12. Oma työajo on 100% kaupungissa ja ajomatkat 2-10km kerrallaan, joten kaikista kuluttavinta, kun motti jäähtyy lyhyen matkan välein. Oikein pakkasilla tai q-räppäillessä kulutus onkin sitten 15l.
                                                          Työkaverin A6 C5 etuveto Tippi 2,5TDI vie saman verran löpöä kun tämä bensaa.

                                                          Referoidaan vielä lisää:
                                                          Tampere-Pori akselilla talvella kulutus 7,2l/100km ennakoivilla ohituksilla yms.
                                                          Isä lainasi autoa Tampere-Helsinki reissulle (kesä, moottorietierajoitus 120km/h) ja Helsingissä oli jonkin verran pyöritty paikkojen välillä. Palauttaessa ajotietokone näytti 8,2l/100km. Tähän mennessä virhe marginaali ajotietokoneen ja tankkaus mittauksen välillä ollut <0,2l/100km. Isän ajotyyli erittäin ennakoiva, kuitenkin sallittu nopeus + marginaali ;) )
                                                          Kesällä tankillinen noin 80% kaupungissa, 20% maantietä 20km pätkissä 10,5-11,5l/100km
                                                          Talvella ajo 80-90% kaupungissa noin 12-13l tankilla. Aamulla tolpasta lähtiessä ajotietokone ei tahdo alle 15l/100km lukemaa näyttää.

                                                          Referointi noin vuoden omistuksen ajalta. Oma ajo ei kaiketi kaikista taloudellisinta. Onhan tuo mukava välillä päräyttää sport-asentoon ja kuunnella murahtelua. Tuo pakoäänien pörinä on kyllä mukava tässä koneessa. :)

                                                          Katsotaan nyt tuleeko tänä talvena uusia havaintoja. Rengastus talvella 225, 45 R17, Kesällä ollut nyt alkuperäiset 205, 55, R16 (juujuu 18" tulee kun talous kestää sellaiset jotka mieli tekee)
                                                          Viimeksi muokannut Dwarner; 28.10.2013, 18:07.

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti

                                                            Mitenköhän paljon mahtaa TFSI:lle soppa maistua moottoritienopeuksissa (~120 kmh), kokemuksia?
                                                            Kesällä tulin Lahdesta Hesan kautta Turkuun pääosin motaria nätisti mutta ajoittain hieman ylinopeutta, tuon n. 250 km:n pätkän keskari mittarilla 7,7 l/ 100 km., ja mittari tuntuu pitävän enempi kuin hyvin paikkansa. Renkaistus tosin alimmittainen ja alipainoinen ;-) eli 205/50/17 ja alle 17 kg. vanteen kera.
                                                            Viimeksi muokannut tontsa; 28.10.2013, 19:25.

                                                            Comment


                                                            • Maantiellä himpun yli 80km/h keskinopeudella olen päässyt parhaillaan 5,35L farkku quattrolla 2.0TDI (BPW moottorilla). SIististi ajelulla pääsee usein alle 6, mutta heti kun nostaa keskinopeuden yli 90km/h, sisältää paljon ohituksia ja moottorintienopeuksia niin alkaa haukkaamaan yli kuusi...ehkä jotain 6.3 keskimäärin reilun matka-ajon kulutus. Pitkän ajan kulutus kaikkine kaupunkiajoineen on n. 6.7L....vuodessa on tullut n 45.000km eli maantiepainoitteista tieten. DPF on suolistettu ja muutenkin piristetty softalla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X