Juu kyllä tuo 1.9TDI 130hp houkuttais. Varsinkin kun nyt on sama kone ja todella hyväksi havaittu. 1.8T täytyy päästä ajamaan uudemman kerran, kun sitä pitää ilmeisesti oikein vakavissaan harkita. tuohan oli pitkittäis moottori myös (1.8t)? Entäpä 2.0t?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Harkinnassa a4"b7" sedan 2.7tdi,paljonko kyseisen auton omapaino on ja entäs akselipainot.Minkälainen ajettava tuo auto on,eroaako esim. Bmw 330d ajettavuudesta millä lailla...onko moottorin käyntiääni kuin paljo pienentynyt,kun vertaa esim.2.5tdi v6:seen tai 330dieseliin,eikö tuo kumminki ole jo common-rail?
Comment
-
Itse olen reilun viikon päästä lähdössä Ruotsiin ja meininki tuoda autokin samalla.
Yksi Audi A4 1.8T (140kw) -04 farkkuna olisi jo kiikarissa.
Autolla ajettu n.100tkm.
Kyselin huolloista ja kaveri meinas, että siinä on ajotietokone joka kertoo huollon tarpeesta?
Eikö näissä ole 30tkm/2v. tai 15tkm/1v. kiinteetä huoltoväliä?
Sitten toinen juttu...mikä jakopäänhihnan/vesipumpun vaihtoväli ja mitä moinen maksaa?
Vielä sitä ei ole ainakaan kyseiseen autoon vaihdettu.
Toinen juttu, eli onko tuohon isokin homma laitaa lohkolämmitin/sisähaara ja onko se investointina kuinka paljon?
Itselle tämä olisi ensimmäin Audi joten kiitokset asiantuntevista vastauksista jo etukäteen!
Comment
-
Longlife huoltovälin toteutuma lienee yleensä jossain 22-28 tkm, eli vajaaksi jää 30 tuhannesta. Normiöljyillä on sitten kiinteä 15tkm vaihtoväli. Myyjä on siinä mielessä oikeassa, että ajotietokone kertoo milloin huolto on käsillä, riippuen siitä mitä mittaristoon on koodattu huoltoväliksi.
Jakopään remppa 180/120/90 tkm välein riippuen siitä, mihin auto on alunperin myyty ja keneltä kysyy. Ruotsalaisen huolto-ohjelman mukaan 180 tkm välein, suomalaisen 90 tkm ja tuo 120 taitaa olla yleisimmin Saksassa käytetty, hieman riippuen myös konetyypistä. Itse vaihtaisin sen kyllä lähiaikoina, mikäli olisin 100 tkm ajettua ostamassa alkuperäisellä hihnalla. Kustannus liikkeessä teetettynä lienee jossain 400-600 euron välimaastossa.
Heksan audikorjaamo asentaa tarvittaessa säteilylämppärin sisäpistokkeella. Osat n. 240-250 eur ja työtä sopivasti.
Comment
-
Vieras
1. Ajotietokone kyllä kertoo määräaikaishuoltojen tarpeesta, mutta se tietysti riippuu huolto-ohjelmasta. Ajotietokone siis elää sen mukaan mitä sen on käsketty kertoa, ja huollot voi toki kuitata kotikonstein ilman että autolle on tehty mitään. Olettaisin että kaikki ovat alun perin muuttuvalla huoltovälillä eli ns. long-life ohjelmassa. Mielipiteitä on monia, mutta 1.8T moottorille nuo pitkät öljynvaihtovälit ovat usein turmiollisia. 15tkm lienee varsin sopiva öljynvaihtoväli, mieluummin siis vaikka 2x vuodessa kuin kerran vuoteen. Öljy on halpaa, moottorin vaihto ei. BTDT.
2. Jakopään virallinen vaihtoväli on jotain varsin älytöntä (http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...aihtov%C3%A4li), mutta itse vaihtaisin 90-120tkm ja max. 5v kohdalla. Tuossa on jo 6-7v täynnä, joten hihnanvaihto ehdottomasti lähiaikoina ohjelmassa jos ei halua ottaa isoa riskiä. Hinnat asettunevat 500-800eur välille.
3. Säteilylämmitin + sisähaara maksaa asennettuna joitain satasia (500e?), ei mitään erityistä joka vaikeuttaisi hommaa ja tilaa on varsin hyvin.
Edit: Olin näköjään aika hidas, unohtui klikata "lähetä" :)Viimeksi muokannut dumo; 8.2.2011, 17:55.
Comment
-
audi a4 b7
Terve
Yritin tossa hakua käyttää mutta yllättävän vähän oli tietoa tuosta b7 mallin audista dieselinä. On taas nääs autokuume iskeny ja olen harkinnut ostaa tuommusen b7 mallin farkun ja toden näköisesti 2.0 diesel koneella ja manu askilla. budjetti ei kyllä yllä millän quattroon.
Mitä näistä pitää osata kattoa jos autoa lähtee etsimään? Kestääkö tuo kone minkäverran kilometrejä ja onko kestävyys mistään kotoisin? Tyyppiviat? Entä voiman siirto pettääkö, kytkin jos käyttää auton ohjelmassa?
Pistäkää käyttäjät kokemuksia..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viestiTerve
Yritin tossa hakua käyttää mutta yllättävän vähän oli tietoa tuosta b7 mallin audista dieselinä. On taas nääs autokuume iskeny ja olen harkinnut ostaa tuommusen b7 mallin farkun ja toden näköisesti 2.0 diesel koneella ja manu askilla. budjetti ei kyllä yllä millän quattroon.
Mitä näistä pitää osata kattoa jos autoa lähtee etsimään? Kestääkö tuo kone minkäverran kilometrejä ja onko kestävyys mistään kotoisin? Tyyppiviat? Entä voiman siirto pettääkö, kytkin jos käyttää auton ohjelmassa?
Pistäkää käyttäjät kokemuksia..
mm. täältä lisää.
2.0tdi kotkotuksia
Jos nyt kokemuksia kerrotaan, niin omasta 210tkm rullatusta 2.0 (8v BPW) TDI B7:sta on tähän mennessä mennyt vaihtoon turbo noin 90tkm kohdalla ja EGR venttiili 160tkm kohdalla. Lisäksi DPF-pönttö täyttyi noin 205tkm kohdilla. Ohjelmaa päivitetty ihan vastikään DPF poiston ohella. Loppujen lopuksi aika vähällä "ylimääräisellä" on päässyt toistaiseksi ja etuvetoisenakin on talvikeleissäkin pärjännyt ;)
Comment
-
Kertokaapas kokemuksia 1,8t vs 3,0 v6 moottoreista? käytännön kulutus, toimivuus yms... Onko v6 koneissa ollut nokka-akseli ongelmia, vai sekoitanko nyt johonki toiseen moottorityyppiin? Huollot ja vakuutukset tietenki hieman kalliimpia kutoskoneessa, mutta alavääntö ja käyntiääni puolestaan parempia kuin 1,8t:ssä(?) Tuosta V6 koneesta muutenkin vähän tietoa/puhetta missään...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja buusba Näytä viestiKertokaapas kokemuksia 1,8t vs 3,0 v6 moottoreista? käytännön kulutus, toimivuus yms... Onko v6 koneissa ollut nokka-akseli ongelmia, vai sekoitanko nyt johonki toiseen moottorityyppiin? Huollot ja vakuutukset tietenki hieman kalliimpia kutoskoneessa, mutta alavääntö ja käyntiääni puolestaan parempia kuin 1,8t:ssä(?) Tuosta V6 koneesta muutenkin vähän tietoa/puhetta missään...
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=79211
Tossa vähän oman auton kohtalosta... Eipä sillä ettenkö olisi nyt tyytyväinen!
Empä tiedä onko se nyt 3.0 V6 ominaisuus yksinomaan mutta yks puola on menny ja ohjaustehostin.
Enkä mä tiedä miten se koneen koko huoltojen hintaan vaikuttaa(?1?)
Mikään raketti 3.0 kutonen ei ole koska ei ole turboa mutta vääntää alhaalta asti mukavasti. Itsellä on automaatti niin ehkä sekin hieman kiihtyvyyttää hidastaa mutta 162kw ja 300nm riittää ihan hyvin.
Ja jos koneen äänet olisi ollut itsellä yksi ostokriteeri niin mä olisin hommannu V8 :)
Itse kun auton hommasin niin sen piti olla automaatti ja neliveto! Ja mielummin Audi :)
Kyllähän toi kutonenkin murahtelee mutta orkkisputkistolla aika kesy.
Kovasti se koetteli alkumetreillä mutta eipä juuri nyt tunnu että haluisin luopua.
Comment
-
Tuohon kun syöttää ne koodit, niin saa varusteet näkyviin.
http://prsearch.planetvag.com/default.aspx
Comment
-
Itsellä ollu tuo profiilin A4 viime heinäkuusta saakka. Laitettavaa on kyllä ollut yllättävänkin vähän, koputtaa puuta...
- Mootorinvikavalon häiriötä, vian aiheuttaja oli imusarjan letkunipan päästä lähtenyt kumitulppa.
- Takavakaajan yhdystangot molemmille puolille
- Öljysihti ja öljypumpun putsaus
- Käsijarruvaijerit
Comment
-
A4 B7 ostamassa
Eipä löytynyt haulla vastaavaa, tai sit ei osannut etsiä.. :P
Noh, kuitenkin.. Elikkäs ajatuksissa olisi ostaa ton "ajamisen iloa"-kulkineen rinnalle muijalle kauppakassiksi A4 Avant quattro s-line, 2-litraisella(220hp) tfsi:llä ja manuaalilla..
Erästä yksilöä käytiin ajamassa, vm. 06, ajettu 119tkm täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla. Vaikutti hyvältä..
Kuitenkin, minkälaisia ongelmia porukoilla tuon 2-litraisen motin kanssa on ollut? Ilmeisesti tuo öljysihti on ehkäpä vakavin tyyppivika, joka ainakin pitkällä öljynvaihtovälillä tukkiutuu, vai onko tähän joku muu realistinen selitys? Ko. yksilöllä öljyt oli vaihdettu 15tkm välein, jolloinka periaatteessa sihdin ei pitäisi olla ns. riski?
Mitkä ovat ne yleisimmät tyyppiviat tuolle b7-korille yleensäkään? Melko perusteellisesti tuota käytiin läpi ja perusasioita katsottiin, mitään nesteitä tuo ei vuoda eikä ylimääräisiä ääniä kuulu..
Ideoita / ajatuksia ko. hankinnasta? Kannattaako vai ollaanko sitä sitten ikäänkuin harleyn omistajia, kesät ajetaan talvet korjataan..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Joonass Näytä viestiOnko tuolle operaatiolle joku kilometrimäärä yleensä vai missä vaiheessa tämä operaatio kannattaa tehdä. Ylipäätänsä kannattaako tuota tehdä jos mitään ongelmia ei tule?
Comment
-
Vähäsen vanha aihe, mutta eipä sitä nyt kannata samasta aiheesta aina uutta tehdä. Noin 2,5 vuotta sitten rekisteröidyin tänne ja silloin oli mietinnässä A4 2.5tdi koneella ja quattrona. No sellasta en sitte kuitenkaa laittanu, vaan c mersun. No nyt on mersu myyty, ja muutamien "hyvien" kauppojen kautta on kolme kuukautta ollut tuollanen -02 B6 korinen a4:nen 1,9 tdi:nä. Ihan ok autohan tämä audikin on, etenkin ruostejuttujen osalta mersujen jälkeen.
No noita 3.0tdi koneella olevia on tullut katteltua aina sillointällöin, ja nyt mietityttää että minkähänlainen se olisi käytännössä. Tuo 130 heppaa liikuttaa tuota koria kivasti, joten tuo 204 tai enemmän liikuttaa kyllä varmaan varsin iloisesti, etenkin lastutettuna? Noissa 3.0 V6 ei myöskään ilmeisesti oo mitään isompaa tyyppivikaa, niinkuin edeltäjssä? Automaattihan se pitäisi olla, onkos näitten laatikon tyyppi ZF 6HP32? Zf:n sivuilta katsottuna kestää melko mukavasti vääntöä, joten lastutettunakaan se ei olisi ongelma. Entäs tuon laatikon toiminta, mersun sähköautomaatti ainakin pelaa hienosti ja vaihtaa rivakasti, entäs tämä zf?
Korimallihan on vähän vanhahtava, koska eikö tuo b7 ole lähinnä b6 facelifti vaikka korimalli onkin uusi? Toisaalta mitäs se haittaa, modernin näköinen se on edelleen ja vielä edes jollain mittapuulla perinteistä tekniikkaa. Mersujahan sitä on tullut katseltua, mutta jos haluaa dieselin nelivedolla niin hinta pomppaa aika korkealle. E-malleja saa jo 4matikkeina sopivasti mutta jotenkin niissäkin vaan tuntuu sitä pikkuvikaa olevan erittäin runsaasti.
E: Tais tuo vaihteiston tyyppi olla toiveunta, osaako joku sanoa onko sielä 6hp26 vai peräti 6hp19?
Tuossa yhdessä toisessa aiheessa oli A6:n 3.0tdi automaatista puhetta, ja oli kuulemma japanilainen loota, mutta eihän noita oo ollu ku pienissä bensamalleissa??
Comment
-
Haluatko vähän avata onko k.o. laatikossa jotakin mitä suurella yleisöllä pitäisi tietää ? Minun käsityksen mukaan 3.0TDI + 6HP19A yhdistelmästä otetaan 'helposti' 200kW / 600Nm ja jopa 230kW / 700Nm yltäviä lukemia on väläytelty ilman ongelmia...
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=70414
Comment
-
Näköjään sielä joku rumpu pettää, on sielä varmaan vähemmän kitkalevyjä ja muutakin verrattuna noihin muihin 6hp laatikoihin. Ja aika kovilla vissiin jo vakiona tuo laatikko. Enkä ajatellut kiikuttaa autoa neuvostoliittoon korjattavaksi, KUN se hajoaa. Joten jotain muuta pitää keksiä, tuo audin neliveto olis kyllä mukava
Comment
-
Ihan turhaan kattelet ZF:n vakiolootien speksejä, autovalmistajille tehdään noista lootista ihan omat versionsa. Esim. RS6:n 5hp24:sta löytyi muistaakseni enemmän kitkalevyjä kuin normista. Normin speksihän oli kai jotain 420Nm ja RS6:ssa vakiona 560Nm - ja senkin sai vahvistettua kestämään yli 1000Nm.
Osalistoja kun katsoo, niin esim. Audin ja BMW:n 6hp19:sta poikkeavat levyjenkin osalta niin toisistaan kuin "standardi" vaihteistosta.
Comment
-
Nojoo, ei valmistaja nyt kuitenkaan alimitoitettua laatikkoa varmaan oo laittanu. Mutta jokatapauksessa, hajonnut noita on ja pienin laatikko tuosta sarjasta joten ainakin lastutusta kannattaa miettiä. Kuitenkin nelivetoinen auto jolloin sitä tehoa ja vääntöä voi jotenkin hyödyntää sulattamatta renkaita ja muutenkin otollinen moottori pikku piristykseen vrt. esim mercedeksen 250cdi jossa vaan 4 sylinteriä ja 2,2 litraa ja sama 204 heppaa.
No mitenkäs noi manuaalit, kestääkö ne lastuttamisen? Hullu repiminen, kytkinpommit ja muutenkin laatikon käskyttäminen kuin se olisi joku suorakytkentälaatikko hajottaa sen varmasti, mutta muuten? Entäs kytkin, mitä se kestää?
Comment
Comment