Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 06 -mallisena on A4:ssa myös tuota 150kW BKN-moottoria. Samanlainen on oma profiilin kulkine.

    Ohessa keskustelua 3.0 TDI koneista : http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=52823

    Comment


    • No jos tähän ketjuun laittaisin...

      Itselläni on siis profiilin mukainen ajokki ilmeisesti Pro-Sport varustuksella.

      Kertokaas mistä löytää halvimmalla s-line korisarjan? (Etu- ja takapuskurit sekä ovilistat)

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja raitiovaunu Näytä viesti
        No jos tähän ketjuun laittaisin...

        Itselläni on siis profiilin mukainen ajokki ilmeisesti Pro-Sport varustuksella.

        Kertokaas mistä löytää halvimmalla s-line korisarjan? (Etu- ja takapuskurit sekä ovilistat)
        Eiköhän ne ebaystä halvimmalla löydy. Ostin itselle sitä kautta S-Line etuhelman + ritilät.

        Comment


        • B6:sta mieli hajalaa ja topiccia lainatakseni kysynkin nyt muiden mielipiteitä näistä kahdesta autosta.

          http://www.nettiauto.com/audi/a4/2967922
          http://www.nettiauto.com/audi/a4/2997898

          Mielestäni autoilla ei ole muuta eroa kuin vuosimallit ja pari touhua
          Onko tämä kahden tonnin hintaero verrannollinen kahden vuoden ikäeroon?
          Onko mielestänne autoissa jtn tekijöitä, jotka sulkevat sen pois ehdokaslistalta?

          Tuntuu olevan suomen tarjonta noista 1,9 tdi quattroista aika pieni, ainakin vähän ajetuissa, vai olenko väärässä?

          Comment


            Tarjonta on pientä saksassa ja ruotsissa myös. Jos tuollaisia S-line 1.9tdiq B6:ia löytää ruotsista niin ne lähtee kympillä suurinpiirtein, joskin kruunu on hiukan voimistunut viime aikoina.

            http://www.blocket.se/hela_sverige/b...&fu=2&sp=1&w=3

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Glor10us Näytä viesti
              B6:sta mieli hajalaa ja topiccia lainatakseni kysynkin nyt muiden mielipiteitä näistä kahdesta autosta.

              http://www.nettiauto.com/audi/a4/2967922
              http://www.nettiauto.com/audi/a4/2997898

              Mielestäni autoilla ei ole muuta eroa kuin vuosimallit ja pari touhua
              Onko tämä kahden tonnin hintaero verrannollinen kahden vuoden ikäeroon?
              Onko mielestänne autoissa jtn tekijöitä, jotka sulkevat sen pois ehdokaslistalta?

              Tuntuu olevan suomen tarjonta noista 1,9 tdi quattroista aika pieni, ainakin vähän ajetuissa, vai olenko väärässä?
              Kalliimpi on 2 vuotta uudempi ja suomi auto. Maksaisin jo suomiautosta itse mielellään tuon 2000e enemmän jos huoltokirja on täydellinen merkkihuollosta. Moni varmaan ei.

              Sisustaa ei voi vertailla kun toisesta ei ole sisäkuvaa.

              Comment


                No onhan tuolla niistä kahdesta sisäkuvat jos klikkailee sivuun kuvalistassa. Molemmat näyttävät olevan vakiopenkein. Mustassa on OEM-navi ja värillinen FIS/DIS.

                Comment


                • En kyllä itse ymmärrä tuota Suomiautohössötystä. Vähintään 80% tapauksista jos Suomiautoa ja esim. Saksantuontia vertaa rinnakkain on Suomiauto täynnä kiveniskemiä, naarmuja, yms. ja Saksanauto ei usein hirveästi uudelle häpeä. Tosiasia on, että Suomen olot eivät ole niitä otollisimpia autoille.

                  Omakin B6 oli käytännössä muutamaa naarmua lukuun ottamatta virheetön kun se ostin pari vuotta sitten, mutta nyt Suomessa ajojen aikana on konepeltiinkin ilmestynyt kiveniskuja, yms. joita ei ostohetkellä 6v vanhassa autossa ollut käytännössä lainkaan.

                  Asiaa sivuten, olen itsekin kytännyt 1,9tdi Quattroja, mutta varustetaso on tosiaan yleensä melko onneton ja / tai kilometrejä reilusti. Täytyy nyt sinnitellä vielä oman etuvedon kanssa ja vaihtaa suoraan B7:ään kun aika koittaa, joissa nelivetodieseleissä varusteetkin ovat yleensä kohdallaan.

                  Comment


                  • Olen yrittänyt puntaroidanoiden kahden 1,9 tdiq:n välillä.. Mustassa tosiaan navi ja nahkaratti, mutta rumat kesävanteet ja anti-korinväriset helmat. Taitaa olla niin että se kahden tonnin hintaero osittain ainakin hupenee siinä kun maalauttaa helmat ja hankkii kesävanteet.

                    Comment


                    • Itsellä on B6 -02 270tkm ajettu vajaavetoinen v6 tdi. Kelpo peli vaikka pitäisi olla sitä nokkavammaista sukupolvea ja ilmeisesti variaattori ei myöskään ole sieltä kestävämmästä päästä.

                      Toistaiseksi ei ongelmia. Kulkee hienosti. Kovilla pakkasilla tuntee hieman jännityksiä korissa. mutta ei häiritsevästi. Vajavetoisena liikahtaa suht hyvin jäisistä risteyksistä. Ohjuksenomaisesti ei kyllä lähde mutta ei jää jalkoihinkaan.

                      Jos nyt jostain haluaa itkeä niin ajovalopolttimoiden vaihto. Ei mahdoton mutta ei kovin maantievarsiystävällinenkään. Isoimpana ehkä kuitenkin Avantissa takapenkkien asento kaadettaessa. Ei tule "suoraa lattiaa" Mikä välillä tekee lastaamisesta haasteellista.

                      Hyviä puolia taas V6 vääntö ja tietynlainen tasaisuus ja rauhallisuus. Multitronicin miellyttävän pehmeät vaihdot ja taloudellisuus. Harvinaisen huoltoystävällinen mikäli itse haluaa huoltoja tehdä.

                      Kaikilla merkeillä on tottakai uskolliset kannattajansa ja kukaan ei omaansa kovin paljoa hauku. Mutta jos audeistä ylipäätään tykkää niin ei B6 ole ollenkaan huono vaihtoehto. Ikää ja ajettuja kilometrejä ei aina kannata tuijottaa vaan enemmän sitä miten sitä autoa on pidetty. Kun hyvin harvoin sen uutta vastaavan auton saa käytettynä ostettua...

                      Comment


                        Isoimpana ehkä kuitenkin Avantissa takapenkkien asento kaadettaessa. Ei tule "suoraa lattiaa" Mikä välillä tekee lastaamisesta haasteellista.
                        Hmm. kyllä ainakin omassa tulee ihan suora ja tasainen.

                        Tuo ajovalopolttimojuttu on tosiaan ikävä, mutta uudemmissa se on ilmeisesti vielä ikävämpi.

                        Comment


                          B6:sta mieli hajalaa ja topiccia lainatakseni kysynkin nyt muiden mielipiteitä näistä kahdesta autosta.

                          http://www.nettiauto.com/audi/a4/2967922
                          http://www.nettiauto.com/audi/a4/2997898

                          Mielestäni autoilla ei ole muuta eroa kuin vuosimallit ja pari touhua
                          Onko tämä kahden tonnin hintaero verrannollinen kahden vuoden ikäeroon?
                          Onko mielestänne autoissa jtn tekijöitä, jotka sulkevat sen pois ehdokaslistalta?

                          Tuntuu olevan suomen tarjonta noista 1,9 tdi quattroista aika pieni, ainakin vähän ajetuissa, vai olenko väärässä?
                          Aika selkeästi lähtisin tuota halvempaa ostattelemaan. Parempi varustelu, itselläkin on esim. tuo OEM navi, niin ei tarvi näkökentän peitoksi tai varkaiden houkuttimeksi mitään lootaa hommata kojelaudalle. Eiköhän tuo myyjä tule senverran vastaan että tasan 15k jää hinnaksi.

                          ps. ei nuo toisenkaan vanteet nyt niin silmäkarkkia ole että kahta kiloa kannattas maksaa :) ja tossa mustassa ei nuo muovihelmatkaan niin pahasti pistä silmään. Nämä siis vain omia näkemyksiäni.

                          Comment


                            Polttimon vaihtaa "helposti", jos pitää pitkän T30 torx avaimen mukana.
                            Umpion yläreunasta ruuvit pois ja löysyttää niitä kahta alareunoissa piilossa olevaa, sitten vetään umpiota 10cm eteenpäin ja johan on tilaa vaihtaa polttimo. 5min homma.

                            Ja tuohon kysymykseen, itsekin pitäisin ykkösvaihtoehtona tuota mustaa. Paremmat varusteet ja halvempi hinta, helmojen maalauksen yhteydessa vaihtaa kätevästi s-line ulkonäköpaketin vielä.

                            Comment


                            • Kyllä ne polttimot ite vaihtaa mielellään. Mutta on se tienpäällä pimeässä yhtä murhaa. Viimeksi kun oli erittäin tasalaatuiset lamput. Molemmat paloi sen 15 min sisällä. Viimassa ja tuulessa ja maailman isoin elin otsassa niitä säkkipimeässä sitten vaihtelin Günther-
                              insinööriä lämpimästi ajatellen :)

                              Hmm. kyllä ainakin omassa tulee ihan suora ja tasainen.
                              Meikäläisellä jää takapenkin selkänoja sellaseen n. 10 asteen kulmaan. Ohjekirjankin mukaan nuo taittuu juuri noin... Mene ja tiedä itsellä ei ainakaan istuinosa nouse ylös, että se selkänoja menisi vaakatasoon.

                              Comment


                              • Mustalle tullut enemmän hyväksyntää ja rupean itsekkin siihen kääntymään (enemmän ja vähemmän foorumin hyväksyvien lausuntojen mukaan. :D)

                                Takaraivossa vain kolkuttelee kaverin kokemukset samanlaisesta (B6 1,9tdi etuveto) autosta jossa jokin sähkövika tai auton henki avasi auton kaikki ikkunat ja kulutti akun loppuun auton ollessa lentokenttäparkissa viikon.. Haju oli mielenkiintoinen, kun vajaan viikon syys-sateet tulivat ikkunoista sisään.

                                Toivottavasti kyseessä vain yksittäistapaus, eikä sitten omalle kohdalle osu..

                                Tuossa mustassa audissa ei taida keskikyynärnojaa olla? Mitäs semmoinen kustantaa nykymarkassa?

                                Comment


                                  linkki

                                  255€ näkys ainakin tuolla olevan.

                                  Comment


                                  • Olin mustan audin omistajan kanssa teleyhteydessä ja hän kertoi autosta raakaa faktaa. Tosiaan jakopään vaihto tulisi vastaan 10tkm päästä ja navissa ei ole suomen karttaa, muuten ei kuulemma ongelmia ole.

                                    Auto on Jyväskylässä ja siellä myyjän mukaan jakopääremontti maksaa sen 400-500?. Mites täällä etelässä, onko hirvestä kalliimpi? Eli onko järkeä vaihdattaa hihna jyväskylän päässä 10tkm ennen suositusta?

                                    Maksaako tosiaan suomen kartat tohon naviin yli 200??

                                    Comment


                                      Jos on muuten vain kiinnostunut siitä miten se auto on tehty kannattaa lukea SSP 254 (PDF, 11Mt) nimeltään Audi A4 2001 - Technology. Kiitokset volkspage.net:ille.

                                      Comment


                                        Kiitokset Haraldille tuosta A4-linkistä. Mainio tietopläjäys kaikille B6:sen omistajille tai muuten vain autosta kiinnostuneille.

                                        Comment


                                        • A4 B6/B7 (pikku bensa/diesel ja mahdollisesti q) hankinta

                                          Morjesta.

                                          Tämä viesti käsittelee kysymyksiä Audi A4:stä korimallit B6 ja B7, moottoreista 1.9TDI, 2.0TDI, 1.8T ja 2.0TFSI. Lisäksi haluaisin tietoa quattro nelivedosta.
                                          Eli aikomuksena olisi nyt uusia autoa. Unelmana olisi TDI quattro, mutta myös bensalaiteita mietin. A4 malliin olen tykästynyt ja siinä pysytään.

                                          Mutta asiaan. 1.9TDI koneita ei hirveästi ole kaipaamillani kilometreillä markkinoilla. Siksi olen joutunut hieman laajentamaan haarukkaa. Muistaakseni tuon 2.0TDI esittelyn aikaan puhuttiin huonosta alaväännöstä ja kenties kansi ongelmista? Kävin ajamassa tuommoista kaksilitraista ja tuntui kyllä alla ihan hyvältä peliltä. Lähinnä jääkin siis kysymykseksi, onko noissa jotain tiettyjä tyyppivikoja, kun on uusi moottorisukupolvi ja kaikkea. Eli mitä olette joutuneet noiden kanssa rassailemaan ja millä kilometreillä?
                                          Onko bensa laitteissa (1.8 ja 2.0 turbot) jotain huoltoon liittyviä ongelmia. Yhden ykskasin konepellin avattuani huomasin, että laturi ainakin vaikutti olevan hankalassa paikassa. Kuinkas paljon noita joutuu rassailemaan ja kuinka pitkäikäisiä ovat koneet?
                                          Onko tuossa B7 korissa jotain huonompaa kuin B6? Muistaakseni joskus luin, että 70% koripaneeleista on vaihdettu. Onnistuuko esim. etu- ja takavaloumpioiden irroitus edelleen yhtä kätevästi (B6:ssa etuvalo 4*torx, takavalo muistaakseni 1 ruuvi)? Onko jotain ongelmallista kohtaa korissa?

                                          Lopuksi puhutaan quattroista. Kuinka paljon tuo nyt kokemuksien perusteella lisää kulutusta? Onko quattroissa jotain säännöllisiä huoltoja, kuten nesteiden vaihtoja (perässä öljyt??) tai muuta ylimääräistä? Ovatko kuinka vikaherkkiä, eli oletteko kohdanneet perän vonkumista tai muuta vastaavaa.

                                          Toivottavasti muistin nyt kaiken mielessä pyörineen. Kertokaa kokemuksistanne ja havainnoistanne.

                                          Kiitoksia avusta.
                                          Viimeksi muokannut Dwarner; 24.10.2010, 23:52.

                                          Comment


                                          • B6 sedan 130hp TDI etuvedosta B6 avant 130hp TDI quattroon siirryttäessä kulutus kasvoi n. 1l/100km. Hauskuus, ajettavuus ja turvallisuus (vai turvallisuudentunne?) kasvoivat kymmenkertaisiksi!

                                            Comment


                                              Quattro tosiaan lisää kulutusta sen n. 1l/100km, mutta kuten anotsook totesi, turvallisuudentunne normiajelussa on jotain ihan muuta, ja onhan tuollaista toki hauska viedä luisussa ;)

                                              Comment


                                              • Omat kokemukseni koskevat lähinnä profiilin B7 2.0TdiQ mallia...Ihan toivotulla tavalla ei taival tämän uuden perheenjäsenen kanssa lähtenyt sujumaan, sillä yksi tyyppivioista ilmeni heti auton oston jälkeen, eli yksi suutin pimeni...Noh, reilun 1000? remontillahan siitä selvittiin...:) Ainakin näissä kaikissa 170hv malleissa on tietääkseni DPF, eli hiukkassuodatin auton katalysaattorin yhteydessä ja tämä on toinen paljon ongelmia aiheuttanut keksintö B7 korimallin dieselversioissa...Tosin vasta silloin kun sen täyttöaste alkaa olemaan kohillaan, tehtaan suositus vaihtoiäksi taisi olla 200tkm (?)...Tämä saatta ilmetä satunnaisina nykimisinä tms. Vaihteisto/peräongelmista en ole tämän mallin kohdalla kuullut mitään (?)...Omani vein juuri vaihteisto/peräöljyjen vaihtoon, sitä ei tosin ole missään huolto-ohjelmassa (ns.elinikäiset öljyt), mutta suomen olosuhteissa katsoisin 100tkm olevan rajana niiden vaihdolle...Kansivioista olen kuullut jonkun mainitsevan, mutta vastaan ei kylläkään ole yhtään tapausta tullut...

                                                Aika paljon tuon ikäiseen autoon pystyy vielä itse tekemään...esimerkiksi kaikki suodattimet ovat helposti vaihdettavissa kun ylimääräiset muovit riisuu ympäriltä...Moni huoltotoimenpide tosin vaatii nosturin, mutta ainakin itse pyrin tekemään niin paljon kun vaan ilman sitä pystyy...Longlife huolto-ohjelman kannattavuutta voikin sitten jokainen pohtia omassa mielessään, eli ajaako sen 30tkm samoilla litkuilla, vai vaihtaako aikasemmin...

                                                Autoa ostaessani vaihtoehtoina ei ollut kuin Quattro mallit...Mielekkäin harrastukseni nimittäin liittyy talvisaikaan ja joudun paljon vetämään painavaa kärryä ympäri pohjois-suomea, jolloin etuveto ei tullut kysymykseen...Ja se hausuuskerroin...:) Kulutus on pyörinyt matka-ajossa siinä 6,3-6,4 litraa/100km ja kaupunkipyörittelyssä sitten litran-pari enemmän...

                                                Ja tässä lopussa sulle vielä ohje niiden takavalojen irroitukseen...;)
                                                http://www.youtube.com/watch?v=vjp0e3nDkE0

                                                Comment


                                                • Konsernin 2.0tdi konetta harkitsevan kannattaa lukea ketjut
                                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72182
                                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89220

                                                  Jotenkin tuntuu että 1.9tdi pumpparista 2.0tdi common railiin kehitys ei ole mennyt pelkästään eteenpäin, ainakaan luotettavuuden osalta. Kovin montaa 1000 euron suutinremonttia ei tarvitse tehdä että 2.0tfsi bensan kalliimpi polttoaineen hinta rupeaa kuittaantumaan isollakin ajomäärällä.

                                                  Comment


                                                  • Lainaan törkeästi topikkiasi, mutta sama aihe kiinnostaa. Eli B7 1.9tdi (etuvetona tosin) on mielenkiinnon kohteena, mutta eniten ahdistaa sen laiskuus. Kiinnostaisi yhtään maksaa 18t?:a 115hv autosta. Lastulla moottorista saa 150hv, mutta kestääkö 5v loota ja kytkin nuo tehot ilman ongelmia? 2.0tdi on poissuljettu vaihtoehto sen heikon luotettavuuden takia.

                                                    Comment


                                                      B7:aa on saanut sitten myös 2.7 ja 3.0tdi:nä.
                                                      Tuo 2.7tdi oli minun koeajon perustella todella miellyttävä ja kulutuskin on hyvin siellä 2l TDI lähellä. Lisäksi siinä on ketju, joten nokkahihnan vaihtoja ei tule.
                                                      Toki tulee varmasti muuta rahan menoa, kun eivät vielä viatonta autoa ole keksineet.

                                                      Comment


                                                        2.0T quattron konehuoneessa on ihan normaaliin tapaan ahdasta, eipä kai huolloissa muuten mitään ongelmia ole. Tosin joitain erikoistyökaluja saattaa kaivata joihinkin hommiin? Tuommonen 2.0Tq sedan ei kyllä ainakaan enempää kuluta kun aikaisempi vajaavetoinen B6 1.8T avantti. Oma b5 1.8Tq viepi enemmän kun tuo isän 2.0Tq.

                                                        Comment


                                                        • Kyllä se 2.0TDI putos nyt pois vaihtoehdoista. Isommissa koneissa tulee sitten eteen se, että loppuu tila ympäriltä ja jonkun parin kympin lämpöanturin vaihtamiseen menee kaksi päivää, kun pitää koko keula purkaa.

                                                          Mites nuo Bensa koneet kestää? Eli päästäänkö normikulumisen mukaisilla huolloilla 400tkm, ilman että koko kone laukeaa.

                                                          Katselin liikkeessä yhtä huoltokirjaa ja siellä oli mainintaa yleensä kaikkien audien huolloista. Mm. maininta S3 quottron huoltoväli muistaakseni laatikon tai vetoakseliston nesteiden vaihdosta 60tkm välein. Mitäs tuo tarkoittaa ja koskeeko normi quattroja. Onko tuossa quattrossa mitään heikkoa kohtaa ja minkälaisia kuluja sen huollosta tulee?

                                                          1.8t puuttui hieman hönkää ala kierroksilta (dieseliin tottunut), joten täytyy päästä kokeilemaan 2.0t konetta.

                                                          Comment


                                                            Olikos se niin että pitkittäismoottorisessa (A4<) quattrossa ei laatikon tai perän öljyjen vaihtaminen edes kuulu huolto-ohjelmaan eli siis kestävimpiä (ja huoltovapaampia) nelivetojärjestelmiä mitä löytyy. Itelle vaihdettiin tossa 200tkm jälkeen öljyt laatikkoon ja perään ja ihan hyvännäköstä tavaraa sieltä tuli ulos ja oikean tuntuinen määräkin.

                                                            Oisko joku 1.8T 190hp B6 (S-line?) tai 1.9tdi 130hp quattrona passeli? Ite ehkä tollasia kattelisin näistä viestiketjun vaihtoehdoista jos 3.0tdi on poissuljettu.

                                                            Comment


                                                              Ei kuulu, paitsi jos on automaatti. Sillonhan laatikos on oma "osastonsa" etuperän öljyille joita ei vaihdeta ellei ite pyydä. Oon ymmärtäny et myös torsenille on oma "osasto". Voin toki olla vääräski. Eikä myöskään perän öljyihin satuta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X