Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuo kytkinhomma taitaa olla vähän muustakin kiinni kun konetyypistä. -02 ja -03 vuosimalleissa tota luistamisongelmaa on vissiin enemmänkin? Mulla on k04-15, Karalan ohjelma ja muuta pientä '04:ssa eikä luista _vielä_.

    Comment


      -04 6v ja luistaa ihan sikana. Ei kestänyt 360Nm:ä kuin 100tkm.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
        Jos on lastutus mielessä niin kannattaa ottaa AVJ koneella. Noissa toisissa alkaa kytkin luistamaan.
        Mielenkiintoista. Itse olen havainnut ja muilta kuullut aivan muuta. Omasta luisti pelkällä "lastulla" aika pahasti (tosin vauhtipyöräkin oli aivan loppu).

        Comment


        • Tuolta varmaan löytyy lääke tähänkin ongelmaan

          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69024

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja petteri77 Näytä viesti
            Tuolta varmaan löytyy lääke tähänkin ongelmaan

            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69024
            No tietysti lääke on otettu. Silti asia kannattaa tuoda esiin, koska jos ei itse asenna niin kytkin on päälle tonnin paukku.

            Comment


            • a4 1,8t ongelmat tähän asti

              a4 1,8 tq avant b6 itsellä bfb konella. 180 tkm tullut nyt ajettua, suurimmat ongelmat ollut systyspuolat, eikä sekään maailmaa kaada jos vain maltta hakea 4 kpl kerralla a 41 euroa kun ensimmäinene menee, Loput menevät saman viikon aikana. Uusin sarja puolia sarjanumeron jälkeen xxxxxxxR ja niiden kanssa ei ongelmia. Sisältäverhoilu kuin uusi, ei mitään käytön merrkiä. Lastutusta ehdotan heti, itsellä meni pari vuotta, ja nyt harmiittaa ettei tullut heti mennyttä. Ajettavuus ja vääntö ihan eri luokkaa. Kytkimen kanssa ei vielä ongelmi normi käytössä. Toisin sanoen pintakaasua 80 % ajasta joskus letkan ohitus 3 tai 4 vaihtella täys kiihdytyksellä.
              Viimeksi muokannut NikkeH; 2.5.2009, 04:33. Perustelu: moottorikoodi, kytkimen kestävyys

              Comment


              • Unohtui tässä vaapu päivän lopulla että itseiläni lyhyet xenonit + h7 pitkät,valoon olen tyytyväinen varsinkin ajovalojen myllytyksen jälkeen kilometrit tekevät tehtävänsä. Stereona audi symphony. Soi minkä meikäläiselle on tarvetta. Investointi mikään auto ei ole mutta olen tyytyväinen ajettuihin kilometreihin ja käyttöarvoa pirsissa on ruimasti jäljellä, voin vain suositella. Itse olen päätynyt 16/205 renkaisiin melko kovalla paineella, kokeilun jälkeen kompromissina melun / mukavuuden mukaan. Race chronolla testattu ohituus kiihtyvyys 80 -120 omalla on 5v vaihteisella nopeampi kun tuttujen 6 vaihteiset. Vaihto ei ole tarpeellista 3:nen ja 4 : käy yhtä hyvin. Vaihde keppeily ei ole tarpeellista ohituksen jälkeen 5 silmään ja vakionopeuden säädin toimimaan taas. Tämähän on vain minum mielipide.
                Viimeksi muokannut NikkeH; 2.5.2009, 04:42. Perustelu: lisäystä

                Comment


                • Kuinka moni B6:n omistaja on poistanut mallimerkinnät? Otin omasta pois, ja 1.8 tekstin pisteen alla oli kiva ylläri; maalipinta koholla, ja pieni kuoppa keskellä. Tuli oikein nätti kun ei edes tahtonut kaikki liimat lähteä kunnolla. Mites tästä pääsee eroon, eli saisi luukun tasaiseksi?
                  Attached Files

                  Comment


                  • Otin omastani mallimerkinnät pois joku viikko sitten. Omasta ei onneksi löytynyt mitään muuta jännittävää merkkien alta kuin pinttynyttä likaa.

                    Comment


                      Mahtaako olla sitten niin että tuo kytkinongelma alkaa tulemaan siinä vaiheessa kun mennään yli 300nm puolelle?

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja niksu
                        Kuinka moni B6:n omistaja on poistanut mallimerkinnät? Otin omasta pois, ja 1.8 tekstin pisteen alla oli kiva ylläri; maalipinta koholla, ja pieni kuoppa keskellä. Tuli oikein nätti kun ei edes tahtonut kaikki liimat lähteä kunnolla. Mites tästä pääsee eroon, eli saisi luukun tasaiseksi?
                        Poistin juuri luukusta, jonka ostin vanhan (spoilerin takia rei'itetyn) tilalle Ruotsista. Vuosimalli -01 ja ei ongelmia. Itse olen todennut, että paras keino on lämmittää liima pehmeäksi hiustenkuivaimella, merkki irti esim. siiman avustuksella ja sormella hieroo enimmät liimat pois. Loput saa vahaamalla pois. Edes tuon ikäisessä ei jäänyt mitään jälkeä, vaikka voisi kuvitella että auringonvalo haalistaisi maalia.

                        En tiedä mistä tuo kuoppa sinulla johtuu (lämmitetty liikaa/liian vähän?), mutta eipä sitä muuten saa pois kuin maalaamalla. Paikkamaalia voi yrittää, mutta parhaan lopputuloksen saa kun koko luukun reunan maalauttaa uudestaan.

                        Alkuperäinen kirjoittaja sv
                        Mahtaako olla sitten niin että tuo kytkinongelma alkaa tulemaan siinä vaiheessa kun mennään yli 300nm puolelle?
                        En nyt puhu varmana tietona, mutta kaksoismassavauhtipyörä (varsinkin kulunut sellainen) on ongelmakohta no1. Kuluneemmilla osilla riittää pelkkä "lastuviritys" siihen, että kytkin ei pidä. 300Nm taitaa olla aika lailla maksimi mitä vakiorojuilla voi 110kW tai 120kW versioista saada turvallisesti irti.

                        Comment


                          Tuon väännön takia varmaan johtuu käsitys että AVJ koneessa pelkällä lastulla ei tule tuota kytkin/massapyörä ongelmaa nii helposti. Luonnollisesti kun 120kw ja 132kw koneissa tuo raja ylittyy helpommin. Nopeasti katsottuna netistä selailemalla "keskiverto" lastutuksilla 110Kw koneeseen tulisi 290nm, 120kw 300nm ja 132kw jo 320nm.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
                            Tuon väännön takia varmaan johtuu käsitys että AVJ koneessa pelkällä lastulla ei tule tuota kytkin/massapyörä ongelmaa nii helposti. Luonnollisesti kun 120kw ja 132kw koneissa tuo raja ylittyy helpommin. Nopeasti katsottuna netistä selailemalla "keskiverto" lastutuksilla 110Kw koneeseen tulisi 290nm, 120kw 300nm ja 132kw jo 320nm.
                            Voin olla väärässä, mutta eihän 110kW ja 120kW ole mitään sellaista fyysistä eroa, jonka takia 120kW saisi säätämällä enemmän tehoa. 132kW koneessa onkin isompi ahdin (K03s), toinen välijäähdytin, isommat suuttimet jne. Jos haluaa selvitä ilman kytkinjumppaa ja silti piristää auton luonnetta, paras vaihtoehto lienee custom-softa (ei tarvitse ottaa kaikkea mahdollista vääntöä irti ahtimen herättyä).

                            Comment


                              Olikos se nyt niin että a4 B6 120 kw malli on quattrona AINA 6 vaihteinen??

                              Ja eikös S-line sisäpaketti ollut saatavilla vain 2003 ja 2004 vuoden B6 malliin?

                              Comment


                                Tässä keskustelussa:
                                Viesti 34
                                Viesti 84
                                ja
                                viesti 86

                                Sisäpaketista ei muuta tietoa kuin että, omassa 04 se on.

                                Comment


                                • Hei!Olen hankkimassa vm.-06 A4 avant 3.0tdi quattro (232hv) multitronickia.Minkäslaisia kokemuksia teillä on?Autolla on ajettu 74tkm,joten onko tulossa huolia/murheita?Itse olen omistanut kaksi erinlaista audia(A3 3.2 quattro -05 ja a4 1.8 -07) ja niissä ei mitään vikaa!Kestääkö multi lastutuksen vai laukeeko samantien?

                                  Comment


                                    Koska kyseessä on quattro niin aski lienee kuitenkin tiptronic, eikä multitronic. Näin ollen askin kanssa ei pitäis olla murheita odotettavissa.

                                    Comment


                                    • Muistan joskus nähneeni 3.0tdi tiptronic yhdistelmästä vilauksen lukemilla 315hp/715Nm pelkällä ohjelmalla otettuna, eli kait se lastun kestää. Eihän tuossa mitään tavan aanelkkua kummempaa tarvi huomioida, toivottavasti on hyvät varusteet;) Olen koeajanut tuon kopan 204hp version ja a6 224hp version, tippiaskilla molemmat, ei mitään tykkejä mielestäni. Ison moottorin alavääntöä kun ei automaatilla pääse tuntemaan.

                                      Comment


                                      • Jep. Ei taida olla 3.0 TDIq:ta multilla. Tippi on ihan jees, mutta kuten Sakari totes, niin sitä alavääntöä ei oikein tule samoin koettua kuten esim. manuaalilla. Jumalattoman vaivaton ajettava kuitenkin tää 3.0 TDI on, rattia vaan tarttee muistaa kääntää silloin tällöin. Ja ei sillä jalkoihin jää. Sen minkä olen itse huomannut on, että tulee ajettua liikaa pintakaasulla, eli vain kaasupoljinta kutitellen. Välillä tuota konetta pitää "ajaa", eli tunkea se kenkä sinne konehuoneen puolelle. Autot tykkää ku niitä ajetaan, eikä kutitella...

                                        Itsekin ajattelin tämän 204hv version päivittää vähän paremmille tehoille, joten mielellään myös kuuntelisin kokemuksia tehopäivityksistä.

                                        Comment


                                        • Audi A4 3.0 tdi quattro

                                          Joo tiptronic tosiaan kyseessä! Hyvä että ei ole vielä tullut kovinkaan paljoa tota negatiivista palautetta autosta! Ja jossain vaiheessa kun lastutus tulee, niin meinasin kuitenkin pysyä maltillisilla tehoilla/väännöillä! Mutta sitten sen näkee, kun viikon päästä tolla kurvailee.
                                          Viimeksi muokannut 8866; 8.11.2009, 22:04. Perustelu: Ei tarvitse tekstiä turhaan paksuntaa. Pilkkujen ja pisteiden jälkeen tulee välilyönti. Jatkossa itse.

                                          Comment


                                            Tuossa muuten mielenkiintoinen vertailu Brilliant Rot vs. Misano Rot;

                                            http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2726117

                                            http://www.gearfx.com/audi/reds/reds03.jpg

                                            Nykyinen on siis Brilliant Rot, ja seuraava on ... no ehkä kohta :)

                                            Comment


                                              Itsellä on ollut nyt muutaman vuoden Misano.
                                              Näyttää tosi hyvältä puhtaana ja luonnossa vielä paremman näköinen :)

                                              Comment


                                              • Onkohan siihen Seat Exeoon siirtyny myös nämä ns. malliviat?
                                                Ajattelin vain että jos ne on korjattu niin eikö sen pitäisi olla aika hyvä auto.
                                                Poislukien se että se on seatin.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja pasi_orava Näytä viesti
                                                  Onkohan siihen Seat Exeoon siirtyny myös nämä ns. malliviat?
                                                  Ajattelin vain että jos ne on korjattu niin eikö sen pitäisi olla aika hyvä auto.
                                                  Poislukien se että se on seatin.
                                                  En tiedä onko periytynyt mutta Tuulilasin numerossa 16/09 oli farkkuvertailussa Exeo 2.0TSI, A4 1.8TFSI ja Insignia 1.6 turbo. Siinä vertailussa pitivät Seatia parempana kuin Audia ohjauksen ja ajettavuuden osalta vaikka Seat hävisikin mukavuudessa ja melussa. Jos mulla olisi ostoslistalla n. 26-36.000 euron etuvetoinen käytetty A4 (B6 tai B7) niin kävisin varmaankin Seat-kauppiaan luona. Siellä voisi saada ihan fiksun kaupan aikaan uudesta, takuunalaisesta, autosta.

                                                  Comment


                                                    Jos mulla olisi ostoslistalla n. 26-36.000 euron etuvetoinen käytetty A4 (B6 tai B7) niin kävisin varmaankin Seat-kauppiaan luona. Siellä voisi saada ihan fiksun kaupan aikaan uudesta, takuunalaisesta, autosta.
                                                    Espanjan-Audiin vaan ei taida saada kardaania edes lisävarusteena.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                                      Espanjan-Audiin vaan ei taida saada kardaania edes lisävarusteena.
                                                      Sen takia tuossa mun viestissä onkin tuo sana "etuvetoinen". ;)

                                                      Comment


                                                        Saattaisi nelivetovaihtoehto kannibalisoida konsernin muiden (kalliimpien) merkkien myyntiä siinä määrin, että veikkaan, ettei Exeosta tulla q-painosta näkemään...

                                                        Comment


                                                        • Ajattelin lainata tätä avausta, kun olen vakaasti päätänyt, että seuraava auto on A4 3.0 TDI vuosimalli väliltä 06-07. Asia jota olen koittannut selvitellä on tuo noiden 150kw ja 171kw välinen ero eli onko tuossa mitään muuta kuin softa?

                                                          Comment


                                                          • Kannattaa kysellä noilta lastutuspajoilta, jos molemmista koneista saadaan lastulla samanverran tehoa, niin erot ovat todella pienet tai ei ollenkaan eroa.

                                                            Comment


                                                            • seuraava auto on A4 3.0 TDI vuosimalli väliltä 06-07. Asia jota olen koittannut selvitellä on tuo noiden 150kw ja 171kw välinen ero eli onko tuossa mitään muuta kuin softa?
                                                              On eroa muutakin kuin tuo softa. Foorumia pläräämällä löydät vastauksen. 06-07 malleissa tosin ei pitäisi 150kW mallia edes olla, vaan se oli jonkun hetken vuoden -05 malleissa ja korvattiin pian tuolla 233hv mallilla.

                                                              Kannattaa kysellä noilta lastutuspajoilta, jos molemmista koneista saadaan lastulla samanverran tehoa, niin erot ovat todella pienet tai ei ollenkaan eroa.
                                                              150kW koneelle on olemassa softa, jolla saadaan päivitettyä kone tuonne jonnekin 270hv hujakoille (samat luvut kuin uudemmalle 3.0TDI koneelle), mutta minulle suosittelivat Karalan 245hv/550nm softaa tähän 150kW koneeseen. Harmittavasti en vielä ehtinyt omaa softaa päivittää...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X