Tuo kytkinhomma taitaa olla vähän muustakin kiinni kun konetyypistä. -02 ja -03 vuosimalleissa tota luistamisongelmaa on vissiin enemmänkin? Mulla on k04-15, Karalan ohjelma ja muuta pientä '04:ssa eikä luista _vielä_.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viestiJos on lastutus mielessä niin kannattaa ottaa AVJ koneella. Noissa toisissa alkaa kytkin luistamaan.
Comment
-
Tuolta varmaan löytyy lääke tähänkin ongelmaan
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69024
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja petteri77 Näytä viestiTuolta varmaan löytyy lääke tähänkin ongelmaan
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69024
Comment
-
a4 1,8t ongelmat tähän asti
a4 1,8 tq avant b6 itsellä bfb konella. 180 tkm tullut nyt ajettua, suurimmat ongelmat ollut systyspuolat, eikä sekään maailmaa kaada jos vain maltta hakea 4 kpl kerralla a 41 euroa kun ensimmäinene menee, Loput menevät saman viikon aikana. Uusin sarja puolia sarjanumeron jälkeen xxxxxxxR ja niiden kanssa ei ongelmia. Sisältäverhoilu kuin uusi, ei mitään käytön merrkiä. Lastutusta ehdotan heti, itsellä meni pari vuotta, ja nyt harmiittaa ettei tullut heti mennyttä. Ajettavuus ja vääntö ihan eri luokkaa. Kytkimen kanssa ei vielä ongelmi normi käytössä. Toisin sanoen pintakaasua 80 % ajasta joskus letkan ohitus 3 tai 4 vaihtella täys kiihdytyksellä.
Comment
-
Unohtui tässä vaapu päivän lopulla että itseiläni lyhyet xenonit + h7 pitkät,valoon olen tyytyväinen varsinkin ajovalojen myllytyksen jälkeen kilometrit tekevät tehtävänsä. Stereona audi symphony. Soi minkä meikäläiselle on tarvetta. Investointi mikään auto ei ole mutta olen tyytyväinen ajettuihin kilometreihin ja käyttöarvoa pirsissa on ruimasti jäljellä, voin vain suositella. Itse olen päätynyt 16/205 renkaisiin melko kovalla paineella, kokeilun jälkeen kompromissina melun / mukavuuden mukaan. Race chronolla testattu ohituus kiihtyvyys 80 -120 omalla on 5v vaihteisella nopeampi kun tuttujen 6 vaihteiset. Vaihto ei ole tarpeellista 3:nen ja 4 : käy yhtä hyvin. Vaihde keppeily ei ole tarpeellista ohituksen jälkeen 5 silmään ja vakionopeuden säädin toimimaan taas. Tämähän on vain minum mielipide.
Comment
-
Kuinka moni B6:n omistaja on poistanut mallimerkinnät? Otin omasta pois, ja 1.8 tekstin pisteen alla oli kiva ylläri; maalipinta koholla, ja pieni kuoppa keskellä. Tuli oikein nätti kun ei edes tahtonut kaikki liimat lähteä kunnolla. Mites tästä pääsee eroon, eli saisi luukun tasaiseksi?
Comment
-
Otin omastani mallimerkinnät pois joku viikko sitten. Omasta ei onneksi löytynyt mitään muuta jännittävää merkkien alta kuin pinttynyttä likaa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niksuKuinka moni B6:n omistaja on poistanut mallimerkinnät? Otin omasta pois, ja 1.8 tekstin pisteen alla oli kiva ylläri; maalipinta koholla, ja pieni kuoppa keskellä. Tuli oikein nätti kun ei edes tahtonut kaikki liimat lähteä kunnolla. Mites tästä pääsee eroon, eli saisi luukun tasaiseksi?
En tiedä mistä tuo kuoppa sinulla johtuu (lämmitetty liikaa/liian vähän?), mutta eipä sitä muuten saa pois kuin maalaamalla. Paikkamaalia voi yrittää, mutta parhaan lopputuloksen saa kun koko luukun reunan maalauttaa uudestaan.
Alkuperäinen kirjoittaja svMahtaako olla sitten niin että tuo kytkinongelma alkaa tulemaan siinä vaiheessa kun mennään yli 300nm puolelle?
Comment
-
Tuon väännön takia varmaan johtuu käsitys että AVJ koneessa pelkällä lastulla ei tule tuota kytkin/massapyörä ongelmaa nii helposti. Luonnollisesti kun 120kw ja 132kw koneissa tuo raja ylittyy helpommin. Nopeasti katsottuna netistä selailemalla "keskiverto" lastutuksilla 110Kw koneeseen tulisi 290nm, 120kw 300nm ja 132kw jo 320nm.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viestiTuon väännön takia varmaan johtuu käsitys että AVJ koneessa pelkällä lastulla ei tule tuota kytkin/massapyörä ongelmaa nii helposti. Luonnollisesti kun 120kw ja 132kw koneissa tuo raja ylittyy helpommin. Nopeasti katsottuna netistä selailemalla "keskiverto" lastutuksilla 110Kw koneeseen tulisi 290nm, 120kw 300nm ja 132kw jo 320nm.
Comment
-
Hei!Olen hankkimassa vm.-06 A4 avant 3.0tdi quattro (232hv) multitronickia.Minkäslaisia kokemuksia teillä on?Autolla on ajettu 74tkm,joten onko tulossa huolia/murheita?Itse olen omistanut kaksi erinlaista audia(A3 3.2 quattro -05 ja a4 1.8 -07) ja niissä ei mitään vikaa!Kestääkö multi lastutuksen vai laukeeko samantien?
Comment
-
Muistan joskus nähneeni 3.0tdi tiptronic yhdistelmästä vilauksen lukemilla 315hp/715Nm pelkällä ohjelmalla otettuna, eli kait se lastun kestää. Eihän tuossa mitään tavan aanelkkua kummempaa tarvi huomioida, toivottavasti on hyvät varusteet;) Olen koeajanut tuon kopan 204hp version ja a6 224hp version, tippiaskilla molemmat, ei mitään tykkejä mielestäni. Ison moottorin alavääntöä kun ei automaatilla pääse tuntemaan.
Comment
-
Jep. Ei taida olla 3.0 TDIq:ta multilla. Tippi on ihan jees, mutta kuten Sakari totes, niin sitä alavääntöä ei oikein tule samoin koettua kuten esim. manuaalilla. Jumalattoman vaivaton ajettava kuitenkin tää 3.0 TDI on, rattia vaan tarttee muistaa kääntää silloin tällöin. Ja ei sillä jalkoihin jää. Sen minkä olen itse huomannut on, että tulee ajettua liikaa pintakaasulla, eli vain kaasupoljinta kutitellen. Välillä tuota konetta pitää "ajaa", eli tunkea se kenkä sinne konehuoneen puolelle. Autot tykkää ku niitä ajetaan, eikä kutitella...
Itsekin ajattelin tämän 204hv version päivittää vähän paremmille tehoille, joten mielellään myös kuuntelisin kokemuksia tehopäivityksistä.
Comment
-
Audi A4 3.0 tdi quattro
Joo tiptronic tosiaan kyseessä! Hyvä että ei ole vielä tullut kovinkaan paljoa tota negatiivista palautetta autosta! Ja jossain vaiheessa kun lastutus tulee, niin meinasin kuitenkin pysyä maltillisilla tehoilla/väännöillä! Mutta sitten sen näkee, kun viikon päästä tolla kurvailee.Viimeksi muokannut 8866; 8.11.2009, 22:04. Perustelu: Ei tarvitse tekstiä turhaan paksuntaa. Pilkkujen ja pisteiden jälkeen tulee välilyönti. Jatkossa itse.
Comment
-
Tuossa muuten mielenkiintoinen vertailu Brilliant Rot vs. Misano Rot;
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2726117
http://www.gearfx.com/audi/reds/reds03.jpg
Nykyinen on siis Brilliant Rot, ja seuraava on ... no ehkä kohta :)
Comment
-
Onkohan siihen Seat Exeoon siirtyny myös nämä ns. malliviat?
Ajattelin vain että jos ne on korjattu niin eikö sen pitäisi olla aika hyvä auto.
Poislukien se että se on seatin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pasi_orava Näytä viestiOnkohan siihen Seat Exeoon siirtyny myös nämä ns. malliviat?
Ajattelin vain että jos ne on korjattu niin eikö sen pitäisi olla aika hyvä auto.
Poislukien se että se on seatin.
Comment
-
Jos mulla olisi ostoslistalla n. 26-36.000 euron etuvetoinen käytetty A4 (B6 tai B7) niin kävisin varmaankin Seat-kauppiaan luona. Siellä voisi saada ihan fiksun kaupan aikaan uudesta, takuunalaisesta, autosta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiEspanjan-Audiin vaan ei taida saada kardaania edes lisävarusteena.
Comment
-
seuraava auto on A4 3.0 TDI vuosimalli väliltä 06-07. Asia jota olen koittannut selvitellä on tuo noiden 150kw ja 171kw välinen ero eli onko tuossa mitään muuta kuin softa?
Kannattaa kysellä noilta lastutuspajoilta, jos molemmista koneista saadaan lastulla samanverran tehoa, niin erot ovat todella pienet tai ei ollenkaan eroa.
Comment
Comment