Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
    Tero: Näin yleisesti ottaen haun käyttöön opastaminen ei ole täällä vittuilua. Toki noviisina ei välttämättä tiedä moottorikoodeja / mistä ne löytää, ja se on täysin ymmärrettävää (vinkki: http://www.ajovalo.net/VW_moottorit.htm). Pienestä kuitista ei kannata vetää herneitä henkoseen.

    Itse olen täysin nollatietotasolta lähtenyt, ja nytkin on korkeintaan pientä tietämystä niistä asioista joihin itse olen perehtynyt. En ole silti kokenut ilmapiiriä mitenkään negatiiviseksi, vaan nimenomaan asiantuntevaksi ja korkeatasoiseksi (esim. CAPSILLA ja !!!???:lla tehostetut otsikot ja "LOL!!!"-kommentit puuttuvat).

    Vaikka kyseessä on keskustelufoorumi, täältä löytyy paljon arvokasta tietoa Audeihin liittyen. Esim. kysymyksiin "Mitä eroa moottorilla x ja y?" tai "Kannattaako turbon öljykierron paluuletku puhdistaa 300tkm ajetusta autosta ahtimen vaihdon yhteydessä?" ei kannata eikä tule vastata mielipiteiden vaan faktojen pohjalta, jolloin "Kuulemma ei!"-kommentteja ei kaivata :).
    Jos herneitä on ollut, niin kyllä ne on jo kaivettu pois. Varmasti foorumilla onkin suht korkeaa kirjoittelun tasoa. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että joihinkin kysymyksiin haluaa yksinkertaisesti faktaa. Kyllähän sitä saa muualtakin verkosta (tämä ei tarkoita sitä että foorumi olisi turha, sen perustelin jo aiemmassa postissani), kun tarpeeksi hakee - ja silloin saa nimenomaan kylmää faktaa, eikä kenenkään mielipidettä "puhdista se letku, koska kaverin enolla puhkesi rengas, kun ei letkua ajoissa rassannut".

    Sitten taas esimerkiksi autojen ajettavuuteen, ulkonäköön jne. liittyvät kysymykset ovat mielipideasioita. Osittain tämä pätee myös pohdintaan siitä mitä kannattaisi ottaa huomioon valitessaan auton mallia tai konetta. Lähinnä keskustelua availin sillä silmällä, että mahdollisesti saisin tietoa siitä miksi ehdottomasti jotain konetta (tai mallia) ei kannata valita. Asiantunteva porukka täällä tietää varmasti autojen tyyppiviat ja huoltotarpeet jne. ja sitä asiantuntemusta olisin mielelläni ammentanut. Jokunen noheva foorumisti ääntään jo availikin, kiitos heille. Ja näillä foorumeillakin pyöriessä tietenkin yleensä faktaa kysyessä vetää johtopäätökset eri vastauksien "painotettuna keskiarvona" tjs. Kun itse alat vain selailla foorumia sieltä täältä, niin äkkiä voi kuitenkin jäädä jokin "ydinasia" huomaamatta, jos jokin keskustelu jää väliin. Lähinnä kai siksi täältä koitin kysellä neuvoa. Mutta herneitä ei ainakaan enää löydy, toivottavasti minun takiani ei kovin paljon muillakaan.

    Hyvää uutta vuotta itse kullekin.

    Comment


      #92
      Kyllä näitä tietojen jäsentämistä ja luokittelemista voisi harrastaa. Helpottaisi asioiden
      löytämistä. Jo sellainen wikimäinen [[luokka:B6]]-tagi auttaisi mikäli sellaisia viestihin voisi
      upottaa. Se luokitteleminen taitaa kuitenkin olla enemmän wikin heiniä, ja haastankin tässä
      kerholaisia kirjoittamaan esim. autowikiin audisivuja ensi vuoden aikana.

      Foorumeissa joutuu valitettavasti aika paljon hakua käyttämään, ja se ei välttämättä ole
      kovin helppo tehtävä, allekirjoittaneella voi mennä tunti ennen kuin löytää juuri sen viestin
      jonka tiesin olevan "täällä jossain". Tämän takia on mielestäni parempi että tutustuu
      haku-toimintoon jo aikaisessa vaiheessa taudia ja oppii sen käyttöä, erikoismerkkeineen.
      Myönnän että vinkkini haun käytöstä olisi voinut olla vähemmän rutiininomainen ja
      perustellumpi, sitähän voitaisiin herkästi mieltää --tuiluna, mitä vinkki ei todella ollut.

      Erittäin hyvää uutta vuotta sinne paraisiin, oletko muuten kalkki-alalla?

      Comment


      • #93
        Nojoo, jos aktivistilta menee tunti haluamansa löytämään, niin tällaiselta märkäkorvalta siihen tiedonhakuun saattaa upota useampi tunti... Itse toisinaan (eri foorumeilla) ihan mielelläni vastailen kysymyksiin, kun sille päälle satun. Ymmärrän toki, että samat kysymykset voivat puudttaa - itseänikin myös välillä.

        Muutin Paraisille nimenomaan kalkin jatkojalostusmahdollisuuden perässä tuossa reilu vuosi sitten. Sama kai se millä leipänsä tekee, kyllähän se kalkistakin irtoaa :).

        Comment


          #94
          Alkuperäiseen otsikkoon liittyen niin B6:sessa taitaa ajovalopesureitten pumppu olla sitä
          hajoavaa sorttia. Pumppu ei ole kallis, mutta vaihdossa pitää irrottaa mm. sisälokari ja
          vaihto voi työnä olla kirosanoja herättävää.

          Pesola: kerro "frankensteinille" terkkuja jos tunnet

          Comment


          • #95
            Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
            Alkuperäiseen otsikkoon liittyen niin B6:sessa taitaa ajovalopesureitten pumppu olla sitä
            hajoavaa sorttia. Pumppu ei ole kallis, mutta vaihdossa pitää irrottaa mm. sisälokari ja
            vaihto voi työnä olla kirosanoja herättävää.

            Pesola: kerro "frankensteinille" terkkuja jos tunnet
            Haraldh: Fränkki istuu naapurihuonessa toimien nykyään tuotantopäällikkönä - ja täten meidän tuotannon perusinssien lähimpänä esimiehenä. Voin kai siis sanoa tuntevani :)... Oletko itsekin alalla, vai tunnetko muista yhteyksistä?
            Viimeksi muokannut Pesola; 3.1.2009, 21:23.

            Comment


            • #96
              Pistetääs lirpaketta ylemmäs, kun on alkanut allekirjoittaneella polttelemaan tuollanen B6-korinen, 1,8TQ nykyisen vajaaveto B5:n seuraajaksi.

              Nyt olisi kiikarissa yks varteenotettava yksilö, joskin ajettu öbaut 190 000 km. Kuinka riskialtista tuollaisen hankkiminen on, pääpiirteissään? Jakopääremppahan on tehty kymppitonni sitten, ja käsittääkseni täydellinen huoltokirja pitäisi löytyä. Eli kuinka huolettomia kilometrejä tossa kahensadan tuhannen kohalla, ja päälle? Mihin kannattaa varautua?

              Kyseessä olisi ensimmäinen nelivetoinen pirssi, joten mitä kannattaa huomioida tuollaista hankkiessa tai pitäessä?

              Mitä muuta kannattaa autosta tutkailla kun huoltokirjat, ulkoinen olemus ja perstuntuma ajossa? Kannattaako autoa käyttää esim. A-Katsastuksen Autotohtorilla kuntotarkastuksessa, jos ei itse ihan tekniikan päälle kaikkea ymmärrä? Kokemuksia?

              Siinä muutama ehkä typerä kysymys, mutta olis jees jos joku viittis vähän kokemusistaan vielä valaista.

              Comment


                #97
                Jukka: Tässä ketjussa on jotain, ja tietysti kannattaa myös normaalin järjen (ei autokuumeen sokaistaman) kanssa miettiä jos mahdollista :). Jos löytyy VAG-COM, sillä voi tarkistaa yhtä sun toista, jos ei muuta niin lukea vikakoodit koeajolenkin jälkeen. Moottoritilaan on toki ihan fiksua vilkaista.

                Nelivedon suhteen ei ole mitään erikoista huomioitavaa. Toki peräöljyt voi kannattaa vaihtaa jossei sitä ole tehty (ja mitä muita pieniä lisätarkistuskohteita pari lisävetaria voi tuoda mukanaan).

                Tätä ei kannata pelästyä, mutta joitain kohteita joita omasta autosta on hajonnut/korjattu kulutusosien lisäksi vähän ennen ostamista ja sen jälkeen (mittarissa 259000):
                -Termari/termarikopan tiiviste
                -MAF
                -By-pass
                -Alipaineletkuja
                -Käsijarruvaijerit
                -Etuvetareiden suojakumit
                -Kuskin oven johtosarja + mukavuusohjainlaite
                -Venttiilikopan tiiviste
                -Turboahdin (samalla päivitys)
                -Kytkin+vauhtipyörä (samalla päivitys kestävämpään)
                -Sytytyspuolat

                Niin ja tietysti:

                -Moottori (kytkinjumpan yhteydessä huomattiin kampiakselin päittäisvälys, lohko ja kampura entiset)

                Comment


                • #98
                  Pitää lainata vanhaa threadia taas. Osaako joku asiaan vihkiytyneempi kertoa mistä löytyisi jonkunlaista varustelistaa eri varustelutasoilla tähän B6:een?

                  Kävin juuri koeajamassa yhden yksilön ja kauhukseni havaitsin että tämän vuosituhannen Audeissa ei näköjään ajotietokone ja keskikyynärnoja olekaan vakiovarusteita! Muutenkin oli kyllä mahdollisimman riisuttu malli. Myös muovinen ratti tuntui melko kolkolta käteen.

                  Eli löytyykö varustelistoja jostain, että tietäisi suoraan millä varustelutasolla alkaa Audia katsomaan, jotta vähintääkin keskikyynärnoja ja ajotietokone löytyy.

                  Edit. Jaaha. Näyttää siltä että perusvarustelun (joka on hyvin suppea) lisäksi on ilmeisesti saanut lähinnä ostella varusteita yksi kerrallaan, eli mitään räätälöityjä varustelutasoja ei ole ollutkaan, mikäli asian oikein ymmärsin toisaalta lukemaani...
                  Viimeksi muokannut Pesola; 28.2.2009, 16:26.

                  Comment


                    #99
                    Näyttää siltä että perusvarustelun (joka on hyvin suppea) lisäksi on ilmeisesti saanut lähinnä ostella varusteita yksi kerrallaan, eli mitään räätälöityjä varustelutasoja ei ole ollutkaan, mikäli asian oikein ymmärsin toisaalta lukemaani...
                    Näinhän se taitaa olla...
                    Meitin b6 on Turboline-varusteilla, en tiedä mitä kaikkea tuohon sisältyy, mutta varusteista löytyy ainakin nahkaratti, keskikyynärnoja edessä ja takana, sumuvalot.....

                    Comment


                    • Kävin juuri koeajamassa yhden yksilön ja kauhukseni havaitsin että tämän vuosituhannen Audeissa ei näköjään ajotietokone ja keskikyynärnoja olekaan vakiovarusteita! Muutenkin oli kyllä mahdollisimman riisuttu malli. Myös muovinen ratti tuntui melko kolkolta käteen.
                      Pakkohan ei ole Audia ostaa...

                      Comment


                      • Edit. Jaaha. Näyttää siltä että perusvarustelun (joka on hyvin suppea) lisäksi on ilmeisesti saanut lähinnä ostella varusteita yksi kerrallaan, eli mitään räätälöityjä varustelutasoja ei ole ollutkaan, mikäli asian oikein ymmärsin toisaalta lukemaani...
                        Joo, B6 Audeissa jotkut varusteet jotka joissakin halvemman hintaluokan autoissa on ollut vakiona, on pitänyt hankkia lisävarusteena. Lisäksi kun lisävarusteiden hinnat on aika suolaiset niin suurin osa suomi-autoista on vakiovaruisteilla(Nykyääkin menee niin että jos joku Audin lisävaruste maksaa saksan hinnastossa 1000 €, niin suomessa sama maksaa ainakin 2000 €, eli maahantuoja on pitänyt huolen siitä ettei suomi-autoissa yleensä pahemmin lisävarusteita ole).

                        Itsekin tuli joskus tuommoista B6:sta katseltua. Kannattaa katella semmoinen, jossa on sportti-penkit, vakiojakkarat ei ole kovin kummoiset ja suurimmassa osassa taisi juurikin olla nuo vakiojakkarat. B6:eenkin on muistaakseni saanut S-line varustelua, jossa taitaa olla sportti-penkkiä ja nahkarattia?

                        Edit: Pitää vaan katella semmoinen auto jossa on tarpeelliseksi kokemansa varusteet, eiköhän niitä varusteltujakin yksilöitä löydy.

                        Taisi vielä B7-mallissakin olla sähköiset takalasinnostimet lisävaruste hintaan 500€ tai sitä luokkaa:-)
                        Viimeksi muokannut psiiskonen; 1.3.2009, 11:26. Perustelu: Lisäys

                        Comment


                          Minulla on tallessa vuoden 2001 hinnasto, jossa on kaikki lisävarusteet lueteltuna (voin lähettää jos jotain kiinnostaa, löytyy myös Excelinä jos haluaa laskea paljonko oman auton varusteet ovat kustantaneet).

                          Paketteja ei juurikaan ollut, tyyliin "Family" mukavuuspaketti ainoa jota voi varustepaketiksi yrittää kutsua (jaettu takaselkänoja, kolmas niskatuki takana keskellä, kolmas 3-pistevyö takana keskellä, etumatkustajan airbagin deaktivointi avaimella, ISOFIX-kiinnikkeet etumatkustajan istuimella). Myöhemminhän sitten on ollut noita turbolinejä, businesspaketteja sun muita.

                          Mainitut sähköikkunat taakse 580eur, ajotietokone 580eur, keskikyynärnoja 290eur jne. Sitten toki on näitä helmiä: Urheiluistuimet+sähkösäätö(ilman muistia)+nahkaverhoilu+sporttinahkaratti = 1340eur+2010eur+3760eur+630eur=7740eur. Ihanan halpaa - oman tuontiauton lisävarusteet olisivat ilman aluvanteita maksaneet suomessa leppoisat 17980eur (16" aluvanteet luokkaa 2500eur päälle), eikä edes ole mikään huippuvarustelu (ei navia, kattoluukkua, himmentyviä peilejä, Bose-kaiuttimia jne).

                          Sumuvalot on ollut vakiovaruste, samoin takakeskikyynärnoja (ilman mukipidikkeitä?). Suomessa lisävarusteet ovat olleet niin törkeän kalliita, että keskimäärin ei ole ruksittu "mitään" tai sitten hyvin vähän. Pahamaineiset Saksan- ja Ruotsin-autot ovat tietysti yleensä vähän paremmin varusteltuja.

                          Comment


                          • B6:eenkin on muistaakseni saanut S-line varustelua, jossa taitaa olla sportti-penkkiä ja nahkarattia?
                            Jep, mulla on S-Line jossa on sporttipenkit ja 3-puolainen nahkaratti.

                            Comment


                              Saihan siihen S-line korisarjaa (etu-, taka- ja sivuhelmat + pikku spoikka luukun päälle) sekä alustasarjaakin. 2004:ia myytiin celebration paketilla joka sisälsi edellämainitut + xenonit+alcantarat.

                              Comment


                                S-line paketit eivät olleet ainakaan -01 saatavilla, ja puskurien alaosat sekä helmat aina mustat.

                                Comment


                                  Oliko siis niin, että vuonna 2001 ei voinut edes tilata niitä korinvärisinä? Tässä jossain aikaisemmin selvitettiin että maalatut helmat eivät välttämättä tarkoita että auto on 2004:nen, vaan sekin on ollut kallis lisävaruste.

                                  Comment


                                    Muistikuvan mukaan vasta mallivuoteen 2003 tuli värilliset alaosat.
                                    Ja ne S-linen sisällöt on myös vaihdelleet eri vuosina.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                      Oliko siis niin, että vuonna 2001 ei voinut edes tilata niitä korinvärisinä? Tässä jossain aikaisemmin selvitettiin että maalatut helmat eivät välttämättä tarkoita että auto on 2004:nen, vaan sekin on ollut kallis lisävaruste.
                                      4.8.2001 päivätty hinnasto ei tunne korinvärisiä puskureita / helmoja, joten ilmeisesti tehdastilauksena ei saanut. Ulkonäköön vaikuttavia varusteita vanteiden ja metallivärin lisäksi on vain puskureiden suojalistat (180eur), tyyppimerkinnättömyys (0eur) ja kiiltolistat sivuikkunoiden ympärillä (360eur). Radiokaan ei ollut vakiona (taisi olla vasta B6:ssa) - Concert II maksoi 1280eur ja Navi-plus 5630eur. Ei sinänsä ihme että monessa on uudesta lähtien ollut jälkiasenteinen; 1280eur saa jo kohtuuhyvän jälkiasenteisen soittimen :).

                                      Comment


                                      • Saihan siihen S-line korisarjaa (etu-, taka- ja sivuhelmat + pikku spoikka luukun päälle) sekä alustasarjaakin. 2004:ia myytiin celebration paketilla joka sisälsi edellämainitut + xenonit+alcantarat.
                                        Mulla on tollanen -04 s-line, eli ilmeisesti celebration paketilla oleva, josta kyllä puuttuu xenonit. Korisarja, sporttisisusta ja nahka-alcantara penkit löytyy.

                                        Comment


                                        • On kyllä pirullista, kun tuota yksilöä katsellessa saa erikseen kysellä joka mallin kohdalla läpi varustelistan, jos meinaa haluamansa varusteet saada. Toisella silmällä olen -05 -> Octaviaa vilkuillut ja siinä tietää, että jos auton nimen perässä lukee "Elegance"; niin varusteet ovat mukavat ja "Ambiente":ssa kohtalaiset. Yksi vaihtoehto on vielä Bemarin päivittämienn uudempaan. Bemarin kohdalla taas tietää, että kaikki tarvittava (minulle) autossa on, eli varusteiden kanssa voi käytännössä vain voittaa.

                                          Näissä B6:sissa saa lukea tarkkaan varustelistaa läpi. Vielä kun tuolla Blocketissa ei ole erikseen kohtia, mitä voi ruksia, niin tietenkin porukalla on siellä puolet varusteista laittamatta ja ilmoituksen lopussa kommentti "kysy lisää". Kuvistakaan ei yleensä ilmene kaikkea.

                                          En koe olevani edes ranttu näiden varusteiden kanssa. Mutta jotenkin sitä haluaa autoon suunnilleen ne samat varusteet, mitä on parissa edellisessä ajoneuvossa ollut. Jopa nykyistä edeltävässä -96 Vectrassa varustelutaso oli ihan eri maata kuin suurimmassa osassa katsomiani B6:sia!

                                          Jostain syystä on vain Audi-fiilis, vaikka olen paljon kielteistä lukenut vanhempien Audien tekniikan kestosta - ja todistanut sitä vikasarjoista. Mutta täytyy toivoa, että kärsivällinen metsästys tuottaa tulosta ja jossain välissä kevättä pihassa seisoo B6 sopivilla varusteilla! Sitten vain puremaan kynsiä ja miettimään menopelin kestoa. :)

                                          Ps. Tarkoitus ei ole provoilla. Ja jos en Audia autona pitäisi, niin en sen hankintaa toki edes harkitsisi. ;)

                                          Comment


                                            Esimerkiksi ruotsissa on myyty varusteet paketteina. Kannattaa katsoa ne yksilöt joissa on sporttipenkit, niissä on sitten myös s-line ratti ja vaihdekeppi sekä mahdollisesti s-line alustakin. Xenonit ovat erittäin tavallisia näissä. Kuvista näkee hyvin sporttipenkit yleensä.

                                            Suomessakin taitaa päteä tuo sääntö että mikäli autossa on sporttipenkit, niin muut tarpeelliset joko on jo autossa, tai voidaan sitten vaikka jälkiasentaa. Vaikeimmat jälkiasennettavat taitavat olla xenonit ja penkit.

                                            Xenonien kanssa kannattaa olla tarkkana, jälkiasennus lähestyy mahdotona jos laillisesti haluaa ne ja usein autonmyyjät katsovat halogeenilinssejä että ovat xenoneita. Xenon-valokytkimessä ei ole sitä pientä nuppia, josta sopivalla kuvakulmalla sisustuskuvista voi päätellä onko autossa xenonit vai ei.

                                            Comment


                                            • Minuutin hakemisella löydettyä:
                                              KLIKS

                                              Mitäs muuta varustetta vielä kaipaat =)??

                                              Comment


                                                Kyllä tohon ainakin itse kaipais sport penkkejä...

                                                Omassa autossa on proline ja prosport paketit ainakin ja on nahka sportipenkit, sport ratti, keskikyynärnoja, sisävalopaketti, yms. ainut mikä puuttuu "normaali" varusteista on FIS ajotietokone.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                                  Minuutin hakemisella löydettyä:
                                                  KLIKS

                                                  Mitäs muuta varustetta vielä kaipaat =)??
                                                  Kiinnostavaa hintaa :D

                                                  Comment


                                                    Ihme kallis laite tuo mobilen yksilö. Automaatti hmpff.. Pienet linssit valoissa, olisiko oikeasti xenonit? Tai sitten vm 2004:sissa on S4:en valot joissa linssit isompia. Itse en ostaisi B6:ta normipenkein, mutta olenkin selkävaivainen.

                                                    Ruotsin kruunu on nyt 11,5755 ja laskee, kun se oli vielä vuosi sitten 9,40 paikkeilla.

                                                    http://www.blocket.se/vi/20382514.htm?ca=11_s 89 000 SEK = 7688€

                                                    http://www.blocket.se/vi/19762873.htm?ca=11_s 95 t SEK = 8200€

                                                    http://www.blocket.se/vi/20477848.htm?ca=11_s vm 2005/s-line/B7 8600€ (235tkm tosin, autovero vähäinen tosintosin)

                                                    Loputon lista noita ruotsissa, ja pro-sport/s-line/stcc saatavana helposti.

                                                    http://www.blocket.se/li?ca=11_s&th=...&me=&gb=1&fu=1
                                                    Viimeksi muokannut haraldh; 2.3.2009, 21:34.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                                      Ihme kallis laite tuo mobilen yksilö. Automaatti hmpff.. Pienet linssit valoissa, olisiko oikeasti xenonit? Tai sitten vm 2004:sissa on S4:en valot joissa linssit isompia. Itse en ostaisi B6:ta normipenkein, mutta olenkin selkävaivainen.

                                                      Ruotsin kruunu on nyt 11,5755 ja laskee, kun se oli vielä vuosi sitten 9,40 paikkeilla.

                                                      http://www.blocket.se/vi/20382514.htm?ca=11_s 89 000 SEK = 7688€

                                                      http://www.blocket.se/vi/19762873.htm?ca=11_s 95 t SEK = 8200€

                                                      http://www.blocket.se/vi/20477848.htm?ca=11_s vm 2005/s-line/B7 8600€ (235tkm tosin, autovero vähäinen tosintosin)

                                                      Loputon lista noita ruotsissa, ja pro-sport/s-line/stcc saatavana helposti.

                                                      http://www.blocket.se/li?ca=11_s&th=...&me=&gb=1&fu=1
                                                      Jep. Ihan fiksuja kärryjä löytyy. Itse olen kuitenkin ajatellu hommata auton noin 100 tkm mittarissa. Tästä en ole valmis paljoa tinkimään, kun olen lukenut täältä 200 tkm ajettujen Audien sairaskertomuksia.

                                                      Varusteilta en vaadi mielestäni paljoa. Kunhan on ajotietokone, keskikyynärnoja, ehkä mielellään nahkaratti vielä. Xenoneille ja korin värisille listoille ei ole niin väliä, vaikka ne hienolta näyttävätkin. Pääasia minulle on, että auto on mukava ajaa/käyttää. Taitaa asia vain olla niin, että ne varusteet löytyy parhaiten juuri noista malleista, missä on kaikki ulkoiset herkutkin...

                                                      Edit. Se on minulle ollut jo pitkään selviö, että haen auton Ruotsista, kun kruunu on halpa ja kärryt kuitenkin talvivarusteltuja.

                                                      Comment


                                                      • Kylläpä ne on auto kun auto niin siinä 200tkm kohdalla menee osaa vaihtoon.

                                                        Comment


                                                        • Ja tuohon aiemmin käytyyn keskusteluun puskureiden alaosien värillisyydestä. Omassani ne ei ole korinväriset ja auto on valmistenumeron mukaan -04, myös käyttöönotettu -04.

                                                          Comment


                                                            Siinä 80tkm-130tkm blocket-lista: http://www.blocket.se/li?ca=11_s&th=...e=23&gb=1&fu=1

                                                            Menee joissain autoissa osaa vaihtoon 100 tkm kohdalla. Kuten tässä joku sanoi niin kannattaa ostaa autoa eikä kilometrejä. No ok, omasta B6:sesta on mennyt sytytyspuola ja bensapumppu.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Mkurtti Näytä viesti
                                                              Kylläpä ne on auto kun auto niin siinä 200tkm kohdalla menee osaa vaihtoon.
                                                              Se on totta - ja merkistä riippumatta olenkin katsellut viime vuosina aina vähemmän ajettua. Itse mieluummin ajan enemmän ja huollan vähemmän, kuin katselen päältä kauniimpaa autoa. Makunsa toki kullakin ;). Varusteista minulle ne pakolliset ovat lähinnä ajomukavuuteen vaikuttavia, lisäkkeille ja levikkeille ei ole niin väliä :).

                                                              Täytyy tässä vielä sanoa, että sekä täältä että vikasarjoja lukiessani olen saanut käsitykseni, että (pienimpiä malleja lukuunottamatta) vanhemmat Audit ovat olleet aika vikaherkkiä. Uskon toki, että tuollaista 100 tkm ajettua B6sta saa vielä ajaa enemmän kuin huoltaa - ja siksi sellainen onkin tähtäimessä. :) Vikaherkkyys on tietenkin vain yksi asia vaakakupissa, muutenhan ajelisinkin jollain tuoreella riisikupilla.

                                                              Haraldh: Autoa toki minäkin haen, mutta netin välityksellä autoa ulkomailta metsästettäessä kilometrit on kuitenkin ehkä se pätevin auton kunnon mittari, edellyttäen että mukana tulee huoltokirja - ja et osta autoa jonkun saksanturkkilaisen puljun takapihalta. Toki tämä ei ole ainoa seikka ja kyllä esim. varusteet, omistajien määrä jne. vaikuttavat. Auton yleiskuntoa on vaan usein hankala arvioida kuvista ja esim. kunnollinen auton puunaus voi olla hyvinkin harhaanjohtavaa. Kyllä teknisesti lopusta pommistakin saa kuviin komean näköisen :). Mutta siis lähinnä tuo kilometrirajaus vähentää hankinnan riskialttiutta, korreloi luultavasti useimmiten käänteisesti auton huoltotarpeeseen ja helpottaa huomattavasti auton jälleenmyyntiä (/kohottaa jälleenmyyntiarvoa).

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X