Mietin tuota Demotoa, onkohan millainen tuo 'yritys', kun yhteystiedoissa eemeliosoite on puuha piste pete ät luukku piste kom...Kuulostaa jotenki todella luotettavalle. Eikä ole vissiin tuolla nimellä kauaa huseerannu. Tietty voi ollakkin täysin luotettava, mutta pitemminkin päinvastoin. Mistä näitä tietää...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viestiLöytyykö ESP luistonesto vai ajonvakautus vai mikä tuo nyt on, kaikista B6 audeista, eli onko vakiovarusteena?
Pulttijako 5x112? Keskireikä 57,1mm?
Pulttijako ja keskireikä juurikin nuo.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viestiOk, vielä unohtui kysyä, että onko polttimot näissä H1+H7 vai kuinka?
Halogeeneissa H7+H7, Xenoneissa D1S+H7 tai D2S+H7.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81 Näytä viestiTäs aihees ei viä ollu mainittu yhtä kosmeettista eroo B6 vuosimallien 2001-2003 ja 2004 välillä. 2004:ssa on aina vakiona puskurin alaosat korinväriset...tekee kuitenki ulkonäköön aika paljo, varsinki vaaleemmissa väreissä.
Comment
-
Itselläni -04 B6 eikä ainakaan täällä korinvärisiä helmoja.
Ja korinvärisiä on -02 mallisessa nettiautossa. Ei taida olla ihan vedenpitävä tuo sääntö?
Comment
-
Itselläni olisi myös B6:n osto mielessä, joten lainaan tätä threadia. Muuten homma alkaa olla selvä, mutta minulle on hieman epäselvää nuo 1.8t -koneiden väliset erot. Eli mietin tässä minkä version 1.8t-koneesta valitsen.
Noita koneitahan on tarjolla neljä eri vaihtoehtoa, versiot: 110, 120, 132 ja 140 kW. Onko näillä koneilla käytännössä erona muu kuin lastulla korjattava ohjelmointi? Tuleeko koneeseen jotain muutoksia samalla kun 110:stä tulee 120 ja 132:stä 140 kW? Miten sitten nuo erot 120 vs. 140 kW, onko niissä mitään muuta eroa kuin ohjelmointi? Kuinka paljon sitten on eroa kulutuksessa tehokkaammalla mallilla mopo-malliin verrattuna (vai onko lainkaan)? Entä kärsiikö alakierrosvääntö (pelkällä) teholastulla, vai paraneeko se jopa? Toivoisin asiantuntevia vastauksia näihin, kiitos.
Ihan mielenkiinnosta vielä kiinnostaa, että onko tämä kone tismalleen sama kuin saman ikäisissä Passateissa?
Comment
-
B6:sessa euroopassa ei ole kuin 110kW, 120kW ja 140kW. Näistä 140kW (BEX) on erilainen,
haulla BFB tai/ja BEX löytää varmaan nuo erot tarkemmin. Siitä syystä kukaan ei siihen
edelliseenkään ole jaksanut vastailla.
140kW erot on ainakin ahdin, coolerit, softa, kanget(?), jne.
Comment
-
B6 2001 mallisessa oli 110kW. 132kW 1.8T oli käsittääkseni vain edellisessä B5 korisessa. 2002-2004 on sitten 120kW ja 2003 tuli 140kW.
120kW vs. 140kW on enemmän eroja kuin pelkkä softa...itseasiassa aika paljonkin. Haulla "140kW" löydät aiheen jossa käsitellään tarkemmin noiden kahden välisiä eroja.
Käytökseltään nuo on siinä erilaisia, että 140kW jaksaa kiertää pidempään, kun taas 120kW loppuu potku tuossa 5000rpm kieppeillä. Jos itse haluaa noihin vielä jonkun muun softan laittaa niin 140kW:sta saa irti 20-30hv enemmän kuin 120kW:sta ja uuden softan myötä alakierrosvääntö paranee rutkasti kummassakin versiossa. Itsellä oli hakusessa 140kW versio, mutta sitten sattui tämä nykyinen eteen ja piti ostaa pois kuleksimasta. Kulutukseen en osaa kommentoida...riippuu ratin ja penkin välistä!
Jos Passatissa pitkittäiskone, niin eikähän se sama ole...moottorikoodihan sen kertoo onko sama vai ei!
EDIT: Olin hidas, Harald ehti ensin!;)
Comment
-
Vieras
Haraldin ja Jarin setteihin täydennyksenä: Tärkeimmät erot suorituskykyä ajatellen ovat tosiaan ahdin (K03s, muissa K03), toinen välijäähdytin pelkääjän puolella (normaalisti vain kuskin puolella), suuttimet (~320cc/min vs. 205cc/min @3bar) ja softa. 150/163hp version kytkin ei kestä kunnolla edes vajaaseen 200hp virittämistä, 190hp versiossa on vissiin jonkin verran vahvempi.
Comment
-
Vielä sellainen kysymys, että onko moottoriin (/autoon) tullut selkeitä muutoksia tuossa kun 110 kW vaihtui 120:ksi? Mitä koneelle on tapahtunut, jos jotain on? Entä onko todellinen tehoero suunnilleen tuon 10 kW, vai enemmän tai vähemmän? Onko kulutus muuttunut suuntaan tai toiseen, eli onko tekniikkaa päivitelty rajusti? Entäs miten tuon 110 kW koneen lastutus onnistuu (vs. 120 kW malli), jos kuitenkin joku päivä tuo auto alkaisi tuntua täysin nuhapumpulta?
Autolta en ihmeemmin hae suorituskykyä (muuten ostaisin suorilta isommalla koneella), vaan pikemminkin kulkineen mukavaan taajama-ajoon. Täytyy sanoa että lastutus onkin kohdallani epätodennäköistä, mutta täytyy nyt sekin näkökohta ottaa huomioon, kun kuitenkin aion vaihtaa Bemarin noin 20-35 heppaa vähemmän omaavaan peliin ja kutoskoneen väännön neloseen. Ei sitä etukäteen osaa sanoa, kuinka paljon tuo alkaa jossain kohtaa hatuttamaan - vai alkaako edes.
Edit: Hakua on tulut koetettua, mutta en löytänyt mitään mainittavaa mm. hakusanoilla: "120kw", "120 kw", "140 kw", "140kw", "120 kw 140 kw", "120kw 140 kw", "b6 1.8t", "bfb bex", "bfb", bex" jne. Voi olla, että threadien aiheet poikkesivat sisällöstä, voi olla että olen tyhmä, mutta en löytänyt oikeita threadeja. Ei kellään sattuisi olemaan linkkiä johonkin näiden 1.8t-koneiden (/1.8t-koneisten b6:sten) eroja käsittelevään threadiin.Viimeksi muokannut Pesola; 17.12.2008, 18:52.
Comment
-
Vaikka en näissä asioissa ekspertti ookkaan, nin 110kW versiossa on viisivaihteinen laatikko ja 120kW mallissa kuusivaihteinen laatikko. Korjatkoon joku jos olen väärässä. Tuosta vuosimalli jutusta Jarille, että onko autoni ylivuotinen kun omistan 1.4.2002 rekisteröidyn 110kW AVJ-koneisen auton??
Comment
-
Jep jep
Onkohan noilla 120kW 6-vaiht. ja 140kW 6-vaihteinen paljokin eroja voimansiirrossa? Jotain on varmaan samaa ja jokin poikkeaa (kytkinlevy, vauhtipyörä)?
Mutta onhan tuonnekkin joku esitelmöinyt.
Comment
-
06/03 valmistettu A4 B6 1.8 TQ 120 kW oli jo 6-vaihteisella laatikolla. Perhealbumin mukaan tuo oli mallivuotta 2004. Eli 6-v 120 kW löytyy jo ainakin kesästä 2003 alkaen.
Vakio 120 kW ja 140 kW koneen eroa on ajossa vaikea huomata. 140 kW kiertää yläkierroksilla hieman pirteämmin. Lastutettuna se pääsee oikeuksiiinsa.
Comment
-
Muistin väärin eli 2002 on ollut myös 110kW. Moottorikoodit wikipediassa. Onkohan quattrossa aina 6-lovinen laatikko 2003-2004?!
Siirtyminen kutoskoneesta neloseen voi olla "tunteita herättävää". Ykskasitorsossa kun on aika olematon alavääntö...paranee softalla rutkasti, kun sinne alakierroksille tulee lisää potkua eli on arkikäytössä helppo ajettava, kun kulkee kevyesti. Monet pärjää vakiollakin eli makuasioita mihin on tottunut. Tekniikassa ei hirveästi voi olla eroa 110kW vs. 120kW, koska monet paikat myy samaa softaa alkutehoista riippumatta ja lopputulema on sama .
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja whyayeman Näytä viestiJep jep
Onkohan noilla 120kW 6-vaiht. ja 140kW 6-vaihteinen paljokin eroja voimansiirrossa? Jotain on varmaan samaa ja jokin poikkeaa (kytkinlevy, vauhtipyörä)?
Mutta onhan tuonnekkin joku esitelmöinyt.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiNo sorry, mutta kun noita samoja kysymyksiä tulee niin usein.
Voithan katsoa kuka tuon wikisivun on kirjoittanut :)
Täytyy sanoa että yksi minut Bemaristiksi käännyttäneistä seikoista oli juuri BTCF-foorumin asialliset ja asiantuntevat vastaukset sekä Bimmer-rookien ymmärtäminen, valistaminen ja ottaminen kokeneempien Bemaristien "siipien suojaan" foorumilla. Päinvastaisesta syystä taas hylkäsin harkinnasta Volvon, jonka foorumilta ei saanut mitään vastauksia mihinkään - pikemminkin silkkaa haistattelua. Tämä foorumi on jotain sieltä välistä, joskin onneksi lähempänä BTCF:ää. Toki en ole vielä Audi-foorumin saloihin kunnolla tutustunut, joten mielipiteeseeni ei kovin paljon vielä ole pohjaa.
Sorry OT ja "avautuminen".
Comment
-
Vieras
Tero: Näin yleisesti ottaen haun käyttöön opastaminen ei ole täällä vittuilua. Toki noviisina ei välttämättä tiedä moottorikoodeja / mistä ne löytää, ja se on täysin ymmärrettävää (vinkki: http://www.ajovalo.net/VW_moottorit.htm). Pienestä kuitista ei kannata vetää herneitä henkoseen.
Itse olen täysin nollatietotasolta lähtenyt, ja nytkin on korkeintaan pientä tietämystä niistä asioista joihin itse olen perehtynyt. En ole silti kokenut ilmapiiriä mitenkään negatiiviseksi, vaan nimenomaan asiantuntevaksi ja korkeatasoiseksi (esim. CAPSILLA ja !!!???:lla tehostetut otsikot ja "LOL!!!"-kommentit puuttuvat).
Vaikka kyseessä on keskustelufoorumi, täältä löytyy paljon arvokasta tietoa Audeihin liittyen. Esim. kysymyksiin "Mitä eroa moottorilla x ja y?" tai "Kannattaako turbon öljykierron paluuletku puhdistaa 300tkm ajetusta autosta ahtimen vaihdon yhteydessä?" ei kannata eikä tule vastata mielipiteiden vaan faktojen pohjalta, jolloin "Kuulemma ei!"-kommentteja ei kaivata :).
Comment
Comment