Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jos sen opiskelijabudjettimerkin ihan välttämättä on oltava audi, niin halvimmalla osien ja käyttökulujen suhteen pääsisi kyllä valitsemalla 8L tai 8P kolmosen. Alustan osat maksaa vähemmän, niitä on yleensäkin vähemmän ja paljon helpompi korjata itse hankkimatta järeitä työkaluja. Polttoainetta ainakin 8p moottorit syö vähemmän koska ne on modernimpia ja pienempiä. Elektroniikka on myös uudempaa. Plus että 8e pyynnit on niin poskettomia edelleen, että taitaa saada kolmosen hankittuakin halvemmalla.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Heksa K Näytä viesti
      Tuohon pitää kyllä tarttua. Jos itse tekee huolto- ja korjaustyöt ja käyttää aikaa ulkomaisten nettikauppojen tonkimiseen osahankinnoissa, niin ehkä. Audin osat marmorilta hankittuna on pahempaa kuin aseeton ryöstö. Itse katselisin opiskelijabudjetilla ihan suosiolla toisia merkkejä.
      Kannattaa kokeilla siis Mazdaa tai vaikkapa Subarua, joihin osat eivät maksa kuin toisen kiveksen tai munuaisen. Tosin nykyään autodocin, spareton ym. aikakaudella kai noihinkin alkaa jo saamaan halvempia tarvikeosia.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti

        Tämä on hyvin sanottu! Tuossa olen -04 B6:sta laitellut kuntoon, 401tkm nyt mittarissa. Ihan koko ajan jotain, isompaa ja pienempää. Aina kun luulee että nyt on tikissä niin joku uus juttu. Vuoden sisään koettua:
        - porsinut vesipumppu (alkuperäinen syy miksi ostin auton, "kun halvalla sai" :) )
        - raidetangon pää
        - eteen molemmat vetarin kumet
        - taakse koiranluut
        - jarrupalat eteen
        - jumittava jarrusatula
        - nokkaketjun kiristin
        - vuotava pissapojan säiliö
        - pyöränlaakeri edessä
        - molemmat jarruletkut takana
        - virta-avain pari kertaa temppuilut eikä käänny pesässä
        - hammastanko vuotaa öljyä
        - ilmastoinnin yksi läppämoottori viallinen
        - pyyhkijät jumittaa
        - tuulilasin vaihto
        ...

        Kaikki olen itse korjannut, ihan iloisin mielin, suurin osa perus kuluvaa tavaraa, mutta kannattaa varautua kaikenlaiseen rahanmenoon etenkin jos aikoo maksaa korjaukset ulkopuoliselle.
        Siinä on ollu jo vähän huonoa tuuria, että osunut kaikenlaista kohdalle. Itsellä kuljetti 1.9tdi quattro 365tkm—>430tkm melko huoletta, iskarit, pyöränlaakeri ja satunnaisia tukivarsia meni. Tekniikka ollut pomminvarma:)

        Comment


        • Harkinnassa laittaa kyseinen audi,(A4 b7 bul) onko porukalla kokemuksia tosta bul koneesta, syökö öljyä? Muita "tyyppivikoja"?
          Viimeksi muokannut Makkke98; 23.10.2019, 21:38.

          Comment


          • BUL on lähes sama muiden samanikäisten 2.0TFSI 200hp EA113 -moottoreiden kanssa ainakin ETKAn osalistauksen mukaan ja näissä ei ole vastaavaa öljynkulutusepidemiaa, kuin uudemmissa EA888 TFSI -moottoreissa, mutta toki LL-öljynvaihtoväleillä männänrenkaat voivat tukkeutua ja aiheuttaa öljynkulutusta. Näihin kannattaa kiinnittää kumminkin huomiota polttoainepumpun paininkuppi, nokka-akselien välinen ketju ja kiristin ja öljypumppu/tasapainoakseli.

            Comment


            • Moi
              Poika ostattelee vm. 2002 guattroa. Oiskohan jollakin tämän foorumin seuraajalla ollut omistuksessa tämä rek.nro: xfs-524. Kyse on lähinnä kytkimestä ja vauhtipyörästä, nykyisellä ollut 2 vuotta ja ei ole hänellä "ehkä" tietoa sen laitosta. Ajettu 311 tuhatta km. Onko jotain vinkkejä sen havaitsemiseen kuin ääntäminen. Tällä hetkellä se ei anna ääntä nääs. :)
              Jakopäällä ajettu 70 tuhatta myyjän mukaan. Jotain mitä pitäs tsekata niin ois kiva tietää.

              kiitos

              Comment


              • Kaksoismassa kyllä kuuluvasti kilkattaa, jos se on menossa. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, ottaako kytkin ihan hillittömän ylhäältä, täristääkö, kolistaako. Jos se tuntuu normaalilta niin eiköhän tuo silloin kunnossa liene.

                1.8T kanssa kannattaa aina tsekata öljynvaihtohistoria ja että onko öljysihdille tehty mitään. Jos on ajettu LongLife-öljynvaihdoilla (luokkaa 30 tkm), niin sihtiin on kerääntynyt varmasti öljymöhnää. Lisäksi, jos vuotaa öljyä huohottimesta tai muualta koneen pältä, sen haistaa herkästi kun auto seisoo tyhjäkäynnillä vaikkapa liikennevaloissa.

                Lisäksi kannattaa katsoa ja kysellä, onko termostaattia ja sen takana olevaa J-plugia vaihdettu. Noilla kestoikä on yleensä sen 150-250 tkm.

                Jakohihnassa vaihtoväli on Suomen oloissa 90 tkm, Saksassa muistaakseni tuplat.

                Comment


                  Muutama vuosi sitten 180tkm vaihtoväli jakohihnalla, tietysti vaatii sen että autoa huolletaan ja jakopään kuntoa tarkastellaan huoltojen yhteydessä. Tai miten ikinä huolto-ohjelman mukaan tekevätkään.

                  Comment


                  • Olisin ostamassa Audi A4 b7 3.0tdi Quattron ja sillä on ajettu 400000tkm onko noissa koneissa mitään vikoja tai öljyn kulutusta?

                    Comment


                    • Hei,
                      Tuossa miettimässä seuraavaa autoa ja kiinnostaisi tietää näistä Audin moottoreista mitä on tarjolla 2005 - 2008, eli B7 malliin olemassa. Ilmeisesti se 2.0 TFSI on susi, kun syö öljyä, että olisi varmistettava, että se öljynsyöntiremppa on tehty. Manuaalilaatikkoinen olisi hakusessa. Vaivaako sama ongelma myös 1.8TFSI-konetta?.. Mitä vikoja näissä bensa koneissa mitä tuohon B7 on tarjolla yleensäkkin olis yleisiä sellaisia? Alta 110 KW tuottavia koneita en noteeraa, ne voi jättää pois laskuista tässä ajatelmassa. Eli haen ikään kuin suositusta tai eräänlaista vikalistausta, että osaan kohdistaa mitä etsisin / ostaisin. Kalliita remppoja en haluaisi tehdä. Nykyinen auto on AVJ koneella oleva A4, jolle pohdin seuraajaa.

                      Kiitokset vastauksista!

                      Comment


                        Ei ole tämän korimallin moottorien ongelma tuo öljynsyönti vasta 2008- eteenpäin B8 korisissa.

                        https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...sa#post1976599

                        Tuossa paljon juttua.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 24.8.2024, 11:12. Perustelu: Linkki korjattu.

                        Comment


                        • Hei,
                          En kovin hyvin tunne tuota neliveto tekniikkaa, mutta onko yleensä jotain huoltokohteita esim. 260000km, ajetussa quattrossa nelivedon osalta. Kone olisi 2.0TFSI.
                          Meneekö noi nelivedot rikki esim. joissain kilometreissä / tarviiko huoltoa siis se neliveto tekniikka? Olis kiire saada kommenttia menen tässä piakkoin koeajamaan ja en haluaisi ostaa pommia itselleni tuon nelivetotekniikan takia.


                          Kiitokset vastauksista!

                          Comment


                            Neliveto on B6/B7 korisissa hyvin pitkälti mekaaninen. Normaalikäytössä laatikko ja kone leviää ennen muuta voimansiirtoa.

                            Comment


                            • Terve pitkästä aikaa. Navaran ja transit customin jälkeen taas audin rattiin.

                              https://m.nettiauto.com/audi/a4/13102101

                              Tällästä pitäisi lähtä katsomaan vklp tai tiistaina. B7 1.8t kokemuksia, 2.0tfsi ei. Öljy syönti ongelma näissä ei taida olla niin paha kun b8?
                              Autossa on kattava huoltokirja ympäri suomen. Googlasin liikkeet ihan asiallisia olivat kaikki. Huollettu 20tkm välein.

                              Mitä kannattaa katsella kun pääsee potkimaan renkaita?

                              Comment


                              • Jos öljyä sattuu silti kulumaan, kyse on yleensä tukkeutuneista männänrenkaista. Huolloista kannattaa tarkistaa, että polttoainepumpun paininkuppi on vaihdettu, ja jos käynti kuulostaa dieselmäiseltä, nokka-akselien välinen ketju on vaihtokunnossa.

                                Tasapainoakselin ja öljypumpun yhdistelmästä saattaa korkata jousitettu ketjupyörä, mikä aiheuttaa moottorin tuhon öljynpaineiden hävitessä. Wasamotor esimerkiksi tekee tähän ennalta ehkäisevää osaa freewheel nimellä.
                                ​​Öljynpaineisiin liittyen mäntien öljyruiskujen jousten kuoleentuessa, öljynpaine voi laskea.
                                ​​​​​

                                Comment


                                  Kuten yleensä, kannattaa ottaa yhteys entiseen omistajaan. Paikan päällä ei välttämättä selviä monikaan asia. Ko. liikettä kantsii muutenkin vähän googlettaa.

                                  Comment


                                  • Kun aletaa liikettä googlaa nii yleensä melko paljo pahaa tulee. Jos ostavat 100 autoa vuodessa sattuu väkisinki huono yksilö väliin.

                                    Comment


                                      Olikin eri JS-alkuinen pulju Kempeleestä josta itsellä omakohtainen kokemus. Katsoin vähän turhan vauhdikkaasti ensin että oli sama.

                                      Näissä kopissa kanstii kokeilla kaikki sisällä aukeava, saranat ja salvat on monesti rikki. Pikkuvikoja sinänsä ja korjausosia löytyy. Kaarien ruosteet, tutkien toimivuus, alustan kolinat jne perusjutut.

                                      Comment




                                      • Taitaa olla samaa kastia tuon sinun JS-alkuisen liikkeen kanssa. Auto tuli mulle ja vikoja siinä oli vaikka ei myyjä mitään puhunut. Renkaat piti olla 2kesän ajettavat, olivat 2kpl sakoilla, toinen aivan loppu. Penkinlämmittimet eivät toimi ja ratti vinossa kulkeva yksilö.

                                        Comment


                                          Mitä muita vikoja? Aika pieniä juttuja nuo mainitsemasi jutut 15vuotta vanhassa audissa ja noistakin liikkeen kuuluisi hoitaa ainakin renkaat kuntoon jos ei nyt ilman kuluja niin sinun pienellä osallistumisella.

                                          Comment


                                          • Ei muita, vain nämä mitä mainitsin. Tarjosivat että lähettävät käytetyt renkaat tai n.60% uusista korvaa. Vain 2 kpl. Muista vioista ei ota kantaa

                                            Comment


                                            • Noniih aatteissa olisi hommata A4 2.0TDI B7. Kysymys kuuluu että onko näissä automaatit täysin susia ja millasia yleis oireita näistä löytyy. Katsonut alta 300tkm ajettuja belejä. Kiitos valmiiksi tarinoista.
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 15.3.2023, 21:04. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                              Comment


                                                Laatikon tekninen tyyppi on multitronic. Kaverilla on noin 400tkm ajettu sellainen johon laatikko on vaihdettu 140tkm kohdilla. Öljyt vaihtamalla 60tkm välein pysynee kunnossa pitkäänkin, mutta tosiaan kannattaa varmistua että ne öljyt on vaihdettu.

                                                Comment


                                                • Tuota b7 2.0tfsi moottoria taitaa olla usemmalla moottorikoodilla, onko näissä mitä eroa ja onko toinen huonompi tai perempi?
                                                  manuaali toki on hyvä mutta entäs tippi laatikko näissä, onko pois laskuista paljon ajettuna?

                                                  Näistä b7 2.0tfsi koneista on nyt vähän kaksijakoinen ajatus kun toiset sanoo että on hyvä ja luotettava mutta sitten jokatoisella kirjoittajalla on kone vaihdettu, uskaltaako tälläisen paljon ajetun yksilön ostaa b6 1.8tn jälkeen vai etsitäänkö vaan uusi bex jostain, mitään koneenvaihtopommia ei todellakaan halua riesakseen.

                                                  Comment


                                                    Ne on yli 15v vanhoja autoja, joten voihan sitä kaikkea sattua. Mutta ei niissä nyt mitään dramaattista tyyppivikaa tms ole. Jos huoltohistoria kunnossa niin en nyt jännittäisi.

                                                    Comment


                                                      2 2.0TFSI B7 omistaneena voin sanoo, että ihan hyviä koneita ovat kuhan on huollot hoidettuna ja pari heikkoalenkkiä poistettu/korjattu. Moottorikoodia BUL suosittelisin ja mieluummin vielä mustalla venttiilikopalla jota on niissä ''uudemmissa''.
                                                      Viimeksi muokannut Meikäläinen; 21.11.2023, 19:36.

                                                      Comment


                                                      • Mikä tuo muutama"heikkolenkki" poistettu pitää sisällään? Itsellä myös tuore bul -07.
                                                        Viimeksi muokannut mikael; 19.11.2023, 11:48.

                                                        Comment


                                                        • Ihan mielenkiinnosta kysästään vielä että mitä eroa siinä musta venakoppasessa on, jotain päivitetty?
                                                          Viimeksi muokannut Killeri; 19.11.2023, 18:50. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                          Comment


                                                            Uudemman ''revisionin'' osia, nykyään nekin kyllä monta versioo vanhempia mitä varaosa tiskiltä saa.

                                                            Comment


                                                              Mikaelin viesti jäiki vallan huomaamatta, joten vastaan siihen vähän myöhässä. Kannattaa tutustua tasapainoakselin deaktivointiin ne saattaa hirttää kiinni näissä koneissa(kaikki EA113sarjan koneet)tai aiheuttaa sisäistä öljyvuotoa kuluessaan. Voi myös käydä niin, että se itse akselin ratas irtoaa/rikkuu. Rattaastaki muistaakseni on muutama eri versio joista paremmat löytyy tuoreemmista koneista. Tasapainoakseli pyörii samassa ketjussa kuin öljypumppu, joten jos jotain käy vaikuttaa se myös siihen.
                                                              Viimeksi muokannut Meikäläinen; 21.11.2023, 18:39.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X