Meilla on ollut Recaron Young Sport maaliskuusta lahtien ja minusta se on erinomainen istuin niin turvallisuuden kuin mukavuudenkin kannalta. Ainut huono puoli oli uutuudentuoksu, joka oli suorastaan hairitseva. Haju tarttui lapsen vaatteisiin ja hiuksiin. Tuli varmaan jostain kasittelyaineesta eika lahtenyt pesemallakaan pois. Lapsemme oli kaksivuotias kun sen hanelle hankimme. Nyt puolenvuoden ja kolmen pesun jalkeen hajua ei enaa ole. Kyseisessa istuimessa on itseasiassa 5-piste vyot, eika 3-piste kuten aiemmissa viesteissa mainittiin. Lapsen painon ylittaessa 18kg (muistaakseni), poistetaan istuimen omat vyot ja kaytetaan auton omia 3-pistevoita. Istuin soveltuu siten jopa 36 kiloiselle lapselle, eli on kayttokelpoinen todella pitkaan. Voin lampimasti suositella.
Moni on ihmetellyt sita, miksi selka menosuuntaan - istuimet ovat kaytossa vain pohjoismaissa, eika muualla euroopassa. Tama johtuu yksinkertaisesti siita, etta muualla euroopassa suuren vaestomaaran omaavissa maissa liikenne poikkeaa suuresti suomen liikenteesta. Itse asun Englannissa ja taalla tieverkosto poikkeaa suomen verkostosta erityisesti siten, etta vastaantuleva liikenne on melkein taysin erotettu keskikorokkeella/kaiteella, joten nokkakolarin riski on kaytannossa olematon. Suurin riski on siis joutua jonkun toytaisemaksi takaapain moottoriteilla ja dual carriage waylla. Se on siis se suurin syy, miksi lapset kaukalon jalkeen isutetaan kasvot menosuuntaan muualla euroopassa. Suomessahan tilanne on taysin eri. Vain vahan moottoriteita ja suurimmaksi osaksi tavallisia maanteita, joissa nokkakolarin riski on peraanajokolaria huomattavasti suurempi.
Moni on ihmetellyt sita, miksi selka menosuuntaan - istuimet ovat kaytossa vain pohjoismaissa, eika muualla euroopassa. Tama johtuu yksinkertaisesti siita, etta muualla euroopassa suuren vaestomaaran omaavissa maissa liikenne poikkeaa suuresti suomen liikenteesta. Itse asun Englannissa ja taalla tieverkosto poikkeaa suomen verkostosta erityisesti siten, etta vastaantuleva liikenne on melkein taysin erotettu keskikorokkeella/kaiteella, joten nokkakolarin riski on kaytannossa olematon. Suurin riski on siis joutua jonkun toytaisemaksi takaapain moottoriteilla ja dual carriage waylla. Se on siis se suurin syy, miksi lapset kaukalon jalkeen isutetaan kasvot menosuuntaan muualla euroopassa. Suomessahan tilanne on taysin eri. Vain vahan moottoriteita ja suurimmaksi osaksi tavallisia maanteita, joissa nokkakolarin riski on peraanajokolaria huomattavasti suurempi.
Comment