Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Q5 ostoa harkitsemassa

    Millaisia kokemuksia kyseisestä laitteesta raadilla ja millä moottorilla kannattaisi ostaa? Kulutuksella ei niin suurta painoarvoa, enemmän sillä että millä tekniikalla olisi luotettavin 2.0 TFSI, 3.2 FSI vai 3.0 TDI. Pikku diesel ei oikeen houkuttele tähän korimalliin. Muutenhan tuo taitaa perustua B8 A4 koppaan pitkälti. Laittakaas kommentteja ja mielipiteitä tulemaan.
    Viimeksi muokannut Killeri; 8.11.2017, 20:22. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

  • #2
    Ite kattelin myös saksasta, mutta kolmannen perheenlisäyksen ilmestyessä suunnitelmiin niin unohdin. 3.0tdi oli ainut mitä katselin.

    Vähävikaiseksi ainakin kaveri kehuu ja hintakin pitää aika hyvin.

    Comment


      #3
      Toisaalta löytyy eri koneista tarinaa, koskee myös tätä korimallia.

      Comment


      • #4
        3.0 TDI 240hv (CCWA/CAPA) moottori on luotettavin painos V6 dieselistä, vahva suositus sille.

        Comment


          #5
          CCWA Q5 oli pari vuotta, muuten aika viaton jos ei laske laatikkoremonttia. Egr vaihdettiin ja ovenkahvan koneisto. 7 - 8 väliin kulutti sekalaisessa ajossa.

          Comment


            #6
            Q5 eri tomaattilaatikko kuin muissa? Aika paljon sattunut silmiin netissä ko. laitokseen automaatin kanssa suurimenoiset ongelmat. Topikkia lainaan, onko Q5 muka isompi matkustiloiltaan kuin B8 A4? A4 B8 kahden lapsen ja koiran kanssa alkaa tuntua ahtaalta ajatukselta. Tosin ennenhän Kuplaan mahtui 5 henkinen perhe matkatavaroineen

            Comment


              #7
              Q:ssa, ainakin meillä, liikkui takapenkki pituussuunnassa niin sai tilaa takapenkin matkustajille, kontin tilaa se sitten söi, boksi katolle niin saosan tavaroista sinne.

              Comment


                #8
                Q5 tossa ajossa ollu 2,4v ja 120t kilsoja tullu. koneelan caha 2l tid 125kw myllyllä. Oli ohjelmoitu mutta kun euro5 standardijupakka nin ajoivat päivitetyn ohjelman sisään.
                Vikoja ollu senverran mitä ei kulutusosiks lasketa niin näyttön valot pimeni. Etuumpioiden drl ballastit.
                Nii ja manuaaliaskilla oma niin en nosta tomaateista tiedä. Tiloista että on enemän kun A4 ainakin takajalkatilat kun takapenkit kiskoilla niin liikkuvat vähäsen.
                Muuten vankka ja hyvä ajettava laitos.
                Itse kattelin 3l tid mutta kun kilsoja tulee paljon ja ei tarve töajossa sitä vääntöö mitä se tarjoo niin päädyin 2 litraseeen ja en voi muuta kun kehuu.
                Alla pari videoo mihin kaikkee ainakin pystyy toi 2litranen

                https://www.youtube.com/watch?v=N0P858RwiSo
                https://www.youtube.com/watch?v=ylaMWIX54Cw
                https://www.youtube.com/watch?v=JUPh2lCR2L8

                Comment


                • #9
                  Neljä vuotta oli perheessä vm 2011 Q5, 2.0 TDi. Ei muuta kuin hyvää sanottavaa, yhden kerran otti aivoon kun oli Webaston kauko-ohjaimesta loppunut patteri. Auto vaihtui vain ja ainoastaan vainon kyllästymisen vuoksi. Päättelin, että se on joko mies tai auto.

                  Comment


                  • #10
                    Q5 2.0 TFSI hankinta?

                    Appiukko puntaroi otsikon auton hankkimista. Mielenkiinto on ainakin nyt kohdistettu erityisesti '11-'12 2.0TFSI quattro automaattiin.

                    Onko tuon ikäisissä jotain erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon? Onko nuo 2.0tfsi moottorit minkälaisia? Onko öljynsyönti- tai jakopääongelmia? Onko noissa askit ok?

                    Comment


                      #11
                      Päivittäin tulee noita ropailtua töissä ja voin suositella kyllä, jos auto muuten miellyttää. S-tronic kestää hyvin ja ei tunnu noi uudemmat TFSI koneet enää öljyäkään kuluttavan. Pyöränlaakereita ei mee samalla tavalla ku 8K, 8T tai 4G. Moottorikoodista tietty riippuen, että minkä verran potkua, mutta aika perusvarma tekniikka ko. malliin omasta mielestä :)

                      Comment


                        #12
                        Q5 2.0 TFSI hankinta?

                        Kyllä kai tuon ikäinen Q5 2.0TFSI koneella on hyvinkin potentiaalinen öljypoltin. Eikö tuo ole sama kone kuin pre-facelift B8:issa? Ex-naapurilla tuollainen ja öljyä menee varmaan joku 2litraa/1000km.

                        Comment


                          #13
                          En osaa faktoihin perustaa, mutta ei ole kertaakaan tullut näitä vastaan, jotka öljyä kuluttaa. Eli puhdas omaan kokemukseen perustuva mielipide täältä :)

                          Comment


                          • #14
                            Näin minäkin A5:sta hankkiessa olin käsittävinäni, että ainakaan sen osalta pre-faceliftiä ei bensakoneella uskalla ostaa. Tuo Q5 osuu juuri siihen aikaan, jolloin ainakin noissa aakkosissa alkoi uutta, ei öljyä syöviä kiuluja löytyä.

                            Onko tuon öljynsyönnin tutkimiseen autoa ostaessa jotain kikkavitosta, vai pääseekö siitä jyvälle vasta tuhansien kilometrien ajon jälkeen?

                            Comment


                              #15
                              Kai sen moottorikoodista voisi jollain tasolla hahmottaa?

                              Comment


                              • #16
                                Joskus tuota kysyin Laakkoselta edellisen auton ostamisen jälkeen (vm. 2012 A5 tfsi quattro) ja moottorikoodi oli sama kuin vm. 2009 A4sessa joka aikanaan söi öljyä. Ei ainakaan silloin tiennyt huoltopäällikkö että onko tuossa jo uuden malliset männät vai mitenkä tuo on. Kuitenkaan tuo facelifti ei vienyt öljyä.

                                Itse valitsisin hieman uudemman mallin kuin 11-12 ja ehdottoman tarkkana on oltava, että huollot yms. on tehty ajallaan ja asianmukaisesti. Tällöin käsittääkseni maahantuoja tulee reilusti mukaan korjauskustannuksiin mahdollisessa männänvaihtoremontissa.

                                Comment


                                  #17
                                  Jaakon kanssa samoilla linjoilla. Toki voisi myös etsiä yksilön, johon olisi jo remontti tehty. Sellainen toki voi olla kiven alla, joten mahdollisimman tuore peli hyvällä historialla voisi olla löytämisen arvoinen

                                  Comment


                                    #18
                                    Voisiko etkan tiedoista päätellä ajankohtaa jolloin moottorin sisuskaluja on muutettu vähemmän öljyä kuluttaviksi? Ohessa kuvatuksia moottorikoodeille CNCD, CNCB ja CNCE.

                                    Click image for larger version

Name:	Q5 kiertokanki.jpg
Views:	1
Size:	234,1 Kt
ID:	1638094

                                    Click image for larger version

Name:	Q5 mäntä.jpg
Views:	1
Size:	229,2 Kt
ID:	1638095

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllähän siinä selkeä revisiointi on tapahtunut..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Audi SQ5 Abt tehdastuunattu Tdi

                                        Moi kerholaiset,
                                        Toin saksasta tuollaisen eilen. Kellään kokemuksia? 360hvja 700Nm. Olisi mukava kuulla hyödyllistä tietoa ennen käyttöönottoa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oikea ketju olisi varmaan tämä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=136239

                                          Comment


                                            #22
                                            Tässä kotitalouden kasvaessa yhdellä karvaisella jäsenellä on nyt toden teolla alkanut ostohammasta kolottamaan 8p quattron päivittämiessä tuommoiseen quuvitoseen. Itse olen lähinnä katsonut noita 190 hp dieselillä olevia "uudenkarheita ja kohtuukilometreillä" (vm -15-16, 150tkm-200tkm) olevia vitosia. Onko tiedossa jotain eroa kestävyyden suhteen esim vaihteistoissa ja koneessa tuossa faceliftatussa (2012+) versiossa? Konehan muuttui 177hp -> 190 hp oliskohan 2015 vm paikkeilla...? Mietin että jos tommosella n 160tkm ajetulla vetelis sen 100k ilman "suurempia murheita".... :D

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onnea karvapallolle! Tuo 177hp on vielä vanhaa EA189 päästöhuijaus sukupolvea. Sitten tuo 190hp on uudempaa "cleandiesel" sukupolvea. Noissa kannattaa huomata, että 2014 ensirekisteröityjä Q5:sia löytyy molemmilla koneilla, kun keväällä tilatut ovat vielä vanhempaa polvea ja syksyllä rekatut sitten jo uudenpaa. Ei muuta kuin ostohousut jalkaan!

                                              Comment


                                                #24
                                                Onkohan näillä kahdella raudassa eroa vai onko tehoero ohjelmasta peräisin? TFSIe 55 on 367hp ja TFSIe 50 299hp. Käytettyjen hinnoissa kuitenkin lähes 5000€ ero.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ehkä osin väärä lanka, mutta kysytään nyt kuitenkin. Oma on yhä myynnissä, eli on aikaa vähän liikaakin surffailla vaihtoehtoja. Viimeisin virhe oli nähdä sq5 hotellin parkkipaikalla viikonloppuna. Sehän näytti ihan eri peliltä, kuin q5 ja alkoi kiinnostamaan kummasti. Tekniikkahan noissa on sinällään sama, 8hp jatkeena ja samat koneet, kuin c7:ssa. Selkeästi lyhyempi mielestäni ja kontti pienempi. Onko muuten ajollisesti, tai muuten porukalla kokemuksia a6/a6allroad/a7 fl vs sq5? Kaikissa alkaa kiinnostaa tuo bitti eniten, sekä nyt kun selvisi, että a4 200kW on myös 8hp laatikolla, niin ehkä sekin. Sisältä tykkään, ulkoa en ja nelkkuun tulee lähtökohtaisesti huonommat varusteet aina->vaihtoehdot harvenee.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Minä oon ajanu yhden SQ5:n ja se ei ollu ainakaan omaan mieleen. Silloin itellä oli B8.5, eli käytännössä varusteilleen ja tiloilleen abaut sama auto, mutta korkeampana. Ei jatkoon. Voimalinja oli toki ihan kiva, mutta siihen se jäi. Kannattaa käydä ite kokeilemassa miltä sellanen tuntuu.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Edelleen tuo sq5 kiinnostaa, pitää pyrkiä testaamaan jossain vaiheessa. Kutonen on vähän isohko jo, mutta vetomassaa saisi olla ja ehkä joskus vähän lumessakin kulkea, ja tuohon rakoseen tuo sq5 voisi osua.. Onko tuo CVUB miten paljon parempi kone vs CGQB? Nähtävästi softalla saa reilun 50hv ja vajaa 40Nm enempi tehoja ja ureavehkeet tulee, mutta noilla nyt ei ole merkitystä. Lähinnä jakopää kiinnostaa, uudemmassa nähtävästi yksinkertaisempi ketjujen rakenne. Onko merkittävästikin? Parissakin kutosessa kuunnellut sitä pikku rasahdusta alussa ja jos seuraavassa ei olisi, niin olisi plussaa :) Toki bujdetti alkaa paukkua(saksan hinnat nousee jo vitosen, verot nähtävästi reilun 3->8k€ lisähintaa), jos alkaa etsiä 09/2015 tuoreempaa sq:ta, mutta ainakin pitää tietää mihin kätensä pistää :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Miten olisi A6 Allroad? Vetomassaa 2500kg, aina V6-koneella ja ilmajousituksella saa maavaran useimmille käyttäjille riittävän korkealle tai matalalle erilaiset ajo-olosuhteet huomioiden. Tosin oikea maastoautohan tuo ei ole (kuten ei ole Q-mallitkaan).

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kaikkein varmimmin pääsee eroon rasahduksista ketjujakopäällisessä autossa, kun valkkaa auton tuplalaseilla ja tehokkalla äänentoistolla. Eikä käynnistä koskaan autoa ikkuna tai ovi auki.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eli tuo tuoreempi ketju ei ole sen parempi, kuin se aikaisempi konseptikaan? Faktaa, vai fiktiota?
                                                            Ei tuo nyt aiemmissakaan ole juuri häirinnyt, mutta nyt kun olisi optio valita tuo tuoreempi markkinoilta, niin mielellään sen ottaisin, jos eroa on.
                                                            A6 allu on kyllä kanssa ollut harkinnassa, samoin a7. Rouvan mielipide on vain, että ei tarvita yhtään isompaa autoa kaupunkiin ja tuo vitonen olisi lyhyempi versio selkeästi. Ei tässä nyt hirmuista maasturia haeta, mutta voisi välillä kokeilla sitäkin. A6 2012, eli prefl on kokeiltu jo. Kävin yhtä istumassa ja se oli suoraan sanottuna vähän tylsä, en oikein keksi järkeä ostaa samanlaista toista kertaa. A7 ja A6 allu faceliftinä on vähän ehkä budjetin yläkantissa, toki niin on tuoreemmat sq5:kin. Onneksi valinnan vaikeus on teoreettinen, kun arvostaa vanhoja romujaan liikaa ja ei pääse niistä eroon :D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X