Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suomiautot...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ei tossa ollu tarkotus suututtaa ketää,mutta onhan mittarin ruuvaus saksassa ihan normaalia,yleistä.Vai voiko joku toisin väittää...Paikka jossa välimatkat on pitkiä löytyy paljon 10v vanhoja autoja jossa on mittarissa joku 70tkm.Mutta niinkun sanoin:voin itse ostaa tuontiauton,ja olen omistanutkin...Ja ollut tyytyväinen.

    Mutta pointtihan oli se että miksi niistä ei makseta samaa hintaa kun suomiautosta...Ainahan auto ostetaan kunnon,ei kilometrien perusteella.Huijauksia löytyy varmasti aina,on auto mistä vain...Maksaisitteko itse täyden hinnan tuontiautosta??Ei kai niitä kukaan hakisi jos hinta olisi ihan sama kuin suomessa.Tai onhan valikoima isompi,ainakin erikoismalleissa(S-mallit)

    Comment


    • #32
      "Mutta pointtihan oli se että miksi niistä ei makseta samaa hintaa kun..."

      Tässä on kysymys, johon voisi joku autokauppias vastata.

      Itselleni ei mene "jakeluun" tuontiautojen erilainen kohtelu.

      Toisaalta mm Lappeenrannan "Rintajouppo" ilmoittaa : "otamme vaihdossa tuontiautoja", mutta mihin hintaan (väliraha). Se on sitten eri asia:)

      Tuontiauto voi olla parempikuntoinen kun samanikäinen kotimainen. Näin taitaa olla useassa tapauksessa.

      Comment


        #33
        Tuontiautojen hinta on yksinkertaisesti siksi alempi, että tarjonta on huomattavasti suurempaa. Suomessa käytettyjen autojen määrä on huomattavasti esim. Saksaa pienempi ja täten Saksassa on halvempaa. Kyse on puhtaasti kysynnästä ja tarjonnasta. Ja toki kukaan ei niitä lähtisi kaukaa hakemaan, jos naapurista saisi samaan hintaa ja yhtä hyviä.

        Suomalaisten autokauppojen tuontiautojen hylkiminen ei puolestaan selity kovinkaan helposti. Toivoittavasti joku alan ihminen pystyisi antamaan hyvät perusteet asialle. Itse en sellaisia tiedä.

        Jos välimatkojen pituus on verrannollinen autojen mittarien ruuvaukseen, on Suomessa todella paljon ruuvattuja autoja. Väitän, että mittarien ruuvaus ei ole mitenkään yleinen tapa edes Saksassa. En näe siihen perusteluita. Miksi maassa, jossa autoja on tarjolla pilvin pimein, vaivauduttaisiin ruuvailemaan mittareita joka autossa. Ei ole ongelma löytää oikeasti vähän ajettua ja hyväkuntoista autoa.

        Comment


          #34
          Lappeenrannan "Rintajouppo"
          aika hyvä typo (Rintajouppi -> Rintajouppo -> Rintajuoppo), vaikka onkin Lappen rannassa

          Comment


          • #35
            Tuli muuten hyvä ohjelma tässä hiljattain telkkarista tuosta Suomen autoverotuksesta satuittako katsomaan? Tuli muistaakseni kakkoselta no kuiteskin niin, siinä ohjelmassa haastateltiin jotakin Suomen verohallituksen suurtapamppua "johtajaa". Ja se puhu siinä ohjelmassa, että on se kumma kun tänne Suomeen tuodaan tuolta ulkomailta semmosia hirveitä romuautoja, mutta sen jälkeen sen ohjelman haastattelija sano kyllä aivan nappiin kun se sano sille sitten että. No eipä se auto ole sillon romu kun sinä sille sen veron keksit, että jos ne kerran ne autot on romuja niin sillon niillä pitää olla myös romun vero...

            Comment


            • #36
              Ahaa! Siksi RintaJuopon autoissa on yhtäkkiä 1500 ylihintaa...

              Comment


              • #37
                Lueskelin tuota aikaisempaa threadia, niin tuli mieleen, että vieläkö on ostajilla sama karsastus itse tuotuja autoja kohtaan vai aletaanko olla auton kunnon kannalla.

                Comment


                  #38
                  Kyllä se on edelleen. Ymmärrän sen toisaalta. Autoliikkeelle vaihtoauton otto on aina riski. Ulkomailta on kaikenmaailman jobbarit laahannu tän maan täyteen "paskaa" rahankiilto silmissä. Autoliikkeen on kovin vaikea tietää auton taustoista mitään ja sitäkautta riski on kovempi. Faktaa on se että kyllä niissä "halvoissa ja hyvissä" tuontiautoissa on aika useasti rukattu mittaria. Eräässä skodaa myyvässä autoliikkeessä työskentelevä kaveri juuri kertoi, kuin heille on tänä vuonna sattunut monta haveria vaihtoautojen kanssa jotka ovat tulleet todella kalliiksi (moottorin ja automaattivaihteistojen vaihtoja uusiin). Siinä tonnit ovat pientä rahaa ja tappiolla ei kauppa pyöri. Tällaiset riskit tietty kasvavat ajettujen kilometrien myötä, ja siksi se huomioidaan hinnassa.

                  Asia on varmaan hieman eri jos toisi pari vuotta vanhan todella vähän ajetun auton ja antaisi sen vaihdossa vaikka 50tkm ajettuna. Tällaisiahan haetaan paljon koska oman maan käytetyt tuppaavat olemaan aika karvalakkimallisia.

                  Toisaalta tuontiauton paremmuuteenkaan en oikein enää jaksa uskoa. On mulla niitä ollut usemapia, mutta juuri viikko takaperin katselin oman bemarin pohjaa (2001 aj. 102tkm) nosturilla ja pilkkuakaan ruostetta sieltä ei löytynyt. Vaihtesto perä ja moottori olivat aivan kuivat ja putkistokaan ei ollut edes ruosteessa. Maalipintakin on hyvässä iskussa. Mikä sitten saksasta tuodussa voisi olla paremmin... Voisihan tossa tietty olla vielä navi ja automaatti-ilmastointi, mutta en niiden takia kyllä saksasta asti jaksaisi autoa lähteä hakemaan. Ilmastoinnin muutoksesta automaaattiseksi selviäisi 700e:llä merkkiliikkeessä.

                  Kyllä mulle silti tuontiautokin kelpaa. Varsinkin jos sattuu löytämään sellaisen auton, jonka myyjä on nähnyt itse vaivaa ja aikaa hyvän pelin löytämiseksi, eikä ostanut summassa jotain autoa minkä jobbari on ekasta häkistä poiminut talteen. Tällöin saattaa päästä ihan oikeasti hyvään autoon kiinni.

                  Comment


                  • #39
                    Suomiauto = tod.näk.ruosteessa ja heikosti varusteita. Lohkolämmitin ja jotkun loppuun ajetut halvat talvirenkaat sentään saattaa olla, mutta ei ilmastointia tai nahkajakkaraa tms. varustetta, jota ei jälkikäteen enää kannata erikseen hankkia ja asentaa.

                    Tuontiauto = ...ööö, eikös ne kaikki? Yleensä paremmin varusteltu ja ainakin koriltaan kohtuullisessa kunnossa. Muusta ei sitten tiedä.

                    Molemissa huoltokirjat ja mittarilukemat voi olla keksittyjä. Vain koeajo ja tarkka syyni voi pelastaa ostamasta p...aa. Vaihtoarvot ei paljon minun hankintoja ohjaa, koska en vaihda.

                    Comment


                      #40
                      Täytynee kokeilla Rovaniemellä tuonti 80:llä. Sama paska nelivetopaketissa puolitoistakertaisena ajettuna reilu 7000€. Omastani luopuisin 5500€, paitsi, että se on paras ajaa koko maailmassa... No saa nähä mitä ne Veholla tai Pörhöllä valmiita maksamaan...

                      Comment


                      • #41
                        Saksasta saa sitä mitä tilaa. Jos ottaa yksilön Mobile.de:n ekalta sivulta kun listassa 20 sivua vaihdokkeja, niin tyhmempikin arvaa, että kyseessä ei ole ruusu. Jos se vielä on ajettu puolet vähemmät kuin muut ennen sivua 12, niin häytyskellon pitäisi soida. Export pricen mainitseminen on toinen varma signaali. Mutta moni katsoo vain hintaa ja juuri tuollaisten pommien takia vaihtohinnat ovat mitä ovat.

                        Väitän pelkästään omien kokemusteni perusteella, että Saksassa ruuvaillaan noita mittareita enemmän kuin Suomessa. Lisäksi i) Munchenissä asuvan kaverini mukaan ruuvausliikkeitä on suunnilleen autokatsastuksen naapurissa. Tilaisuus voi tehdä varkaan. ii) Varsinkin vanhempien käytettyjen markkinat ovat usein ulkomailla, jolloin valittaminen on vaikeampaa ja auto kiertää usein jobbareiden kautta, jolloin suoraa korvausnäyttöä ei ole.

                        Olen käynyt useasti Saksassa katselemassa autoja, ja joskus aikoinaan tuonut kaksikin vaunua sieltä. Jos on ostamassa autoa omaan käyttöön, niin kannattaa aidosti laittaa pari tonnia lisää ja ostaa auto merkkiliikkeestä kuin ostaa vähänajettu yksilö turkkilaiselta. Jos taas ostaa pelkästään myyntiin, niin... Itselläni on vaikeata ostaa tuontiautoa Suomesta jobbarilta.

                        Comment


                        • #42
                          Jos tullikin laskee 18000km/vuosi, normaaliksi ajomääräksi, niin ei kai kukaan luule, että -98 on ajettu alle 100000. Ja jos tosiaan uskoo, niin turha vinkua koneen, laatikon, nivelten ym. hajoamista ns. uudesta autosta. Voihan niitäkin olla, mutta ei taatusti kaikki autokaupat täynnä. Ennenkin olen yrittänyt kirkua, että käyttäkää järkeä, ottakaa mukaan joku, joka tajuaa autoista, älkää ostako autoa, josta jotain on rikki(eiköhän se jo jotain kerro ed. omistajasta) Autoja on maailma täynnä ja jos hetkeäkään epäilyttää, niin jätä väliin!!!

                          Comment


                          • #43
                            Tuo 18 800km/v on keskimääräinen ajomäärä _Suomessa_ bensa-autolle. Saksassa tuo luku on n. 14 000km/v [ilm. koko autokannalle?] ja kyllä sinne määrään mahtuu hyvinkin vähän ajettuja ja paljon.

                            Mutta myös Saksassa osataan niistä hyväkuntoisista ja vähän ajetuista pyytää kuntoa vastaava hinta.

                            Comment


                              #44
                              Kaverille tuli saksanmaalta -98 B5 A4 avant tdi quattro, ajettu alle 150 tkm.

                              Ei natise, sisusta kuin uusi ja maalipintakin siisti. Kun vastaavia "suomiautoja" katsoo niin kulumat/kilometrit huomaa.

                              Aika skeptisesti olen suhtautunut noihin vähän ajettuihin tuontiautoihin, mutta tuo oli kyllä aika siisti peli.

                              Aikaisemmin oli tuottanut pari vollen v70:stä ja niissä on sisustat ja alustat ollut paljon huonommassa kunnossa.

                              Vaihtoi sitten merkkiä kun tarpeeksi puhui quattrokeleistä :d

                              Comment


                                #45
                                Kieltämättä suomalaiset Jobbarit on monasti hieman epäilyttäviä.
                                Tilat on mitä on, harvemmin sisälle asti pääsee kuin "parhaat".

                                Tarkkana saa olla myös siitä kenen kanssa tekee kaupat, voi olla yksityinen myyjä monessa tapauksessa ja siinä ei itkut auta.

                                Toisaalta suomalainen isompi autokauppa myy aina vain priimaa ja parasta. Todellisuudessa samoja autoja ne on, vikoja löytyy varmasti tai ne korjataan jos asiakas ne huomaa. Ei varastoon kannata kaikkia vikoja korjata.

                                yksityiseltä ostettaessa ollaan samassa tilanteessa ostettiin sitten ulkomailta tai Suomesta. Ei voi oikein mitään jos on tullut paskaa ostettua.
                                Monasti Suomesta ostettaessa välimatkat voi olla pitkiä.

                                Ei autokauppiaat oikeasti tiedä millanen myytävä auto on. Ei ne niillä kumminkaa ole ajanu kuin pienen lenkin joskus muutama kuukausi sitten. Sen jälkeen myydää viatonta ja kuin uutta. Vähän silikoonia tms muoviosiin ja kunnon vahaus saa vanhemmankin auton näyttämään paremmalta. Mun Passatissa oli konepelti maalattu kiveniskemien takia uudelleen ja se näytti sen takia paljon uudemmalta kuin kilsat antaa kuvan.

                                Comment


                                  #46
                                  Asiaan liittyen, mites sitten jos ilmeneekin parin vuoden jälkeen tietoja selvitellessä, että autoliikkeestä ostetusta autosta oli ruuvattu kilometrejä. Eli ostohetken kilometrit ei pidä paikkaansa tullin ilmoitukseen nähden. Ja autolla ei ole ajettu tänä päivänäkään tullin ilmoittamia kilometrejä omassa käytössä.

                                  Eli olet ostanut autoliikkeestä tuontiauton kaksi vuotta sitten ja km lukema on 33000.
                                  Ajat sillä pari vuotta ja selviää, että tullin ilmoituksen mukaan autolla olikin ajettu esim.120000 km. tullin tarkastuksessa.

                                  Eikös ole kyseessä petos ja vanheneeko tuollainen petos kahdessa vuodessa.

                                  Comment


                                    #47
                                    Lähinnä alkaa olla vaikeaa osoittaa, että juuri autoliike on kilometrejä ruuvannut.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Kannattaa ottaa suhteellisuudentaju mukaan hommaan. Saksassa ei takuuvarmasti ruuvata sen enempää kilometrejä kuin Suomessa. Jos ostaa jostain Ahmetin häkistä Mobilen halvimman auton niin sitä saa mitä tilaa. Jos ostaa merkkiliikkeestä huoltohistorian omaavan auton niin se on lähes poikkeuksetta a) paremmassa kunnossa kuin suomessa ikänsä ollut auto b) paremmilla varusteilla ja c) huomattavasti edullisempi ja vielä edullisempi kun pistää verovalitukset matkaan.

                                      Ps. Ja perävalotakuun suhteen omakohtainen kokemus. Multitronic alkoi oikutella 2kk sen jälkeen kun olin auton ostanut. Liikkeen kanssa neuvottelut ja korjauskuluissa päästiin mukavaan kompromissiin...

                                      Comment

                                      Working...
                                      X