Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vanhoja PR koodeja ja 44Q T kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vanhoja PR koodeja ja 44Q T kysymyksiä

    Olen keräillyt eri lähteistä Audi/VW koodeja ja kääntänyt niitä parhaani mukaan englanniksi. Osa vielä kääntämättä mutta lista päivittyy uusilla numeroilla kohtapuolin. Lista löytyy alempaa mutta muutama kysymys...

    1. Mulla projektina avant TQ -90. Jarrut takana ihan loppu. Osia etsiessä törmäilin jatkuvasti kommenttiin jos lisäkuormaa/vahvistetut jarrut. Onko kellänä oikeasti 100:ssa vahvistetut jarrut? Löysin miestäni linkistä http://partscatalog.info/volkswagen/...f=006000088&bf= 60&hgug=615&ug=15&parent_id=332017
    tiedon että onnistuu ja ehkä pitäis riittää että vaihtaa satulat, kannattimen ja levyt. Onko näin vai lisää muutoksia, navat???? Löysin edukkaat satulat mutta kannattaako ostaa jos muuten hankalaa... Onko muita suht helppoja jarrujen päivityksiä tarjolla. Täällä käkikellojen maassa katsatus on sen verran tiukkaa ettei omatekoisia osia jarruissa juurikaan suvaita

    2. etuapurunko alkaa oleen saumoista ruosteessa, ei varmaan ole enää tarvikkeena olemassa?

    Ja täällä palkinto että jaksoit lukea kysymykset... Jos listassa ilmeisiä virheitä niin ilmoittele että pääsen korjaan...
    124 = light yellow headlight bulbs
    130 = Lap Belt on rear seat (Not Automatic)
    138 = floor mats with additional coating (rubber)
    155 = chrome trim
    156 = air filter for dusty areas
    162 = rubber rib on bumpers
    183 = Lap Belt on rear seat
    184 = Seat belts 3-point front seat
    186 = Seat belts 3-point rear seats
    187 = Headlights for left-hand traffic
    188 = vehicle with hot country package
    192 = check package
    193 = Application prescription exhaust and electrical equipment (Japan…)
    197 = common to convertibles / hatchback cab?
    206 = Retro dimming, interior
    208 = hitch
    224 = trunk cover
    227 = Headrests front seats
    228 = padded dashboard
    229 = Headrests for rear
    238 = Connected daytime running lights (Swedish)
    240 = Engine with concave piston head for low octane fuels
    245 = rear window without heating
    249 = automatic gearbox, 3 speed
    255 = indicator for gear shift and consumption
    258 = adjustable head restraints for front seats
    261 = outside mirror (plane), passenger side
    265 = No rear seats, with bottom boot plate and side trims from hard fibers (DK)
    268 = under seat storage place
    276 = reinforced body
    283 = Braking compensator (power brakes?)
    288 = headlight washer system
    303 = sump shield
    308 = pneumatic cylinder in trunk door
    341 = central locking system
    352 = cruise control
    398 = exterior mirror (flat) heated and electrically operated (drivers side)
    408 = wheel disc "steel" (5.5Jx14H2 ET45)
    409 = sport seats (front)
    416 = Safety steering wheel
    417 = Power steering
    425 = Windscreen wiper / washer, Rear
    430 = Windshield insulating glass, tinted green
    471 = Sport Version
    476 = Normal spare tire
    506 = Power Brake
    527 = Outside mirror (convex) adjustable from Inside, (passenger side)
    528 = Outside mirror (convex), (passenger side)
    567 = Tinted glass for door, side and rear window
    651 = window lifter, electrically operated (front and rear)
    656 = Adjustable driver's seat height
    657= Hydraulic power steering
    659 = halogen fog lamps
    675 = revolution counter
    828 = upholstery material "cloth" (“serret velvet”)
    829 =Special fabric lining (Pirelli structure)
    998 = exterior mirror (convex) heated and electrically operated (passenger side)

  • #2
    Audin laadukkaimmasta mallista on tavattu keskustella tuolla uudempien murheenkryynien joukossa.

    Jollain foorumilaisella oli muistini mukaan useampi mäntäiset satulat edessä. Voisikohan sellaiset olla ns. vahvistetut jarrut? Mielestäni se oli ihan suht tavallinen 100q

    Apurunkoa ei ole koskaan tainnut tarvikkeena saada. Jos automaatissa on sama apurunko, niin kuin on oletettavaa, niin sellaisesta luulisi löytyvän parhaiten öljyllä kyllästetty ja vähiten ajettu vaihto-osa.

    Jos ei ole paljoa läpipuhki, niin kyllähän apurunkoa voi kunnostaakin.

    Comment


    • #3
      Kaikissa MC koneissa on kai paremmat jarrut edessä. Takana normaalisti 245mm jäähdyttämätön ja vahvistettu on 269mm jäähdytetty. 200 20V ja V8:ssa taitaa olla vakiona sellaiset mutta en ole kuullut/nähnyt vielä 100 lötköä jossa sellaiset tehtaalta tullessa. Pyysin helpdskiä siirtämään tämän keskustelun oikeanpaan paikkaan.
      Viimeksi muokannut MRJT; 30.8.2016, 23:10. Perustelu: kirjoitusvirhe

      Comment


      • #4
        Ne erikoiset jarrut oli tuossa edessä. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...yp+44+aiheista

        Ja se viesti niitä koskien http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...75&postcount=4


        Tuo nyt ei koske takasia, mutta oli ne erikoiset jarrut 100:ssa, joita koitin muistin perukoilta kaivella esille.

        Comment


          #5
          Noiden jäähdytettyjen yhteydessä on pulttijako ollut 5 x 112 perinteisen nelipulttinavan sijaan. En nyt äkkiä muista, että jäähdytettyjä takajarruja olisi ollut nelipulttisella jaolla. Siitä toki selviää napojen vaihdolla. Käsittääkseni kaikissa typ 44 quattroissa on sama laakeri joka nurkassa, joten napojen pitäisi mennä ristiin sen kun laittaa vaan, jossei ulkonemassa sitten ole heittoa.

          Napojen vaihdon lisäksi satula ja sen kannake tulee vaihtaa. Leveämpi jarrulevy ei mahdu jäähdyttämättömän kannakkeen sisään ollenkaan. Jarrupaloista saa vuolla ainakin puolet pois, mikäli meinaa samaa satulaa käyttää, mahtaako edes riittää.

          Mulla noita apurunkoja on jokunen jokunen käsissä pyörinyt, eikä ne nyt vielä puhki ole olleet. Lähtökohtaisesti kunnostettavissa siis. Saumat ottaa ruosteen ensin, joten hiekkapuhallus on ihan paikallaan, jotta mahdolliset säröt saa paremmin esiin.

          Comment


          • #6
            Mulla on jo 5-pulttiset. Sen verran jarruselvitykset edenneet että myös hiekkapelti menee luonnollisesti vaihtoon. Näillä näkymin osalista päivityksen on hiekkapellit (441615611A) n 40e/kpl, liukurungot (447615425B) noin 40e kpl, uudet jarrusatulat (447615424 & 447615425) noin 120 e kpl ja uudet levyt 447615601A. noin 30e kpl.
            Kaikki noista on joka tapauksessa menossa vaihtoon joten arviolta vain joku 100-150e extraa laittaa 269mm setti verrattuna 245 settiin. Ihan mielenkiintoista oli huomata että jopa S8 pärjäsi 1999 vuoteen asti samoilla 269 takalevyillä.

            Comment


              #7
              Laakeri on 44q:ssa erilainen riippuen onko vetonivel/napa pultti- vai mutterikiinnityksellä. Vm90 on jo pulttikiinnitteinen, eli vaihto tapahtuu hämärästi jossain 88 faceliftin yhteydessä.

              Miulla on kerran tullut vastaan 100q jossa 269x20 levyt takana, mutta koskaan ei selvinnyt olivat alkuperäiset vaiko 200/20V:stä pihistetty. Alkaa kuitenkin hävitä hissukseen historian sumuun.

              Comment

              Working...
              X