Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 50 GL (typ 86) -76

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 50 GL (typ 86) -76

    Audi 50 GL -76 tuli ostettua projektiksi. Kymmenisen vuotta seissyt puun alla niin on aika rapeaa paikkapaikoin...

    Kuinkas paljon näitä viiskymppisiä on vielä jäljellä? tai edes osia suomenmaassa? Saksasta tietysti saa.. Helmat mulla on tiedossa, ovia ja luukkuja kaipailisin jotta ei hitsaus+pellinvääntöä olisi liiaksi asti...

    Nyt sitä voisi varmaan liittyä kerhoonkin kun hallussa kaksi audia ja yhteensä neljä vag-konsernin tuotetta? :)
    Viimeksi muokannut JiipeeH; 30.9.2014, 22:43.

  • #2
    Kaksi Derbyn ovea pitäisi olla varastossa, jossain. Muistaakseni vuosimallista -79 tai uudempi. En tiedä olisiko sopivat? Kuntoa en nyt tarkemmin muista. Jotain painaumia taisi olla jossain ovessa.
    Takaluukun kansi on mielestäni myös, mutta se ei tietysti Audiin sovi. Ja muistaakseni pellon reunassa seisovaan Derbyyn ostin uuden bensatankin 2000-luvulla. Voisi olla vielä ihan hyvässä kunnossa.

    Comment


    • #3
      Olisipa hienoa saada tuollainen harvinaisuus takaisin elävien kirjoihin! Laitappa tänne muutama kuva ihasteltavaksi, kun ei Pikku-Audeja näe nykyään oikein missään.. Onnea projektiin!

      Comment


      • #4
        Derbyn ovien pitäisi käydä, laita yv:tä niiden kunnosta ja hintatietoa.
        latasin dropboxiin kuvia.

        https://www.dropbox.com/sh/w4acqfal7...nJ8XXa6pa?dl=0

        Comment


          #5
          Eikös MK1 polo ole sama auto, eli sen osia voisi löytyä helpommin?

          Comment


          • #6
            Hauska tappaus. Enpä edes iennyt tällaisen mallin olemassaolosta. Tota perää ja itseasiassa muutakin autoa kun katsoo niin on kyllä hyvin vahvasti polon/derbyn näköinen ja jotenkin maski,etulokarit ja konepelti näyttää kovasti myös samalta mk1 passatin kanssa. Oikeaa tietoa ei allekirjoittaneella kyllä ole. Minkälainen tekniikka tuossa on? Onko tämä entisöintiprojekti vai jotain tyyliin 1.8 T jne. osastoa? Voin hyvin kuvitellla tilanteen, jossa ohikulkija huomaa auton olevan parkissa ja toteaa "katos, joku laittanut vanhan volkkarin takaisin loistoon" -> kävelee lähemmäs "mitä täh täähän onkin Audi?". Hieno projekti eikä näytä ainakaan noissa kuvissa ihan toivottomalta. Menee seurantaan, tsemppiä!

            Comment


            • #7
              itseltä löytyy -76 polo tallista. Ei niitäkään kauheasti ole.

              Ei muuten käy sitten noihin ekojen vuosimallien yksilöihin ainakaan faceliftin, eli muovipuskurillisen ovet suoraan. Niissä on lukot erillaiset. Sain huomata tämän kun ostelin peltiosia varastoon itselleni.

              Hauska tappaus. Enpä edes iennyt tällaisen mallin olemassaolosta. Tota perää ja itseasiassa muutakin autoa kun katsoo niin on kyllä hyvin vahvasti polon/derbyn näköinen ja jotenkin maski,etulokarit ja konepelti näyttää kovasti myös samalta mk1 passatin kanssa. Oikeaa tietoa ei allekirjoittaneella kyllä ole. Minkälainen tekniikka tuossa on? Onko tämä entisöintiprojekti vai jotain tyyliin 1.8 T jne. osastoa? Voin hyvin kuvitellla tilanteen, jossa ohikulkija huomaa auton olevan parkissa ja toteaa "katos, joku laittanut vanhan volkkarin takaisin loistoon" -> kävelee lähemmäs "mitä täh täähän onkin Audi?". Hieno projekti eikä näytä ainakaan noissa kuvissa ihan toivottomalta. Menee seurantaan, tsemppiä!
              mk1 polosta tuo audi eroaa maskin merkin ja takaluukun merkintöjen ja ratin äänimerkin verran. Muuten ovat 1:1

              Comment


              • #8
                Eroa on ymmärtääkseni siinäkin, että Audissa tupakansytytin on vakiovaruste ja Volkkarissa ei sellaista vakiona ole.

                Comment


                  #9
                  itelläni on tuollainen mk1 polo peltoautona, audi 50:sen isolohkolla. Audi meni pari kk sitten paaliin...

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos vinkeistä ja vastauksista.
                    Tää on tarkoitus entisöidä alkuperäiseksi, niiltä osin tietenkin kuin pystyy.
                    aikataulu on tässä vaiheessa aika avoin, täytyy saada edellinen projekti(golf 2 gti) ensin valmiiksi.
                    Osien metsästystä olen aloittanut, uusiksi menee ovet, luukut, helmat, takahelmat ja osa takakehiä/kaarta, etulokasuojat, takapelti ym.

                    Parasta tässä on se että on täysin hitsaamaton, ei tarvitse edellisen jälkiä korjailla.. tai tietysti jos asialla olisi ollut pätevä kaveri niin silloin olisi ok. Golffissa kun on paikattu menetelmällä "peltiä ruostuneen kohdan päälle vaan".. ei hyvä, nyt on paikkapellin ympäriltä ruostunut pahoin, kaikki joutuu tekemään uusiksi.
                    Minun mielestä ainoa oikea tapa on laittaa puskusauma, hioa tasaiseksi, tinat päälle, kunnon pohjamaali+kotelosuoja/ruostesuojaus ja maali päälle.

                    Comment


                      #11
                      Mitä tälle kuuluu?

                      Comment


                        #12
                        Olen koettanut välil kyttäillä olisiko näitä 50:siä myynnissä muttei ole kauheasti tullut vastaan

                        Comment


                          #13
                          Miulla "viiskymppinen" seisoo vanhassa navetassa...
                          polo, mihin on sydämen luovuttanut viiskymppinen. Ja kaikkea muuta pientä. Audi tuli pistettyä paaliin muutama vuosi sitten.

                          Comment


                            #14
                            Hei facebuukissa on mk1 owners on finland ryhmässä Suomessa myynnissä tämmönen polo jos jotakuta kiinnostaa. Toki on ollut jo jonkin aikaa viime lokakuussa jätetty, mutta voihan sitä kysellä. Reilu 300 oli hinta ja kuulemma tehtävissä oleva aihio

                            Comment

                            Working...
                            X