Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 quattro 2.2 typ81 osia!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 quattro 2.2 typ81 osia!

    Elikkä omistan Audi 80 quattro 2.2 typ81:sen, jota olen tässä pikkuhiljaa rakennellut kokoon pienen keulakolarin jäljiltä. Auton kokoaminen on loppusuoralla vihdoin, onhan se jo kyllä kestänytkin melkein 3,5 vuotta. Auto on siis korinvaihto 2.2 nelivedolla ja tarvitsisin siihen kiiresti muutamia osia, jotta saisin sen vielä talveksi liikenteeseen.

    - Etusumuvalon puskuriin, kuskin puolen, ja sitten vielä puskuriin tuleva kehys vilkun ja sumuvalon päälle (näitä mm. Audi Coupe vm.83-85)

    Mallikuvat löytyvät osoitteesta: www.nettivaraosa.com/417877

    Olisin todella kiitollinen jos joltain löytyisi näitä osia tai vinkkejä mistä niitä voisi saada!

    Mahdolliset yhteydenotot sähköpostiin puhelinnumeron kera : sahimaki@ippnet.fi
    tai sitten yksityisviestillä!

    #2
    Jos et löydä kuskinpuoleista sumuvalonkehystä, niin myy miulle tuo pelkääjän puoleinen. Noista tekisi mieli ottaa muottikopiot ja tehdä kuidusta piensarja.

    Oma pelkääjänpuoleinen on nimittäin 1000-pill#n-päreinä. Ja rouvan ajokkiin tarttisi kanssa kehykset.

    Voin olla väärässä, mutta oon siinä käsityksessä että tuossa vanhassa 2.2 quattrossa oli alunperin kanttinelivalot.

    Comment


    • #3
      Kyllä siinä Rami oli noita pitkiä umpioitakin. -Jos muistat tuulilasin "junior" 80 quattron testin, tai "Der brüder von Weltmeister" -mainoksen. Niissä oli pitkät umpiot kuvassa. Sumari tohon käy muistaaksein kaikista tuon ajan Audeista. -Ja on helevekon paha löytää! Itellä kaks hyvää jemmassa projektia varten. Itseasiassa Samulin lista näyttää typ85 harrastajan silmissä erittäin tutulta:) Kaikki osat on kiven alla. Ja jos oikein vielä puukkoa käännetään, mulla on verstaan hyllyssä nuo kaikki paitsi sumarin kehykset. Ne "kävelivät" eteen yksitellen aikojen saatossa. -Ainoo konsti saada osat kohtuuhinnalla.

      Comment


        #4
        Ei kuitenkaan ole se kuuluisa sumuvalo jota on vain 43 200 turbossa ja urkissa alunperin?

        Noiden kehyksien kuitukopioiminen kuitenkin kiinnostaa. Eroa orggikseen tuskin pystyy sanomaan kun ovat joka tapauksessa maalattuja. Jos vetäisisi ihan venehartsilla ja muutamalla kerroksella 30 grammaista harsoa. Kestävät varmaan, vaikka ei laittaisi edes tuota harsoakaan, mutta ei siellä haittaa tee.

        Comment


          #5
          Tarjottiin typ85:sen vastaavan näköistä takaspoileria, käyköhän se suoraan typ81:seen, tietääkö kukaan varmuudella?

          Nyt olisi tärkeintä saada alkuun ainakin tuo etuvaloumpio, että saisi Audin leimalle, muilla ei ole niin kiire, mutta toki nekin tulen vielä tarvitsemaan. Saksassahan noita osia varmaan olisi? Mutta kun en tiedä mistä kyselisi. Täytyy pian tuoda saksasta joku neloskone Coupe halvalla ja ottaa siitä :) Paitsi jos juha malttaa luopua osistaan.

          Comment


            #6
            Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta vanhukselta ja kuvien perusteella näyttääkin hyvältä. Hyvä väri. Mutta mitenkäs, olenko ymmärtänyt väärin että vm.<86 80 ja vm.84-86 90 sekä vastaavan korisarjan coupet ovat tyypiltään etuvedot: typ81 ja quattrot: typ85. Näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää vaikkakin eri puolilla interverkkoa tuntuu olevan melko vaihtelevaa tietoa asian suhteen.
            Valaiskaa te jotka paremmin tiedätte.

            edit: Oletko kysynyt marmoritiskiltä tuota umpiota? Ainakin tähän facelift-malliin pitäisi saada vielä (hinta~250rahaa)

            Comment


            • #7
              olenko ymmärtänyt väärin että vm.<86 80 ja vm.84-86 90 sekä vastaavan korisarjan coupet ovat tyypiltään etuvedot: typ81 ja quattrot: typ85. Näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää vaikkakin eri puolilla interverkkoa tuntuu olevan melko vaihtelevaa tietoa asian suhteen.
              Valaiskaa te jotka paremmin tiedätte.
              Ei ole 100% varmaa tietoa, mutta joskus tuota ETKAsta selvittelin, niin näyttäisi, että 5-syl. 80 & 90 quattrot, sekä kaikki Coupet (sylinterien määrää ja vetotapaa katsomatta) olisi typ85. 80/90 etuvedot sekä 4-syl. quattro 80 olisi typ81.
              Eli typ81 vs. typ85 ei katsoisi vuosimallia.

              Selviää runkonumerosta.
              Eli onko: WAUZZZ81ZxAxxxxxx vai WAUZZZ85ZxAxxxxxx

              Oma -86 80 1.8 quattro: WAUZZZ81ZGAxxxxxx

              Tämän logikaan mukaan topicin aloittajan auton kuuluisi olla typ85, mutta aloittaja korjannee jos olen väärässä.

              Comment


                #8
                Joskus konttorilla väänsin kättä tuosta kun innokas inspektööri oli sitä mieltä että 4-syl ja 5-syl ovat eri mallisarjaa kun valmistenumeroita tutkailee. Siinä havaittiin juuri 4 ja 5 sylinterin erottavaksi tekijäksi tuo valmistenumeron 81 ja 85 ero. Tästä erosta oli joskus aiemminkin juttua.

                Samalla todettiin että kaikki 5-sylinteriset 85-alkuiset ovat sitten samaa mallisarjaa jonka tehokkain kone on 306 hp - jota voi käyttää vertailumoottorina. :-D Hommasta ei sitten päästy kuitenkaan kovin pitkälle.

                Coupe on muistaakseni aina 85 ja ominaisille osille 855, 857 tai 859.

                Comment


                • #9
                  Kokeile täältä
                  Markus Pirinen tlf: 050 593 55 22

                  Comment


                    #10
                    Umpio löytynyt, muut osat vielä hakusessa!

                    Comment

                    Working...
                    X