Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrQuattro "M 195 Schwerkraftventil (SF)"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrQuattro "M 195 Schwerkraftventil (SF)"

    UrQ:n varustekoodilistaa tonkiessa lyöytyi vain Suomeen viety varuste: "M 195 Schwerkraftventil (SF)"

    Polttoaineen höyryjen kierrätykseen tuo kaiketi liittyy mutta miksi se oli Suomivaruste?

    #2
    Kerrotko lisää, mitä listaa ja mistä tutkit.

    Comment


    • #3
      http://www.urquattro.at/modellgesch/mod_ma.htm

      Hämärä muistikuva kertoo että näin tuon saman koodin (M195) jossain muussakin listassa "Finnland"-viitteellä.

      Comment


        #4
        Jos en kauheasti väärässä ole, niin se on siellä tankin päällä. Etka sanoo sitä gravity valveksi (893201753), 20 tappisessa vakio koska on höyrykierrätys, 10v tosiaan maininta "I.." "B.." "FIN".

        Comment


        • #5
          Italian systeemille on vielä ihan oma koodi tuossa Itävaltalaisessa listassa. "M34 Schwerkraftventil für Tankentlüftung (I)"

          Mutta miksi tuo on M195 on merkattu tänne varusteeksi? Kekkoslovakiassa ei ekohimmeleitä varmaan vielä vaadittu?

          Comment


            #6
            Se gravity valve liittyy mielestäni tankin hengitykseen, mutta se miksi Suomi, I ja B omansa (koska esim. Englannin ur-quattro sivut taas kertovat 34:sen olevan ilman maaviitettä), siitä ei tietoa (ehkä lämpotilaerot tai muut olosuhteet niin erilaiset, että tarvitaan).

            Comment


              #7
              Suomessa vaadittiin bensojen pysyminen tankissa mahdollisen ympäriajon jälkeen. Sulkee tankin huohotusletkun.

              Comment


                #8
                10v:ssä kaksi huohotusletkua, toiseen tuo ei vaikuta mahd. ympäriajossa... Mutta vaikuttaa siihen linjaan, joka tulee koneelle päin.

                Comment


                  #9
                  Tavan coupesta löytyi ihan sama venttiili. Ilmeisesti täällä vedellään autoja katolleen niin paljon? Liekö paikalliset testikuljettajat näin enempi tehneet... =)

                  Comment


                    #10
                    Kyllähän tuo on hyvinkin yleinen ja lienee AKE (mikä silloin on ollutkaan) ollut "edistyksellinen".

                    Comment


                    • #11
                      Kattokerhoventtiili kuulostaa oikealta selitykseltä. Vilkaisin vielä tuota brittilistaa ja sielläkin tuo on mainittu suomivarusteena.

                      http://www.isham-research.co.uk/quattro/m_codes.html

                      34 Gravity valve for fuel tank ventilation
                      195 Gravity valve - Finland

                      Comment


                        #12
                        Näinhän siitä tuossa viestissä 6 mainitsin, että Englantilaiset taas kertoo sen toisin.

                        Ne listat nyt ei paljoa kerro ja eivät välttämättä ole luotettavia. Lisäksi kyseessä tietysti on varustelukoodi ja se voi/tarkoittaa silti samaa. Itse uskon enemmän ETKA:aan osanumeron kohdalla ja jossa se on I... B... ja FIN. Lisäksi 20v Urkissa tuo venttiili on aina.

                        Comment

                        Working...
                        X