Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.0E pätki ja hyytyi. Käynnistyy hyvin...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Halli ohjaa oikeammin kipinää. Ilman sen pulssia ei ole sytytystä. Muinaisiin aikoihin ja määritelmiin viitaten "kärjettömän sytytyksen kärjet". Turvallisuussyistä bensapumpun rele on suunniteltu syöttämään bensaa vain kun moottori pyörii, jonka kertoo parhaiten juuri hallin pulssi.

    Comment


    • #32
      Jahas. Yleismittari hommattu. Mitenkäs ruiskupumpun releen toimivuuden voi tuolla mitata? Punainen johto nastaan nro x ? ja musta johto nastaan nro x ? Vastusten tulisi olla mitä vai pitäisikö olla mitään? Sähkötekniikan opinnot on jääny väliin...

      Comment


      • #33
        Yhdistit ne paksut nastat ja pumppu alkoi pyörimään, joten ne on oletettavasti kunnossa.
        Kahteen hieman pienempään nastaan pitäisi mielestäni tulla +12 ja maa virrat päällä. - Jos ei tule, niin tarkista maa niin, että otat jännitteen kytkemällä yleismittarin plussan jännitteelliseen sulakkeeseen. Plussan tarkistat kytkemällä yleismittarin mustan johdon koriin tai muuhun varmaan maapisteeseen. Jos releessä on numeroidut nastat, 15, 31 ja jne, niin niiden merkitys selviää esim. Googlella.
        DIN-72552
        http://www.isham-research.co.uk/quat...terminals.html

        Sen ohkaisimman, signaalijohdon, vastusmittaus käytiinkin jo läpi aiemmin.

        Comment


        • #34
          Noniin. Audi tiellä taas ja katsastauksesta pamahti läpi ekalla, lähes ilman huomautuksia ("Apukuskin puoleista takapyörän laakeria jos kiristät ja vasenta etujarrua herkistelet...hyvä pelihänhän sulla muuten tuntuu olevan..." - sanoi katsastusmies. Tais olla Audi -miehiä... Ihmeiden aika ei ole ohi.

          Vika siis korjattu - seuraavin toimenpitein:
          Olin aiheuttanut oikosulun, kun tökkäsin väärän releen ruiskupunpun releen paikalle - yksi maajohto joka lähti sulake/releboxin pohjasta (koneen puoleisesta päästä) oli kuoriltaan sulanut koko matkalta ja liittimen juuresta poikki. Se oli johtanut 5-6 maajohdon sulautumaan/liitokseen ja tämä paksu maa oli sitten liitettynä runkoon. Vaihdoin piuhan ja vedin erikseen maihin. Piuha oli jotenkin yhteydessä myös ruiskupumpun releen toimintaan, koska vasta piuhan vaihdon jälkeen uusi rele alkoi toimia normaalisti...Vika oli siis alunperinkin ruiskupumpun releessä, mutta oikosulkuhässäkkä teki vian etsinnästä haasteellisen. Kiitos kaikille vinkkejä näillä sivustoilla antaneille Audi -asintuntijoille!
          Nyt ois tavoitteena saada mittariin se 500 000 km...

          Comment

          Working...
          X