Tuli tuossa keskiviikkona haettua kaverin isältä tälläinen vuoden -73 Audi 80S projektiksi.
Varustelultaan tuo on karu, mutta on se kyllä niin nätti, että pakko sen on koittaa pelastaa jotenkin. Ruostetta löytyy siis ympäri autoa, sillä auto on leimattu viimeksi vuonna -02 jonka jälkeen se on jäänyt latoon seisomaan, josta se on siirretty vuonna -05 pellon laidalle seisomaan ja josta sen sitten keskiviikkona hain talteen.
Edellinen omistaja on jossain vaiheessa vaihdattanut kaverin isällä autoon 1.5L diesel koneen passatista, mutta onneksi alkuperäinen 1.5L kone on jäänyt talliin säilöön ja sen sai auton mukaan, vain tuo diesel kone pitää palauttaa. Autoon lopullisesti tuleva moottori on vielä vähän auki, mutta mielessä on pyörinyt että laittaisi tuo 80q:sta jääneen 1.8 JN moottorin tähän, mutta vaihtaisi ruiskin kaasuttimiin.
Vuonna -05 tuohon on vaihdettu lokasuojat molemmin puolin eteen, mutta kunnostus jäänyt sitten siihen.
Tulossa olisi ainakin seuraavaa, kun tuossa tuota auton kuntoa olen nyt tutkinut, eli: Jako muuttuu 4x100 -> 4x108 ja koitetaan siirtää tuosta typ89 coupesta tähän kaikki jarrujen hilppeet, sillä nuo autossa kiinni olevat on kaikki pilalla. Taka-akselin kunto on vielä toistaiseksi tuntematon, mutta edessä apurunko on kuin uusi, kiitos tuon öljyä tiputtavan diesel koneen. Taakse en enää löytänyt pyöränkaarien korjauspalaa, joten taidanpa leipoa ympäri auton MKI golffin kaaret.
Jos joku tietää mistä noita takakaaria saa kohtuu hintaan, saa kaupata. Myös lattian peltiosat tulee todennäköisesti tarpeeseen. Tätä autoa ei korjata museorekisteriä varten!
Lähtökohtana on siis tälläinen "vähän" ruosteinen Audi 80S
Varustelultaan tuo on karu, mutta on se kyllä niin nätti, että pakko sen on koittaa pelastaa jotenkin. Ruostetta löytyy siis ympäri autoa, sillä auto on leimattu viimeksi vuonna -02 jonka jälkeen se on jäänyt latoon seisomaan, josta se on siirretty vuonna -05 pellon laidalle seisomaan ja josta sen sitten keskiviikkona hain talteen.
Edellinen omistaja on jossain vaiheessa vaihdattanut kaverin isällä autoon 1.5L diesel koneen passatista, mutta onneksi alkuperäinen 1.5L kone on jäänyt talliin säilöön ja sen sai auton mukaan, vain tuo diesel kone pitää palauttaa. Autoon lopullisesti tuleva moottori on vielä vähän auki, mutta mielessä on pyörinyt että laittaisi tuo 80q:sta jääneen 1.8 JN moottorin tähän, mutta vaihtaisi ruiskin kaasuttimiin.
Vuonna -05 tuohon on vaihdettu lokasuojat molemmin puolin eteen, mutta kunnostus jäänyt sitten siihen.
Tulossa olisi ainakin seuraavaa, kun tuossa tuota auton kuntoa olen nyt tutkinut, eli: Jako muuttuu 4x100 -> 4x108 ja koitetaan siirtää tuosta typ89 coupesta tähän kaikki jarrujen hilppeet, sillä nuo autossa kiinni olevat on kaikki pilalla. Taka-akselin kunto on vielä toistaiseksi tuntematon, mutta edessä apurunko on kuin uusi, kiitos tuon öljyä tiputtavan diesel koneen. Taakse en enää löytänyt pyöränkaarien korjauspalaa, joten taidanpa leipoa ympäri auton MKI golffin kaaret.
Jos joku tietää mistä noita takakaaria saa kohtuu hintaan, saa kaupata. Myös lattian peltiosat tulee todennäköisesti tarpeeseen. Tätä autoa ei korjata museorekisteriä varten!
Lähtökohtana on siis tälläinen "vähän" ruosteinen Audi 80S
Comment