Onko jollain tietoa tai omakohtaista kokemusta Wankel-koneista ? Huhu kertoo, että niihin sai vaihtaa "männänrenkaan" kohtuullisen tiuhaan. Onko jossain käyntikuntoista yksilöä jäljellä ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Wankel
Collapse
X
-
Ei tartte vaihtaa "männänrenkaita", saa vaihtaa sitten samalla koko koneen. Niissä alkupään koneissahan on sellainen heikkous että kammion pinta alkaa menemään "laineille" ja sitten loppujen lopuksi se katkaisee männän kärkitiivisteen, adios sille "pytylle". Oikein käyttettynä ja muutamilla pikku modifikaatioilla moottorin saa kestämään kyllä paremmin. Mazdan kehittyneemmillä versioilla on ajettu melko paljonkin ilman ongelmia.
Onhan noita toimivia yksilöitä jonkin verran ja Saksasta saa lisää. Heikompi kuntoisia moottoreita on "liiterit väärällään" :)
Hieno auto kaiken kaikkiaan tuo Ro80, upea auto ajaa. On muuten ulkomitoiltaan todella lähellä typ44 korista Audia. Olisi hieno peli päästellä jollain hieman fiksummalla moottorilla. Miten olisi v.a.g TDI tai 1,8T? Monestihan täällä Suomessa tuonne keulalle on laitettu mahtava Ford V4 kone, voi sitä riemun määrää.
Se ensimmäinen Wankel -koneinen auto olisi kyllä jotain ihan muuta. Kaunis, "sporttinen" avoauto Wankel Spider yksikammio koneella. Sille kelpais ajaa auringon laskuun. Noh, ehkä vielä joskus...
Comment
-
Wankel-moottori 100 C2:ssa, katso ja ihmettele.
Huomaa wankelmäntä-kuvio ovessa. :)
Audilla harkittiin aikoinaan wankel-koneiden tuomista 100:seen ihan tosissaan, mutta päädyttiin sitten siihen viitoskoneeseen. Ehkä hyvä niin kun ajattelee näin jälkeenpäin. ;) Ihan tarkkaa historiaa en tälle jutulle tiedä, mutta kyseinen prototyyppi on joskus valmistettu.
Comment
-
Comment